PDA

Bekijk Volledige Versie : ~ 3300 subdomeinklanten + domeinen ter overname



Anoniem
24/09/06, 23:45
Sinds augustus 2005 biedt ik commercieel onder de naam 'HereJezus.nl' en vele andere domeinnamen subdomeinhosting aan. Klanten krijgen een subdomein, wat hardeschijfruimte, en eenmalig 5 GB dataverkeer voor Eur 4,99 per jaar. Ze betalen voor extra dataverkeer, meer schijfruimte en MySQL. Oplevering is geautomatiseerd afgezien voor betaling per bank. Deze accounts activeer ik handmatig. Men kan betalen via telefoon, SMS (MobileMoney) of bank.

Al deze klanten zijn niet contract gebonden en verlengen jaarlijks hun abbonnement via de gewenste betaalmethode. Sommige klanten maken gebruik van reversed billing. Dat wil zeggen dat de betaling via SMS automatisch wordt afgehandeld.

Inkomsten puur uit signups in een jaar: EUR 14975,00 ex BTW. Een deel daarvan is SMS/telefoon dus daar blijf zo'n EUR 11000/jaar van over. Inkomsten worden ook gegenereerd uit helpdesk calls (0900 nummer) en het aanschaf van extra dataverkeer en een database.

De twee domeinen die het meeste traffic genereren 'herejezus.nl' and 'wyger.nl' gaan ook mee in de verkoop. HereJezus.nl is waarmee de dienst bekend is geworden (Landelijke media) en Wyger.nl is het domein wat we hebben overgenomen van een voormalige freehoster.

Reden voor verkoop is chronisch gebrek aan tijd. Overname van de hostingserver waar deze klanten opstaan is ook bespreekbaar, evenals support mijnerzijds voor een periode en het helpdesknummer.

Het domein hjhosting.nl gaat niet mee. Voor dit domein zullen we alle DNS records voor de bestaande klanten behouden. Dit domein hebben we nodig voor onze normale hostingactiviteiten.

Mee in de verkoop gaan dus de domeinen, klanten, databases, content, scripts, en het mobilemoney account. Overname server is te bespreken (wel het gemakkelijkst). Server is een P4 3 GHz met 400 GB IDE, en 3 x 73 GB SCSI RAID5 (hardware raid, adaptec kaart) en 2 GB RAM.

Bieden dus, in deze thread! Stuur me een PM als je nog vragen hebt. Houd deze thread graag schoon en on-topic. Dank voor uw aandacht ;)

Domeinen die meegaan (muv hjhosting.nl) :

25cm.nl - 146 klanten
ajacied.net - 23 klanten
antisociaal.nl - 26 klanten
bakellende.nl - 31 klanten
barmhartig.nl - 4 klanten
boeddhist.nl - 16 klanten
boomknuffelaar.nl - 36 klanten
cannabist.nl - 31 klanten
chaoot.nl - 65 klanten
computerjunkie.nl - 138 klanten
cynicus.nl - 15 klanten
d666.nl - 12 klanten
d69.nl - 20 klanten
darwinist.nl - 37 klanten
depenisvanjezus.nl - 38 klanten
doncorleone.nl - 28 klanten
egotripper.nl - 33 klanten
eurofiel.nl - 9 klanten
eurofoob.nl - 8 klanten
extreemlinks.nl - 20 klanten
feyenoorder.net - 26 klanten
fidelcastro.nl - 8 klanten
gasema.nl - 19 klanten
gijzelaar.nl - 14 klanten
gijzelnemer.nl - 10 klanten
goddeloos.nl - 73 klanten
godisdood.nl - 24 klanten
godzijdank.nl - 58 klanten
gristen.nl - 2 klanten
gunslinger.nl - 17 klanten
hatemail.nl - 32 klanten
herejez.us - 6 klanten
herejezus.be - 61 klanten
herejezus.com - 24 klanten
herejezus.net - 2 klanten
herejezus.nl - 818 klanten
herejezus.org - 5 klanten
hindoeist.nl - 8 klanten
hjhosting.nl - 271 klanten
homosapien.nl - 0 klanten
homosapiens.nl - 4 klanten
hoogbegaaft.nl - 30 klanten
inactive24.nl - 19 klanten
islamiet.nl - 28 klanten
jezusfreak.nl - 16 klanten
josti.nl - 82 klanten
liberalist.nl - 11 klanten
maorijnissen.nl - 1 klanten
martelaar.nl - 18 klanten
meedogenloos.nl - 26 klanten
misdadiger.nl - 38 klanten
morsdood.nl - 39 klanten
ogre.nl - 41 klanten
opgevoed.nl - 23 klanten
pacifist.nl - 10 klanten
paganist.nl - 9 klanten
paranormaalbegaafd.nl - 8 klanten
podcastfreak.nl - 10 klanten
psver.net - 19 klanten
quicknep.nl - 15 klanten
recalcitrant.nl - 10 klanten
satanist.nl - 45 klanten
scarslet.nl - 27 klanten
schaakfanaat.nl - 2 klanten
separatist.nl - 4 klanten
sjezus.nl - 22 klanten
slurfnet.nl - 32 klanten
smurfin.nl - 35 klanten
sociaal-democraat.nl - 6 klanten
startrekgek.nl - 8 klanten
stoner.nl - 125 klanten
taidapasic.nl - 2 klanten
techie.nl - 93 klanten
ubergeek.nl - 37 klanten
utopist.nl - 11 klanten
wanadoom.nl - 46 klanten
wyger.nl - 159 klanten

Stewie
24/09/06, 23:49
450 euro

Thafusion
24/09/06, 23:57
Tot wanneer kan er geboden worden?

