PDA

Bekijk Volledige Versie : Xynta stelt gedupeerde .nl-domeinnaamhouders schadeloos



Technotop
21/09/06, 19:56
Van dit soort berichten krijg ik letterlijk kots neigingen. Voor niets gaat de zon op. Hoe vaak moeten mensen dit nog zeggen. Dit soort marketings technieken vallen bij veel concullega's en ook mij "Robbert van Hulsentop" in het verkeerde keelgat.

Xynta, doe de moeite niet. Ik denk dat cliënten slim genoeg zijn om zelf een nieuwe hosting partner te zoeken, dan dat een bedrijf zich gaat aanbieden om het kosteloos over te plaatsen.

Probeer zeker niet je slag te slaan zodra een ander bedrijf problemen heeft.

Gr,

Robbert

Komto
21/09/06, 19:57
Leuk, maar neigt erg naar spam..

JumpingJack
21/09/06, 19:57
ik zou de topic titel even aanpassen,
gedeeltelijk schadeloos stellen is een betere naam met een maximum van 20 domeinnamen

MikeN
21/09/06, 19:57
Mooie beesten toch? Die aasgieren..

xYnta
21/09/06, 19:59
Van dit soort berichten krijg ik letterlijk kots neigingen. Voor niets gaat de zon op. Hoe vaak moeten mensen dit nog zeggen. Dit soort marketings technieken vallen bij veel concullega's en ook mij "Robbert van Hulsentop" in het verkeerde keelgat.

Xynta, doe de moeite niet. Ik denk dat cliënten slim genoeg zijn om zelf een nieuwe hosting partner te zoeken, dan dat een bedrijf zich gaat aanbieden om het kosteloos over te plaatsen.

Probeer zeker niet je slag te slaan zodra een ander bedrijf problemen heeft.

Gr,

Robbert

Wij proberen uitsluitend te helpen, klanten zijn verplicht om te verhuizen. Het gaat uitsluitend om het aanbieden van de mogelijkheid. Wij hoeven er niets aan over te houden, het is uitsluitend een aanbieding. Of iemand er gebruik van wenst te maken dan kan dat.

Als ze dat niet willen ook geen probleem. Het lijkt mij dat wij niets op dringen en mensen zijn nog geen eens verplicht het jaar daarna te verlengen of iets dergelijks. Eerdere acties zijn trouwens al eens uitgevoerd door andere personen op dit forum.

Komto
21/09/06, 20:01
Wij proberen uitsluitend te helpen, klanten zijn verplicht om te verhuizen. Het gaat uitsluitend om het aanbieden van de mogelijkheid. Wij hoeven er niets aan over te houden, het is uitsluitend een aanbieding. Of iemand er gebruik van wenst te maken dan kan dat.

Als ze dat niet willen ook geen probleem. Het lijkt mij dat wij niets op dringen en mensen zijn nog geen eens verplicht het jaar daarna te verlengen of iets dergelijks.
De wijze waarop is erger. Zor.in geeft zelf al aan ergens mee bezig te zijn..

Technotop
21/09/06, 20:03
Wij proberen uitsluitend te helpen, klanten zijn verplicht om te verhuizen. Het gaat uitsluitend om het aanbieden van de mogelijkheid. Wij hoeven er niets aan over te houden, het is uitsluitend een aanbieding. Of iemand er gebruik van wenst te maken dan kan dat.

Als ze dat niet willen ook geen probleem. Het lijkt mij dat wij niets op dringen en mensen zijn nog geen eens verplicht het jaar daarna te verlengen of iets dergelijks.

Marketings praatje, slim bedacht, echter ben ik daar zwaar op tegen. Het is letterlijk profiteren van de problemen bij een ander. Je mag het zo aanbieden, niemand die je zal tegen houden. Echter blijft het wel een discussieforum waar wij ook onze mening mogen geven. Deze is gegeven en daar geven ik zelf aan niet echt blij te zijn met dit soort acties.

