PDA

Bekijk Volledige Versie : Valsheid in naam?



X-Hosted
21/09/06, 18:03
Hi,

Het is me een dagje wel zeg, na het zorin gedoe overkomt me het volgende;

Ik krijg net een aanmaning van TransIP van een aantal (zeer dure, nu en fm) domeinen die ik van
mijn leven daar niet heb geclaimt (ben nooit klant van TransIP geweest ook), wel zijn die met mijn bedrijfsgegevens aangevraagd, vermoedelijk een 'grapjas' die op mijn naam domeinen aan het registreren is geweest:mad:

Het betreft totaal zoeen 500 euro aan domeinen, niet dat ik dat niet kan ophoesten maar het is toch gewoon te zot dat mensen dit doen.

Heb inmiddels TransIP al per telefoon gesproken en ze gingen het uitzoeken.

Een aantal domeinen zijn;
doneervoorjohan.com en studiocam.eu, de whois van doneervoorjohan (http://whois.domaintools.com/doneervoorjohan.com) laat zien:


Created: 2006-07-28 Expires: 2007-07-28 Registrar Status: Active Whois Server:whois.rrpproxy.net
Name Server:NS2.PHPVOLUTION.NL

Het domein is inmiddels vermoedelijk ivbm 'wanbetaling' vrij gegeven, maar de cached whois laat dit zien, de ns is van phpvolution.nl (voormalige klant van mij).

Ik zit er zelf aan te denken om aangifte te gaan doen, zou dit nut hebben/op grond waarvan kan ik aangifte doen?

Jethro
21/09/06, 18:10
Moet je niet een handtekening zetten bij een registratie ? of geld dat alleen voor .nl bij TransIP ?

Ik heb zelf alleen een paar .nl domein namen bij TransIP.

RichardVD
21/09/06, 18:20
Moet je niet een handtekening zetten bij een registratie ? of geld dat alleen voor .nl bij TransIP ?

Ik heb zelf alleen een paar .nl domein namen bij TransIP.

Voor elke factuur die je krijgt bij Transip moet je een handtekening zetten voor de automatische incasso.

Neem eens contact op met phpvolution misschien dat hun weten van wie deze domeinnamen zijn...

crazycoder
21/09/06, 18:24
Per fax en brief aangeven dat jij het niet heb besteld.

Verder is het niet jouw probleem maar dat van transip.

X-Hosted
21/09/06, 18:28
Ik zal inderdaad eens contact opnemen met phpvolution

Extra info: het is afgeschreven van 'een bankrekening' en daarna is een storno gedaan, waar transip ook weer extra kosten voor in rekening brengt.

Wat 'ze' dus gedaan hebben is: aanmelden op mijn naam, met eigen rek en e-mail adres, domein registreren en automatische incasso laten doen vanaf hun eigen rek, daarna storno doen.

In zoeen geval lijkt me aangifte nuttig om bijvoorbeeld de rekening gegevens bij TransIP los te krijgen?

Stewie
21/09/06, 18:45
In zoeen geval lijkt me aangifte nuttig om bijvoorbeeld de rekening gegevens bij TransIP los te krijgen?
Jij hebt hier toch niets mee te maken. Transip heeft die gegevens zelf en die kunnen dit mooi gaan oplossen. Jij staat buiten het hele verhaal, behalve dat jouw bedrijfsnaam even geleend is daar die persoon. :)

wtf is dit voor smiley? (dj)

AlfaHosting
21/09/06, 18:47
Is niet jouw probleem, enige wat je moet doen is het factuur van Transip aangetekend protesteren met de reden. Verder laat je hen het best dit uitzoeken.

DaRkDrEw
22/09/06, 02:18
Veel succes met de onderhandelingen, zoals vele van ons al weten is TransIP zeker niet het vriendelijkste en meewerkendste bedrijf.

JayvD
22/09/06, 06:00
Veel succes met de onderhandelingen, zoals vele van ons al weten is TransIP zeker niet het vriendelijkste en meewerkendste bedrijf.
Belletje maken helpt vaak wel, als ze beloven dat ze het uitzoeken en ze komen erachter dat zij fout bezig zijn komt het allemaal wel goed.

Komt het niet goed dan zou ik vragen of zij het ondergetekende contract kunnen sturen, daaruit zal wel snel blijken of het goed zit of niet.

TransIP is de moeilijkste niet.

BsHosting
22/09/06, 06:06
lijkt wel of dus iemand in je account heeft kunnen inloggen schijnbaar.

Mitch
22/09/06, 08:46
Ik heb een tijd geleden ook zo iets gehad met: http://www.mijndomein.nl/kado.php ... als je daar de gegevens van iemand anders op geeft word er gewoon een automatisch incasso naar jou rekening gestuurd en ben je het geld kwijt.... Ik heb het wel terug gekregen uiteindelijk en de vermoedelijke dader gesproken.
Ik had ook aangiften gedaan alleen zal de politie er niet erg veel mee doen omdat het niet iets super groots is.

hostingpower
22/09/06, 08:49
lijkt wel of dus iemand in je account heeft kunnen inloggen schijnbaar.

