PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar zijn we nu mee bezig in nederland ??



dsigning
25/09/06, 18:42
Idereen zal het vandaag wel op de radio en op het nieuws gehoord hebben over de 8 jarige Hui die zonder dat ie ook maar iets gedaan heeft in een nederlandse gevangenis zit.

Ik heb toen ik het voor het eerst hoorde meteen de petitie getekend maar, iedereen kan nu nog iets doen.

Kijk snel op www.geenkindindecel.nl en stuur vandaag nog u steun betuiging aan info@defenceforchildren.nl

DIT KAN GEWOON NIET !!! :lovewht: en ik denk dat als iedereen nu mischien wat stuurt het jongetje heel snel uit de gevangenis zal zijn.

eMiz0r
25/09/06, 18:49
Ik doe er niet aan mee. Het is één kant van het verhaal (zoals altijd). Ik geloof niet dat een kind zonder reden weggestopt wordt in Nederland. Dat zou voor een gigantische opstand zorgen. Nee, hier zit iets achter wat bewust op die site verzwegen wordt.

Komto
25/09/06, 18:52
Ik doe er niet aan mee. Het is één kant van het verhaal (zoals altijd). Ik geloof niet dat een kind zonder reden weggestopt wordt in Nederland. Dat zou voor een gigantische opstand zorgen. Nee, hier zit iets achter wat bewust op die site verzwegen wordt.
Eerste wat mijn gevoel ook zei. Zal vast wel iets achter zitten wat niet klopt. Nederland is al vrij mals met zijn beleid. Mag vaak een stuk strenger. Maar doordat het zo mals is, lijkt me dit onwaarschijnlijk.

FSCJasper
25/09/06, 18:54
Kan het me haast niet voorstellen. Moordenaars komen vrij op TBS, maar kinderen van 8 worden in de cel gestopt? Klopt iets niet aan het verhaal.

dsigning
25/09/06, 19:05
waarom zou de media en één kinder rechten organisatie hier over gaan liegen ik heb er in elk geval wel aan mee gedaan en als het idd zo zou zijn dat er meer achter zit dan zou het slordig zijn. Neemt niet weg dat volgens de wet 8jarige niet in het gevang horen.

eMiz0r
25/09/06, 19:23
waarom zou de media en één kinder rechten organisatie hier over gaan liegen ik heb er in elk geval wel aan mee gedaan en als het idd zo zou zijn dat er meer achter zit dan zou het slordig zijn. Neemt niet weg dat volgens de wet 8jarige niet in het gevang horen.

De media neemt alles over waar ze lezers of kijkers mee kunnen trekken. Daar kun je sowieso niet van op uit :)

crazycoder
25/09/06, 19:43
Lees nog eens een keer goed:
"maar zijn moeder, die er zelf voor 'kiest' haar zoon bij zich te houden".

En ondertussen loopt een kinder rechten organisatie waar nog geen hond van heeft gehoord een hoop kabaal te maken? Enig eigen belang is menig stichting/organisatie niet vreemd hoor.. dus mogelijk speelt dat ook nog een rol..

veenman
25/09/06, 19:48
We hebben het hier over personen die uitgeprocedeerd zijn en weigeren terug te keren naar hun land. Daarnaast is het wellicht fout dat we de moeder de mogelijkheid geven om het kind bij zich te houden terwijl ze in gevangenschap zit, en zouden we haar die keuze niet moeten geven en moeten besluiten dat het kind niet bij zijn moeder mag blijven.

Of we zouden kunnen besluiten dat deze personen die geen geldige verblijfsstatus hebben in Nederland, terug worden gestuurd naar waar ze vandaan komen, want dat is wat de wet en de rechter hebben voorgeschreven!!

Mark17
25/09/06, 20:45
We hebben het hier over personen die uitgeprocedeerd zijn en weigeren terug te keren naar hun land. Daarnaast is het wellicht fout dat we de moeder de mogelijkheid geven om het kind bij zich te houden terwijl ze in gevangenschap zit, en zouden we haar die keuze niet moeten geven en moeten besluiten dat het kind niet bij zijn moeder mag blijven.

Of we zouden kunnen besluiten dat deze personen die geen geldige verblijfsstatus hebben in Nederland, terug worden gestuurd naar waar ze vandaan komen, want dat is wat de wet en de rechter hebben voorgeschreven!!

Misschien een optie erbij met versnelde uitzetting ZONDER geld mee te geven? Uitgeprocedeerd betekend normaal gesproken dat ze op enig moment het land moeten verlaten.