Stewie
21/09/06, 20:06
Drukte om niets :)
Meeste getroffen "webhosters" kiezen nu toch wel een andere stabiele partij

JumpingJack
21/09/06, 20:06
ach ja mijn mailbox zat ook al vol met van dit soort aanbiedingen.

Zor.in
21/09/06, 20:06
:W:

Prima actie!

crazycoder
21/09/06, 20:15
Mooie beesten toch? Die aasgieren..
Waarom moet jij de aasgieren zo beledigen?

Die wachten tenminste nog tot de prooi dood is.

Stewie
21/09/06, 20:22
Waarom moet jij de aasgieren zo beledigen?

Die wachten tenminste nog tot de prooi dood is.
:lovewht: (dj) (headbang) {xx}

Domenico
21/09/06, 20:26
Ik heb even alle offtopic berichten hierheen verhuist zodat jullie hier verder kunnen praten over dit onderwerp.

Komto
21/09/06, 20:26
Hoezo, mag dat dan? Dan gaat Komto dat ook maar doen..
Leuke marketing truc..

Bob2
21/09/06, 20:27
Prima actie toch?
Alleen als iedereen van zor.out nu naar xYnta verhuisd, en 1 jaar lang gratis domeinnaam heeft kan xYnta de sidn factuur straks ook niet meer betalen, zijn we weer terug bij af :)

systemdeveloper
21/09/06, 20:32
Teiltje...

Komto
21/09/06, 20:33
Lol.. En dan nog gewoon doorgaan :S

Domenico
21/09/06, 20:46
Wat is nu het probleem eigenlijk? Dit is gewoon zaken doen er Xynta doet hier helemaal niets verkeerd in mijn ogen. Ik vind het een goede zakelijke beslissing en een goede extra optie voor de gedupeerden.

Komto
21/09/06, 20:47
Dus wij mogen dit ook allemaal doen? Want als 1 iemand het mag, lijkt het me dat iedereen het mag?

Domenico
21/09/06, 20:49
Als je nog geen aanbieding hebt geplaatst de afgelopen 7 dagen staat niets je in de weg om een aanbieding te plaatsen. Is toch niet echt anders dan elke andere aanbieding.

Komto
21/09/06, 20:52
Ach, okee, het is dus zinloos :)
Zal maar niet de misplaatste opmerking over de netwerkinfo plaatsen ;)

Technotop
21/09/06, 20:55
Als je nog geen aanbieding hebt geplaatst de afgelopen 7 dagen staat niets je in de weg om een aanbieding te plaatsen. Is toch niet echt anders dan elke andere aanbieding.

Het is ook niet fout, heeft wel met de mentaliteit te maken. Ookal zal je, je aan de regels houden, sommige beslissingen horen gewoon niet. Dat is een mening van een aantal onder ons. Niets tegen Xynta, of tegen voorstanders. Dat is hoe ik en een aantal andere daar over denken. Daar is dit discussieforum ook voor.

:)

Domenico
21/09/06, 20:56
Ach, okee, het is dus zinloos :)
Zal maar niet de misplaatste opmerking over de netwerkinfo plaatsen ;)

Hmmm, ik kan ook gewoon al dit soort threads sluiten. Volwassen gedrag en discussie graag.

Komto
21/09/06, 20:57
Begrijp jou ook heel goed hoor Domenico, vind zoals Robbert al zegt het gewoon een slechte aanbieding door te profiteren van zoiets.. Gedupeerden weten echt wel andere providers te vinden, en denk ook dat dit ze mislijd om maar hiernaartoe te gaan omdat het gratis is..

Domenico
21/09/06, 21:04
Waar is de misleiding dan?

