PDA

Bekijk Volledige Versie : Zor.in/Powerdrs verplichtingen niet nagekomen!!



ShowU
21/09/06, 10:57
Ik kreeg zojuist deze mail binnen:

################################################## #
Geachte heer/mevrouw,

Uw internet service provider/deelnemer van SIDN, is, door het niet nakomen van zijn
verplichtingen ten opzichte van SIDN, niet langer gerechtigd .nl-domeinnamen te
beheren.

Voor u, als domeinnaamhouder, betekent dit dat u voor uw domeinnamen, conform het
aan het eind van deze e-mail afgedrukte overzicht, op zoek moet naar een nieuwe
internet service provider. Uiterlijk 23 oktober 2006 dienen deze bij een andere
internet service provider ondergebracht te zijn.

Indien u niet voor bovengenoemde datum uw domeinnamen verhuisd naar een andere
internet service provider zal SIDN op grond van artikel 13.3 van het Reglement voor
registratie van .nl-domeinnamen de registraties conform het overzicht ongedaan
maken.

Dit betekent dat de registraties per genoemde datum komt te vervallen en dat deze
namen dan door eenieder geregistreerd kunnen worden. Uit ervaring weten wij dat dit
doorgaans zeer snel gebeurt.

Voor een overzicht van bij SIDN aangesloten deelnemers(internet service providers)
verwijzen wij u graag naar onze website:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4029,,,,Deelnemers_Categorie_I_op_alfabetisc he_volgorde.html

Dit bericht is ook per brief verzonden.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met SIDN.

Met vriendelijke groet,

SIDN

Sjaak Bakker
Medewerker Service Unit
################################################## #


Ik had al mijn domeinnamen geregistreerd bij Zorin (Sander Vossen)
Ik had ook beter hier op het forum moeten lezen voordat ik met hem in zee ging :-S

WebXtra
21/09/06, 11:00
Wij hebben daar ook nog 239 .nl domeinnamen geregistreerd.
We waren al bezig met een gedeeltelijke overname naar ons eigen SIDN account.
Wat we nu met nog meer spoed in gang zullen zetten.

Het erge is, dat onze klanten die mail ook krijgen.


We zijn bezig al onze betreffende klanten hiervan op de hoogte te brengen.

santema
21/09/06, 11:05
Zat eraan te komen helaas. Nummer zoveel die de administratie niet op orde heeft.

David-Andrew
21/09/06, 11:06
Snel verhuizen naar TransIP dan maar :-D

Gomer
21/09/06, 11:07
Ik krijg aantal mails van SIDN dat de registrar zor.in (aka PowerDRS) in overtreding is conform artikel 13.3, de inhoud van onderstaande mail:



Geachte heer/mevrouw,

Uw internet service provider/deelnemer van SIDN, is, door het niet nakomen van zijn verplichtingen ten opzichte van SIDN, niet langer gerechtigd .nl-domeinnamen te beheren.

Voor u, als domeinnaamhouder, betekent dit dat u voor uw domeinnamen, conform het aan het eind van deze e-mail afgedrukte overzicht, op zoek moet naar een nieuwe internet service provider. Uiterlijk 23 oktober 2006 dienen deze bij een andere internet service provider ondergebracht te zijn.

Indien u niet voor bovengenoemde datum uw domeinnamen verhuisd naar een andere internet service provider zal SIDN op grond van artikel 13.3 van het Reglement voor registratie van .nl-domeinnamen de registraties conform het overzicht ongedaan maken.

Dit betekent dat de registraties per genoemde datum komt te vervallen en dat deze namen dan door eenieder geregistreerd kunnen worden. Uit ervaring weten wij dat dit doorgaans zeer snel gebeurt.

Voor een overzicht van bij SIDN aangesloten deelnemers(internet service providers) verwijzen wij u graag naar onze website: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4029,,,,Deelnemers_Categorie_I_op_alfabetisc he_volgorde.html

Dit bericht is ook per brief verzonden.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met SIDN.

Met vriendelijke groet,

SIDN

Sjaak Bakker
Medewerker Service Unit


Komt af van Hostmaster, support SIDN. En ze staan ook niet meer in deelnemerlijst. Kan ik daarvanuit afleiden dat dit echt is en dat ik ook zo snel mogelijk een andere registrar moet zoeken?


Artikel 13.3:



13.3 In de gevallen van 13.1 sub b en c zal SIDN de Domeinnaamhouder gedurende dertig (30) dagen de gelegenheid geven om de (Persoons)Domeinnaam naar een nieuwe Deelnemer te verhuizen. Indien de Domeinnaamhouder binnen genoemde termijn de (Persoons)Domeinnaam niet naar een nieuwe Deelnemer verhuist, zal SIDN het gebruik van de (Persoons)Domeinnaam ontzeggen en de registratie daarvan in het Register doorhalen.


Ik wacht af op jullie advies, blijkbaar zijn er ook andere gedupeerden die zoiets afvragen. En wat ik wel jammer vind dat SIDN mij per domein 1 mail naar mij stuurt...en kijk nou eens:



Dit bericht is ook per brief verzonden.


Kan ik dus een hele papierhoop van SIDN verwachten? Lekker geregeld weer...

Str@nger
21/09/06, 11:12
Zie http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/103810-verplichtingen-niet-nagekomen.html --> ja, je moet een nieuwe registar zoeken, zoals alle klanten van Zorin.

NIS3
21/09/06, 11:13
Kan ik dus een hele papierhoop van SIDN verwachten? Lekker geregeld weer...

Ben blij dat ze je zo goed op de hoogte proberen te stellen ;)

wdv
21/09/06, 11:13
Tsjonge jonge.. het is ook wel makkelijk om alles af te zeiken wat met SIDN te maken heeft of niet? Wees blij dat ze je tijdig op de hoogte brengen en zelfs nog per post op de hoogte brengen.

Sure, SIDN kan sommige dingen beter doen.. maar overdrijven is ook een vak hoor.

almar
21/09/06, 11:18
Hulde voor de actie van SIDN. Wanbetalers kosten ons als deelnemer immers ook geld.

BertvArkel
21/09/06, 11:18
ODR is bezig om een deal tesluiten ;) om alles over tenemen.

crazycoder
21/09/06, 11:20
Kan ik dus een hele papierhoop van SIDN verwachten? Lekker geregeld weer...
Er is gebleken dat veel van de opgegeven e-mail adressen van registranten niet kloppen, niet in gebruik zijn of bij de registrar terechtkomen. Daarom doen ze dat ook per brief.

Je mag ze dus eigenlijk wel op je blote knietjes bedanken daarvoor.. anders kon het wel eens zo zijn dat de domeinnaam ineens van een ander is... En dan kom je natuurlijk weer uithuilen omdat de naam ineens van een ander is en SIDN niet deugt..

JumpingJack
21/09/06, 11:23
dat zou mooi zijn, ik hoop dat er dan een beetje de zaken op orde worden gesteld want ik heb niet een appeltje te schillen maar een hele appel boom met deze meneer !!

Ook ik ben te laat erachter gekomen dat dit eikeltje gewoon een rotte peer is die ze snel alles moeten afpakken

Gomer
21/09/06, 11:23
Ik ben uiteraard blij mee dat ze om mijn aandacht vragen, spammen per mail is oke.

Maar aantal honderden brieven? Is het niet beter om alle domeinen op lijstje te zetten die dient verhuisd te worden? Scheelt een hele hoop A4'tjes.

jvdheuvel
21/09/06, 11:25
Ik krijg ook al meldingen van klanten over het feit dat ze hun domeinnamen moeten verhuizen.... Is wel klote allemaal....

Ik had toch al schoon genoeg van de trage reacties en slechte ondersteuning.... we gaan maar weer eens op zoek naar andere registrars....

Iemand nog een aantal suggesties? ;-)

Heb trouwens SIDN gebeld en die vertelde dat er brieven zijn verstuurd voor om en nabij de 3500 domeinnamen..... inderdaad een hoop papier dat verstuurd wordt en nog meer papierwerk dat er aan zit te komen om alles weer te verhuizen.... :-(

NIS3
21/09/06, 11:25
ODR is bezig om een deal tesluiten ;) om alles over tenemen.

Beetje domme zet om dat nu te doen imo, hadden ze beter kunnen doen voor alle klanten deze mail ontvingen. Nu zal een groot deel a.s.a.p. verhuist worden neem ik aan.

ShowU
21/09/06, 11:26
ow daar hoor ik graag meer van (ODR) .... mail me a.u.b. op info@showu.nl als er meer informatie over is!

Verder had ik nog ff een vraag: ik heb tot op heden nog helemaal niets aan Zorin betaald (behalve het eenmalige inschrijfgeld helemaal in het begin). Hoef ik dat nu ook niet meer? Aangezien ik niet gekregen heb waarvoor ik zou moeten betalen (zijnde een jaar lang een domeinnaam).
Daarnaast is één van mijn .com domeinnamen in REDEMPTIONPERIOD terecht gekomen. Waarvoor ik nu zo'n 90 euro kan gaan neertellen om m weer geactiveerd te krijgen. Kan ik dit eventueel ook verhalen op Zorin?

LH-Online
21/09/06, 11:27
Hmm, nu is Zor.in dus toch z'n SIDN lidmaatschap kwijt. Jammer voor de klanten; zat er wel een beetje aan te komen. Zou mooi zijn voor de klanten als alles wordt overgenomen door een betrouwbare partij.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

crazycoder
21/09/06, 11:27
Ik ben uiteraard blij mee dat ze om mijn aandacht vragen, spammen per mail is oke.

Maar aantal honderden brieven? Is het niet beter om alle domeinen op lijstje te zetten die dient verhuisd te worden? Scheelt een hele hoop A4'tjes.
Ik vermoed dat hun database daar niet op in is gericht. Een hele hoop A4 tjes is dus wellicht goedkoper.

SIDN moet in dit soort zaken natuurlijk zo zorgvuldig mogelijk handelen.

Glenn
21/09/06, 11:28
Plemp ze naar TransIP.

crazycoder
21/09/06, 11:28
Iemand nog een aantal suggesties? ;-)

Kijk eens om je heen.

De door sidn verstrekte URL bevat iets van 1600 deelnemers.

Daar moet je er toch wel 1 uit kunnen pikken nietwaar.. Anders plaats je een aanvraag in het daarvoor bestemde deel van het forum.

IN 4 business?
21/09/06, 11:31
Het is helemaal "klote" maar dan ook van SIDN, een aantal klanten willen namelijk overkomen maar het is bij SIDN niet mogelijk om verhuizingen uit te voeren tot 26/09/2006.

Reply SIDN bij verhuizingen sinds gisteren 20/09/2006 :
"Omdat het huidige DRS2 wordt vervangen door het nieuwe DRS4 kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. Dit is noodzakelijk om er voor te zorgen dat alle aanvragen voor de start van productiegang van DRS4 verwerkt zijn.

Vanaf dinsdag 26 september 2006 is het nieuwe DRS4 in productie genomen en kunt u uw aanvraag opnieuw indienen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak."

Zo worden de klanten door SIDN wel echt met hun kl*ten voor het blok geplaatst... Ik heb nog niet getest of manueel verhuizen via hun applet wel lukt trouwens, eens even snel testen...

D. ter Horst
21/09/06, 11:32
Mooi, eindelijk van Zorin af want dat was toch ronduit kut...

Facturen waar geen ruk van klopte, de site die voor geen meter werkte, zelfs schriftelijk opzeggen was niet mogelijk... dan maar zo, ik kan er niet om treuren.

Het is niet fijn voor de klanten (ik ben er tenslotte ook één van). Een verhuizing dient normaal toch goedgekeurd te worden door Zorin, hoe gaat dit nu in zijn werk dan?

EWS
21/09/06, 11:35
Ik ben blij dat ik mijn domeinen een maand of 2 geleden net allemaal van Zorin naar TransIP geplempt heb, ik zag het al aankomen. Tientallen domeinnamen bij hem geregistreerd zonder gefactureerd te worden. Deze week heb ik pas een factuur binnen gekregen, maar die hoef ik dus niet te betalen omdat Zorin zijn verplichtingen niet nakomt...

Geert-Jan
21/09/06, 11:36
Hmm, nu is Zor.in dus toch z'n SIDN lidmaatschap kwijt.

Denk dat we daar alleen maar blij om mogen zijn....

WebXtra
21/09/06, 11:38
Heel vervelend.. er lopen nu ook 2 topics, kan een mod er niet voor zorgen dat er maar topic voor is, is wel zo handig voor het overzicht.

Gomer
21/09/06, 11:38
Mooi, eindelijk van Zorin af want dat was toch ronduit kut...

Facturen waar geen ruk van klopte, de site die voor geen meter werkte, zelfs schriftelijk opzeggen was niet mogelijk... dan maar zo, ik kan er niet om treuren.

Het is niet fijn voor de klanten (ik ben er tenslotte ook één van). Een verhuizing dient normaal toch goedgekeurd te worden door Zorin, hoe gaat dit nu in zijn werk dan?

Hmm, nuttige vraag. Ga ik even naar SIDN mailen, hopelijk reageren ze snel daarop.

JumpingJack
21/09/06, 11:42
http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-bedrijf-ter-overname-aangeboden/103537-te-koop-overname-2-nl-hosting-bedrijven.html

zijn dat niet die bedrijven die te koop staan ??

besthost en zor.in

janneman
21/09/06, 11:46
Topics samengevoegd.

Nu graag bij 1 topic houden!