Savvas
25/09/06, 21:28
We hebben het hier over personen die uitgeprocedeerd zijn en weigeren terug te keren naar hun land. Daarnaast is het wellicht fout dat we de moeder de mogelijkheid geven om het kind bij zich te houden terwijl ze in gevangenschap zit, en zouden we haar die keuze niet moeten geven en moeten besluiten dat het kind niet bij zijn moeder mag blijven.

Of we zouden kunnen besluiten dat deze personen die geen geldige verblijfsstatus hebben in Nederland, terug worden gestuurd naar waar ze vandaan komen, want dat is wat de wet en de rechter hebben voorgeschreven!!

denk nou ook eens in het belang van het kind mensen, denk je dat het hem ook maar wat kan schelen of die in de gevangenis zit? Hij zal er wellicht niet eens erg in hebben. Denk dat het voor het kind veel erger is om van zijn moeder verwijdert te zijn.

Henky!
25/09/06, 22:06
Sjesus. Nooit geweten dat hosters niet beschikken over een menselijk hart en dat ze bovendien geen kranten lezen. Treurig....

Ten eerste. Wat de reden ook is en wie daaraan ook schuld heeft, het opsluiten van kinderen is inhumaan. En daarom ook verboden door verschillende internationale verdragen die Nederland heeft ondertekent. We zijn inmiddels al op de vingers getikt door Europa.

Voorbeeld. Een Nederlands kind van acht dat een moord pleegt komt niet in de gevangenis. Die wordt juist ondersteund en begeleid. Zeg maar, intern heropgevoed.

Desondanks zitten er in Nederland tussen de 40 en 60 kinderen in de gevangenis. Soms zelfs bruut uit het klaslokaal gesleept. Deze kinderen zijn vaak in Nederland geboren, hun ouders vallen onder de oude asielwetgeving. Hetgeen betekent dat ze na een afwijzing in beroep konden gaan, nog eens in beroep konden gaan enzovoorts. Onze fout zou ik zo zeggen, niet de hunne. Wat dat betreft heeft de PvdA (jawel !) de asielwetgeving verbeterd.

Zitten we nog met die 26.000 oude gevallen waar deze kinderen uit voort zijn gekomen. Ik zou harteloze hosters onder ons er op willen wijzen dat ook bijvoorbeeld Pim Fortuijn altijd heeft gezegd dat deze mensen gewoon gelegaliseerd moeten worden.

Maar hoe dan ook, een land dat kinderen van school haalt en in de gevangenis gooit daar schaam ik mij diep voor. En vergeet niet dat dit soort berichten ook de buitenlandse pers haalt. Ik kom nogal eens in Duitsland en daar wordt ik geacht deze Verdonk kronkel uit te leggen. Bah.

crazycoder
25/09/06, 22:16
Het alsmaar procederen kan goed worden gemaakt door ze snel en efficient uit te zetten.

De rechter heeft beslist.. dus......

Henky!
25/09/06, 22:28
Crazycoder heeft echt geen idee en heeft schijnbaar nog nooit een krant gezien.

Een deel van deze oude groep asielzoekers wil juist dolgraag uitgezet worden, hoe gek het ook klinkt. Daarvoor heb je papieren nodig van het land van herkomst. Maar hoe vaak je ook langs gaat bij de ambassade, veel landen (zoals bv. China, Nigeria of Somalie. etc) weigeren deze papieren te geven.

De kinderen van deze mensen zou je dus levenslang moeten vastzetten. Is dat wat je wilt?

En, tweede vraag aan Crazycoder, wil jij in een land leven dat kinderen in de gevangenis zet? Daarmee kom je in een luguber lijstje als Zimbabwe, Noord Korea, enz. In het beschaafde Europa zijn wij in elk geval de enigen die kinderen in de cel gooien. Kinderen die overigens vaak volledig vernederlandst zijn en de taal van hun woestijnland niet eens spreken.

Trouwens, je zegt 'de rechter heeft beslist'. Nou, ook op dat punt lijkt er nogal wat mis te zijn in dit land. Maar dat terzijde.

eMiz0r
25/09/06, 22:31
Crazycoder heeft echt geen idee en heeft schijnbaar nog nooit een krant gezien.

Wie er gelijk heeft laat ik in het midden maar geloof nooit klakkeloos de krant.

Ik ben echter wel van mening dat zaken als deze:


En, tweede vraag aan Crazycoder, wil jij in een land leven dat kinderen in de gevangenis zet? Daarmee kom je in een luguber lijstje als Zimbabwe, Noord Korea, enz. In het beschaafde Europa zijn wij in elk geval de enigen die kinderen in de cel gooien. Kinderen die overigens vaak volledig vernederlandst zijn en de taal van hun woestijnland niet eens spreken.

vast meevallen. Ik ben inderdaad iemand die weigert te geloven dan onze regering hier aan meedoet.