Clanhost
21/09/06, 21:08
Inderdaad, er is totaal geen sprake van misleiding. Simpelweg een aanbod van een andere dienstverlener. Men is volledig vrij om hier op in te gaan of niet. De markt zal uiteindleijk een oordeel vellen of dit een verstandig zet is van Xynta. Het kan natuurlijk zo zijn dat de klanten niet gediend zijn van dergelijke marketingstunt, als je het zo kunt noemen, en dan kan dit hele verhaal negatief uitpakken voor Xynta en de reputatie van dat bedrijf.

Het blijft natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de aanbiedende partij om het aanbod duidelijk en volledig te formuleren. Aan de andere kant heeft koper ook de verantwoordelijkheid om hiervan kennis te nemen alvorens de overeenkomst wordt gesloten. Gelukkig zijn we allemaal vrij om een dergelijk aanbod te doen en ook vrij om te beoordelen of we het wel of niet accepteren. Of een dergelijke strategie past in je eigen 'ethisch raamwerk' is natuurlijk een totaal andere discussie.

Komto
21/09/06, 21:14
Misleid is inderdaad de verkeerde woordkeuze..
Ik bedoel dat de klant heel snel gaat omdat ze zich opgelicht voelen en voor hun gevoel wel moeten.. Daarom vind ik dat je als bedrijf beter de klant kan laten kiezen, dan heeft die wat meer bewegingsvrijheid.. En zor.in geeft al aan met een oplossing bezig te zijn.. Dus ik vind het 'op dit moment' meer klanten wegkapen..

systemdeveloper
21/09/06, 21:16
Dus een advertentie à la:

"Bedrijf a en bedrijf b en ... bedrijf z zijn 'bad' bedrijfjes en ik kan het beter. Kijk hier is mijn actie voor alle klanten waarbij mijn collega's het verprutst hebben." is good business?

Laat me niet lachen ;)

Maar 'misleiding' kan ik ook niet direct vinden...

Domenico
21/09/06, 21:19
Hoe een bedrijf zich profileert (ethisch / onetisch) is niet aan ons dus vandaar dat dit gewoon kan blijven staan. Volgens mij staat alles er zeer duidelijk en anders kunnen er altijd vragen gesteld worden. Het is een vrijblijvende overstap en verder helemaal niets.

Clanhost
21/09/06, 21:23
Het is natuurlijk ook niet iets wat ik zelf zou doen, of goedkeur wat dat betreft. Als ik de discussie nu even overzet naar een ethische discussie dan ben ik het inderdaad eens dat een dergelijk aanbod kan leiden tot overhaaste beslissingen van gedupeerde klanten van Zorin. Persoonlijk vind ik het veel zeggen over Xynta, en niet bepaald in positieve zin. Je kunt het natuurlijk zo leuk verpakken als je wilt uiteindelijk is het wel een geraffineerde manier om nieuwe klanten te binden. Nu had ik toch al niet zo goede indruk van Xynta. En dit beeld wordt voor mij versterkt in negatieve zin, en zo te lezen is dan bij meerdere mensen het geval.

Het kan zoveel kanten op gaan, stel dat het wel allemaal netjes wordt geregeld en vanaf volgend jaar worden de klanten op tijd *kuch* gefactureerd en ze blijven bij Xynta dan is het resultaat positief. Maar als dit initiatief niets wordt, dan heeft de reputatie van Xynta flinke deuk op gelopen. En doorgaans blijven de negatieve geluiden van een bedrijf langer doorklinken. Als ik Xynta was zou ik toch maar even achter me oren krabben of dit wel zo verstandig is geweest :).

crazycoder
21/09/06, 21:25
Wat is nu het probleem eigenlijk? Dit is gewoon zaken doen er Xynta doet hier helemaal niets verkeerd in mijn ogen. Ik vind het een goede zakelijke beslissing en een goede extra optie voor de gedupeerden.
Vind het niet zo netjes.. of het verder slim is weet ik eigenlijk ook nog niet.. Er zijn bepaalde schijnbewegingen waar klanten in de regel niet echt van gediend zijn.