Erikcreative
21/09/06, 11:46
edit, niet van toepassing

harm
21/09/06, 11:47
Zorin hoeft een verhuizing van nl niet goed te keuren, je moet alleen formulieren hebben voor het geval de provider ( zorin) een opvraging doet. Maar ja kunnen ze nog een opvraging doen.

Verder LET OP!!!!
SIDN mailt ook de klanten, niet alleen de provider dus waarschuw je klanten dat ze niet bij je weg gaan aangezien het niks te maken heeft met de provider maar alleen met ZORIN de registrar

Doe je dit niet dan loop je kans dat jouw klanten een andere provider gaan zoeken.

Helaas de zoveelste die lage prijzen wil aanbieden en vervolgens op de fles gaat net als vele andere het afgelopen jaar.
En bijzonder jammer voor de provider die wederom moet betalen voor een domeinnaam verhuizing en er eigenlijk niks aan kan doen.

Ik hoop dat ZORIN dit ook leest en de namen als com net org etc unlocked en auth codes mailt aan de klanten

Iedereen heeft een maand de tijd om te verhuizen, en a.s Dinsdag kan het weer bij de SIDN

X-Hosted
21/09/06, 11:51
Godver, wat baal ik hier van:mad: waarom ben ik ook met zor.in zee gegaan.->|

Ben al druk bezig om alle domeinen te verhuizen naar M|i|j|n R|e|g|i|s|t|r|a|r maar dat gaat dubbel betalen worden.

Iemand die er iets voor voelt om samen te spannen en zorin hiervoor aan te klagen? dit kan in mijn ogen toch echt niet!:eek:

harm
21/09/06, 11:52
Wij kregen deze email ook. Wij zitten echter bij ODR. Op hun site kan ik sinds gister niet meer inloggen????

?

opgelost

Mikey
21/09/06, 11:56
Verder had ik nog ff een vraag: ik heb tot op heden nog helemaal niets aan Zorin betaald (behalve het eenmalige inschrijfgeld helemaal in het begin).

Zor.in kan tot 5 jaar na aangang verlening diensten de boel factureren. Voor de termijnen dat jouw domein gewerkt heeft. Sidn werkt met kwartalen.

X-Hosted
21/09/06, 11:59
Voor de termijnen dat jouw domein gewerkt heeft.

En jij denkt dat zor.in dat kan :X alle facturen die ik tot nu toe heb gehad waren onjuist;)

ShowU
21/09/06, 11:59
Zor.in kan tot 5 jaar na aangang verlening diensten de boel factureren. Voor de termijnen dat jouw domein gewerkt heeft. Sidn werkt met kwartalen.

dan hoef ik me niet zo veel zorgen te maken dus, met de snelheid en administratieve kwaliteiten van Zorin :-P

HjalmarHosting
21/09/06, 12:01
Ber|Art edit: SPAM

ShowU
21/09/06, 12:05
Ber|Art [knip]

muhahaha, sorry ik moest even lachen... waarom zou IEMAND dat doen, terwijl er goedkoper aanbieders zijn die wel al dergelijke scripts gebruiken???

JumpingJack
21/09/06, 12:09
Is dat van ODR een serieuze optie om zor.in over te nemen ?

dreamhost_nl
21/09/06, 12:09
Verder LET OP!!!!
SIDN mailt ook de klanten, niet alleen de provider dus waarschuw je klanten dat ze niet bij je weg gaan aangezien het niks te maken heeft met de provider maar alleen met ZORIN de registrar


In de tijd dat wij onze .nl domeinnamen nog via OpenRegistrar registreerden enige jaren terug, stuurde de SIDN ook al zulke e-mails/post uit. Omdat er geen naam in werd genoemd gingen sommige van onze cliënten er toen vanuit dat wij, en niet de door ons gebruikte registrar, niet aan onze betalingsverplichtingen konden voldoen en zijn toen - zonder opzeggen trouwens - overgestapt naar een andere provider. Het is dus goed om dit je cliënten goed duidelijk te maken om een gigantische leegloop te voorkomen...

ErikKosters
21/09/06, 12:11
Komt dit nou doordat Zor.in sidn.nl had aangevraagd als verhuizing? Vindt het mooi dat zo een bedrijf de grond in gaat, echter is het natuurlijk zeer en zeer vervelend voor de klanten van het bedrijf. Vooral doordat die waarnschijnlijk ook klanten kwijt raken doordat de klanten denken dat het aan hun provider ligt.

Erg dom van Zor.in.

Zor.in
21/09/06, 12:12
Beste,

ook vervelend voor ons. Domeinnamen werden ondergebracht bij PowerDRS. PowerDRS kan niet meer aan zijn betalingsverplichting voldoen bij de SIDN. Het is alleen nodig NL domeinnamen weg te verhuizen. COM/NET/ORG domeinnamen blijven gewoon draaien, evenals BE (we zijn tenslotte wel zelf DNS.be Agent). Nieuwe registraties van NL en verhuizingen werden al een aantal weken bij een andere registrar ondergebracht, dit blijft nog steeds mogelijk. Het is voor ons niet mogelijk, gezien de administratieproblemen die bijna opgelost zijn, alle domeinnamen naar deze registrar te verhuizen.

Deze maatregel van SIDN heeft geen consequenties voor de dedicated en colocatie klanten.

We zullen deze week alle resellers/klanten schriftelijk informeren over de verdere gang van zaken.

We zijn voor vragen bereikbaar per email info@zor.in

Met vriendelijke groet,

SL Vossen
Zorin

JumpingJack
21/09/06, 12:18
Beste,

ook vervelend voor ons. Domeinnamen werden ondergebracht bij PowerDRS. PowerDRS kan niet meer aan zijn betalingsverplichting voldoen bij de SIDN. Het is alleen nodig NL domeinnamen weg te verhuizen. COM/NET/ORG domeinnamen blijven gewoon draaien, evenals BE (we zijn tenslotte wel zelf DNS.be Agent). Nieuwe registraties van NL en verhuizingen werden al een aantal weken bij een andere registrar ondergebracht, dit blijft nog steeds mogelijk. Het is voor ons niet mogelijk, gezien de administratieproblemen die bijna opgelost zijn, alle domeinnamen naar deze registrar te verhuizen.

Deze maatregel van SIDN heeft geen consequenties voor de dedicated en colocatie klanten.

We zullen deze week alle resellers/klanten schriftelijk informeren over de verdere gang van zaken.

We zijn voor vragen bereikbaar per email info@zor.in

Met vriendelijke groet,

SL Vossen
Zorin

dikke shit, beide namen ben jij en heb jij mij ook eerder gemeld dus fix eerst even je shit voor je hier weer domme dingen komt posten :mad: :mad: :mad:

ShowU
21/09/06, 12:19
tuurlijk, net of je nu opeens wel reageerd dan :-S

harm
21/09/06, 12:19
Is dat van ODR een serieuze optie om zor.in over te nemen ?

Deze vraag kunnen alleen leden van ODR voor je beantwoorden
Maar daar gaat deze topic niet over, wellicht is er info te vinden in andere topics.

En dan zul je zien dat er net als in elk topic enkele klagers zijn en veel positieve reacties, dus zal het er op neer komen zelf een beslissing te nemen

X-Hosted
21/09/06, 12:20
is PowerDRS niet gewoon hetzelfde als Zorin maar maar gewoon om anoniem te blijven?

Edit: ja dus, iemand was me voor ;)

Nogmaals: Iemand die er iets voor voelt om samen te spannen en zorin hiervoor aan te klagen? (ik ben geen jurist en weet de mogelijkheden niet, maar dit lijkt me een gaval waar het kan?.. wij maken weer een hoop kosten om domeinen te verhuizen + tijd waarin we andere klanten hadden kunnen bedienen :(:mad: )

JumpingJack
21/09/06, 12:22
is PowerDRS niet gewoon hetzelfde als Zorin maar maar gewoon om anoniem te blijven?

Edit: ja dus, iemand was me voor ;)


ik heb onderhand een dossier met foutmeldingen, msn gesprekken en onbeantwoorde email omtrend deze ............ van zorin dus zal zeker mijn geleden aantoonbare schade verhalen !!

t.bloo
21/09/06, 12:24
Nieuwe registraties van NL en verhuizingen werden al een aantal weken bij een andere registrar ondergebracht, dit blijft nog steeds mogelijk.

...

__________________
Zor.in
T: 020 717 33 80 / M: 06 42 45 84 66
E: info@zor.in - W: www.zor.in
DNS.be Agent - SIDN Deelnemer Cat. 1


wat klopt hier niet?

JumpingJack
21/09/06, 12:27
wat klopt hier niet?

scherp, :W:

hij graaft nu zijn eigen graf

NIS3
21/09/06, 12:34
Wel lekker zo precies op het moment dat je niks meer kan verhuizen en/of registreren :).

Geachte deelnemer,


Omdat het huidige DRS2 wordt vervangen door het nieuwe DRS4 kunnen wij uw
aanvraag niet in behandeling nemen. Dit is noodzakelijk om er voor te zorgen
dat alle aanvragen voor de start van productiegang van DRS4 verwerkt zijn.

Vanaf dinsdag 26 september 2006 is het nieuwe DRS4 in productie genomen en
kunt u uw aanvraag opnieuw indienen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.




Met vriendelijke groet,

Stichting Internet Domeinregistratie Nederland

Erik H.
21/09/06, 12:38
Wel lekker zo precies op het moment dat je niks meer kan verhuizen en/of registreren :).

Geachte deelnemer,


Omdat het huidige DRS2 wordt vervangen door het nieuwe DRS4 kunnen wij uw
aanvraag niet in behandeling nemen. Dit is noodzakelijk om er voor te zorgen
dat alle aanvragen voor de start van productiegang van DRS4 verwerkt zijn.

Vanaf dinsdag 26 september 2006 is het nieuwe DRS4 in productie genomen en
kunt u uw aanvraag opnieuw indienen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.




Met vriendelijke groet,

Stichting Internet Domeinregistratie Nederland

Ach, het is voorlopig nog geen 23 oktober hoor ....
Volgens de KvK site bestaat er overigens geen PowerDRS ??!!??

D. ter Horst
21/09/06, 12:44
Sja het was volgens mij al wel aardig bekend dat Zorin/PowerDRS/Besthost niet zo'n best iets was... Allemaal door één persoon, allemaal dezelfde problemen...

Dit zat er al een tijd aan te komen.

Bob2
21/09/06, 12:50
Tja met een marge van 0,15 het eerste jaar per .nl lijkt het me lastig rondkomen. Heb je minimaal 4000 registraties nodig om de SIDN lidmaatschapskosten te kunnen voldoen. Logisch dat er SIDN facturen niet voldaan kunnen worden. Goedkoop = duurkoop. Niet in alle gevallen, maar een leek kan concluderen dat zoiets niet lang stand houdt.

4U-Web
21/09/06, 13:11
En dan ook nog de domeinnamen aan het eind van het jaar factureren, i.p.v. na de registratie, dan lukt het al helemaal niet om de facturen van SIDN op tijd te betalen.

CharlieRoot
21/09/06, 13:13
Volgens de KvK site bestaat er overigens geen PowerDRS ??!!??

KVK:

Zor.in 24347008 0000
Van Huevenstraat 59, 6824MN Arnhem Hoofdvestiging

BestHost 24347008 0000
Van Huevenstraat 59, 6824MN Arnhem Hoofdvestiging

Eco Electronics 09145498 0000
Hommelseweg 111, 6821LD Arnhem Hoofdvestiging

Whois:
Admin Name:SL Vossen
Admin Organization:Zorin
Admin Street1:Hommelseweg 111
Admin City:Arnhem


Mis ik nou iets of klopt er echt helemaal niets van dat zor.in

Dotdns
21/09/06, 13:14
Ach, het is voorlopig nog geen 23 oktober hoor ....
Volgens de KvK site bestaat er overigens geen PowerDRS ??!!??

Dit wel ,
maar klanten zien dit anders en zijn in paniek lijkt het .
er komen tal van aanvraag binnen binnen sinds deze morgen 10.30 dat bijna niet te volgen is :p .
dit net met het moment van 409 reply.
Niet zalig voor de klanten, niet zalig voor ons.
Veel begrijpen dan ook niet.
Probeer ( het lukt wel ) uit te leggen maar .
Ze krijgen mail van SIDN over hun domein.
Ze raken in paniek en wensen zsm weg waar ze nu zijn
En jij moet uitleggen dat dit niet mogelijk alvoor 26 september....
90% begrijpen dit, 5% den half maar, en 5% helemaal niets ->|
Kreeg net een mailtje terug.
Wel als bij u nu niet kan , loop ik wel naar een andere.. :rolleyes:

val enkel een beetje niet goed te samen.

Wat spijtig is ,
Zelfs al wisten het bijna iedereen, had powerdrs zijn reseller al vorig week kunnen inlichten.
Wat ik denk is dat door het SIDN berichten enkele resellers een paar klanten zullen kwijtraken.
Advies is : wie reseller bij powerdrs was, om een algemeen bericht naar zijn klanten te sturen met verdere uitleg.

Swiftway-UK
21/09/06, 13:21
Mensen word gewoon zelf lid van SIDN en reken die lidmaatschap van 150 euro per kwartaal gewoon door in je prijzen, daarmee heb je alles zelf in de hand en voorkom je dit soort zaken.

Jesperw
21/09/06, 13:22
Bij cheapass boeren zoals deze gaan dit soort dingen altijd mis. De mooie verhalen helpen dan op een gegeven moment ook niet meer.