De TS geeft aan nooit een account te hebben gehad daar:


ik van
mijn leven daar niet heb geclaimt (ben nooit klant van TransIP geweest ook), wel zijn die met mijn bedrijfsgegevens aangevraagd, vermoedelijk een 'grapjas' die op mijn naam domeinen aan het registreren is geweest

BsHosting
22/09/06, 09:25
Ik heb een tijd geleden ook zo iets gehad met: http://www.mijndomein.nl/kado.php ... als je daar de gegevens van iemand anders op geeft word er gewoon een automatisch incasso naar jou rekening gestuurd en ben je het geld kwijt.... Ik heb het wel terug gekregen uiteindelijk en de vermoedelijke dader gesproken.
Ik had ook aangiften gedaan alleen zal de politie er niet erg veel mee doen omdat het niet iets super groots is.


dit kun je gemak aanpakken.

mijndomein mag immers alleen incasseren als men een handtekening heeft en een overeenkomst met jou om te incasseren.

hun verspelen hiermee hun contract met de bank omdat ze die dus niet hebben.

MediaServe
22/09/06, 09:49
Veel succes met de onderhandelingen, zoals vele van ons al weten is TransIP zeker niet het vriendelijkste en meewerkendste bedrijf.Transip is juist wel een vriendelijk en meewerkend bedrijf.
Voor zover ik ervaringen met ze heb tenminste wel.

hostingpower
22/09/06, 10:34
Transip is juist wel een vriendelijk en meewerkend bedrijf.
Voor zover ik ervaringen met ze heb tenminste wel.

Wij hebben ook goede ervaringen met TransIP. Altijd snelle response en netjes.

Zoiah
22/09/06, 10:43
Ik heb zoiets ook een keertje gehad met TransIP. Ging om een paar euro (<10) die door TransIP geincasseerd was. Ik heb een belletje naar ze gedaan en uitgelegd dat ik dit niet afgenomen had. Binnen een paar dagen zouden ze het geld weer terug storten en dat is inderdaad gebeurd.

Gewoon even bellen dus. Als daar niks uitkomt kan je altijd nog aangetekende brieven e.d. gaan schrijven, maar dat was bij mij dus nog niet nodig.

systemdeveloper
22/09/06, 10:43
Veel succes met de onderhandelingen, zoals vele van ons al weten is TransIP zeker niet het vriendelijkste en meewerkendste bedrijf.
Hier geen problemen met TransIP. Ik heb altijd snel reacties gekregen op mijn vragen.

FSCJasper
22/09/06, 11:01
Toch jammer dat het systeem van TransIP zo wordt misbruikt. Heel goed systeem, maar ook makkelijk om mee te kloten.

ErikKosters
22/09/06, 13:47
Is niets mis mee vindt ik. De kiddo's die doet flikken, die moeten keer hard aangepakt worden. Heb het zelf keer gehad met Lycos.

En toen was er 330 euro van me rekening afgehaald. Heb er 1 mail heengestuurd en het bedrag gestorneerd. Aangezien ik er dus geen *zak* mee te maken had.

Later nooit wat over weer gehoord.

BsHosting
22/09/06, 13:49
die kiddo's moeten idd eens aangepakt worden.

maar ja hier heb je het weer politie doet niks en eigen rechter mag je niet spelen.

X-Hosted
22/09/06, 14:22
TransIP heeft me zeer netjes te woord gestaan aan de telefoon inderdaad :)

Wil er wel graag achter zien te komen wie het gedaan heeft, die kan een proces aan zn broek krijgen wegens identiteitsfraude als dat mogelijk is :mad:

Stewie
22/09/06, 15:33
TransIP heeft me zeer netjes te woord gestaan aan de telefoon inderdaad :)

Wil er wel graag achter zien te komen wie het gedaan heeft, die kan een proces aan zn broek krijgen wegens identiteitsfraude als dat mogelijk is :mad:
1) Wht stoere "ik klaag je aan" taal
2) Laat het gaan, dit is iets tussen die fraudeur en transip

snaaps
22/09/06, 16:54
1) Wht stoere "ik klaag je aan" taal
2) Laat het gaan, dit is iets tussen die fraudeur en transip

:D advocaat kost je al 500 euro!
Ken je nog beter die domeinen gewoon betalen(headbang)

DutchTSE
22/09/06, 19:27
Transip is juist wel een vriendelijk en meewerkend bedrijf.
Voor zover ik ervaringen met ze heb tenminste wel.
Ook nooit problemen mee gehad en prima bedrijf :)

Enkel 1 naam die ik liever niet onder me support mail zie staan ;) En denk dat meerdere mensen wel weten wie ik bedoel :) (mocht iemand meelezen van transip, jullie hebben me email dus vraag raak :))

incredi-man
28/09/06, 21:57
Ook alleen maar goede ervaringen met Trans-ip, ik heb er 192 domeinnamen en nooit problemen.