PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocation 20GB of minder



Bertjan
25/09/06, 20:37
Hoi lezers

Ik wou namelijk wat info over Colocation.
Als je colocation wenst , de server die je dan wenst in colocation te plaatsen. Moet die dan 1U of hoger zijn? Want ik zou graag mijn oude computer (P4 3.0Ghz) in een colocation laten plaatsen.
Kan iemand mij wat meer informatie en prijzen geven.
Moet de server dan in een 1U kast omgebouwd worden of zijn er dan andere mogelijkheden.

Dank je bij voorbaat.
Bertjan

djalken
25/09/06, 20:48
Dat ligt geheel aan je leverancier, vaak kost extra ruimte (dus circa 4u voor je oude kast) meer geld per maand, dus kan ombouwen aantrekkelijker zijn. Voor prijzen moet je of een topic in het aanbiedingen gevraagd forum plaatsen of gewoon contact opnemen met wat bedrijven

Geoffrey
25/09/06, 23:47
Beste Bertjan,

een oude pc inhangen kunnen bepaalde webhosting bedrijven accepteren. Echter wordt de ruimte prijs meestal berekend per U (unit). Een oude pc zal dus waarschijnlijk 4 / 5U innemen en die prijs zal hoger liggen dan de pc om te bouwen in een 1U chassis van bijvoorbeeld supermicro. Er zijn ook vaak bedrijven die dit voor U kunnen doen. Als U een aanbieding wenst kan U een aanvraag plaatsen in het daarvoor bestemde forum hieronder.

smurf
26/09/06, 08:47
Je gaat geen of zeer moeilijk colocators vinden die dat toelaten. Waarom niet? Een gewone case zal al op iets moeten rusten, ofwel een shelf die nog extra ruimte nodig heeft ofwel op de machine van een andere klant. Dit is not done.

Als je je eigen 1/4 rack of meer hebt ben je natuurlijk vrij om je ruimte in te richten.

Ombouwen naar een gewone servercase is mogelijk, al zal 1U vermoedelijk moeilijk gaan, je moederbord zal waarschijnlijk rechtopstaande geluidsconnectoren hebben. Het wordt iets gemakkelijker als je uitkijkt naar een 2U case.

GlobalServe
26/09/06, 09:33
Dit kan toegelaten worden maar de setupkost en de maandelijkse prijs zal iets hoger zijn omdat de machiene op een shelfe moet komen.

Kijk eens uit naar een budget 2U kast.
http://www.cidesign.com/product_detail.jsp?productID=18

Deze zijn te verkrijgen bij Ahead-IT tegen een schappelijke prijs.
Dit is veel interessanter dan een gewoone doos in een rack te plaatsen.