Maar 't is nooit slecht want de volgende keer denken mensen beter na alvorens ze een partner in business uitzoeken.

D. ter Horst
21/09/06, 13:24
Makkelijk zeggen maar voor velen hier is dat (nog) niet rendabel ;) Ik zou zeggen, ga gewoon bij TransIP of elke andere registrar welke positief beoordeeld is.

Zorin heeft ooit een goed imago gehad (door hun prijzen waarschijnlijk), maar voor zover ik meegekregen heb is dit voral het laatste jaar enorm veranderd, ik heb het zelf ook ondervonden.

Glenn
21/09/06, 13:25
Komt dit nou doordat Zor.in sidn.nl had aangevraagd als verhuizing? Vindt het mooi dat zo een bedrijf de grond in gaat, echter is het natuurlijk zeer en zeer vervelend voor de klanten van het bedrijf. Vooral doordat die waarnschijnlijk ook klanten kwijt raken doordat de klanten denken dat het aan hun provider ligt.

Erg dom van Zor.in.
+ dat meneer de SIDN top100 online plaatste, terwijl deze alleen voor deelnemers is. Dat heeft bij de SIDN ook meegespeeld, vermoed ik.

Swiftway-UK
21/09/06, 13:28
Idee:

Richt een vereniging of stichting op met alle mensen die interesse hebben in SIDN lidmaatschapo maar het nog niet kunnen betalen, betaal allemaal een contributie per jaar voor kosten van lidmaatschap, ga allemaal in het bestuur en zo heb je toch controle op betaling van de factuur aan SIDN.

Het is maar een ideetje hoor ;)

Keeszie
21/09/06, 13:29
Trouwens dat verhuizen van die namen kost natuurlijk ook weer wat.
Zou er een mogelijkheid zijn om die kosten te verhalen op zor.in?

Technotop
21/09/06, 13:30
+ dat meneer de SIDN top100 online plaatste, terwijl deze alleen voor deelnemers is. Dat heeft bij de SIDN ook meegespeeld, vermoed ik.

Dat zijn uiteraard geen redenen voor afsluiting. Er moet meer bij spelen dan alleen een rot geintje.

Proxio
21/09/06, 13:32
Trouwens dat verhuizen van die namen kost natuurlijk ook weer wat.
Zou er een mogelijkheid zijn om die kosten te verhalen op zor.in?

Waarom zou je de kosten van een verhuizing van een domeinnaam op je provider kunnen verhalen? :) Jij verhuist je domeinnaam toch. Zor.in post hier in dit topic dat ze voor een oplossing gaan zorgen dacht ik, dus het lijkt me niet dat dat als jij dan een domein bij hun weg verhuist je de kosten bij hun kan verhalen.

X-Hosted
21/09/06, 13:32
Trouwens dat verhuizen van die namen kost natuurlijk ook weer wat.
Zou er een mogelijkheid zijn om die kosten te verhalen op zor.in?

Zelfde vraag hier.

Proxio: Ze zeggen het ivbm administratieve problemen niet te kunnen oplossen

jan post
21/09/06, 13:33
Voor een lijst van de top 100 online te zetten word je niet afgesloten bij de sidn.

Ze hebben '''waarschijnlijk'' een flinke betalingsachterstand bij de sidn en zijn daarom afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Jan Post

D. ter Horst
21/09/06, 13:34
Gezien de administratieve kwaliteiten bij Zorin verwacht ik ook dat het hier gewoon om een betalingsachterstand gaat ;)

crazycoder
21/09/06, 13:35
Dat zijn uiteraard geen redenen voor afsluiting. Er moet meer bij spelen dan alleen een rot geintje.
Verplichtingen niet nakomen wil meestal zeggen: rekeningen niet betaald.

X-Hosted
21/09/06, 13:35
Genoeg reden voor Arnout om op onderzoek te gaan en dit op ISPam te zetten :D

marijn79
21/09/06, 13:46
Dubbeltje, eerste rij, nu op blaren zitten!

JumpingJack
21/09/06, 13:49
Dubbeltje, eerste rij, nu op blaren zitten!

stukje persoonlijk kontakt was mijn beredenatie om over te stappen naar meneer vossen.
Echter achteraf vreselijk in vergist. Dat dubbeltje op eerste rang is makkelijk gezegd dan gedaan.

Wel weer een wijze les gehad; beter zoeken alvorens iets te beslissen

Keeszie
21/09/06, 13:49
Waarom zou je de kosten van een verhuizing van een domeinnaam op je provider kunnen verhalen? :) Jij verhuist je domeinnaam toch. Zor.in post hier in dit topic dat ze voor een oplossing gaan zorgen dacht ik, dus het lijkt me niet dat dat als jij dan een domein bij hun weg verhuist je de kosten bij hun kan verhalen.

Omdat tot nu toe de oplossingen die zorin bedacht, op niks uit liepen?

En het is wel handig om optijd te weten als ze met geen oplossing komen waar je de kosten kan verhalen.

JumpingJack
21/09/06, 13:58
Het is verstandig na deze aktie van sidn om aan te geven wat de consequenties zijn voor zorin als hij zijn verplichtingen niet nakomt. Zijn er mensen die gezamelijk met mij een vuist op tafel willen slaan en hem een ultimatum voor te leggen.

Gezamelijk sta je sterker. Ik wil hem nu wel in gebreke stellen en zou dat graag met nog een aantal andere klanten van hem doen.

Graag een pm als er mensen zijn die willen aansluiten.

Jesperw
21/09/06, 13:59
Ik vind de redenatie van wachten tot SIDN rendabel wordt een beetje onlogisch. Je zou het juist moeten doen om het rendabel te maken. Je zult merken dat je veel meer gaat registreren plus dat je je klanten zekerheid kunt bieden door dingen in eigen beheer te doen.

D. ter Horst
21/09/06, 14:04
Ik vind de redenatie van wachten tot SIDN rendabel wordt een beetje onlogisch. Je zou het juist moeten doen om het rendabel te maken. Je zult merken dat je veel meer gaat registreren plus dat je je klanten zekerheid kunt bieden door dingen in eigen beheer te doen.

Er zijn hier op WHT topic's en berekeningen zat geweest die toch echt duidelijk laten zien dat het vanaf ... correct me if i'm wrong maar ik geloof pas vanaf 150 domeinen rendabel is. Dat je meer gaat registreren geloof ik wel, maar stel dat je er tussen de 20 en 70 hebt... een klein hosting bedrijf. Dan heb je geen klanten die ff 20 domeinen bestellen, dus dan duurt het nog lang voordat het echt rendabel is lijkt mij.

Daarnaast denk ik dat dit niet iets voor in dit topic is ;)

crazycoder
21/09/06, 14:13
Er zijn hier op WHT topic's en berekeningen zat geweest die toch echt duidelijk laten zien dat het vanaf ... correct me if i'm wrong maar ik geloof pas vanaf 150 domeinen rendabel is. Dat je meer gaat registreren geloof ik wel, maar stel dat je er tussen de 20 en 70 hebt... een klein hosting bedrijf. Dan heb je geen klanten die ff 20 domeinen bestellen, dus dan duurt het nog lang voordat het echt rendabel is lijkt mij.

Daarnaast denk ik dat dit niet iets voor in dit topic is ;)
Vraag jezelf dan ook af hoe gezond en levensvatbaar je bedrijf is en of je niet beter op een andere manier bij kan verdienen.

Wanneer het rendabel wordt is afhankelijk van de prijs die je ervoor vraag. Met eur 10 excl btw per naam per jaar kan 70 namen uit :)

D. ter Horst
21/09/06, 14:18
Precies, dan zit je behoorlijk boven de gemiddelde prijs. Daarnaast moet je nog DNS servers regelen. Je kunt het doorberekenen, maar als je zoals in mijn geval in een kwalitatief goed netwerk zit waar je wat meer voor betaald, dan gaan de prijzen té erg omhoog.

Op het moment zit ik bij TransIP, en ik kan het je niet op papier geven maar als we kijken naar prijs/kwaliteit en naar de rendabiliteit (is dat een woord?) weet ik bijna zeker dat het tot een behoorlijk aantal domeinen verstandiger is om te beginnen bij een bedrijf zoals bijvoorbeeld TransIP.

edit:
Overigens ontken ik niet dat er zeker voordelen zijn aan een SIDN lidmaatschap, maar ik bedoel te zeggen dat je niet alleen moet kijken naar de prijs, maar ook naar kwaliteit. We kunnen hier wel gewoon over door gaan, maar het is ook verschillend per bedrijf en per persoon. Elk bedrijf heeft andere kosten, baten en eisen, waardoor de berekening om te kijken of het rendabel is ook anders is.

ShowU
21/09/06, 14:20
Vraag jezelf dan ook af hoe gezond en levensvatbaar je bedrijf is en of je niet beter op een andere manier bij kan verdienen.

Wanneer het rendabel wordt is afhankelijk van de prijs die je ervoor vraag. Met eur 10 excl btw per naam per jaar kan 70 namen uit :)

beetje onredelijk reactie, ieder bedrijf begint klein toch? en er zijn ook zat hobby bedrijfje out there...en die kunnen niet zomaar 150 euro per kwartaal missen voor een SIDN lidmaatschap

systemdeveloper
21/09/06, 14:22
beetje onredelijk reactie, ieder bedrijf begint klein toch? en er zijn ook zat hobby bedrijfje out there...en die kunnen niet zomaar 150 euro per kwartaal missen voor een SIDN lidmaatschap

Hehe... 'hobby bedrijfje'... Wat is het nu?

ShowU
21/09/06, 14:24
maar goed we dwalen weer af ;-)

JumpingJack
21/09/06, 14:27
Dus om even terug te komen op mijn vraag na het dwaal avontuur, wie o wie wil de handen in één slaan om hem even het water tot aan de lippen te zetten

ShowU
21/09/06, 14:32
Ja ik wil niets liever, ik heb alleen weinig resources om dat te doen vrees ik. Iets wat ik in ieder geval niet ga doen is, ook nog maar iets betalen aan Zorin :-P

D. ter Horst
21/09/06, 14:34
Zelfde hier, ik had een bericht staan en toen pleurde internet er uit :(

Als ik kan helpen moet je maar een e-mail / pm sturen. Het gaat bij mij (gelukkig) om maar 10 domeinen (toen had ik het al gezien bij Zorin ;)), dus veel inbreng heb ik niet wat dat betreft maar als ik kan helpen qua het opzetten van iets (online petitie, of iets waar (php) scripting) voor nodig is) laat maar wat horen.

Jethro
21/09/06, 14:44
Pfff 5 uur verder.

Na de eerste mail gelijk een nieuwsbrief naar al mijn klanten gedaan om ze te informeren.
Nu heb ik ook alle klanten de verhuis formulieren gestuurd zodat deze ondertekend kunnen worden en wij volgende week dinsdag alle verhuizingen er door heen kunnen duwen. Erg jammer kost weer extra maar goed.

Gelukkig alleen nog maar begrip tot nu toe van mijn klanten ze snappen gelukkig dat het niet onze schuld is maar van zor.in

Gelukkig had ik net vorige week alles al geregeld met een nieuwe registar voor mijn domein namen dus ik kan zo over verhuizen.

Maar goed wat ik nog kwijt wil is : ZORIN BEDANKT...........................NOT

Clanhost
21/09/06, 14:46
Nogmaals: Iemand die er iets voor voelt om samen te spannen en zorin hiervoor aan te klagen? (ik ben geen jurist en weet de mogelijkheden niet, maar dit lijkt me een gaval waar het kan?.. wij maken weer een hoop kosten om domeinen te verhuizen + tijd waarin we andere klanten hadden kunnen bedienen :(:mad: )

Dat is inderdaad een erg goed idee. Collectief een zaak beginnen tegen Zorin vanwege wanprestaties is een mogelijkheid om de geleden schade te verhalen. Eventueel heb ik wel de gegevens van een advocaat beschikbaar die al eens eerder een sommatie naar de heer Vossen heeft gestuurd voor niet nakomen van gemaakte afspraken. Daar is dus al enige achtergrondkennis aanwezig. Mocht je geïnteresseerd zijn in de gegevens van die advocaat, stuur mij dan een privé-bericht. Met een aantal bedrijven samen zijn de kosten ook te overzien, aangezien je al snel € 175,00 ~ € 225,00 per uur kwijt bent. Maar dan blijft de vraag hoeveel veren er nog aan deze kip zitten. Wat je in ieder geval zelf kunt doen is Zorin officieel in gebreke stellen, dus gewoon een brief opstellen en deze per aangetekende post opsturen. Mocht je niet tot een schikking komen met Zorin zelf en verder willen met een advocaat is het verstandig dat je Zorin in gebreke hebt gesteld.

Misschien dat een van de juristen op dit forum hier wat uitleg over kunnen geven. Eventueel kan ik het zelf opzoeken, heb hier namelijk boeken liggen over o.a. overeenkomstenrecht en ondernemingsrecht.

®on
21/09/06, 14:49
ook vervelend voor ons. Domeinnamen werden ondergebracht bij PowerDRS. PowerDRS kan niet meer aan zijn betalingsverplichting voldoen bij de SIDN. Het is alleen nodig NL domeinnamen weg te verhuizen. COM/NET/ORG domeinnamen blijven gewoon draaien, evenals BE (we zijn tenslotte wel zelf DNS.be Agent). Nieuwe registraties van NL en verhuizingen werden al een aantal weken bij een andere registrar ondergebracht, dit blijft nog steeds mogelijk. Het is voor ons niet mogelijk, gezien de administratieproblemen die bijna opgelost zijn, alle domeinnamen naar deze registrar te verhuizen.
Als je dan een lul verhaal ophangt, doe het dan goed. Adressen (whois) van zor.in en powerdrs.nl zijn identiek. Kortom, niet vervelend voor "ons", vervelend voor je klanten. Niet doen alsof jij ook slachtoffer bent.

