PDA

Bekijk Volledige Versie : Belastindienst op bezoek



ShowU
27/09/06, 19:02
Ik kreeg zojuist een telefoontje van de belastindienst. Ze willen mijn administratie komen controleren. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik heb naar goeder trouw (zelf) mijn administratie bijgehouden m.b.v. Davilex Business. Ik heb ook niets te verbergen, maar ik heb er geen ervaring mee.. Moet ik bijvoorbeeld persée alles op papier hebben staan of mag ik het ook digitaal aan de controleur laten zien? En hoe streng zijn ze? Krijg ik dadelijk direct een boete als ik ergens iets verkeerd ingevuld heb?
Graag hoor ik wat ervaringen over controles door de belastingdienst van jullie...
thx

DutchTSE
27/09/06, 19:08
Ik kreeg zojuist een telefoontje van de belastindienst. Ze willen mijn administratie komen controleren. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik heb naar goeder trouw (zelf) mijn administratie bijgehouden m.b.v. Davilex Business. Ik heb ook niets te verbergen, maar ik heb er geen ervaring mee.. Moet ik bijvoorbeeld persée alles op papier hebben staan of mag ik het ook digitaal aan de controleur laten zien? En hoe streng zijn ze? Krijg ik dadelijk direct een boete als ik ergens iets verkeerd ingevuld heb?
Graag hoor ik wat ervaringen over controles door de belastingdienst van jullie...
thx
Helaas nog geen ervaringen behalve de normale aangiftes, zal dit topic ook even volgen voor het geval ze ooit bij ons op de stoep komen :)

xSeries
27/09/06, 19:08
Normaal gesproken wordt een boekenonderzoek schriftelijk aangekondigd... Heb je een boekhouder waar je de controle plaats kunt laten vinden ?

crazycoder
27/09/06, 19:30
Apart, mijn ervaring is dat ze dat inderdaad schriftelijk aankondigen.

Neem contact op met de belastingdienst en vraag daar na wat zij afgedruk willen hebben. Neem aan alle grootboekkaarten, maar misschien denken zij daar anders over.

Streng viel hier tot heden wel mee. Er waren wel wat kleinigheden maar los van de navordering en boete was het binnen de perken..