Verder is het niet echt een probleem.. of je moet pretenderen dat wht een community is.. je weet wel, met wederzijds respect enzo..

systemdeveloper
21/09/06, 21:27
Hoe een bedrijf zich profileert (ethisch / onetisch) is niet aan ons dus vandaar dat dit gewoon kan blijven staan. Volgens mij staat alles er zeer duidelijk en anders kunnen er altijd vragen gesteld worden. Het is een vrijblijvende overstap en verder helemaal niets.

Ik neem aan dat het allemaal goed bedoeld is van X en ik ga geen voorbeelden opnemen waarom dit in het verkeerde keelgat schiet. Dat is al gezegd.

Maar jij hebt als moderator dus geen problemen met onethische aanbiedingen. Weet je dat wel héél zeker?

Edit: vervang 'onethische' ook eens met 'vergelijkende'.

Domenico
21/09/06, 21:43
Ik neem aan dat het allemaal goed bedoeld is van X en ik ga geen voorbeelden opnemen waarom dit in het verkeerde keelgat schiet. Dat is al gezegd.

Maar jij hebt als moderator dus geen problemen met onethische aanbiedingen. Weet je dat wel héél zeker?

Edit: vervang 'onethische' ook eens met 'vergelijkende'.

Oh? Jij gaat er maar van uit dat dit onethisch is voor iedereen?
Wat is het verschil met een KPN die Tiscali over neemt?

En wat heeft dit eigenlijk met de community WHT te maken? Sorry maar ik ben je helemaal kwijt in deze... :huh:

Stewie
21/09/06, 21:54
Dit lijkt me toch in samenwerking met zor.in te gebeuren?
Zie: http://www.zor.in

AlfaHosting
21/09/06, 22:02
Oh? Jij gaat er maar van uit dat dit onethisch is voor iedereen?
Wat is het verschil met een KPN die Tiscali over neemt?



Misschien het feit dat dit geen overname is ?

rq
21/09/06, 22:04
Er zijn bepaalde schijnbewegingen waar klanten in de regel niet echt van gediend zijn.


Wellicht zijn klanten ook wel niet gediend van topics waarin door aanbieders hoog van de toren wordt geblazen over waar consumenten wel of niet van gediend zouden zijn.

Technotop
21/09/06, 22:09
Wellicht zijn klanten ook wel niet gediend van topics waarin door aanbieders hoog van de toren wordt geblazen over waar consumenten wel of niet van gediend zouden zijn.

Ben blij dat een aantal bedrijven hun mening durven te uiten, tegenwoordig mag niets meer. Er zijn bedrijven die het er niet mee eens zijn, er zijn ook personen die het er niet mee eens zijn, zoals ik.

Het gaat niet zo zeer over het bedrijf, maar meer om de actie. Wat daar volgens velen fout aan is, is terug te lezen in de reacties hierboven en op voorgaande pagina's.

Je kunt als bedrijf/persoon je mond er over houden, echter als je een mening hebt dan moet je die ook durven zeggen. Er zijn bij een discussie, die nu gaande is altijd verschillende meningen.

Excuses voor de kleine offtopic.

Domenico
21/09/06, 22:17
Misschien het feit dat dit geen overname is ?

Inderdaad, het voordeel is dat je hier zelf kan bepalen waar je nu heen gaat.
Het is niet ok hoe het is gegaan met ZOR.IN maar ik begrijp de commotie over deze aanbieding niet zo. Nothing more.

Geoffrey
21/09/06, 22:35
Goch ja kijk, eigenlijk had dit topic er niet hoeven komen. Het staat ieder bedrijf vrij om een aanbieding als deze te doen alleen moet men even in de geschiedenis gaan graven en even kijken of dit soort aanbiedingen overal toegelaten wordt / werd.

Toch begrijp ik de frustratie van Technotop zeer goed. Dit kan aanzien worden op twee manier:

1.) Om klanten te lokken zonder dat ze er erg in hebben
2.) Om mensen die binnenkort in de problemen komen te helpen.