Ik vind de redenatie van wachten tot SIDN rendabel wordt een beetje onlogisch. Je zou het juist moeten doen om het rendabel te maken. Je zult merken dat je veel meer gaat registreren plus dat je je klanten zekerheid kunt bieden door dingen in eigen beheer te doen.
Exact. Zeker als je alle extra kosten die je nu maakt, eens mee berekent, zul je zien dat een SIDN membership gewoon prima rendabel is mits je fatsoenlijke tarieven rekent. (En nee, dat is niet <€5/jaar)

Sterkte aan alle gedupeerden!

Zor.in
21/09/06, 14:54
Als je dan een lul verhaal ophangt, doe het dan goed. Adressen (whois) van zor.in en powerdrs.nl zijn identiek. Kortom, niet vervelend voor "ons", vervelend voor je klanten. Niet doen alsof jij ook slachtoffer bent.


Als je bedenkt dat wij zo'n 1,5 jaar alle registraties hebben voorgeschoten dan is het niet raar dat we nu in zo'n situatie zitten. We hebben geprobeerd dmv alles te factureren deze problemen te voorkomen. Het blijkt echter dat resellers/klanten pas veel laster betalen dan de door ons gestelde betalingstermijn.

Wij zijn nog steeds met partijen in gesprek om een bulk-transfer te laten uitvoeren. Helaas konden wij het bij de SIDN niet voor elkaar krijgen alleen een mailing te sturen naar onze resellers. Wij hebben dit diverse malen wel geprobeerd. We kunnen indien wenselijk een bericht naar alle domeinhouders sturen om te informeren dat de schuld niet bij de reseller ligt maar bij ons en dat klanten van resellers geen actie hoeven te ondernemen.


Met vriendelijke groet,

SL Vossen
Zorin

JumpingJack
21/09/06, 14:58
Als je bedenkt dat wij zo'n 1,5 jaar alle registraties hebben voorgeschoten dan is het niet raar dat we nu in zo'n situatie zitten. We hebben geprobeerd dmv alles te factureren deze problemen te voorkomen. Het blijkt echter dat resellers/klanten pas veel laster betalen dan de door ons gestelde betalingstermijn.

Wij zijn nog steeds met partijen in gesprek om een bulk-transfer te laten uitvoeren. Helaas konden wij het bij de SIDN niet voor elkaar krijgen alleen een mailing te sturen naar onze resellers. Wij hebben dit diverse malen wel geprobeerd. We kunnen indien wenselijk een bericht naar alle domeinhouders sturen om te informeren dat de schuld niet bij de reseller ligt maar bij ons en dat klanten van resellers geen actie hoeven te ondernemen.


Met vriendelijke groet,

SL Vossen
Zorin


ach kom op man !!

Wat is nu de leugen ? Deze of de vorige post van jou, je zit in een web waar je niet uit gaat komen.

Je nu verschuilen achter niet betalende resellers dat is complete bullshit. Zoals je nu al kan lezen ben jij de rotte vis in het verhaal.

Als je fatsoenlijk een werkende tool had staan en ook fatsoenlijk had gefactureerd had jij alle centjes gehad !
De fiscus zal blij met je zijn !! maar wij als gedupeerde niet !

Jesperw
21/09/06, 15:00
Opzienbarend.

Swiftway-UK
21/09/06, 15:01
Als je bedenkt dat wij zo'n 1,5 jaar alle registraties hebben voorgeschoten dan is het niet raar dat we nu in zo'n situatie zitten. We hebben geprobeerd dmv alles te factureren deze problemen te voorkomen. Het blijkt echter dat resellers/klanten pas veel laster betalen dan de door ons gestelde betalingstermijn.

Je had hier rekening mee moeten houden in je businessplan, facturatie perfect op orde houden en betere marges moeten hanteren. Het is op WHT een trent om alles mega goedkoop aan te bieden, maar er word geen rekening gehouden met zaken zoals personeelskosten, administratiekosten, incassokosten, wanbetalers, etc



Wij zijn nog steeds met partijen in gesprek om een bulk-transfer te laten uitvoeren.

Waar hangt dit vanaf? het lijkt me niet lastig om een partij te vinden die alles wil transferen, eventueel willen wij wel een inschrijving doen in SIDN en je klanten helpen met dit probleem, neem contact op als je hierover wilt praten.



indien wenselijk een bericht naar alle domeinhouders sturen om te informeren dat de schuld niet bij de reseller ligt maar bij ons en dat klanten van resellers geen actie hoeven te ondernemen.

Dit is dan wel weer netjes van je, ik denk dat resellers dat zeer op prijs gaan stellen.

Technotop
21/09/06, 15:03
Als je bedenkt dat wij zo'n 1,5 jaar alle registraties hebben voorgeschoten dan is het niet raar dat we nu in zo'n situatie zitten. We hebben geprobeerd dmv alles te factureren deze problemen te voorkomen. Het blijkt echter dat resellers/klanten pas veel laster betalen dan de door ons gestelde betalingstermijn.

Wij zijn nog steeds met partijen in gesprek om een bulk-transfer te laten uitvoeren. Helaas konden wij het bij de SIDN niet voor elkaar krijgen alleen een mailing te sturen naar onze resellers. Wij hebben dit diverse malen wel geprobeerd. We kunnen indien wenselijk een bericht naar alle domeinhouders sturen om te informeren dat de schuld niet bij de reseller ligt maar bij ons en dat klanten van resellers geen actie hoeven te ondernemen.


Met vriendelijke groet,

SL Vossen
Zorin

Dus je hebt je eigen graf gegraven? Kan toch niet zo zijn dat er geen facturen worden verzonden, of geen juiste facturen? Dat je dan zelf in de problemen gaat komen is dus je eigen schuld.

Daar hoef je geen resellers of wat dan ook de schuld voor te geven, als je zelf nooit facturen aanmaakt.

Jethro
21/09/06, 15:07
Inderdaad. Ik heb een tijd terug ook een factuur gehad voor die .nl domein namen maar die zat vol fouten daarover contact gehad via msn toen werd mij gevraagd dit per mail te sturen en nooit meer wat gehoord.

Wat ik me nu afvraag is hoe het nu verder moet ?

Ik heb die factuur nog niet betaald. Maar de diensten van zor.in stoppen nu ook op 23 oktober 2006 ( volgens de mail van sidn )

Wat moet ik nou dan doen ? Factuur weg gooien en alles verhuizen naar een betrouwbare partij of factuur betalen en wachten tot zorin alles oplost ?
( als zorin het ooit oplost en kan oplossen :S )

WebXtra
21/09/06, 15:08
Idee:

Richt een vereniging of stichting op met alle mensen die interesse hebben in SIDN lidmaatschapo maar het nog niet kunnen betalen, betaal allemaal een contributie per jaar voor kosten van lidmaatschap, ga allemaal in het bestuur en zo heb je toch controle op betaling van de factuur aan SIDN.

Het is maar een ideetje hoor ;)

Dat had ik al eens ge-oppert, maar niet genoeg animo.
Intussen zelf al sinds maart deelnemer cat. 1 van SIDN.

ShowU
21/09/06, 15:09
Inderdaad. Ik heb een tijd terug ook een factuur gehad voor die .nl domein namen maar die zat vol fouten daarover contact gehad via msn toen werd mij gevraagd dit per mail te sturen en nooit meer wat gehoord.

Wat ik me nu afvraag is hoe het nu verder moet ?

Ik heb die factuur nog niet betaald. Maar de diensten van zor.in stoppen nu ook op 23 oktober 2006 ( volgens de mail van sidn )

Wat moet ik nou dan doen ? Factuur weg gooien en alles verhuizen naar een betrouwbare partij of factuur betalen en wachten tot zorin alles oplost ?
( als zorin het ooit oplost en kan oplossen :S )

als ik jou was zou ik gewoon z.s.m. maken dat ik wegkom daar...
mocht er nog een (goede) factuur komen van zorin dan kun je altijd nog kijken wat je er dan mee doet...

VvS
21/09/06, 15:19
Ik heb hier ook een paar mailtjes over gekregen. Gelukkig ben ik er al een tijdje weg, maar staan er nog 5 domeinen geregistreerd bij Zorin. Deze ga ik dan ook zsm verhuizen :).

JumpingJack
21/09/06, 15:20
gedupeerden van zor.in meld je even bij mij. Hebben nu al een groepje die gezamelijk een vuist maakt tegen de malafiede activiteiten van sander vossen.

Graag per pb of mijn msn te vinden in mijn profiel

Bullcat
21/09/06, 15:21
Wat ik mezelf ook afvraag hier eigenlijk wie gaan die verhuizing betalen ?

Je klanten hebben zeg maar ik maart die domeinnaam betaald , ga je die volgend jaar in maart een factuur sturen terwijl de verloop datum van het domein pas in september/oktober verloopt ? of ga je die facturen ook later sturen en neem je dat verlies op de koop toe.

gelukkig heb ik er maar 4 daar staan dus is niet zo'n probleem kwa kosten enzo, maar als je er 300 moet verhuizen lijkt me dat een beste partij werk ook met die facturatie !

Ik hoor het wel

ShowU
21/09/06, 15:23
ik neem die kosten maar op de koop toe, ik ga in ieder geval mijn klanten hier niet de dupe van laten worden, nu heb ik gelukkig ook geen 300 domeinnamen, maar goed. Ik moet maar gewoon hopen dat mijn klanten altijd klant blijven ;-) (dan is er niets aan de hand)

Swiftway-UK
21/09/06, 15:23
Dat verlies neem je zelf natuurlijk, daarmee ga je je klanten niet opzadelen, jij maakt immers een foute business beslissing, maar de meeste bedrijven horen daarvoor een soort reserve te hebben lijkt me.

Eventueel verhalen op Zorin is natuurlijk ook mogelijk, tenzij hij met een goede oplossing komt waardoor verhuizing niet nodig is.

WebXtra
21/09/06, 15:24
Wij zijn daar begin volgende week helemaal weg.

Wij zouden anders alles beetje bij beetje wegverhuizen.
Maar gebeurd dus nu in 1 keer d.m.v. een gedeeltelijke overname.

Verder klopt de facturatie voor geen meter.
Veel dubbele domeinnamen in de factuur, en sommige domeinnaam zijn niet eens bij zorin ondergebract.
Ook hebben wij hier een mail over gestuurd maar geen reactie op gehad.

Toen kregen wij afgelopen weer een email van een administratie dame van Zorin, waarom de openstaande factuur nog niet voldaan was.
Nogmaals uit gelegd dat de factuur niet klopt.
Zodra de factuur wel zou kloppen zijn wij bereid het openstaande bedrag over te maken.
Maar tot op heden weer niets gehoord.

De internationale domein bij zorin zijn bij Keysystems ondergebracht.
Zelf hebben wij ook al langer een Keysystems account.
Iemand enig idee hoe dit gemakkelijk ( in 1 keer ) naar ons keysystems account is over te zetten?
Iemand ervaring mee?

Bob2
21/09/06, 15:32
De internationale domein bij zorin zijn bij Keysystems ondergebracht.
Zelf hebben wij ook al langer een Keysystems account.
Iemand enig idee hoe dit gemakkelijk ( in 1 keer ) naar ons keysystems account is over te zetten?
Iemand ervaring mee?

Internal transfer is mogelijk bij keysys. Zor.out moet daar echter wel mee akkoord gaan.

ShowU
21/09/06, 15:39
Zor.out

hehe leuke woordspeling :-P

Glenn
21/09/06, 15:57
Dat zijn uiteraard geen redenen voor afsluiting. Er moet meer bij spelen dan alleen een rot geintje.
I said meespelen, niet hoofdreden ;)

BertvArkel
21/09/06, 16:24
Ber|Art edit: [SPAM]

Swiftway-UK
21/09/06, 16:26
[knip]

ff offtopic, excuses:

Wat is er trouwens gebeurt met je drie euro per mbit verkoop in UK? ik hoor maar niks, euro extra mag ook hoor (4 euro/mbit) ik neem gelijk flink wat mbits af zodat het voor jou interessant word, waarom reageer je er niet op? ;)

BertvArkel
21/09/06, 16:36
Dit omdat we het niet leveren aan andere netwerken zo heb ik je al bericht !

PS het gaat hier over zorin.



[knip]

ff offtopic, excuses:

Wat is er trouwens gebeurt met je drie euro per mbit verkoop in UK? ik hoor maar niks, euro extra mag ook hoor (4 euro/mbit) ik neem gelijk flink wat mbits af zodat het voor jou interessant word, waarom reageer je er niet op? ;)

JumpingJack
21/09/06, 16:37
Morgen ochtend ga ik naar advocaat met stukken om een sommatie samen te stellen voor de heer vossen. Een aantal gedupeerden hebben zich reeds gemeld zijn er meerdere bedrijven die gedupeerd zijn door zor.in/besthost meld u dan graag nog even als uw bedrijfsnaam ook onder deze sommatie moet komen te staan.

