PDA

Bekijk Volledige Versie : advies: managed dedicated server?



Zillion
19/09/06, 21:54
Hallo!

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een dedicated server. Wat leert de ervaring, hoe vaak per jaar kan er echt iets verkeerd gaan? Aan de ene kant wil je geen omkijken naar je server, aan de andere kant wil je ook geen hoge kosten voor het uitbesteden van onderhoud. Mijn technische kennis is vrij beperkt.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Groeten
Robin

RayManZ
19/09/06, 22:17
Als de technische kennis beperkt is en je toch een zo'n hoog mogelijk uptime wilt dan zul je toch echt een managed oplossing moeten nemen of een freelancer in schakelen.

Als het draait dan draait het inderdaad goed. Maar stel je wilt naar de volgende php versie of iets dergelijks en je weet niet of hoe dat werkt of je weet wel hoe het werkt, maar er gaat iets fout... Wat doe je dan?

Hetzelfde geld natuurlijk voor hardware failures. Hoe snel kun je dit zelf oplossen als je provider alleen je server opnieuw installeerd...

Als je kwaliteit dienstverlening wilt leveren kun je beter ervoor zorgen dat je server managed is als je dat zelf niet kunt of iemand aannemen die het voor je doet.

djalken
19/09/06, 22:17
Zorg dat je een degelijke server huurt (goede hardware) met een mooi control panel waarlangs je kleine updates kunt uitvoeren, dan kan je vrij goed zitten. Je kan er voor kiezen om een SLA af te sluiten voor bijvoorbeeld 1 uur onderhoud per maand oid.
Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de support van je hoster, goede support is belangrijk (en ben je zelf bereid iets uit te zoeken als het niet direct lukt)

Tuneboy
20/09/06, 09:39
Mensen willen in het begin vaak de kosten laag houden, heel erg logisch! Echter is het verstandig om iets meer geld uit te geven aan hoge kwaliteit en SLA, want de kosten vallen veel hoger uit wanneer je een probleem hebt.

En geloof mij, zoals je op WHT waarschijnlijk wel gelezen hebt, gebeurt het bij Webhosters ontzettend vaak dat er iets kleins fout gaat waardoor websites dagen soms weken lang down zijn!

Gewoon kiezen voor iets meer kwaliteit en bereid zijn hiervoor te betalen (niet teveel natuurlijk), zeker wanneer je eigen technische kennis beperkt is!

djalken
20/09/06, 10:39
Als je bij een serieuze partij je diensten afneemt zal je denk ik niet snel te maken krijgen met weken downtime, serieuze partijen vragen echter gewoon iets meer voor de diensten

Swiftway-UK
20/09/06, 13:56
Zorg dat je een degelijke server huurt (goede hardware) met een mooi control panel waarlangs je kleine updates kunt uitvoeren, dan kan je vrij goed zitten. Je kan er voor kiezen om een SLA af te sluiten voor bijvoorbeeld 1 uur onderhoud per maand oid.

1 uur voor een server is niet voldoende, beveiligingsupdates alleen al nemen meer dan een uur in beslag.

Aan de TS: heb je geen verstand van OS zaken, neem dat een goede managed server, als je gehacked word en de hacker verbruikt veel verkeer, dan ben jij verantwoordelijk voor het gegenereerde dataverkeer, wees verstandig, go managed :)

HBCS
20/09/06, 15:14
1 uur voor een server is niet voldoende, beveiligingsupdates alleen al nemen meer dan een uur in beslag.

Aan de TS: heb je geen verstand van OS zaken, neem dat een goede managed server, als je gehacked word en de hacker verbruikt veel verkeer, dan ben jij verantwoordelijk voor het gegenereerde dataverkeer, wees verstandig, go managed :)

daar ben ik het helemaal mee eens
neem een full managed server en het scheelt je een hoop nachtrust en stres
vraag maar aan sommige leveranciers wat je dan krijgt
ik heb een goede leer gehad afgelopen 2 jaar
en 1 a 2 uur is niet voldoende
suc6 er mee
wil je weten wat mijn ervaringen zijn mail me dan maar
ik heb zowel slechte als goede ervaringen