Toch is het, het probleem van zor.in en is het eigenlijk aan hun om een oplossing te bieden en ze waren er al mee bezig heb ik gehoord... Geef hun op z'n minst de tijd met een andere partij of wat dan ook een overéénkomst te sluiten en ga niet als echte "aasgieren" (zoals hier al gezegd is) rond de klanten hangen en hun mailbox platspammen, dat heeft toch geen nut.

crazycoder
21/09/06, 22:49
Wellicht zijn klanten ook wel niet gediend van topics waarin door aanbieders hoog van de toren wordt geblazen over waar consumenten wel of niet van gediend zouden zijn.
Lekker uit verband gerukt.

Ik praat over in het algemeen en niet specifiek doelend op het publiek wat wht in de regel aan het bevolken is. Die houden er zo af en toe toch rare ideeen op na.....

Zor.in
21/09/06, 22:53
Toch is het, het probleem van zor.in en is het eigenlijk aan hun om een oplossing te bieden en ze waren er al mee bezig heb ik gehoord... Geef hun op z'n minst de tijd met een andere partij of wat dan ook een overéénkomst te sluiten en ga niet als echte "aasgieren" (zoals hier al gezegd is) rond de klanten hangen en hun mailbox platspammen, dat heeft toch geen nut.

Er is contact geweest met Xynta IS. We staan achter dit iniatief. Xynta IS zal de website offline halen wanneer wij met een passende oplossing komen.

Geoffrey
21/09/06, 22:55
Er is contact geweest met Xynta IS. We staan achter dit iniatief. Xynta IS zal de website offline halen wanneer wij met een passende oplossing komen.

Aha. Weten we dit ook weer.

Thijssss
22/09/06, 00:20
{xx}


:lovewht:

FransVanNispen
22/09/06, 04:41
Ik snap de roep om een slotje niet. Het is toch een nette discussie?

Verder vind ik niets mis met de aanbieding. Ik denk zelfs dat er een aantal andere bedrijven deze aanbieding ook graag hadden gedaan maar te laat waren en het nu laten om niet als 'na-apers' gezien te worden.

"De een zijn dood, is de ander zijn brood" is niet voor niets een veel gehoorde uitspraak.

Persoonlijk vind ik het niet echt netjes zo snel proberen te profiteren van deze situatie, maar zakelijk gezien is het zeker een slimme zet.

Blijkbaar hebben zo ook nog eens netjes contact gehad met Zor.in, waarmee voor mij het on-etische deel eigenlijk wel vervallen is.

crazycoder
22/09/06, 05:22
Als dit vooraf besproken was had xynta dat wel gezegd. Krijg de stellige indruk dat zor.in het aangrijpt zoals een drenkeling een stuk wrakhout..

AlfaHosting
22/09/06, 15:57
Als dit vooraf besproken was had xynta dat wel gezegd. Krijg de stellige indruk dat zor.in het aangrijpt zoals een drenkeling een stuk wrakhout..

Zo komt het wel over, dat idee had ik ook al. Het is Zor.in die zijn karretje achter dat van Xynta hangt en niet andersom.

®on
22/09/06, 16:33
"De een zijn dood, is de ander zijn brood" is niet voor niets een veel gehoorde uitspraak.
Volgens mij is (maar blijkbaar was) dit een community wat door en voor hosters bedoeld is (was). Beetje kennis overdracht, ervaringen delen, updates, hints tips, etc. Het aanbieden van diensten was een extraatje. Blijkbaar zijn we nu op het punt beland dat dat dus niet meer het geval is, en we dus maar als aasgieren/bloedhonden (http://www.webhostingtalk.nl/hosting-aanbiedingen-en-registraties/103908-zorin-gedupeerde.html) op elkaar in moeten gaan hakken. Prima dat het nu gewoon zaken doen op wht is, en niets meer voor elkaar gaan doen zonder dat daar iets tegenover staat. Haal dan wel aub. de regel weg:

1. Wij nemen het gedrag van de gebruikers van webhostingtalk.nl erg serieus en tolereren dan ook geen enkele vorm van asociaal gedrag ten opzichte van andere gebruikers, moderators en/of administrators.
Want ik vraag me serieus af wat dan nog wel als asociaal gedrag gezien wordt als topics als die van Xynta maar ook Harmpie dat blijkbaar niet zijn.