Inhoudelijk zal deze sommatie ongeveer worden dat er een eis op tafel komt t leggen dat er binnen een x aantal dagen een oplossing moet komen, indien dit niet gebeurt de overeenkomsten dan eenzijdig worden beeindigt en dat dhr vossen aansprakelijk wordt gesteld voor de aantoonbare schade.
Dit staat er in mijn eigen woorden maar de advocaat zal daar een brief voor samenstellen in de advocaten taal, die ben ik niet meester ;)

Dus wie zich nog bij ons wenst te voegen, graag .

crazycoder
21/09/06, 16:37
Als je dat gezamenlijk wil doen moet dat 1 organisatie zijn die zichzelf aanmeld. Daar zijn ook kosten aan verbonden.

Claimen van schade is overigens alleen zinvol als het totale bedrag fors is. Anders ben je, ook als je het gezamenlijjk doe, alleen maar geld weg aan het gooien.

JumpingJack
21/09/06, 16:41
advocaat is gratis, vrienden dienst en eentje met ervaring mbt domeinzaken, die kosten zijn dus al terug verdient. Rest ons alleen nog opsomming van schade, gezien dhr vossen bijna bankroet is ziet het er naar uit dat dan de hosting wereld weer een rotte peer of appel kwijt is en dat is ook wel wat waard.

X-Hosted
21/09/06, 16:43
Zou je ons op de hoogte kunnen houden? ik (en waarschijnlijk nog vele anderen) zit namelijk met het probleem geen 'bevriende' advocaat te hebben maar wel met een hoop kosten, heb geen idee hoe het rechtsysteem precies werkt maar zou ook graag de kosten terug willen hebben, vandaar mijn idee van een 'zorin gedupeerden belangen clubje' ofzo

VisualWeb
21/09/06, 16:48
Gelukkig hebben wij onze .nl domeinen zo goed als allemaal naar ons eigen SIDN account verhuist ondertussen. Alleen 2 .com domeinen wilt zorin niet vrijgeven. Beetje irritant, er wordt ook niet gereageerd op mail of andere berichten.

D. ter Horst
21/09/06, 16:57
Gelukkig hebben wij onze .nl domeinen zo goed als allemaal naar ons eigen SIDN account verhuist ondertussen. Alleen 2 .com domeinen wilt zorin niet vrijgeven. Beetje irritant, er wordt ook niet gereageerd op mail of andere berichten.

Heb je deze gewoon kunnen verhuizen zonder bevestiging van Zorin o.i.d? Ik wil mijn domeinen daar namelijk ook weg hebben, ik vraag me alleen af het dan afloopt...

VisualWeb
21/09/06, 16:58
de .nl domeinen mag je nu zoiezo wegverhuizen. Dat MOET zelfs, anders ben je ze kwijt... .com moet zorin toestemming voor geven, en dat gebeurt niet.s

AlfaHosting
21/09/06, 17:03
Ik krijg ook al meldingen van klanten over het feit dat ze hun domeinnamen moeten verhuizen.... Is wel klote allemaal....

Ik had toch al schoon genoeg van de trage reacties en slechte ondersteuning.... we gaan maar weer eens op zoek naar andere registrars....

Iemand nog een aantal suggesties? ;-)

Heb trouwens SIDN gebeld en die vertelde dat er brieven zijn verstuurd voor om en nabij de 3500 domeinnamen..... inderdaad een hoop papier dat verstuurd wordt en nog meer papierwerk dat er aan zit te komen om alles weer te verhuizen.... :-(

Eén tip .. wordt zelf registrar. Zaken als met Zor.in komen steeds terug. kan natuurlijk ook niet anders met die winstmarges.

Zor.in
21/09/06, 17:05
de .nl domeinen mag je nu zoiezo wegverhuizen. Dat MOET zelfs, anders ben je ze kwijt... .com moet zorin toestemming voor geven, en dat gebeurt niet.s

NL namen kun je zonder moeite wegverhuizen.

Internationale namen hoeven niet verhuist te worden, laten we de problemen niet nog groter maken. Interne verhuizingen binnen Key-systems GmbH (naar bv TransIP) gebeuren zonder melding voor goedkeuring en vervallen binnen 7 dagen. Graag daarom altijd bij het laatste even een mailtje zodat de verhuizing goedgekeurd kan worden.

AlfaHosting
21/09/06, 17:06
Godver, wat baal ik hier van:mad: waarom ben ik ook met zor.in zee gegaan.->|

Ben al druk bezig om alle domeinen te verhuizen naar M|i|j|n R|e|g|i|s|t|r|a|r maar dat gaat dubbel betalen worden.

Iemand die er iets voor voelt om samen te spannen en zorin hiervoor aan te klagen? dit kan in mijn ogen toch echt niet!:eek:

Een kale kip valt niet te plukken :)


Beste,

ook vervelend voor ons. Domeinnamen werden ondergebracht bij PowerDRS. PowerDRS kan niet meer aan zijn betalingsverplichting voldoen bij de SIDN.



Waarom zijn jullie niet zelf SIDN lid ?


Beste,

ook vervelend voor ons. Domeinnamen werden ondergebracht bij PowerDRS. PowerDRS kan niet meer aan zijn betalingsverplichting voldoen bij de SIDN. Het is alleen nodig NL domeinnamen weg te verhuizen. COM/NET/ORG domeinnamen blijven gewoon draaien, evenals BE (we zijn tenslotte wel zelf DNS.be Agent). Nieuwe registraties van NL en verhuizingen werden al een aantal weken bij een andere registrar ondergebracht, dit blijft nog steeds mogelijk. Het is voor ons niet mogelijk, gezien de administratieproblemen die bijna opgelost zijn, alle domeinnamen naar deze registrar te verhuizen.

Deze maatregel van SIDN heeft geen consequenties voor de dedicated en colocatie klanten.



Jammer genoeg ben jij dan nog wel steeds verantwoordelijk. Wat doe je met reeds door jou klanten betaalde domeinen die ze nu opnieuw moeten betalen ?

Als daar maar geen rechtszaken van komen.

VisualWeb
21/09/06, 17:11
NL namen kun je zonder moeite wegverhuizen.

Internationale namen hoeven niet verhuist te worden, laten we de problemen niet nog groter maken. Interne verhuizingen binnen Key-systems GmbH (naar bv TransIP) gebeuren zonder melding voor goedkeuring en vervallen binnen 7 dagen. Graag daarom altijd bij het laatste even een mailtje zodat de verhuizing goedgekeurd kan worden.
Dan ga ik dat nu meteen even doen.

Zor.in
21/09/06, 17:12
Ben al druk bezig om alle domeinen te verhuizen naar M|i|j|n R|e|g|i|s|t|r|a|r maar dat gaat dubbel betalen worden.


Nee! Domeinnamen worden niet verder dan 23 oktober gefactureerd. Reeds betaalde facturen welke een periode hebben voorbij 23 oktober zullen worden gecrediteerd.

AlfaHosting
21/09/06, 17:17
Trouwens dat verhuizen van die namen kost natuurlijk ook weer wat.
Zou er een mogelijkheid zijn om die kosten te verhalen op zor.in?

Ja dus, je hebt tenslotte betaald voor 1 jaar.


beetje onredelijk reactie, ieder bedrijf begint klein toch? en er zijn ook zat hobby bedrijfje out there...en die kunnen niet zomaar 150 euro per kwartaal missen voor een SIDN lidmaatschap

Dan is het niet echt een bedrijf vind ik, als 150 euro per kwartaal een probleem is.

BBP
21/09/06, 17:41
Idee:

Richt een vereniging of stichting op met alle mensen die interesse hebben in SIDN lidmaatschapo maar het nog niet kunnen betalen, betaal allemaal een contributie per jaar voor kosten van lidmaatschap, ga allemaal in het bestuur en zo heb je toch controle op betaling van de factuur aan SIDN.

Het is maar een ideetje hoor ;)

Je stop allemaal mensen die SIDN nog niet kunnen betalen
in een stichting of vereniging...

stel... er is 1 persoon die het niet meer kan betalen, dan draaien de overige personen er voor op. stichting of vereniging failliet :X

Swiftway-UK
21/09/06, 17:42
Los je op met prepaid:)

Geert-Jan
21/09/06, 17:47
Is al zo vaak besproken hier, wordt toch zelf lid en zorg voor voldoende inkomsten, ben je overal van af....

X-Hosted
21/09/06, 17:48
Zorin is geen BV, lijkt mij dat meneer Vossen dus ook persoonlijk aansprakelijk is (eenmanszaak) mocht zorin failliet gaan..

@ Mario ''Dan is het niet echt een bedrijf vind ik, als 150 euro per kwartaal een probleem is.''; hoezo niet? er zijn ook kleine bedrijven die net zo goed de dupe van zorin zijn hoor! een bedrijf hoeft niet te betekenen dat je groot bent, er zijn maar zat kleine hosts die een beperkte klantenkring voorzien.


Nee! Domeinnamen worden niet verder dan 23 oktober gefactureerd. Reeds betaalde facturen welke een periode hebben voorbij 23 oktober zullen worden gecrediteerd.

Als je je int domeinen al niet fatsoenlijk kan factureren, dan zie ik het somber in met crediteren!
(heb ook al eens een aantal keer de toezegging van een creditering gekregen omdat een ander product verkeerd gefactureerd was maar daar nooit meer iets van te horen gekregen;))

Jesperw
21/09/06, 17:55
Een kale kip valt niet te plukken :)
Waarom zijn jullie niet zelf SIDN lid ?
Dan wordt 't een te simpel verhaal. Al dit soort zaakjes hangen van de wazige constructies aan elkaar.

JumpingJack
21/09/06, 18:33
Dan wordt 't een te simpel verhaal. Al dit soort zaakjes hangen van de wazige constructies aan elkaar.

je kan die kip vleugellam maken zodat ie niet nog meer mensen belazerd

WI-Hosting
21/09/06, 18:44
Een kale kip valt niet te plukken :)

Het is een eenmanszaak..
En zover ik weet heeft dhr. vossen nog altijd een huis ;)
Daarmee is hij ook aansprakelijk.

AlfaHosting
21/09/06, 18:45
Zorin is geen BV, lijkt mij dat meneer Vossen dus ook persoonlijk aansprakelijk is (eenmanszaak) mocht zorin failliet gaan..

@ Mario ''Dan is het niet echt een bedrijf vind ik, als 150 euro per kwartaal een probleem is.''; hoezo niet? er zijn ook kleine bedrijven die net zo goed de dupe van zorin zijn hoor! een bedrijf hoeft niet te betekenen dat je groot bent, er zijn maar zat kleine hosts die een beperkte klantenkring voorzien.



Hij is zeker persoonlijk aansprakelijk als het geen BV is. Maar ook in een BV blijf je hoofdelijk aansprakelijk bij fraude en moedwillig bankroet.

Wat ik bedoelde met de 150 euro is dat veel van die kleine bedrijven echt veel te krap rekenen en dan in de problemen komen bij tegenslagen. Iedereen wil maar continue meegaan in 'de laagste prijs' wedren. Dan moeten ze terecht bij louche bedrijfjes die werken met winstmarges waarvan elk gezond denkend mens weet dat het niet kan. En nadien is men dan verbaasd dat de support niet goed is of dat ze plots verdwijnen.

Wat nog vreemder is in dit verhaal dat ZOR.IN blijkbaar doet alsof dit allemaal kan ... ze blijven gewoon bestaan met de uitleg .. sorry voor de .nl domeinen maar voor de rest mag je wel bij ons blijven. Ik denk dat je hierdoor gewoon om problemen vraagt. Je bedrijf blijft bestaan maar je schuift de verantwoordelijkheid gewoon weg. Eerst zelfs naar zijn eigen POWERDRS contstructie.

JumpingJack
21/09/06, 18:45
dat zijn positieve signalen, hoop dat ie het niet zover zal laten komen ;)

EDIT -> dat meneer huis heeft dus

Stewie
21/09/06, 18:48
Wie of wat is POWERDRS dan? Een andere handelsnaam voor dezelfde toko of een ander bedrijf (zo ja, waar vind je daar dan meer over)?

AlfaHosting
21/09/06, 18:51
Het is een eenmanszaak..
En zover ik weet heeft dhr. vossen nog altijd een huis ;)
Daarmee is hij ook aansprakelijk.

Of hij woont nog thuis :)

RichardVD
21/09/06, 18:51
Wie of wat is POWERDRS dan? Een andere handelsnaam voor dezelfde toko of een ander bedrijf (zo ja, waar vind je daar dan meer over)?

PowerDRS, zorin, besthost, host1 (host one) zijn tot zover ik weet allemaal hetzelfde.

WI-Hosting
21/09/06, 18:52
Wie of wat is POWERDRS dan? Een andere handelsnaam voor dezelfde toko of een ander bedrijf (zo ja, waar vind je daar dan meer over)?

Ik neem aan dat PowerDRS gewoon de naam van zor.in is op de SIDN.
Ik zie geen verschil tussen powerDRS en zor.in

Het is gewoon net zoals andere providers het doen, een manier om "white-label" domeinen aan te bieden, zonder referentie naar zor.in bij een whois

voor de zekerheid, dit is NIET onderbouwd, dit is mijn vermoeden

crazycoder
21/09/06, 18:52
Je stop allemaal mensen die SIDN nog niet kunnen betalen
in een stichting of vereniging...

stel... er is 1 persoon die het niet meer kan betalen, dan draaien de overige personen er voor op. stichting of vereniging failliet :X
Nee hoor, een dergelijke stichting moet MARGE maken.. dus bijv met eur 2 doorverkopen.. kan je tegenslagen opvangen..