Ik ben niet harteloos, maar ik geloof er steeds meer een dat e.e.a. opgeblazen wordt. Er wordt bijvoorbeeld nergens verteld of het kind zelf bijvoorbeeld bij de moeder zou willen blijven. Voor het gemak neemt men maar even aan dat het kind opgesloten is, omdat het in een gevangenis verblijft (al dan niet uit eigen wil).

Oh en laten we even niet voorbij gaan aan het feit dat het kind waarschijnlijk alleen de moeder in dit land kent. Ik zou in zo'n geval er ook sneller voor kiezen om bij mijn moeder te mogen blijven, ook al is dat in de bak (en zo erg zijn die gevangenissen hier niet!).

dsigning
25/09/06, 22:32
Ben blij om te zien dat er meer mensen zijn dat het opsluiten van kinderen onder alle omstandigheden uit den boze is, denk dat er de komende week ook aardig wat kamer vragen over gaan komen. Ik ben echt niet tegen een streng(er) asiel beleid maar, sorry dit soort dingen kunnen gewoon niet ik zal hierdoor ook zeker geen VVD gaan stemmen.

veenman
25/09/06, 23:25
denk nou ook eens in het belang van het kind mensen, denk je dat het hem ook maar wat kan schelen of die in de gevangenis zit? Hij zal er wellicht niet eens erg in hebben. Denk dat het voor het kind veel erger is om van zijn moeder verwijdert te zijn.
Er al eens aan gedacht hoe relatief veel slechter het kind het zal hebben in het land waar het wel een geldige verblijfsstatus heeft? Het feit dat de moeder hier met kind in gevangenis gaat zitten, is omdat het hier zo veel beter is dan in het land waar ze vandaan komt. Daarom grijpt die elke strohalm aan om hier te kunnen blijven. Dus gewoon direct terug sturen naar het bewuste land waar mevrouw en haar kind wel een geldige verblijfsstatus heeft. Dan hoeven zowel moeder als kind niet in de cel!

Concluderend is dus de moeder die het kind in de cel stopt, want ze kan het ook in vrijheid laten zijn door te gaan naar het land waar zowel zij zelf als kind wel een geldige verblijfsstatus hebben.

Anton
25/09/06, 23:58
Hoe kun je nu zeggen dat mensen ergens niet welkom zijn? Het is waanzin dat er grenzen bestaan en dat er mensen zijn die deze grenzen als absoluut ervaren. Je moet je rot schamen dat je zo kan denken en jezelf nog meer schamen dat je het zelf zo goed hebt.

Stelletje verwende beterweters!
->|

Henky!
25/09/06, 23:59
Voor mensen als Skunkah die dit topic niet hebben gelezen:

Er zijn nogal wat mensen die best terug willen maar doodgewoon niet kunnen. Zat van het Verdonk gezeur doen ze zelfs hun uiterste best om uitgezet te worden, maar gaat niet.

Hun kinderen zijn in Nederland opgegroeid. De meesten kennen het land niet eens waar ze volgens jou een 'verblijfsstatus' zouden hebben. Onzin natuurlijk als zelfs hun ouders niet terug kunnen keren.

Nogmaals, ook Fortuijn (jouw held neem ik aan) zei dat de grenzen dicht moesten voor nieuwkomers maar dat voor iedereen die nu in dit land is goed gezorgd moet worden. Welnu, deze grenzen zijn onder Paars twee gesloten (Verdonk heeft zelf nog geen enkele wet door de kamer kunnen krijgen).

Voor de rest, als je de kranten niet wilt geloven zoek dan eens naar de officiële cijfers op het internet. Je ziet dan dat men het niet precies weet maar geschat wordt dat het aantal opgesloten kindertjes tusen de 40 en 60 stuks ligt.

Of zoek naar de zaken zelf. Protesterende scholen die hun leerlingen door de politie zagen weggesleept uit de klas.

En om het scherp te stellen. Iedereen die begrip heeft voor het opsluiten van kinderen hoort niet in een beschaafd land thuis. Hen zou ik een boerderijtje gunnen in bijvoorbeeld Zimbabwe waar men dezelfde mening huldigt.

veenman
26/09/06, 00:04
Hoe kun je nu zeggen dat mensen ergens niet welkom zijn? Het is waanzin dat er grenzen bestaan en dat er mensen zijn die deze grenzen als absoluut ervaren. Je moet je rot schamen dat je zo kan denken en jezelf nog meer schamen dat je het zelf zo goed hebt.

Stelletje verwende beterweters!
->|
Dat laatste zinnetje slaat dus op je zelf, juist omdat je zo verwend bent, begrijp je niet beter dan dat dit. Juist het feit dat er grenzen en beperkingen zijn om die grens over te gaan, zorgt er voor dat jij nu in de positie bent om bovenstaande uitspraak te doen. Daarnaast geeft Nederland percentueel de meeste ontwikkelingshulp ter wereld. Echter is het heel makkelijk praten, zoals jij doet, vanuit de positie waar je in verkeerd!

FSCJasper
26/09/06, 00:12
Het blijft lastig om te reageren op berichten in de media. Het verhaal is éénzijdig en wordt te weinig belicht.

Overigens vind ik het belachelijk om mensen jonger dan 16 jaar in een gevangenis te stoppen. De meeste zijn er mentaal helemaal niet aan toe, en zullen na een tijd hieraan onderuit gaan. Dat wens ik niemand toe, en hoort niet in de moderne samenleving thuis.

Betreffende het nieuwsbericht, zal ik eerst meer informatie dienen te verkrijgen voordat ik hier een goed beargumenteerde reactie kan plaatsen. Het is me nog te onduidelijk.

snaaps
26/09/06, 00:37
mijn mening, zal wel een zeer goede reden voor zijn geweest.
Helaas is de site onbereikbaar zodat ik heen mening kan geven, echter kan ik 10 tallen redenen bedenken waarom ik een kind van acht jaar zou opsluiten.

(kan ook wegens eigen veilligheid voor het kind zijn...)

JASPERS:
Overigens vind ik het belachelijk om mensen jonger dan 16 jaar in een gevangenis te stoppen.

Ik zou er dolgraag een hoop willen opsluiten, dat zal ze leren!

Henky!
26/09/06, 00:38
Betreffende het nieuwsbericht, zal ik eerst meer informatie dienen te verkrijgen voordat ik hier een goed beargumenteerde reactie kan plaatsen. Het is me nog te onduidelijk.

Omdat je doodgewoon niet kan geloven dat wij leven in een land dat kleine kinderen van scholen sleept en in de gevangenis gooit. Is natuurlijk ook nauwelijks voorstelbaar.

FSCJasper
26/09/06, 00:47
Dat klopt Henk. Ik kan het me haast niet voorstellen dat het gebeurt in Nederland. Vandaar dat er meer informatie nodig is, betreffende dit bericht.

Snaaps, er zijn altijd mensen die je graag een eenmalige trip naar de gevangenis wenst. Bij kinderen van deze leeftijd, betwijfel ik het of ze er daadwerkelijk beter uitkomen. Uiteindelijk heeft de maatschappij niets aan verbitterende mensen. Er zijn betere opties beschikbaar.

Henky!
26/09/06, 00:48
mijn mening, zal wel een zeer goede reden voor zijn geweest.
Helaas is de site onbereikbaar zodat ik heen mening kan geven, echter kan ik 10 tallen redenen bedenken waarom ik een kind van acht jaar zou opsluiten.



Dan ben je nogal wreed aangelegd, of tenminste kind vijandig.

Zelfs de 'Dienst Justitiële Inrichtingen' stelt: "Voor een gezonde ontwikkeling van het kind is het volgens de Raad beter om het kind vanaf de leeftijd van zes maanden buiten de gevangenis te laten opgroeien" (http://www.dji.nl/main.asp?pid=150)

Deze richtlijn geldt schijnbaar niet voor iedereeen.....

Ok, en nou eens een reactie op mijn vraag of iemand in een land wil leven dat kinderen in de gevangenis gooit, wat ze ook hebben gedaan.

dsigning
26/09/06, 01:32
Ik vind het in sommige gevallen gewoon niet kunnen en niet goed er zitten kinderen tussen die twaalf jaar zijn en toen ze heel jong waren uit hun land zijn gevlucht met hun ouders deze kinderen zijn net zo Nederlands als ieder ander kind op school maar, worden opeens van school / huis gehaald omdat ze uitgezet gaan worden.

Sorry dat vind ik niet kunnen draai nu heel het verhaal eens om en beeld je eens in dat jij een kind wordt en om politieke redenen het land moet ontvluchten en ergens asiel aan moet vragen......... stel je dan eens voor dat het bij jou allemaal zo lang moet duren en je kind wat drie jaar was toen je vluchte inmiddels hier naar school gaat en dan jaren later dan hoor je dat je terug moet naar het land waar je vandaan bent gekomen. Terug naar het land waar je niet meer veilig bent.

