PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting failiet



Spiritus
19/09/06, 20:19
ok heb een vraagje Basiqhost zegt mijn dat ze failite zijn gegaan maar ik heb nog steeds contact met die persoon die er over gaat nou is het zo dat ik een tijd geleden een resellersacount had gekregen en nu zit ik al bijna 2 dagen zonder websites ik bel hun op het nummer dat er staat mag ik er vervolgens niet meer op bellen ik mail ze en krijg geen antwoord tot dat ik deze mail kreeg


Beste,

Ik heb totaal geen invloed op de ontwikkelingen in Amerika gezien het om een hardwareprobleem gaat.
Ze zijn op het moment alle accounts naar een andere server aan het verhuizen zover ik weet, daarom krijg je die pagina.
Claimen heeft geen zin aangezien je niet op basis van een contract werkt , en er nooit iets ondertekend is.
Dit is trouwens ook niet mogelijk omdat je nog een pakket bij het oude Basiqhost hebt dat failliet is gegaan en het grootste deel van de klanten overgenomen is door IE-Ned.
De servers in Amerika verlopen dan ook na de hostingsduur van alle klanten, dit omdat IE-Ned niet in Amerika host maar in Duitsland.
De servers in Duitsland zijn een stuk betrouwbaarder en B2Bhost (het hostingsdeel van IE-Ned) kan daarom 99,9% uptime garanderen.
Op dit moment onderhouden we alleen de lopende hostingaccounts van Basiqhost, maar wij hebben geen enkele verplichtingen aangezien het geen officiele klanten zijn van IE-Ned en aangezien er nooit contracten op deze servers zijn getekend.

hoor ik hier als klant geen bericht van te krijgen en klopt het wat er in deze mail staat de persoon die basiqhost deed werkt nu ook bij ie-ned ik weet me geen raad wie wil/kan me helpen

trouwens basiqhost staat nog steeds online vind dit allemaal een beetje vreemd

xYnta
19/09/06, 20:30
Het zou opzich wel netjes zijn als je hierover zou worden geinformeerd, echter gebeurd het vaak bij instanties welke falliet zijn verklaard dat er niet verdere mededelingen naar buiten komen. Indien je geen contract hebt met deze organisatie (cq. Basiqhost) dan heb je vrees ik geen poot om op te staan. In dit geval zul je het beste moeten hopen of een nieuwe hosting provider moeten zoeken en hier al je domeinnamen naar toe verhuizen.

joriz
19/09/06, 20:34
Eerst is belangrijk dat je website weer werkt. Waarschijnlijk is falliet echt falliet. Niemand neemt een falliet hostingbedrijf over. Dus het is slim om bij een betrouwbaar bedrijf wat al enkele jaren draait een pakket aan te schaffen.
Daarna zal je met het bedrijf proberen te bellen. Als het een bedrijf was dat ingeschreven stond bij KvK staat er als het goed is dat het bedrijf falliet is en tevens een nummer erbij van de curator. Misschien kan hij wat voor je betekenen.

Spiritus
19/09/06, 21:24
ja ik dacht dat het was ingeschreven maar nu blijkt dat ze het kvk nummer van een of ander fotozaakje hadden gebruikt en dus niet van basiqhost toch hebben ze me in het begin belast met btw verder staat die site van basiqhost nog gewoon online met alle gegevens er nog op dit hoort dan toch ook niet?

nou ik heb een fake bestelling gedaan daar en voor een bedrijf dat failiet is vind ik dat ze op bestellingen heel snel reageren


Beste heer Visser,

Helaas is ons ondernemerspakket zoals aangegeven op onze site niet meer beschikbaar.
Dit komt omdat wij niet langer in Amerika, maar in Duitsland inkopen, waar betere snelheid en kwaliteit geboden word.
Het pakket dat het Resellerpakket-basiqhost vervangt bestaat uit de volgende eigenschappen:

12GB Ruimte
120GB Dataverkeer

Dit voor de prijs van 119,95 Euro per jaar! (Mag enkel per jaar betaald worden)
Dit pakket is maarliefst iets kleineer als het pakket op onze Amerikaanse servers, maar ook voordeliger.
De keuze is vooral gemaakt omdat de snelheid van uw pakket vele malen sneller is, dit komt omdat het pakket in Duitsland is ipv USA.
De servers bevatten minimaal een 3Ghz processor met 1Ghz geheugen.
Dit zijn gloednieuwe servers en er zullen een zeer gering aantal resellerklanten per server worden ingedeeld, daarom behaalt dit resellerpakket topresultaten.
Het datacenter waar de servers in staan is het Lambdanet datacenter, deze staat met een directe 1000MBit (1GBiT) lijn in verbinding met AMX(AMS) Amsterdam zodat de websites vanuit Nederland zeer, zeer snel bereikbaar zijn.
U hebt beschikking over het Confixx 3.0 Professional edition reseller paneel waarin u alle accounts van uw klanten kunt managen!
Wij hopen u hiermee een zeer aantrekkelijk alternatief te bieden!