®on
21/09/06, 18:55
Wie of wat is POWERDRS dan? Een andere handelsnaam voor dezelfde toko of een ander bedrijf (zo ja, waar vind je daar dan meer over)?
PowerDRS = Zor.in. Check de whois van Besthost, Zor.in en Powerdrs op de gegevens en vindt de overeenkomsten. De cache van Google (http://66.249.93.104/search?q=cache:ztV_Odho-I4J:www.sidn.nl/ace.php/c,727,59,,,,Deelnemers_Categorie_I.html%3FACE_Id%3 Deac69e9b215e336b932b00aacf585b02+powerdrs&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=25&client=firefox-a) toont de sidn deelnemerslijst met PowerDRS er nog in. PowerDRS linkt daarin door naar zor.in.
Arnout maakt het ook al bekend op zijn log (http://www.ispam.nl/archives/253/sidn-deelnemer-geschorst-na-verhuizing-sidnnl/).
't Trieste vind ik dat Sander voor doet komen alsof het twee verschillende bedrijven zijn, terwijl je binnen twee minuten al weet dat dat niet het geval is.

Keeszie
21/09/06, 19:28
Arnhem, 21 september 2006

Geachte heer/mevrouw,

vanmorgen ontvangt u van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland een e-mailbericht met de volgende titel "Verhuis uw domeinnaam tijdig".

De eerste regels waren:

"Uw internet service provider/deelnemer van SIDN, is, door het niet nakomen van zijn verplichtingen ten opzichte van SIDN, niet langer gerechtigd .nl-domeinnamen te beheren.

Voor u, als domeinnaamhouder, betekent dit dat u voor uw domeinnamen, conform het aan het eind van deze e-mail afgedrukte overzicht, op zoek moet naar een nieuwe internet service provider. Uiterlijk 23 oktober 2006 dienen deze bij een andere internet service provider ondergebracht te zijn."

Er is echter niet bij vermeld welke SIDN deelnemer dit is, het betreft hier PowerDRS. Dat wil zeggen dat u geen actie hoeft te ondernemen. Wij kochten als Hosting provider domeinnamen bij PowerDRS. PowerDRS kan niet meer aan haar betalingsverplichting voldoen. Wij zullen zorgen voor een passende oplossing en een nieuwe partij zoeken om voortaan onze domeinnamen bij onder te brengen.

Onze excuses voor de verwarring die is ontstaan door het schrijven van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland.

Voor vragen en/of meer informatie kunt u contact opnemen met info@besthost.nl.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Velthuis

BestHost - Medewerker Support

info@besthost.nl

Deze kreeg ik net binnen.

WI-Hosting
21/09/06, 19:46
Deze kreeg ik net binnen.

Weer een zwakke attempt om te beweren dat PowerDRS niet van dhr Vossen is.
All i got to say :(

ShowU
21/09/06, 20:38
nu maar hopen dat niemand er in trapt, in die geintjes van Zorin

RichardVD
21/09/06, 20:48
nu maar hopen dat niemand er in trapt, in die geintjes van Zorin

Dat is helaas al te laat.


op zor.in staat nu pagina met uitleg (de normale site is weg)
Wel leuke regels in die pagina van zor.in:


<a class=white href=http://www.powerdedi.nl/>PowerDedi - Dell Poweredge Dedicated Servers</a><BR>
<a class=white href=http://powerdedi.nl/>PowerDedi - Dell Poweredge Dedicated Servers</a><BR>
<a class=white href=http://pdedi.nl/>PowerDedi - Dell Poweredge Dedicated Servers</a><BR>
<a class=white href=http://pnoc.nl/>PowerDedi - NOC</a><BR>

djalken
21/09/06, 20:53
En nu met een leuke link van xynta ;)

Keeszie
21/09/06, 21:07
En check de site van xynta eens: http://www.xnt.nl/
Je weet dus nog steeds niet bij welke partij je terecht komt. :(

djalken
21/09/06, 21:12
Kijk je eens op http://www.ispgids.com/isp/xynta , http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=2052 of google je

ShowU
21/09/06, 21:12
mooi niet doen dus... ik ga persoonlijk over naar ODR
ze zijn ietsjes duurder dan Zorin maar ik hoefde geen memberfee te betalen (normaal 100 euro)
ze verzekerden me dat zoiets als met zorin bij hun niet gaat gebeuren
100% zeker weet je het natuurlijk nooit, maar goed, je moet iets hè
dinsdag mooi allemaal mijn domeintjes overzetten...
TENZIJ iemand me dit hier (met goede redenen) gaat afraden nu! :-)

JayvD
21/09/06, 21:13
http://www.zor.in < juist?

Jethro
21/09/06, 21:14
pfff. Xynta bied hun dienst ook alleen maar aan voor klanten van zorin maar niet voor resellers van zorin. Dus ik hoef niet met mijn domein namen van mijn klanten aan te komen.

Schiet echt niet op.

Vanavond kwam sander nog even op msn tegen mij vertellen dat er vandaag nog een bericht uit zou gaan naar alle domeinhouders over het hoe en wat.

Ik heb nog niets gezien, iemand anders ?

JayvD
21/09/06, 21:15
pfff. Xynta bied hun dienst ook alleen maar aan voor klanten van zorin maar niet voor resellers van zorin. Dus ik hoef niet mijn mijn domein namen van mijn klanten aan te komen.

Schiet echt niet op.

Vanavond kwam sander nog even op msn tegen mij vertellen dat er vandaag nog een bericht uit zou gaan naar alle domeinhouders over het hoe en wat.

Ik heb nog niets gezien, iemand anders ?
Zie mijn post boven de jouwe.

Jethro
21/09/06, 21:18
Zie mijn post boven de jouwe.

Hij had het over een mailing :


___________MsN_Log_____________
21-9-2006 17:07:42 Zorin Jethro
er komt zo nog een mail aan die naar alle domeinhoudesr gaat

21-9-2006 17:08:13 Jethro Zorin
Waneer kunnen we die email verwachten ?

21-9-2006 17:08:20 Zorin Jethro
vandaag

______________________________

Ik heb nog geen mail gehad hoor.

AlfaHosting
21/09/06, 21:33
En nu met een leuke link van xynta ;)

Natuurlijk dat Zorin hierin meegaat, hij hoopt waarschijnlijk om eventuele gerechtelijke problemen te vermijden.

harm
21/09/06, 21:55
Domenico Edit: Spam!

AlfaHosting
21/09/06, 21:59
SPAM!

En dit terwijl het aan ZOR.IN is om te betalen.

Jethro
21/09/06, 21:59
Nee! Domeinnamen worden niet verder dan 23 oktober gefactureerd. Reeds betaalde facturen welke een periode hebben voorbij 23 oktober zullen worden gecrediteerd.

SPAM!

Harm perfect de .nl domein namen komen er aan :) ( na het onderhoud van sidn natuurlijk )

FSCJasper
21/09/06, 22:18
Wat is het verschil tussen de aanbieding van Harm en die van Xynta?

Domenico
21/09/06, 22:19
Wat is het verschil tussen de aanbieding van Harm en die van Xynta?

Niets, alleen staat de aanbieding van Xynta in het juiste forum en die van Harm tweemaal in de verkeerde. :mad:

V v Zuydewijn
21/09/06, 22:26
De aasgieren verzamelen zich rond het lijk.
:)

Victor

Geoffrey
21/09/06, 22:28
Mensen zijn perfect zelf in staat om hun nieuwe partij zelf te kiezen denk ik.

In ieder geval, om terug naar zor.in te gaan, ik krijg de laatste tijd alleen maar facturen waarvan ik bij God niet weet hoe ze eraan komen. Als ik om een uitleg vraag krijg ik niks en ik had al 10 keer gevraagd (denk zelf meer!) om de gegevens aan te passen en kreeg nooit een deftig antwoord of factuur terug. Waar heeft meneer dan wel tijd voor, om de site van SIDN te proberen verhuizen -_-

Sorry met de beste wil van de wereld kan ik hier met mijn verstand niet bij.

X-Hosted
21/09/06, 22:30
Feit blijft dat dit alleen voor klanten van toepassing is en niet voor resellers/wederverkopers, en volgenmij is 99% van alle zorin klanten reseller.

In het mailtje dat gepost is proberen ze inderdaad te doen alsof powerdrs een compleet ander bedrijf is en zorin daar 'de dupe' van is geworden, pfff als iemand in die onzin trapt eet ik mn schoen op

ShowU
21/09/06, 22:32
Wat is het verschil tussen de aanbieding van Harm en die van Xynta?

Harm LIJKT betrouwbaarder... xynta heeft niet eens een fatsoenlijke website...

justin
21/09/06, 22:33
Niets, alleen staat de aanbieding van Xynta in het juiste forum en die van Harm tweemaal in de verkeerde. :mad:
Ja maar het is natuurlijk ook een rare situatie waar de klanten van zor.in zich zelf nu in verkeren including myself!
En als harm van odr dan een goed aanbod doet in het topic over zor.in lijkt me dit geen verkeerde plaats?

TinusJ
21/09/06, 22:33
Passend bij de chaotische administratie van Besthost, Zor.in, PowerDRS en dus de heer Vossen is dat zelfs ik een email krijg over zijn problemen die volgens hem geen probleem zijn omdat het een ander bedrijf betreft (PowerDRS en dus geen probleem van Besthost)

Ik ben echter na eerdere problemen al reeds een half jaar geen klant meer!:D

ShowU
21/09/06, 22:35
en ik ben wel klant, en heb nog steeds helemaal niets ontvangen van zorin

FSCJasper
21/09/06, 22:40
Harm LIJKT betrouwbaarder... xynta heeft niet eens een fatsoenlijke website...

Dat is niet waar ik op doelde.


Niets, alleen staat de aanbieding van Xynta in het juiste forum en die van Harm tweemaal in de verkeerde.

Daar heb je gelijk in Domenico. Ik mag aannemen dat als Harm zijn aanbieding in het juiste forum plaats, de aanbieding blijft staan. Regels van het forum, kan ik me iets bij voorstellen.

wbakker-letsgoonline
21/09/06, 22:41
Laten we hopen dat alles gewoon weer op zijn pootjes komt, het is gewoon een domme actie geweest van Dhr. Vossen, maar zoals hij al eerder aangaf is hij bezig met een oplossing.

Geoffrey
21/09/06, 22:43
Laten we hopen dat alles gewoon weer op zijn pootjes komt, het is gewoon een domme actie geweest van Dhr. Vossen, maar zoals hij al eerder aangaf is hij bezig met een oplossing.

Mensen maken vergissingen, het zou niet eerlijk zijn geen tweede kansen meer te geven. Alleen heeft zor.in / powerdrs / ... het probleem zoals zoveel andere bedrijven ook, ze zijn te groot geworden en dan is het lastig met beide voeten op de grond te blijven. Toch was deze actie heel roekeloos.

Zor.in
21/09/06, 22:43
Ik ben echter na eerdere problemen al reeds een half jaar geen klant meer!:D

Vermoedelijk niet opgezegd.

Domenico
21/09/06, 22:46
Inderdaad dat is ook wat ik zei. Aanbiedingen op de verkeerde plaats mogen gewoon niet. En Harm ja ik wis je posts net zo gemakkelijk. Ik heb hier geen enkel probleem mee aangezien ze helemaal niets toevoegen en wat dan ook. Je aanbiedingen stonden op een plaats waar ze niet horen. Lijkt me duidelijk. Als je volgende posts offtopic zijn zal ik ze zsm weer wissen net zoals de posts van anderen dus iedereen ontopic graag en geen gezeik over de aanbieding van Harm aub, die kan hij gerust in het juiste forum plaatsen maar niet hier.

harm
21/09/06, 22:58
Inderdaad dat is ook wat ik zei. Aanbiedingen op de verkeerde plaats mogen gewoon niet. En Harm ja ik wis je posts net zo gemakkelijk. Ik heb hier geen enkel probleem mee aangezien ze helemaal niets toevoegen en wat dan ook. Je aanbiedingen stonden op een plaats waar ze niet horen. Lijkt me duidelijk. Als je volgende posts offtopic zijn zal ik ze zsm weer wissen net zoals de posts van anderen dus iedereen ontopic graag en geen gezeik over de aanbieding van Harm aub, die kan hij gerust in het juiste forum plaatsen maar niet hier.

Dan maar even on topic
Is een wht een geschikte plek en juiste plaats om zorin zwart te maken?
Als een bedrijf problemen heeft is dat iets tussen zijn klanten en zorin,
het lijkt mij geen gezonde zaak om hier publiekelijk zaken naar buiten te brengen en te speculeren over wat de reden geweest is.

Zorin zou dan normaal gesproken ook de zaken oplossen met zijn resellers, mailen bellen of met een oplossing komen. Door alle speculaties op wht breng je zorin in een hoek waar hij onmogelijk uit kan komen.

Zorin kan alleen maar gaan verdedigen en dan kan dit weer tegen hem gebruikt worden. Blijkbaar is het ook erg leuk om iedere keer weer zaken te noemen die al tien keer in het topic staan.

Zorin vanaf hier veel succes en sterkte, ik hoop dat je snel een goede oplossing hebt voor je klanten, resellers en jezelf.
Wellicht dat inderdaad de klanten over doen naar een ander of ze het advies te geven over te gaan de beste manier is maar ja dit is voor jou het beste in te schatten.

kop op

WieCom
21/09/06, 23:28
Nou vanmorgen de mail gekregen en gelijk bezig gegaan om te verhuizen want wat het probleem ook is, ik moet er als hoster voor zorgen dat die domeinen blijven draaien.
ben nu bijna klaar.