Het is zo er zitten een hoop mensen tussen die mischien om de verkeerde redenen hier heen komen maar vergeet niet dat er mensen tussen zitten die echt een leven niet veilig zijn in het land waar ze vandaan komen.

Verbeeld je nu eens gewoon in hun situatie, hoe je het went of keert dit kan zo niet en zeker niet omdat het kinderen zijn dit gun je geen één kind !!!

Ik vind het in sommige gevallen gewoon niet kunnen en niet goed er zitten kinderen tussen die twaalf jaar zijn en toen ze heel jong waren uit hun land zijn gevlucht met hun ouders deze kinderen zijn net zo Nederlands als ieder ander kind op school maar, worden opeens van school / huis gehaald omdat ze uitgezet gaan worden.

Sorry dat vind ik niet kunnen draai nu heel het verhaal eens om en beeld je eens in dat jij een kind wordt en om politieke redenen het land moet ontvluchten en ergens asiel aan moet vragen......... stel je dan eens voor dat het bij jou allemaal zo lang moet duren en je kind wat drie jaar was toen je vluchte inmiddels hier naar school gaat en dan jaren later dan hoor je dat je terug moet naar het land waar je vandaan bent gekomen. Terug naar het land waar je niet meer veilig bent.

Het is zo er zitten een hoop mensen tussen die mischien om de verkeerde redenen hier heen komen maar vergeet niet dat er mensen tussen zitten die echt een leven niet veilig zijn in het land waar ze vandaan komen.

Verbeeld je nu eens gewoon in hun situatie, hoe je het went of keert dit kan zo niet en zeker niet omdat het kinderen zijn dit gun je geen één kind !!!

crazycoder
26/09/06, 07:36
En zo zie je weer het verschil tussen "links" en "rechts".. :)

Pim Fortuijn had aan paar goede ideeen en een aantal minder goede.. Er vanuitgaan dat iemand die ietwat rechts georienteerd is hem als held ziet is schromelijk overdreven.

Verder weet ik niet waarom ze in de gevangenis zitten. Maar aangezien Nederland nog net geen bananenrepubliek is zal het wel een goede reden hebben. Ik weet de details niet dus laat ik de beslissing maar over aan mensen die het wel weten..

almar
26/09/06, 10:52
Dan ben je nogal wreed aangelegd, of tenminste kind vijandig.

Zelfs de 'Dienst Justitiële Inrichtingen' stelt: "Voor een gezonde ontwikkeling van het kind is het volgens de Raad beter om het kind vanaf de leeftijd van zes maanden buiten de gevangenis te laten opgroeien" (http://www.dji.nl/main.asp?pid=150)

Deze richtlijn geldt schijnbaar niet voor iedereeen.....

Ok, en nou eens een reactie op mijn vraag of iemand in een land wil leven dat kinderen in de gevangenis gooit, wat ze ook hebben gedaan.

Diezelfde DJI is beheerder van het cellencomplex bij Haarlemmermeer. Het is wel makkelijk om citaten te pakken die jouw mening onderschrijven en aan de andere kant schande te roepen over de schipholbrand doden.

Ik vind het wel erg "linkse" stellingen en vooringenomen visies die hier worden neergezet. Je weet in geen opzicht hoe de procedures in elkaar zitten. Op basis van mediaberichten deponeer je stellingen. Verdiep je eerst even in de materie.

eMiz0r
26/09/06, 11:40
Sorry dat vind ik niet kunnen draai nu heel het verhaal eens om en beeld je eens in dat jij een kind wordt en om politieke redenen het land moet ontvluchten en ergens asiel aan moet vragen......... stel je dan eens voor dat het bij jou allemaal zo lang moet duren en je kind wat drie jaar was toen je vluchte inmiddels hier naar school gaat en dan jaren later dan hoor je dat je terug moet naar het land waar je vandaan bent gekomen. Terug naar het land waar je niet meer veilig bent.

Politieke vluchtelingen worden over het algemeen gewoon geaccepteert in Nederland. Ze krijgen TIJDELIJKE opvang in Nederland en kunnen terug wanneer de situatie stabiel is. Er is geen enkel excuus om hier te blijven, ook niet dat je hier vervolgens 3/4 jaar zit en je e.e.a. hebt opgebouwd. Je blijft domweg een vluchteling die er rekening mee moet houden dat je teruggaat zodra de situatie stabiel is. Uitzonderingen daargelaten overigens, als je hier nou 20 jaar leeft, een goede baan hebt, Nederlandse kinderen zul je mij niet horen klagen. Wanneer je echter nog steeds leeft van de bijstand, doe je geen enkele bijdrage aan het land wat je opvang verzorgt en zie ik geen reden waarom je niet terug zou kunnen.


Verbeeld je nu eens gewoon in hun situatie, hoe je het went of keert dit kan zo niet en zeker niet omdat het kinderen zijn dit gun je geen één kind !!!

Zonder te weten of het kind ZELF motivatie heeft om bij de moeder te blijven kan je hier geen objectief oordeel over geven. Of ben je er voor om het kind verplicht in een gezin te stoppen waar het totaal geen band mee heeft? En wellicht niet eens dezelfde taal spreekt? Ik ben zeer benieuwd naar je mening hierover.

Henky!
26/09/06, 13:03
Ik vind het wel erg "linkse" stellingen en vooringenomen visies die hier worden neergezet. Je weet in geen opzicht hoe de procedures in elkaar zitten. Op basis van mediaberichten deponeer je stellingen. Verdiep je eerst even in de materie.

Links? Dus 'rechtse' mensen hebben geen probleem met het opsluiten van kinderen? Vreemd...

Overigens denk ik meer te weten van asiel procedures dan gemiddeld. Bijzonder flauwe opmerking trouwens die in een discussie niet thuis hoort. Moet ik het ook nog uitleggen? Cursus gevolgd bijvoorbeeld. En wat die 'mediaberichten' betreft heb ik me inderdaad vergist. Het gaat niet om 40 kinderen maar om circa 250. En als je de media niet gelooft ga dan zelf eens achter informatie aan. Is niet zo moeilijk. Nou ja, inderdaad net iets meer werk dan ongefundeerde meningen rond te strooien.

Uiteindelijk gaat het ook helemaal niet over asielwetgeving of wat dan ook. Het gaat om het simpele feit of een land dat zich beschaafd noemt kinderen in de gevangenis mag gooien.

almar
26/09/06, 15:17
Links? Dus 'rechtse' mensen hebben geen probleem met het opsluiten van kinderen? Vreemd...


Dit is ongeveer wat ik bedoel met vooringenomen.

Het antwoord is geen eenduidig ja en ook geen eenduidig nee. Laat ik het als volgt formuleren. Als mensen worden uitgezet uit ons land, dan is daar een zorgvuldige procedure aan vooraf gegaan. Deze mensen moeten ze niet in een vertrekcentrum zetten, maar gelijk weer terug sturen. In dat geval zitten kinderen niet wekenlang met hun ouders in een cellencomplex.

Henky!
26/09/06, 16:34
Snap je het nou nog niet? Deze mensen kunnen niet terug! Lees anders eerst dit topic even door om te leren hoe dat precies zit.

Maar nogmaals, wat de reden ook is, kinderen horen niet in de gevangenis.

almar
29/09/06, 16:41
Bron: NU.nl

Remember, een rechter is onafhankelijk en voert alleen de wetgeving uit.

Uitgegeven: 29 september 2006 16:00
Laatst gewijzigd: 29 september 2006 16:01

ZUTPHEN - Het 8-jarige Chinese jongetje Hui dat in Zeist samen met zijn moeder in detentie zit, blijft daar zitten. De rechter in Zutphen verklaarde vrijdag het beroep tegen de inbewaringstelling van de moeder, mevrouw Chen, ongegrond.

De moeder heeft in Nederland asiel aangevraagd, maar is reeds lang uitgeprocedeerd. "Zij behoort daarmee tot een groep vreemdelingen op wie het project terugkeer van toepassing is", aldus de rechtbank. Dit houdt in dat de minister intensief werkt aan de uitzetting uit Nederland.


Een ultieme sanctie daarbij is het opleggen van vreemdelingenbewaring. De bewaring van de moeder is volgens de rechtbank niet in strijd met de Nederlandse wet- en regelgeving of internationale verdragen.

rq
29/09/06, 19:11
Omdat je doodgewoon niet kan geloven dat wij leven in een land dat kleine kinderen van scholen sleept en in de gevangenis gooit. Is natuurlijk ook nauwelijks voorstelbaar.
Je moet niet alles geloven wat je leest. Beetje kritisch lezen kan geen kwaad.

En daarnaast kiezen sommige asielzoekers er zelf voor om keer op keer maar weer door te procederen, of om hun kind bij zich in de cel te nemen. Dit is hun eigen keuze, maar uiteindelijk is natuurlijk wel alles weer de schuld van Verdonk. Bespottelijk.


Snap je het nou nog niet? Deze mensen kunnen niet terug!
Je generaliseert. Laten we de nuance niet uit het oog verliezen.