Proxio
24/09/06, 23:59
1000 Eur.

Str@nger
25/09/06, 00:04
Hoe zit het met dit topic? http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-bedrijf-ter-overname-aangeboden/98143-goedlopend-hostingbedrijf-met-veel-naamsbekendheid.html

Anoniem
25/09/06, 00:11
Hoe zit het met dit topic? http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-bedrijf-ter-overname-aangeboden/98143-goedlopend-hostingbedrijf-met-veel-naamsbekendheid.html

Dit blijkt in de praktijk moeilijk te zijn, omdat het 1) Budget hosting segment is (prijzen die niet passen binnen hun structuur) en 2) Het een eenmanszaak betreft en contracten dus niet makkelijk over te nemen zijn. Ik heb al een aantal gesprekken mogen voeren en we lopen tegen dit soort dingen aan.


Tot wanneer kan er geboden worden?

Een week lijkt me zat.

Randy
25/09/06, 00:16
1500 euro + overname server
Eventueel ook geïnteresseerd in het overnemen van de hosting en support. (zit je niet met overnames maar koop je diensten in op een xx % basis)

Stewie
25/09/06, 00:22
Vraagje: je verkoopt de 500 hostingklanten + sidn account + andere servers er niet bij?

Anoniem
25/09/06, 00:32
Vraagje: je verkoopt de 500 hostingklanten + sidn account + andere servers er niet bij?

Dit gaat inderdaad puur om de subdomein klanten. Lees mn reactie eerder in deze thread. ;)

stuventure
25/09/06, 09:50
Wat is het bod tot op heden, ben zeker geinteresseerd.

Anoniem
25/09/06, 22:26
Even ter aanvulling: Ik kijk de veiling ongeveer een week aan. Ik mag hopen dat er wat serieuzer geboden gaat worden. Het hoogste bod na deze week is _niet_ automatisch het winnende bod.

stuventure
25/09/06, 23:39
Even ter aanvulling: Ik kijk de veiling ongeveer een week aan. Ik mag hopen dat er wat serieuzer geboden gaat worden. Het hoogste bod na deze week is _niet_ automatisch het winnende bod.

Misschien maakt het wat makkelijker als u er een gewenste vraagprijs bij zet.

Anoniem
26/09/06, 00:27
Een richtprijs: Jaaromzet. De domeinnamen alleen al genereren een boel gerichte traffic, en het verdiend zich in een jaar gemakkelijk terug. En dan spreken we nog niet over de uit de dienst voortvloeiende opbrengsten zoals helpdeskcalls, afname van "normale" hosting diensten, etcetera.

Buy it now prijs: 30,000 incl. server en een maand support mijnerzijds.

Hoogste bod tot nu toe staat op 8000.

Swiftway-UK
26/09/06, 16:26
Indien we alles goed kunnen bekijken en een buy out optie mogelijk is
Euro 10 000,-

Anoniem
27/09/06, 15:13
Indien we alles goed kunnen bekijken en een buy out optie mogelijk is
Euro 10 000,-

Wat wordt er bedoeld met de 'buyout' optie?
Ik heb overigens per PM een iets hoger bod mogen ontvangen, maar tevens het verzoek om dit niet te publiceren. Da's best lastig in de context van een veiling ;-)

Swiftway-UK
27/09/06, 15:15
Buy out werkt deels met een bedrag vooruit, deels zodra een klant het nieuwe contract met de hoster accepteert uitbetaling aan de oude hoster.

Voor ons dus een garantie dat klanten daadwerkelijk bestaan ;) en over willen stappen.

Henky!
28/09/06, 03:20
Ik heb overigens per PM een iets hoger bod mogen ontvangen, maar tevens het verzoek om dit niet te publiceren. Da's best lastig in de context van een veiling ;-)

Mag ook helemaal niet. Of is dit nog niet verboden?

Anoniem
28/09/06, 19:50
Hoogste bod tot dusver is 13000.

bspmbos
02/10/06, 11:45
Mag ook helemaal niet. Of is dit nog niet verboden?

zal het even recht zetten ik heb het bod van 8000 en 11000 gedaan

Anoniem
04/10/06, 19:17
Ik heb een accoord bereikt met een van de partijen. De overeenkomst is rond, dus deze thread kan dicht.