PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten SIDN Lidmaatschap



VinceSTM
21/09/06, 17:39
Beste WHT-ers

Ondanks dat ik zelf een betrouwbare domeinleverancier heb, vroeg ik me af wat precies de kosten zijn van een eigen SIDN lidmaatschap:

- 150 euro per kwartaal?
- hoeveel per domein per kwartaal / maand?
- aanvraagkosten per domein?

En nu niet graag een linkje naar de sidn website, maar uit eigen hand de prijzen. Dit omdat ik uit 3 verschillende hoeken 3 verschillende setjes bedragen heb gehoord.

Bedankt :)

cwf
21/09/06, 17:41
Beste WHT-ers

Ondanks dat ik zelf een betrouwbare domeinleverancier heb, vroeg ik me af wat precies de kosten zijn van een eigen SIDN lidmaatschap:

- 150 euro per kwartaal?
- hoeveel per domein per kwartaal / maand?
- aanvraagkosten per domein?

En nu niet graag een linkje naar de sidn website, maar uit eigen hand de prijzen. Dit omdat ik uit 3 verschillende hoeken 3 verschillende setjes bedragen heb gehoord.

Bedankt :)

Hier staat alles: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,40,23,0,,Tarieven.html ;)

Ber|Art
21/09/06, 17:44
vergeet deze regel niet te lezen :)


4.2 Automatische incassoregeling
Deelnemers hebben de mogelijkheid om de kwartaalfactuur van SIDN middels automatische incasso te voldoen. Het verschuldigde bedrag wordt 14 dagen na factuurdatum automatisch geïncasseerd. Deelnemers die hiervoor kiezen krijgen een korting van 5% op het totale factuurbedrag (exclusief BTW). In geval van stornering van het bedrag dat automatisch geïncasseerd is, zal de korting van 5% komen te vervallen en dient de deelnemer het volledige factuurbedrag alsnog binnen de vervaltermijn van 30 dagen na factuurdatum te voldoen aan SIDN.

VinceSTM
21/09/06, 18:11
Dus, voorbeeld:

Ik heb 100 domeinen,

Ik betaal per jaar 4x 150 = 600 euro (ai: 570)
eenmalig betaal ik 100 * 0,50 = 50 euro (ai: 47,5)

Verder per domein dus niets?

Jethro
21/09/06, 18:15
Dus, voorbeeld:

Ik heb 100 domeinen,

Ik betaal per jaar 4x 150 = 600 euro (ai: 570)
eenmalig betaal ik 100 * 0,50 = 50 euro (ai: 47,5)

Verder per domein dus niets?

+ nog per domein 4 * 0.90 = 3.60 toch ?

VinceSTM
21/09/06, 18:17
2.2.3 abonnement domeinnaam € 0,90 per kwartaal

Zo ik zie. Verkeerd gekeken :-)

Dus als ik het zo zie, is transip goedkoper :P

Proxio
21/09/06, 18:23
2.2.3 abonnement domeinnaam € 0,90 per kwartaal

Zo ik zie. Verkeerd gekeken :-)

Dus als ik het zo zie, is transip goedkoper :P

Lijkt me sterk, zullen toch niet onder inkoopsprijs verkopen? :)

VinceSTM
21/09/06, 18:26
Lijkt me sterk, zullen toch niet onder inkoopsprijs verkopen? :)
Ik bedoelde bij 100 domeinen. Ik heb gezien dat het Break-Even-Point ligt bij 287,01 domeinen :-)

Furbster
21/09/06, 18:31
TransIP kan in ieder geval die 600 euro verdelen over heel veel domeinnamen. Als je 100 domeinnamen hebt is een domeinnaam 600+(100x0,50)+(100*4*0,90)=1010

daar dan 5% af = 959,50 en als je dat dan weer deelt door 100 betaal je bij 100 domeinnamen dus 9,595 euro.

bij 1000 domeinnamen betaal je per domeinnaam nog maar 4,465

na één jaar betaal je 0,475 minder per domein en zit je dus onder de 4 euro per domein in dit geval...

wat je alleen niet moet vergeten is, je betaald per kwartaal. En als je op 2 januari een domeinnaam regt tot 1 januari van het jaar daarop, dan betaal je 5 kwartalen = 5x90 cent...

veenman
21/09/06, 18:32
De kostprijs is niet enkel je inkoop, ook de zekerheid die je hebt door zelf SIDN Deelnemer te zijn moet je meenemen. Waarbij eventuele problemen tot imago- en klanten-verlies kunnen leiden, extra bijkomende kosten en andere nadelige gevolgen kunnen hebben!

Zor.in
21/09/06, 18:35
Denk er wel aan dat je in veel gevallen 5 kwartalen betaald en jouw klant maar 4.

SIDN factureert per kwartaal.

Stel je registreert op 31 december een NL domeinnaam, dan rekent SIDN heel het 4e kwartaal. Tegen de tijd dat voor jouw klant het 2e jaar in gaat zit je bij SIDN alweer aan het einde van het 5e kwartaal.

Geert-Jan
21/09/06, 18:36
De kostprijs is niet enkel je inkoop, ook de zekerheid die je hebt door zelf SIDN Deelnemer te zijn moet je meenemen. Waarbij eventuele problemen tot imago- en klanten-verlies kunnen leiden, extra bijkomende kosten en andere nadelige gevolgen kunnen hebben!

En daar heb je een heel sterk punt mee.:)

JumpingJack
21/09/06, 18:51
Denk er wel aan dat je in veel gevallen 5 kwartalen betaald en jouw klant maar 4.

SIDN factureert per kwartaal.

Stel je registreert op 31 december een NL domeinnaam, dan rekent SIDN heel het 4e kwartaal. Tegen de tijd dat voor jouw klant het 2e jaar in gaat zit je bij SIDN alweer aan het einde van het 5e kwartaal.

toch knap dat uitgerekend jij hier durft te reageren !!

http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103810-zor-powerdrs-verplichtingen-niet-nagekomen.html

mijn lidmaatschap is onderhand ook in aanvraag bij de sidn

WI-Hosting
21/09/06, 18:54
toch knap dat uitgerekend jij hier durft te reageren !!

http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103810-zor-powerdrs-verplichtingen-niet-nagekomen.html

mijn lidmaatschap is onderhand ook in aanvraag bij de sidn

Waarom is het knap dat hij durft te reageren?
Hij heeft ervaring met de SIDN, weet hoe de tarieven zijn..

Het is niet alsof hij die andere thread negeert, hij post daar ook gewoon.

Natuurlijk is het erg wat er gebeurt, maar dan kan je hem toch niet verbieden alsnog collega's te proberen te helpen met problemen?

crazycoder
21/09/06, 18:57
wat je alleen niet moet vergeten is, je betaald per kwartaal. En als je op 2 januari een domeinnaam regt tot 1 januari van het jaar daarop, dan betaal je 5 kwartalen = 5x90 cent...
Dus? Zorg voor voldoende marge en je heb geen enkel probleem...



En nu niet graag een linkje naar de sidn website, maar uit eigen hand de prijzen. Dit omdat ik uit 3 verschillende hoeken 3 verschillende setjes bedragen heb gehoord.

Waarom niet een linkje naar de site van SIDN? Zij weten het beste wat de kosten zijn..