Gek dat het community gevoel zo ontzettend achteruit aan het gaan is.....

Undo
22/09/06, 18:55
Ik sluit me helemaal aan bij de mening van headout hierboven.

Showeb
22/09/06, 20:18
Hoewel ik zelf niet gedaan zou hebben wat Xyntia gedaan heeft ivm onze huidige bedrijfsvoering vind ik het een prima zet geweest van Xyntia.

Dagelijks worden er bedrijven overgenomen die failliet dreigen te gaan.
Als je hier als bedrijf een potentiele uitbreiding ziet voor je bedrijf of een manier om extra klanten aan te trekken is dit toch prima.

Tenslotte is hier iedereen bij gebaat, zowel Zor.in, Xyntia als de klanten die de dupe zijn geworden.

Domenico
23/09/06, 01:40
Ik zie hier en in een paar andere threads maar een paar (maar wel steeds dezelfde) bedrijven/personen op elkaar inhakken dus stop gewoon eens met dingen zien die er niet zijn. Hoe kun je nu iemand helpen die zijn rekeningen niet betaald? Juist door zijn klanten op een bepaalde manier te helpen en dat is precies wat hier gebeurd en dat kost zor.in helemaal niets. Of stond jij vooraan om het openstaande bedrag af te lossen voor niets? Waar is jouw hulp? Mensen voor aasgieren/bloedhonden uitmaken zal helpen denk je? Ik vind het schromelijk overdreven wat hier door een paar mensen word geroepen.

Ron, alles wat jij hierboven noemt "beetje kennis overdracht, ervaringen delen, updates, hints tips, etc." gebeurd dagelijks nog volop (100+ posts buiten het advertentie gedeelte per dag!) en het aantal posts is al die tijd als maar stijgende. Het adverteerders gedeelte gaat wel op z'n schop maar zal zeker niet verdwijnen. Ook weer erg overdreven allemaal en ik zal weer eens vertellen dat wij meer positieve dan negatieve verhalen te horen krijgen alleen is de neiging van mensen om hun negatieve gevoelens publiekelijk te uiten nu eenmaal vele malen groter (zie je eigen omgeving). Denk hier maar eens een keer goed over na!

Ik heb in ieder geval genoeg van het uit zijn verband rukken van alles en nog wat en deze thread gaat nu dan ook dicht. Er is genoeg gezegd over zor.in en ik zie niet in wat deze thread nog voor goeds kan voortbrengen.

Ik zal de komende tijd eens in kaart brengen welke personen zichzelf de afgelopen tijd zo negatief (negeren van regels en het continue vitten op personen/collega's) opstellen en uiten en kijken wat we daar als team en community aan kunnen doen want ik ben het nu gewoon echt zat. De rotte appels gaan verdwijnen! Ik wil iedereen die het wel goed voor heeft met de community wht in zijn geheel en en de gebruikers/bedrijven/collega's op wht persoonlijk oproepen hier aan mee te werken. Rapporteer ongewenst gedrag en ga niet in de thread zelf in discussie (offtopic). Ook kun je bijvoorbeeld personen persoonlijk aanspreken via een PM op zijn/haar gedrag. Er zal binnenkort ook een grote enquete worden gehouden zodat oa wij goed in kaart kunnen brengen waar de knelpunten zitten en waar we dingen kunnen verbeteren.

Bedankt!
:lovewht: