PDA

Bekijk Volledige Versie : [WEBHOSTING] Administratie-/facturatiesysteem + API's



Reupped
26/09/06, 16:42
Beste lezers,

Kooijenga Internet Diensten is momenteel bezig met een Administratie-/facturatie systeem voor webhosting bedrijven.

Het is een kruising van ModernBill/ClientExec en WeFact, veel functies zijn aanwezig en het systeem is op aanvraag uitbreidbaar.

Een overzicht van features:

- Opbouw:
Het systeem is voorzien van een Template engine, waardoor het systeem makkelijk te integreren valt.
- Product groepen:
Er kunnen categorieën worden aangemaakt dit is voor pakketten te onderscheiden voor Particulieren gebruikers, en Resellers of de Deticated gebruiker.
- Product beheren:
Producten kunnen worden gewijzigd, maar de betalingsmanier kan ook worden aangegeven, is dit per jaar/per maand of per kwartaal.
- Klanten op de hoogte stellen:
Klanten worden drie maanden van te voren op de hoogte gesteld wanneer hun contract/domeinnaam afloopt. Dit is voor evt. verlenging.
- Systeem werkt met de volgende API's:
DirectAdmin API, en TransIP API, op aanvraag zijn andere API's ook mogelijk.


Voor verdere omschrijving is er een PDF-bestand beschikbaar, in dit bestand staan alle mogelijkheden van het systeem.
Mogelijkheden die nog niet zijn toegevoegd, kunnen later op aanvraag worden toegevoegd.

Het systeem is vrijwel goed uitbreidbaar, en kan dus op klant zijn wens worden uitgebouwd.

Momenteel is het systeem in ontwikkeling voor mensen die nu al een demo willen zien, en/of het project willen volgen kunnen een e-mail sturen aan info@kooijenga.nl

Natuurlijk kun je hierop ook een aanvraag doen voor het PDF-bestand voor meer informatie.

Nogmaals; Wilt u het project volgen of heeft u interesse in het systeem? Neem dan contact op met info@kooijenga.nl of via MSN: info@kooijenga.nl

FSCJasper
26/09/06, 19:08
Ik ben van plan om op kort termijn WeFact te gaan gebruiken. Gelieve mij te voorzien van een PDF (info @ easy-is.nl). Wellicht kan jullie systeem mij op andere gedachten brengen?

ErikKosters
26/09/06, 19:41
Graag hier ook een PDFje heen (erik@ek-hosting.nl)

BertvArkel
26/09/06, 19:43
Lijkt wel op Wefact pro...

crazycoder
26/09/06, 19:53
Zou je het niet eerst afmaken voordat je er iets over naar buiten breng?

Er lopen al weet ik veel hoeveel topics van mensen die iets aan het bouwen zijn (of waren).

euro-access
26/09/06, 22:48
colo - dedicated facturatie met stats ook mogelijk?

Reupped
27/09/06, 00:26
Zou je het niet eerst afmaken voordat je er iets over naar buiten breng?

Er lopen al weet ik veel hoeveel topics van mensen die iets aan het bouwen zijn (of waren).

Dat is inderdaad zo, er zijn veel mensen mee bezig.
Maar waren voor een klant bezig met een soortgelijk systeem, deze zijn wij nu aan het uitbreiden met vele functies.

@ EuroAccess

Statistieken zijn meegenomen, facturatie van Colo/Deticated mogelijk omdat je zelf de pakketten toevoegt, en als de klant een colo huurt, kan de de beheerder van de website zelf aangeven als dit per maand/per kwartaal of per jaar dient te worden betaalt.

BM-Solutions
27/09/06, 01:10
Ik ben ook van plan Wefact pro te kopen, graag hier ook een pdf, verwachte opleveringstijd en prijsindicatie heen (marcel @ bm-solutions.nl)

davinci
27/09/06, 01:47
Ik ben ook van plan Wefact pro te kopen, graag hier ook een pdf, verwachte opleveringstijd en prijsindicatie heen (marcel @ bm-solutions.nl)
ik wilde eigenlijk hetzelfde posten... maar dan graag via PM

VanderToorn
27/09/06, 11:20
Graag ook een pdf-je naar hans at tind.nl

frajaweb
27/09/06, 11:38
Graag zouden wij ook een pdf-je ontvangen op: info [at] frajaweb.nl

P.the.chicken
27/09/06, 11:40
graag pdf-je naar pers { AT } mediakijker.nl

Reupped
27/09/06, 14:35
Heb inmiddels op alle e-mail berichten gereageerd, en heb ook het verzoek van de bovenstaande mensen voldaan.

Wij hebben iedereen opgenomen in het adressen bestand, u krijgt binnen nu en een week een demo account zodat u het product kunt bekijken.

-> Wij zijn opzoek naar 2 bedrijven die het systeem vrijblijvend willen testen en hun eigen idee over het systeem willen laten weten.

U kunt u aanmelden op info@kooijenga.nl

aleto
28/09/06, 15:25
Ik had je een PM gestuurd voor de DA API, maar nog niets van gehoord.

David-Andrew
28/09/06, 15:58
Graag ook de pdf: info {at] chillcreations.com

Best4U
28/09/06, 16:27
iets meer info naar: info -a-t- best4u puntje nl

HBCS
28/09/06, 17:00
ik wil wel een demo account op transip api
ik gebruik nu ook al wefact maar voldoet nog niet bij mij
ik hoor van je info@hblom.nl

Reupped
29/09/06, 00:02
Ik zal morgen met iedereen contact opnemen, ik kijk niet dagelijks meer op WHT.

Voor snelle afhandeling kunnen jullie beter e-mailen, dan word u gelijk in de mailinglist gezet voor updates.

Reupped
02/10/06, 13:00
Inmiddels is er gereageerd op alle aanvragen.

Met dit bericht willen wij bekend maken dat het systeem 16 oktober 2006 gereed is.

Door deze weg maken wij de prijs van het systeem bekend namelijk:
€160 excl. BTW per licentie (1 gebruiker), extra licentie is te verkrijgen voor €50 excl. BTW.
Voor support en gratis update's vragen wij: €25 excl. BTW per licentie per jaar.

Het systeem zal uitgerust zijn met een DirectAdmin API, maar graag willen wij tevens PLESK en CPANEL toevoegen.

Hiervoor zijn we dus opzoek naar testgebruikers, u kunt contact opnemen met info@kooijenga.nl

----

Wij hebben het PDF bestand als bijlage toegevoegd, zo kunt u het bestand op uw gemak bekijken en hoeft u het niet aan te vragen.

Wij verwachten om over 1 week een demo klaar te hebben liggen voor de geintresseerde.

crazycoder
02/10/06, 13:11
Aardig begin:
- registratieproces .nl .com etc?
- export naar boekhoudpakket?
- facturen na betaling impliceert boekhouding op kasbasis. Dit terwijl de meesten hun boekhouding op factuurbasis bijhouden. Zie ook site van de belastingdienst.
- handles van SIDN??

Reupped
02/10/06, 14:17
Aardig begin:
- registratieproces .nl .com etc?
- export naar boekhoudpakket?
- facturen na betaling impliceert boekhouding op kasbasis. Dit terwijl de meesten hun boekhouding op factuurbasis bijhouden. Zie ook site van de belastingdienst.
- handles van SIDN??

Registratieproces zal verlopen via een WHOIS-systeem, voor de registratie zijn we bezig om de TransIP API inbouwen, ook willen wij SIDN inbouwen als optie.

In later stadium zouden de opties als Export-boekhoudingpakket van toepassing zijn, dit ligt eraan als er vraag naar en zoja voor welke boekhoud pakketten?

nopzolder
02/10/06, 18:54
[QUOTE=Reupped]Inmiddels is er gereageerd op alle aanvragen.
Voor support en gratis update's vragen wij: €25 excl. BTW per licentie per jaar.
QUOTE]

Zijn de updates nu betaald of gratis? ;-)

Reupped
02/10/06, 19:23
Update's zijn gratis (het gaat hier om beveiligingsupdates/updates van modules (nieuwe versies) etc, dus geen complete nieuwe systemen/modules), support is tegen betaling

Geert-Jan
02/10/06, 19:37
stuur mij ook eens wat info.... met demo-tje wanneer gereed

BM-Solutions
16/10/06, 23:53
Inmiddels is er gereageerd op alle aanvragen.

Met dit bericht willen wij bekend maken dat het systeem 16 oktober 2006 gereed is.

Door deze weg maken wij de prijs van het systeem bekend namelijk:
€160 excl. BTW per licentie (1 gebruiker), extra licentie is te verkrijgen voor €50 excl. BTW.
Voor support en gratis update's vragen wij: €25 excl. BTW per licentie per jaar.

Het systeem zal uitgerust zijn met een DirectAdmin API, maar graag willen wij tevens PLESK en CPANEL toevoegen.

Hiervoor zijn we dus opzoek naar testgebruikers, u kunt contact opnemen met info@kooijenga.nl

----

Wij hebben het PDF bestand als bijlage toegevoegd, zo kunt u het bestand op uw gemak bekijken en hoeft u het niet aan te vragen.

Wij verwachten om over 1 week een demo klaar te hebben liggen voor de geintresseerde.

Schopje

Het is 16 oktober :) , waar kunnen we het bekijken ?