Hoop voor Zorin/PowerDRS dat ze voor de overige klanten nog een geschikte oplossing vinden maar daar twijfel ik niet aan. Toch jammer dat het op deze manier moet gaan allemaal..

Maar nu heb ik ook al mijn domeinen weer eens uitgezocht en weet ik weer waar wat staat dus toch positief ;)

TinusJ
21/09/06, 23:37
Vermoedelijk niet opgezegd.

Zeker wel, schriftelijk en een kopie per mail, heb zelfs een bevestiging teruggehad. Maar ik zal de verzending van de mail als vergising opvatten

WieCom
21/09/06, 23:40
Oja, heel belangrijk, even alles tegelijk schriftelijk opzeggen. Niet vergeten!

dopi84
22/09/06, 01:05
Zeau,

En allemaal maar schoppen op zor.in, heerlijk en voor sommige denk zelfs zaligmakend!

Maar goed, dat Dhr. Vossen zijn zaakjes niet op orde had was al langer bekend.

WAAROM, dan toch bij zor.in gaan afnemen??
Bij de start was al bekend dat met dergelijke marges het haast onmogelijk
zou zijn om een dergelijk iets rendabel te maken, laat staan houden!

Ik heb geen enkele relatie met zor.in, gelukkig en praat ook zeker niet goed
wat daar gebeurt maar ik denk bij mezelf: hadden jullie ZELF in het BEGIN maar beter moeten nadenken en onderzoek moeten doen óf eerder nadat
gebleken is dat de facturatie e.d. een berg rommel is weg moeten gaan.

Zoals ik al zei: Het is niet leuk, maar het is ook wel een klein beetje: Boontje komt om zijn loontje.

Ben

4Design
22/09/06, 01:17
Harm is zeker niet beter dan zor.in!!
Ook deze laat domeinen verloren gaan...(spreek uit ervaring)
Openprovider of TransIP lijken me nog als enige betrouwbaar.
Met Harm (ODR en I-S-E en Dutchwebhosting) hadden we indertijd een dedi server en enkele domeinen waarbij niet anders dan problemen waren.
Als je vroeg wat er aan de hand was kreeg je een zeer onbeleefd antwoord alsof het aan jezelf lag en dat de sites die erop draaiden veel te veel vereisten van de server.
Dezelfde site draait nog steeds ongewijzigd op een server bij Kdiss samen met 250 andere sites en heeft een load van 0.20 gemiddeld.
Nadat we hen verlieten konden ze het blijkbaar moeilijk verteren en begonnen ze met een lastercampagne op webhosters.nl die zogezegd niet van hen was.
zie: Mark de Lamash http://webhosters.nl/gegevens.php?id=2063
Wel vaag dat ze ook de enige reactie bij ISPgids http://www.ispgids.com/isp/open-domain-registry hebben aangevochten.........

FransVanNispen
22/09/06, 01:25
Wat nog vreemder is in dit verhaal dat ZOR.IN blijkbaar doet alsof dit allemaal kan ... ze blijven gewoon bestaan met de uitleg .. sorry voor de .nl domeinen maar voor de rest mag je wel bij ons blijven. Ik denk dat je hierdoor gewoon om problemen vraagt. Je bedrijf blijft bestaan maar je schuift de verantwoordelijkheid gewoon weg. Eerst zelfs naar zijn eigen POWERDRS contstructie.
Lijkt mij erg goed nieuws voor de klanten die nu met een probleem zitten. Zolang het bedrijf er is, is er een partij om je schade claim weg te leggen.

Dit kun je ook doen, al denk je dat er niets te halen zal zijn. De verjaringstermijn is 5 jaar, maar deze mag aan het einde van die periode tot 3 maal worden opgeschord. De claim kan dus tot bijna 20 jaar blijven bestaan!

Als Zowel Zor.in als zijn andere bedrijfjes worden gevoerd door Sander als eenmanszaak maakt het niets uit. Het blijft dezelfde rechtspersoon.


Gelukkig hebben wij onze .nl domeinen zo goed als allemaal naar ons eigen SIDN account verhuist ondertussen. Alleen 2 .com domeinen wilt zorin niet vrijgeven. Beetje irritant, er wordt ook niet gereageerd op mail of andere berichten.
Indien de domeinen op naam staan van jezelf of op naam van de klant en deze wil meewekren, kun je de domeinen gewoon verhuizen zonder medewerking van de registrar.

Hiervoor is een speciale procedure. Je moet wel wat faxen versturen naar de VS en beschikken over bewijs van eigendom (o.a legitimatie) en duidelijk maken dat de huidige registrar niet wil reageren.

Dotdns
22/09/06, 01:41
Nou vanmorgen de mail gekregen en gelijk bezig gegaan om te verhuizen
Nou, sinds gisteren is dit niet meer mogelijk tot dinsdag .. maar tja


want wat het probleem ook is, ik moet er als hoster voor zorgen dat die domeinen blijven draaien.
ben nu bijna klaar.

Bijna klaar met ..?
De domein hebben 1 maand de tijd voor verhuizing.
Het is de registrar dat uit de lucht is , niet je domeinen :D



Hoop voor Zorin/PowerDRS dat ze voor de overige klanten nog een geschikte oplossing vinden maar daar twijfel ik niet aan. Toch jammer dat het op deze manier moet gaan allemaal..

Maar nu heb ik ook al mijn domeinen weer eens uitgezocht en weet ik weer waar wat staat dus toch positief ;)
Op eender welke manier, en zoals reeds vermeld, is hij bezig met een oplossing.
Mischien kan Sander hier voor de duidelijkheid iets laten weten wat zijn oplossing zou kunnen zijn.

Resellers van Sanders kunnen bij deelnemers "gedeeltelijk" overnamen anvragen

Waar is dat bekende probleem was bij Sander.
Waar is dat alle 3 genoemde bedrijven van een en dezelfde persoon is.
Maar laten we hem nu even gerust zodat hij een oplossing kan vinden.
het is niet goed te spreken, maar zo leer hij.

Ooit hier op wht gelezen, dat de grootste bedrijven niet groot zijn als ze niet op de zwarte lijst staan of ooit een faillissement hebben gehad. (in USA althans )

Wie weet ooit komt sander met iets groot.

Pech is dat vele toen van Registrant naar Sander zijn gegaan
en nu krijgen ze dit weer eens
Wij kregen veel de vraag van hoe het zit voor de verhuizing want bepaalde resellers hebben wel hun rekening bij hem betaalde, en nu moeten ze weer ergens gaan verhuizen en weer betalen. sommige kunnen dat niet.
(wij hebben voor deze mensen een regeling getroffen maar dit nu niet terzaak)
Wat betreft Harm en Xynta, ze proberen ook maar enkele de gedupeerde binnen te krijgen.
Tja , de maniere waarop is anders, en bij Xynta gaat het enkel om klanten.
99% waren resellers, dus zal het ook niet veel zijn.
Ieder zal zo wel zijn weg vinden.
Paniek hoeft niet ze hebben 30 dagen de tijd, en nu onmiddelijk kan het toch niet
Ziet je al dinsdag morgen iedereen tegelijk een totaal van 4000 domein bij de sidn binnen komen....
DRS4 wordt onmiddelijk plat :D

Soit, laten we hierop rustig gaan slapen zodat sander ook van zijn nachtrust kan genieten.
Denk dat iedereen hier hem al genoeg de grond ingestampt heeft
Ik denk niet dat iemand zijn plaats zou willen hebben.
Op deze wijzen woorden geachte heren ......:p

DaRkDrEw
22/09/06, 02:24
Anyway: {xx}

londoneye
22/09/06, 03:58
Uh... nog een vraag...

Wij zijn zelf SIDN-deelnemer, dus hebben hier niet mee te maken.

Maar stel een SIDN-deelnemer gaat failliet. Een reseller met 20 domeinen wil weg verhuizen. Heeft hij voor elke klant een contract nodig?

Zo nee... hoe kan de reseller aantonen dat het ZIJN klant is dan? (Ik zag dat jullie het hadden of gedeeltelijke verhuizingen aanvragen bij de SIDN en ik weet dat bij volledige verhuizingen geen contract per klant nodig is)

Zor.in
22/09/06, 08:42
Registratiecontract lijkt me voldoende, en die moet iedereen in zijn bezit (kunnen) hebben.

BertvArkel
22/09/06, 13:58
Je mag de logo's van SIDN ook wel van www.besthost.nl halen en die van zor in ook wel ;).

Maar sander je was bezig met een oplossing ? Wanneer kunnen we die verwachten, Hoeven we niks tedoen ? En kan het tegen de zelfde prijs ?

Keeszie
22/09/06, 14:05
lol: Vandaag had de postbode het zwaar bij ons. Alles SIDN-brieven kwamen binnen.

X-Hosted
22/09/06, 14:19
Hier ook een enorme shitload aan SIDN brieven binnen inderdaad, postbode was er ook niet echt gelukkig mee:p

shuyg
22/09/06, 14:31
Zor.in zorgt wel dat SIDN een hoop extra kosten moet maken. En dat mogen de andere leden natuurlijk gaan betalen. Bedankt...!

Erik H.
22/09/06, 14:35
Voor SIDN ook een dure grap: het is voor de meesten van ons wel bekend om hoeveel domeinen het gaat. Die zijn nu dus sowieso 1 kwartaal niet betaald. En daarnaast die brieven + enveloppen + postzegels.

JumpingJack
22/09/06, 14:38
een stapel kwam binnen van een cm of 25 dus moet wel een postzak zijn vertrokken bij de sidn

Mikey
22/09/06, 14:45
een stapel kwam binnen van een cm of 25 dus moet wel een postzak zijn vertrokken bij de sidn

foto ?

Swiftway-UK
22/09/06, 14:49
Geen zorgen, laatste keer dat ik keek had SIDN nog aantal miljoen euro aan reserve.

X-Hosted
22/09/06, 15:31
Bij mij waren het een stuk of 13 enveloppen van de SIDN, daar zullen ze niet kapot aan gaan :)
(Toch maar even foto:D http://www.x-hosted.be/img/Afb026zor.jpg)

Stewie
22/09/06, 15:36
een stapel kwam binnen van een cm of 25 dus moet wel een postzak zijn vertrokken bij de sidn
Moet je even de SIDN bellen en vragen of ze een 'DISTINCT' in hun query kunnen gooien :lovewht:

JumpingJack
22/09/06, 15:42
hele stapel was 25cm van de sidn zater er 42 enveloppen bij, als ik thuis ben maak ik foto wel even.
Beetje krom omschreven door mij

ShowU
22/09/06, 15:51
hele stapel was 25cm van de sidn zater er 42 enveloppen bij, als ik thuis ben maak ik foto wel even.
Beetje krom omschreven door mij

we vergeven je ;)

WI-Hosting
22/09/06, 16:36
Waarom ontvangen jullie een brief per domeinnaam?

Ik heb netjes 1 brief ontvangen met een lijst van mijn domeinnamen achterop..

JumpingJack
22/09/06, 16:48
zijn meerdere brieven met meerdere domeinnamen, echter gebruik ik meerdere bedriijfsnamen dus zal dat ook meewegen

Rowan
22/09/06, 17:07
Ik heb totaal 4 brieven ontvangen.
Ik zie dat er een aantal lulverhalen zijn opgehangen door Sander himself.
Maar hij heeft geprobeert het SIDN.nl domein te verhuizen, en daarom is hij geen deelnemer meer en 'verbannen' van .nl registraties.

Jethro
22/09/06, 17:15
Ik heb totaal 4 brieven ontvangen.
Ik zie dat er een aantal lulverhalen zijn opgehangen door Sander himself.
Maar hij heeft geprobeert het SIDN.nl domein te verhuizen, en daarom is hij geen deelnemer meer en 'verbannen' van .nl registraties.

Als dat de reden is zou het helemaal stom zijn zeg. Waarom doe je zoiets :S

Geoffrey
22/09/06, 17:18
Als dat de reden is zou het helemaal stom zijn zeg. Waarom doe je zoiets :S

Ik laat het in het midden hoor, maar dit stond op ispam:

http://www.ispam.nl/archives/253/sidn-deelnemer-geschorst-na-verhuizing-sidnnl/

Is het waar, is het geen waar, dat laat ik in het midden, maar het zegt volgens mij ook wel iets over het domeinsysteem van SIDN zelf.

t.bloo
22/09/06, 17:22
misschien ben ik een beetje naief, maar als je toch een betalingsachterstand hebt dan zal de SIDN toch wel even met je overleggen voordat ze duizenden postzegels gaan plakken? en dan heb je toch tijd genoeg om je resellers even te waarschuwen?

Clanhost
22/09/06, 17:25
Lijkt me logisch dat ze dat allang hebben geprobeerd met Zorin. Blijkbaar heeft dat geen resultaat opgeleverd.

Gomer
22/09/06, 17:30
Als Sander daadwerkelijk de domein sidn.nl heeft proberen te verhuizen, dan zou hij gerechtelijk vervolgd worden volgens mij? Of heeft SIDN daar geen zin in?

Mocht dat zo zijn: Het is en blijft een klotestreek, 1 rotgeintje met SIDN en paar duizenden domeingebruikers worden hier dupe van.

Geoffrey
22/09/06, 17:32
Als Sander daadwerkelijk de domein sidn.nl heeft proberen te verhuizen, dan zou hij gerechtelijk vervolgd worden volgens mij? Of heeft SIDN daar geen zin in?

Mocht dat zo zijn: Het is en blijft een klotestreek, 1 rotgeintje met SIDN en paar duizenden domeingebruikers worden hier dupe van.

Ik weet het niet. Ispam gaat daar volgens mij niet voor liegen en er zijn helaas nog andere bronnen die dat ook gemeld hebben. Google maar eens.

Verder tja ik denk niet dat SIDN het waard vindt hiervoor een rechtzaak aan te spannen, je kan je er als ISP ook veel te makkelijk vanonder lullen als je wil. Toch vind ik dat dit toch aantoont dat de domeinsystemen nog op niks trekken. Dat is niet alleen bij SIDN zo hoor, das evengoed bij dns.be en de rest ook. Het mag voor een isp zelf niet mogelijk zijn om een domein als SIDN te verhuizen. Feit dat het wel mogelijk is moet op zich al vraagtekens oproepen.

t.bloo
22/09/06, 17:37
ik geloof er geen bal van. al die info komt volgens mij niet van SIDN zelf af. voor het zelfde geld heeft Zorin echt een betalingsachterstand en wordt dit er een beetje bij geluld om het wat smeuig te maken. of wass de betalingsachterstand er al en had Zorin zo iets van, nu kan ik het best eens proberen! gek ook dat als het een reseller is en het zo'n vergaande gevolgen zou hebben, niemand weet te melden wie het dan inderdaad geweest is. het verhaal rammelt, dat is zeker.

Jethro
22/09/06, 17:54
Inderdaad ik word er nu een beetje moe van. Iedereen denk maar wat en zegt dat ie iets gehoord heeft maar ik hoor liever iets van zorin / sander zelf.

Wat gaat er gebeuren ? Wat is zijn idee hierover ?
De beloofde mail van hem is hier ook nog niet ontvangen jammer genoeg.
De laatste keer dat ik sander sprak was gisteravond en hij was een manier aan het bedenken om iets van 6000 email adressen uit de whois te krijgen zodat hij iedereen op de hoogte kon brengen.

Ik hoop dat mensen nu alleen nog mailen als ze iets van Sander gehoord hebben of van SIDN een officiele verklaring hebben. Maar dat van SIDN boeit me niet eigenlijk.

Ik hoor liever hoe Sander denkt dingen op te lossen zoals bijv die creditering waar hij het overhad.

Sander als je dit leest doe even een verklaring van jou kant en hoe nu verder enzo. Misschien kan je al je resellers wel een mail sturen zodat die in elk geval iets weten.

Ecatel
22/09/06, 17:59
Wat ik mij (persoonlijk) afvraag is waarom mensen door blijven zeuren in dit topic.

Kijk ik weet dat het geen goede situatie is en zeker geen goede actie van zorin. Maar men heeft brieven ontvangen en zorin heeft zijn zegje gedaan... meer kunnen we toch niet aan doen?

Ieder weet dat zijn domein voor 23 oktober verhuist moet worden. De enige mogelijkheid.

Het lijkt mij verstandig dat de moderators dit topic gaan sluiten, dit omdat men alleen maar in dit topic verteld hoe men erover denkt. En we weten allemaal van elkaar hoe we erover denken.

Stel je op het forum profesioneel op.. als een net bedrijf.

shuyg
22/09/06, 18:00
Als Sander die emailadressen niet uit zijn eigen administratie kan halen, dan heeft hij toch echt een heel groot probleem. Met zo een administratie vind ik het niet gek dat mensen hun rekening niet betalen.

RichardVD
22/09/06, 18:29
Inderdaad ik word er nu een beetje moe van. Iedereen denk maar wat en zegt dat ie iets gehoord heeft maar ik hoor liever iets van zorin / sander zelf.

Wat gaat er gebeuren ? Wat is zijn idee hierover ?
De beloofde mail van hem is hier ook nog niet ontvangen jammer genoeg.
De laatste keer dat ik sander sprak was gisteravond en hij was een manier aan het bedenken om iets van 6000 email adressen uit de whois te krijgen zodat hij iedereen op de hoogte kon brengen.

Ik hoop dat mensen nu alleen nog mailen als ze iets van Sander gehoord hebben of van SIDN een officiele verklaring hebben. Maar dat van SIDN boeit me niet eigenlijk.

Ik hoor liever hoe Sander denkt dingen op te lossen zoals bijv die creditering waar hij het overhad.

Sander als je dit leest doe even een verklaring van jou kant en hoe nu verder enzo. Misschien kan je al je resellers wel een mail sturen zodat die in elk geval iets weten.

-edit-
-knip-
verkeerd gelezen

Graag zou ik ook meer willen weten over de creditering, maar daar kan ik beter direct zorin over spreken denk ik...

Stewie
22/09/06, 18:33
De laatste keer dat ik sander sprak was gisteravond en hij was een manier aan het bedenken om iets van 6000 email adressen uit de whois te krijgen zodat hij iedereen op de hoogte kon brengen.
.
Kan hij toch beter gewoon zijn klanten mailen? Daar heeft hij toch wel mailgegevens van (dj)

Zor.in
22/09/06, 18:39
Voor SIDN ook een dure grap: het is voor de meesten van ons wel bekend om hoeveel domeinen het gaat. Die zijn nu dus sowieso 1 kwartaal niet betaald. En daarnaast die brieven + enveloppen + postzegels.

Dat is niet waar. De factuur voor het 3e kwartaal van 2006 moet gewoon betaald worden door ons. Het 4e kwartaal van 2006 wordt dan betaald door de nieuwe deelnemer. Er is zelfs nog een kans dat ook wij de factuur krijgen voor de verzonden brieven a minimaal 1 euro per brief.

webinfo123
22/09/06, 18:43
Ik neem aan dat ze (SIDN) die kosten in ieder geval proberen te verhalen op Zor.in/Besthost. Ik weet niet hoe kaal de kip in dit geval al is, maar met een eenmanszaak komen ze uiteindelijk natuurlijk echt alles weg halen.

X-Hosted
22/09/06, 20:36
Dat 1 euro per brief zal dan ook wel een aardig bedragje worden.

Voor degenen die zich nog afvroegen of zorin/besthost nu helemaal ging stoppen, dit kreeg ik als antwoord in de mailbox;


BestHost zal stoppen met haar webhosting &
domeindiensten. De dedicated hosting is nog onduidelijk hoe dat verder
gaat.

Dus ook de int domeinen ergens anders naartoe verhuizen lijkt me.

Iemand al aan de popcorn tijdens het lezen van dit topic trouwens?

Zor.in
22/09/06, 20:53
<KNIP>

Wil je je post wijzigen. Dit is geen juiste informatie. Wat er met de hostingactiveiten gaat veranderen is nog onbekend, er is op dit moment geen sprake van beeindiging. Internationale domeinnamen zijn geregistreerd en door ons betaald voor nog minimaal 1 jaar.

ns-4
22/09/06, 21:32
'k Weet alleszins dat ik nu bijna een jaar een dedicated server heb bij Zor.IN, netjes gefactureerd word, en nooit problemen ondervonden heb, al was het één van de goedkoopste servers. Domeinen heb ik maar af en toe afgenomen, en ook nooit problemen mee gehad.

Aan Zor.in: wat ook de reden mag zijn -> sterkte!

VDE Hosting
22/09/06, 21:39
Ik heb dit topic nu sinds gisteren zitten volgen en alles is al wel besproken over dit gezeur volgens mij, alleen ben ik benieuwd wat iedereen nu met de extra kosten doen die dit allemaal voor ons met zich mee brengt.
Tenminste uit de verschillende replys blijkt dat er resellers van zorin bijzijn die wel 100den domeinen moeten gaan verhuizen.

1. de kosten van alle domeinnamen die direct weer voor een jaar vooruit betaald moeten worden als jullie zelf geen deelnemer zijn en dus niet per kwartaal betalen.
2. de kosten van de arbeid die dit alles met zich meebrengt.

Hoe gaan jullie dit doen?

MathijsH
22/09/06, 22:06
Neem gewoon de kosten voor eigen rekening, het lijkt me niet dat je hier je klanten mee lastig moet vallen.

VDE Hosting
22/09/06, 22:54
Neem gewoon de kosten voor eigen rekening, het lijkt me niet dat je hier je klanten mee lastig moet vallen.

Dat is 1 ding wat zeker is dat de klanten hier niet voor op moeten draaien, maar aangezien sommige ISP's dus 100den domeinen hadden lopen bij zorin en deze nu allemaal moeten verhuizen lijkt me dit een flinke financiele domper en dan heb ik het nog niet eens over de arbeid die dit met zich meebrengt.
Daar ben ik dus benieuwd naar hoe deze ISP's dit op gaan lossen.

Zor.in
22/09/06, 22:59
Het is afhankelijk van de partij waar je heen gaat. Als je besluit SIDN deelnemer te worden is het 5 minuten werk om alles te verhuizen. Bij een SIDN reseller kan dat ook vrij snel geregeld worden tenzij ze van ieder domein het registratie & verhuisformulier direct willen zien.

Verhuiskosten zijn verwaarloosbaar. Als je 100den namen hebt zit je alleen met het moment van facturatie. Je betaald nu weer voor 1 jaar vooruit, tenzij je SIDN deelnemer gaat worden (wel aan te raden vanaf 100 domeinnamen). Maar eigenlijk had je dat geld na 23 oktober nog niet betaald en als een jaar nog niet rond is is het geld na 23 oktober nog over en klopt alles precies ;).

V v Zuydewijn
22/09/06, 22:59
Over het proberen te verhuizen van sidn.nl:


Als dat de reden is zou het helemaal stom zijn zeg. Waarom doe je zoiets :S

Om de SIDN misschien te laten merken dat hun procedures compleet niet meer van deze tijd zijn? Theoretisch kan ik ieder domeinverhuizen dat ik wil. Geef de naam en 2 dagen later (ok nu niet ivm drs4) is het verhuisd. Je vult wat formulieren in, zet er een krabbel onder en klaar. SIDN vraagt formulieren op, zal ze 'in orde' bevinden (want houder klopt en staat krabbel onder) en verhuizing wordt niet terug gedraaid. Krijg de domeinnaam dan nog maar eens terug...

Zor.in
22/09/06, 23:05
Krijg de domeinnaam dan nog maar eens terug...

Nou, je hebt dan valsheid in geschriften > strafbaar. Er loopt inmiddels zo'n 'zaak' tussen SIDN en de politie over 1 van de domeinnamen, momenteel nog in het SIDN account van PowerDRS. Het duurt inmiddels 3 maanden en het ziet er naar uit dat er deze maand nog een rechter zich over gaat buigen. Dat betekend of een schadevergoeding + een terugverhuizing of het erbij neerleggen voor de eisende partij.

Luuc
22/09/06, 23:16
Over het proberen te verhuizen van sidn.nl:



Om de SIDN misschien te laten merken dat hun procedures compleet niet meer van deze tijd zijn? Theoretisch kan ik ieder domeinverhuizen dat ik wil. Geef de naam en 2 dagen later (ok nu niet ivm drs4) is het verhuisd. Je vult wat formulieren in, zet er een krabbel onder en klaar. SIDN vraagt formulieren op, zal ze 'in orde' bevinden (want houder klopt en staat krabbel onder) en verhuizing wordt niet terug gedraaid. Krijg de domeinnaam dan nog maar eens terug...
Kreeg toevallig vandaag een telefoontje van de SIDN omdat we procentueel veel onrechtmatige verhuizingen hadden ingediend, hij vertelde mij dat ze sindskort oplettender zijn over dit soort aanvragen.

Of het na zorin's actie is geweest weet ik niet, maar er komt in ieder geval beweging in de stichting :)

Erik H.
23/09/06, 00:22
Kreeg toevallig vandaag een telefoontje van de SIDN omdat we procentueel veel onrechtmatige verhuizingen hadden ingediend, hij vertelde mij dat ze sindskort oplettender zijn over dit soort aanvragen.

Of het na zorin's actie is geweest weet ik niet, maar er komt in ieder geval beweging in de stichting :)

Luuc, dit lijkt me niet iets wat met zorin te maken heeft. Ik heb hier weken terug al een mail over gehad. Overigens vond ik die mail behoorlijk belachelijk (6 foutieve verhuizingen, nog minder dan een half procent).

Overigens is het misschien tijd (zoals anderen riepen) om dit topic te sluiten. Alles wat gezegd kon worden is al gezegd en ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat zorin, gezien de situatie, het zeker netjes probeert op te lossen.

Wat ik wel jammer vind, als branchegenoot, is dat ik met klanten spreek die zowel via ResellerSRS als registrant.nl al eerder de boot zijn ingegaan. Dit is voor hun de 3e keer dat ze met hoge kosten zitten.

En wat ik ook eerder las (en weet): mensen als Sander steken hun nek uit en werken keihard om iets op te bouwen. En, eerlijk is eerlijk, hij heeft veel voor elkaar gekregen door keihard te werken. Iedereen maakt fouten en dit lijkt me ook voor hem een klote situatie en iets wat hij niemand had toegewenst.

Klinkt cliche maar van fouten leer je. Een ieder heeft zijn fouten gemaakt in zijn leven en om daar nu maar over te blijven doorgaan is ook niet eerlijk. Ik denk dat Sander hier echt bovenop gaat komen en wens hem, oprecht, het beste daarbij toe.

Domenico
23/09/06, 02:00
Alles is gezegd en daarom gaat deze thread nu ook dicht. Er zijn al vele verzoeken voor binnen gekomen want de meesten vallen in herhaling. Iedereen weet wat er aan de hand is en diegene die nog iets willen beteken in dit hele verhaal weten waar ze moeten zijn.