Met vriendelijke groeten,

Dhr van M.

Basiqhost Internet Diensten
IE-Ned Internet Diensten V.O.F.
ICT & Servermaintenance

T: Verwijderd op verzoek van Dhr. van M.
E: info@iened.nl
W: http://www.IE-Ned.nl
KVK: 30215354 - Nieuwegein

dit hoort toch niet

dopi84
19/09/06, 23:33
IE-ned is van dezelfde eigenaar als basiqhost????
Of ben ik nu krom aan het kijken?

Cybafish
20/09/06, 00:58
Je hebt een overeenkomst met diegene van wie je de factuur hebt gehad en hebt betaald, op basis van de algemene voorwaarden van dat bedrijf. (behoudens wettelijke beperkingen)

BBP
20/09/06, 03:32
IE-ned is van dezelfde eigenaar als basiqhost????
Of ben ik nu krom aan het kijken?


IE-ned / 2host4 is gewoon basiqhost.

domeinnamen staan op naam van Dhr van M.
en zijn ook niet recent gewijzigd.....

Kijk ook eens naar de bedrijfsnamen.... vast geen toeval

Basiqhost Internet Diensten
IE-Ned Internet Diensten

xYnta
20/09/06, 07:02
Het zijn inderdaad wel verdachte omstandigheden. Als het om dezelfde persoon gaat kan je er vast nog wel iets uitkrijgen.

jantje.vlaam
20/09/06, 07:50
Ik zou mijn geld terugeisen, anders aangifte doen bij de FIOD en de Politie. Valsheid in geschrifte, belastingontduiking en andere zaken nemen ze niet licht op. De oplichting an sich wel, dat interesseert ze niets, maar dat ze er zelf niets aan overhouden, dat steekt.

dreamhost_nl
20/09/06, 09:31
Dit is wel een zeer vreemd verhaal...
Doet me zelfs enigszins denken aan het verhaal met Websspace een tijdje terug...
Dit is gewoon pure oplichting zoals u het hier schetst.

Tuneboy
20/09/06, 09:37
Het lijkt me heel duidelijk, als je dit soort verhalen leest, gewoon lekker NOOIT meer zaken doen met deze twee bedrijven, klaar...

crazycoder
20/09/06, 09:39
ok heb een vraagje Basiqhost zegt mijn dat ze failite zijn gegaan maar ik heb nog steeds contact met die persoon die er over gaat nou is het zo dat ik een tijd geleden een resellersacount had gekregen en nu zit ik al bijna 2 dagen zonder websites ik bel hun op het nummer dat er staat mag ik er vervolgens niet meer op bellen ik mail ze en krijg geen antwoord tot dat ik deze mail kreeg

Dan is er dus ook een curator benoemd.

Op rechtspraak.nl kan je vinden of een bedrijf inderdaad failliet is verklaard. Kijk ook even bij de KvK, als het een eenmanszaak is en die persoon werkt ook onder andere namen die nog niet failliet zouden zijn dan klopt er iets niet.
KvK kan je vast ook wel helpen aan adressen waar je terecht kan om na te gaan of een bedrijf echt failliet is.

Van eventuele fouten in facturen van leveranciers kan je melding maken bij de belastingdienst.

NWO
20/09/06, 10:44
Het is inderdaad een heel vreemd verhaal!
Ze hebben ook een sidn logo terwijl ze niet eens lid zijn van sidn.
Ik zou zo snel mogelijk een andere host zoeken, en via een advocaat proberen je geld terug te krijgen.

Swiftway-UK
20/09/06, 13:54
Eerst is belangrijk dat je website weer werkt. Waarschijnlijk is falliet echt falliet. Niemand neemt een falliet hostingbedrijf over.

Als een hosting bedrijf failliet gaat, komt het onder beheer van een curator. Als deze het hele bedrijf aan een andere hosting partij kan verkopen, wat vaak het geval is, gezien de klanten het meest waardevol zijn in een bedrijf, dan zal een curator dat zeker doen.

Het faillieteFreehosting is bijvoorbeeld overgenomen door Ladot, daardoor waren ze ineens de grootste hoster van Nederland, maar juist bij faillisement is een overname zeer waarschijnlijk.

Zou je de stelling, dat niemand een failliet hosting bedrijf wil overnemen, eens kunnen onderbouwen?

JayvD
20/09/06, 14:07
Zou je de stelling, dat niemand een failliet hosting bedrijf wil overnemen, eens kunnen onderbouwen?
Als je een bedrijf overneemt moet je ook de schulden overnemen, niet elk bedrijf wilt dit doen en soms zijn de schulden zo hoog dat het voor veel bedrijven niet mogelijk is.

Frangkje
20/09/06, 14:31
Als je een bedrijf overneemt moet je ook de schulden overnemen, niet elk bedrijf wilt dit doen en soms zijn de schulden zo hoog dat het voor veel bedrijven niet mogelijk is.