VantilborgICT
17/10/06, 00:09
Ik ben ook erg geinterreseerd. Zou je mij ook extra info willen mailen op

daan [[AT]] ipcare [[punt]] nl

Thanks

jvdheuvel
17/10/06, 10:01
Ik zou ook graag een demo willen ontvangen: info [at] bsit [punt] nl

Reupped
17/10/06, 10:50
Inderdaad het is 16 oktober geweest, inmiddels staat er al een demo online.
Wij zullen in de loop van de dag de demo naar de geintresseerde sturen.

wdv
17/10/06, 11:48
Ik heb nog geen mailtje gezien met de demo...

Basic-it
17/10/06, 12:19
Graag ontvangen wij hier ook een demo op info {@} basic-it.com

FSCJasper
17/10/06, 12:46
Gelieve ook een demo te verzenden naar info AT easy-is.nl

wbakker-letsgoonline
17/10/06, 13:34
Gaarne pdf naar info [at] dark-network.net

®on
17/10/06, 13:46
Gaarne pdf naar info [at] dark-network.net
Als je even de moeite neemt om het topic te lezen, kom je het PDF-je vanzelf tegen :)

BM-Solutions
17/10/06, 14:14
Graag hier ook de demo login gegevens: marcel AT bm-solutions.nl

Intruder.nl
17/10/06, 14:44
demo login? :) d.terlouw [at] intruder.nl

Reupped
17/10/06, 15:31
Wie er info wil ontvangen over het product kijk op Pagina 2 van dit topic, wanneer de demo accounts beschikbaar zijnworden deze naar iedereen toegemaild wie het heeft aangevraagd.

Reupped
18/10/06, 15:42
Vanavond ontvangen alle mensen een e-mail bericht met hier de gegevens voor een demo-account.

David-Andrew
18/10/06, 16:01
info {at} chillcreations :dot: com

Domenico
18/10/06, 16:05
Graag de URL van de demo op het forum plaatsen anders gaat iedereen weer komen met een email adres als post.

Bedankt!

izdesign
18/10/06, 16:59
david-andrew waarom wil je 2 keer een pdf over hetzelfde product? zie pagina 1 :)

Geert-Jan
19/10/06, 19:45
Vanavond ontvangen alle mensen een e-mail bericht met hier de gegevens voor een demo-account.

helaas niets ontvangen van je, ook niet na aanvraag via mail naar jou toe...
:( .

2HostMe
19/10/06, 19:50
Zelfde verhaal, nog niets gehoord (via email gereageerd) :X maar ben zeer geïnteresseerd in de demo

Reupped
19/10/06, 20:00
Sorry, gisterenavond is de mail blijven hangen in Outlook 2003, waardoor mijn hele Persoonlijke mappen (etc..) is gecrashed. Inmiddels heb ik vrijwel alle adressen weer, maar mis ik natuurlijk ook adressen die men een e-mail heeft gestuurd naar mij.

Graag ontvang ik nogmaals een e-mail met uw aanvraag/e-mailadres.

wdv
19/10/06, 20:26
Zet die demo gewoon even hier neer, is een stuk makkelijker.

Deimos
19/10/06, 21:01
Zoals geopperd demo op het forum. Anders gaat de thread op slot.

Sorcer
19/10/06, 21:21
Ik heb ook nog steeds geen bericht ontvangen! Vestuurd via PM dat ik interesse had.. graag alsnog de informatie mailen.

Het is inderdaad handig om gewoon hier de LINK en logingegevens neer te zetten.

2HostMe
19/10/06, 23:26
Reeds per email verzonden.


Sorry, gisterenavond is de mail blijven hangen in Outlook 2003, waardoor mijn hele Persoonlijke mappen (etc..) is gecrashed. Inmiddels heb ik vrijwel alle adressen weer, maar mis ik natuurlijk ook adressen die men een e-mail heeft gestuurd naar mij.

Graag ontvang ik nogmaals een e-mail met uw aanvraag/e-mailadres.

crazycoder
19/10/06, 23:29
Het is inderdaad handig om gewoon hier de LINK en logingegevens neer te zetten.
Daar heeft TS geen belang bij, nu kan zijn topic tenminste steeds weer omhoog komen zonder dat hij het zelf moet schoppen.

headache
19/10/06, 23:59
graag info sturen naar jeroen [at] nieuwenhuisen [dot] com

BM-Solutions
20/10/06, 00:06
Het is waarschijnlijk niet eens af anders stond die link er al lang en op deze manier gaat z'n post inderdaad telkens omhoog.

Sorcer
20/10/06, 21:18
Daar heeft TS geen belang bij, nu kan zijn topic tenminste steeds weer omhoog komen zonder dat hij het zelf moet schoppen.

Dat is waar, maar ik heb nog steeds geen demo ontvangen die ik netjes heb aangevraagd.. vandaar dus.

Domenico
20/10/06, 22:29
Dan maar op slot. Als de TS een link naar de demo heeft kan hij die pmmen naar een van de mods die hem dan hier zullen plaatsen en het topic weer openen.