Er zal namelijk ook een deel zijn dat gewoon niet terug wil. En de vluchtelingenindustrie heeft er daarnaast ook belang bij zoveel mogelijk asielzoekers hier te houden of toe te laten. De jaren negentig was een gouden decennia voor deze industrie - zo'n beetje elk boerendorp kreeg een asielzoekerscentrum en de bijbehorende werkgelegenheid. Dit terwijl ingewijden schatten dat het aandeel 'echte' politiekvluchtelingen slecht een paar percentages besloeg. Ook bepaalde politici hebben belang bij het toelaten of naturaliseren van zoveel mogelijk asielzoekers. Een deel van deze asielzoekers zal namelijk na verloop van tijd kiesrecht krijgen, en uit onderzoeken blijkt wel dat allochtonen overwegend PvdA stemmen.

En dit is slechts een kleine greep uit de belangen die meespelen. De situatie is dus niet zo transparant (asielzoekers zielig; Verdonk onmenselijk) als sommige politici ons willen doen geloven. Dit alles laat onverlet dat het inhumaan is om kinderen van acht in een cel te laten leven, maar dit is en blijft een keuze van de moeder. Het alternatief, het kind buiten de wil van de moeder om elders onderbrengen, lijkt mij evenmin wenselijk.

Henky!
29/09/06, 22:48
Ook bepaalde politici hebben belang bij het toelaten of naturaliseren van zoveel mogelijk asielzoekers. Een deel van deze asielzoekers zal namelijk na verloop van tijd kiesrecht krijgen, en uit onderzoeken blijkt wel dat allochtonen overwegend PvdA stemmen.


Denk je nou echt dat de PvdA bewust groepen asielzoekers heeft binnen gelaten louter uit electorale overwegingen? Je complottheorie gaat wel erg ver moet ik zeggen. Vergeet ook niet dat Verdonk nu PvdA beleid uitvoert. Aan het einde van Paars was het Cohen die de grenzen dicht heeft gegooid.

Daarbij, hoe die cijfers precies liggen weet ik niet. Wel weet ik dat het CDA behoorlijk schrok van de laatste gemeenteraadsverkiezingen toen bleek dat ze heel veel allochtone stemmen waren verloren (aan de PvdA) vanwege kabinet en Verdonk. Je ziet nu ook al dat het CDA behoorlijk aan het dimmen is wat allocchtonen betreft. Ze willen die stemmen namelijk weer terug.

Tenslotte. Het gaat allemaal al jaren om een oude groep van 26.000 die onder de oude asielwetgeving viel. Als we nou gewoon hadden gedaan wat Fortuijn zei en die groep hadden gelegaliseerd hadden we jarenlange discussies, inclusief dit topic, niet gehad en hadden we onze tijd beter kunnen besteden.

Trouwens, kindertjes worden wel degelijk bij tijd en wijle door de politie uit het klaslokaal gesleept. Ik begrijp dat het makkelijker is te zeggen dat het wel zal zijn opgeklopt door de media enzovoorts. Maar tegelijk is het ook één van de redenen waarom de lokale politiek zo'n beetje massaal weigert het Verdonk beleid nog langer uit te voeren. Daar zouden de media eens wat meer aandacht aan moeten besteden!

Kortom, legaliseren die laatste hap, inclusief de kindertjes, en eindelijk eens over tot de orde van de dag.

almar
29/09/06, 23:53
Volgens mij werd vandaag ook bekend dat vrijwel alles van voor 2001 afgerond was.

rq
30/09/06, 00:27
Trouwens, kindertjes worden wel degelijk bij tijd en wijle door de politie uit het klaslokaal gesleept.
Gesleept nog wel! Waarschijnlijk hoogstpersoonlijk door Verdonk, gewapend met gummiknuppel, teazer en traangas?

Ik kan mij situaties voorstellen waarbij het wenselijk is dat het kind vanuit school wordt opgevangen. Dat lijkt mij persoonlijk humaner dan dat het kind aan zijn lot wordt overgelaten wanneer de moeder in bewaring is gesteld. Het is zó makkelijk om met dergelijke termen te strooien, wanneer je niet over alternatieven hoeft na te denken. Was het beter geweest een kind thuis te laten komen en dagen in onzekerheid te laten wachten op een moeder die niet meer terug komt? Beetje nuance kan geen kwaad.

