PDA

Bekijk Volledige Versie : osFinancials (afsplitsing TurboCASH)



dreamhost_nl
20/09/06, 20:52
Beste concullegae,

Bij wat online onderzoek naar boekhoudprogramma's kwamen we het volledig Nederlandse Open Source pakket osFinancials tegen, dat op zich zelf weer een afsplitsing is van TurboCASH. Aangezien we een groot voorstander zijn van Open Source programmatuur was onze interesse eigenlijk gelijk gewekt.

Nu kost het invullen van boekhoudkundige gegevens een grote hoeveelheid tijd. Vandaar de vraag : Heeft iemand goede of slechte ervaringen met dit boekhoudprogramma? Is uiteraard zonde als we hier gegevens in gaan plaatsen, terwijl die geheel niet zijn te gebruiken...

Alvast bedankt voor jullie reacties..

Blijkbaar is/was er niet veel animo voor dit pakket...
In navolging hierop : Wat gebruiken jullie momenteel als boekhoudprogramma? En hoe zijn de ervaringen hiermee?

robblok
23/09/06, 04:37
Beste dreamhost,

Ik ben een professionele administrateur, ik heb geprobeerd te werken met turbocash. Het was echt een verschrikkelijk pakket waar zelfs de meest basic dingen niet werkte. Misschien is het verbeterd maar ik betwijfel het. Ik zou er niet aan beginnen. Als je toch je boekhouding zelf wil doen koop dan iets als snelstart, accept of zelfs exact (maar een eenvoudige versie). Dat zijn pakketten waarvan ik weet dat je een goede controle op kan doen.

Heb je geen verstand van boekhouden besteed het dan uit, want het controleren van een boekhouding die gedaan is door een leek kost vaak nog meer moeite als hem geheel opnieuw te maken.

dreamhost_nl
23/09/06, 22:00
SnelStart werd door een collegaondernemer (andere branche) ook aangeraden, maar deze doet er dan ook verder alles mee... facturatie, relatiebeheer... wij zochten eigenlijk alleen een pakket om de belastingaangiftes wat eenvoudiger te maken... [makkelijker kunnen we het niet maken... jaja...]

robblok
26/09/06, 06:26
Je hoeft er geen relatiebeheer mee te doen. Een boekhoudpakket is een boekhoudpakket. Ik gebruik boekhoudpakketten alleen vooboekhouden, niet voor facturatie en relatiebeheer. Ok ik ben dan ook wel administrateur van beroep. Jij hebt het zeker alleen over de btw aangiften ?

Marin
17/02/07, 00:08
Ber|Art edit: a.u.b. direct stoppen met kicken van "oude" topics!