Die 26.000 gevallen (die er overigens 31.000 zijn geworden) zijn inderdaad nu allen behandeld, en hebben nu helderheid over hun status. Tenminste voor zover ze niet door allerlei belanghebbenden en kerkelijke organisaties telkens weer valse hoop wordt aangepraat.

swedendedicated
30/09/06, 00:27
Ik heb niet hele thread gelezen maar volgens mij wilt het kind zelf bij de moeder blijven, en die zit opgesloten omdat ze over haar naam heeft gelogen (rita verdonk wetje) maar het is vrij logisch, het kind of bij een pleeggezin of de cel. Ben er niet op tegen ontdanks dat ik zelf links ben maar waar moet het kind anders, bij jou thuis? Dit is weer echt extreem vergroot door de radio/tv en een stelletje domme bn'ers, er zijn duizenden van zulke gevallen in het buitenland, als mensen zich daar nou eens voor inzitten. Elke seconde sterft er iemand op de aarde, tsunami erg? Ja, maar het zorgt er wel voor dat we 10 jaar langer op deze aarde kunnen zijn zonder overbevolkt te raken. Sommige mensen zitten hun hele leven in de gevangenis zonder wat gedaan te hebben. Dat is erger dan een weekie of 2 in de cel.

rq
30/09/06, 00:36
Denk je nou echt dat de PvdA bewust groepen asielzoekers heeft binnen gelaten louter uit electorale overwegingen?

Politici die bepaalde bevolkingsgroepen paaien om te zorgen dat ze op hun partij stemmen, dat zou toch niet voorkomen in de politiek zeg! Politici zijn stuk voor stuk eerlijke en oprechte mensen, en denken nooit aan zetels en verkiezingen! *kuch*


Kom, kom. Niet zo naïef.



(Dat "louter" bedenk jij er overigens zelf eventjes bij. Ik stel dat ze belanghebbenden zijn.)

Henky!
30/09/06, 12:41
Paaien is wat anders dan binnenhalen. Wel goed lezen graag. Verder:

- De groep is niet groter geworden en kan ook niet groter worden. Het gaat om de laatste restanten van de oude asielwetgeving.

- Ik lees hier regelmatig over het zo mooie functioneren van het Nederlands rechtssysteem. Nou, dat hebben we gemerkt de laatste tijd.

- Er zijn inderdaad voorbeelden van kinderen die uit de klas zijn gesleept.

- Chrish: In het buitenland zitten geen kinderen in de gevangenis. Tenminste niet in landen die zich 'beschaafd' noemen. Nederland is hierin helaas uniek.

- En sjesus Chrish. Natuurrampen en hongersnood als mooi middel tegen overbevolking?

Tegenover zoveel domheid en gebrek aan medeleven helpt alleen nog een vrolijke noot. Namelijk, weet je waarom Hirschi Ali een valse naam heeft opgegeven?

Nou, ze kwam Nederland binnen en meldde zich bij de asiel ambtenaar. 'Wat is uw naam', vroeg deze en Hirschi stak van wal. 'Mijn naam is Hirschi, geboren Ali, dochter van Magan die behoort tot de clan van....'
'Laat maar, laat maar' zuchtte de ambtenaar. 'We maken er gewoon Ali van. Zo heten ze allemaal hier'.

:-)

rq
30/09/06, 17:22
Paaien is wat anders dan binnenhalen. Wel goed lezen graag. Verder:

- De groep is niet groter geworden en kan ook niet groter worden. Het gaat om de laatste restanten van de oude asielwetgeving.

Dacht dat je zoveel kranten las? Dit (http://www.d66.nl/news/item/Verdonk%20tegemoet%20gekomen%20aan%20versnelling%2 032.000%20asielzoekers/4378)heeft wel zo ongeveer in elke krant gestaan en is op tv geweest, maar misschien heb je er overheen gelezen...

Henky!
30/09/06, 23:14
De 26.000 hebben in al die jaren kindertjes gekregen, dan wel de oorlog is voorbij. Dat stond inderdaad niet in mijn krant.

Maar goed, wat wil je nou? Mijn punt is dat je kinderen niet opsluit in een gevangenis. Als jij daar wel voor bent kun je dat ook gewoon zeggen.

Onder Verdonk kiest Nederland voor een middeleeuwse oplosssing. Kijk eens wat verder zou ik zeggen. Een land als (bijvoorbeeld) Duitsland kampt met dezelfde problemen maar daar zie je geen kinderen in de cel. Ik ga de alternatieven hier niet opsommen (google zelf even) maar het opsluiten van klein grut is volstrekt overbodig.

Over kranten lezen gesproken. De Volkskrant is natuurlijk fout in jouw ogen maar daarin stond vandaag een dramatisch bericht over hoe moeders met kinderen gewoon op straat worden gegooid. Zonder geld of eten waardoor prostitutie soms de enige mogelijkheid is om de kindertjes te voeden. De gevangenis is inderdaad een beter alternatief in deze gevallen.

Mijn god, denk ik dan, hoe diep is Nederland gezonken.