Grapjas :X

Swiftway-UK
20/09/06, 14:43
Als je een bedrijf overneemt moet je ook de schulden overnemen, niet elk bedrijf wilt dit doen en soms zijn de schulden zo hoog dat het voor veel bedrijven niet mogelijk is.

Als je een failliet bedrijf haar boedel overneemt, neem je niet automatisch de schulden over. Alleen als je de hele rechtspersoon (BV, NV) overneemt, dan laat je de schulden in de rechtspersoon en neem je tevens de schulden over, vaak word dit niet gedaan.

Men koopt dus alleen de boedel (inclusief klanten) en niet de rechtspersoon of schulden.

joriz
20/09/06, 17:45
Als je naar een website van een curator gaat kan je meestal specefieke dingen opkopen zoals de domeinnaam, of wat spullen, een handelsmerk etc...
Hier is dus niet spraken van een herstart. Dat zou al eerder moeten gebeuren.

IE-Ned
12/10/06, 01:14
Beste webhostigtalkleden,

Om het verhaal wat minder van een kant te bekijken hier de andere kant van het verhaal.
Gissen naar leuke verhalen en theorien moeten immers ondersteund worden door feiten, en die lijken in deze thread volledig te ontbreken.
IE-Ned staat open voor vragen omtrend deze klant.

Hier onder de tekst die wij naar Dhr Roelofse in reactie op zijn post hier op webhostingtalk.nl

---
Beste Jerome Roelofse,

De thread in webhostingtalk (http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103690-hosting-failiet.html)
suggereerd dat Dhr van Meggelen eigenaar is van zowel Basiqhost als IE-Ned, dit is echter niet het geval.
Dhr van Meggelen heeft Basiqhost gestart, is nooit volledig eigenaar geweest. Dit terzijde is Dhr van Meggelen slechts 1 van de personeelsleden van IE-Ned (bestaand uit 6 medewerkers waarvan 4 vennoten).
Wij hebben destijds een deel van de klanten overgenomen (slechts de klanten met een officieel ondertekend resellercontract), deze klanten zijn op de hoogte gesteld en hebben akkoord gegeven voor de overplaatsing.

U heeft nooit een contract getekend en hebt de algemene voorwaarden en factuur nooit met handtekening van ouder/voogd ondertekend (u heeft zelf aangegeven de leeftijd van 15 te hebben, u bent in dit geval niet handelsbekwaam).
U heeft ook uw pakket voor de maand oktober nog niet betaald (uw halfjaarbetaling verviel eind september). De nieuwe factuur voor komend halfjaar is nog niet betaald.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat u hierom niet in aanmerking komt voor enige terugbetaling.

Bij deze wordt uw hostingscontract beeindigd en wensen wij niet verder te gaan met een eventueel contract (dat volgens de algemene voorwaarden stilzwijgend verlengt wordt) uit coulance heeft u 1 week de tijd om uw webhostingaccount te backuppen.
Over 2host4:
Ik heb zelf nog nooit van 2host4 gehoord...

Om verwarringen van een kvknummer te voorkomen:

Internet Diensten V.O.F.
KVK: 30215354

Dit bericht is tevens op webhostingtalk.nl geplaatst aangezien uw vraag op deze website vermeldt stond. Voor direct contact (in plaats van via het forum) kunt u mij mailen op onderstaand adres.
---

IE-Ned Internet Diensten V.O.F.

VinceSTM
12/10/06, 09:14
U heeft nooit een contract getekend en hebt de algemene voorwaarden en factuur nooit met handtekening van ouder/voogd ondertekend (u heeft zelf aangegeven de leeftijd van 15 te hebben, u bent in dit geval niet handelsbekwaam).
Voor een hostingpakketje in budgethosting vind ik hem anders ter dege handelsbekwaam.


U heeft ook uw pakket voor de maand oktober nog niet betaald (uw halfjaarbetaling verviel eind september). De nieuwe factuur voor komend halfjaar is nog niet betaald.

Is er wel een factuur gestuurd?


Bij deze wordt uw hostingscontract beeindigd en wensen wij niet verder te gaan met een eventueel contract (dat volgens de algemene voorwaarden stilzwijgend verlengt wordt) uit coulance heeft u 1 week de tijd om uw webhostingaccount te backuppen.

Ondanks het ontbreken van een schriftelijk contract, is er wel degelijk een overeenkomst tussen u beide. Dit bewijst een factuur (of meerdere facturen waarschijnlijk).

Samenvatting: ik kan niet bepalen of uw email gevuld is met onwettigheden, het is -indien het wettig is- een zeer grijs gebied waar u zich u in bevind.

Advies aan de TS: ga op zoek naar een andere hoster !

PeterT
12/10/06, 10:01
Kijk ook eens naar de bedrijfsnamen.... vast geen toeval

Basiqhost Internet Diensten
IE-Ned Internet Diensten

Dat denk ik ook niet nee, waarschijnlijk heeft het iets te maken met het feit dat ze beide internet diensten leveren/leverden? ;)

Ontopic: succes ermee, weer een 'drama' erbij in webhostingland.
Zoek een andere hoster, ik zou zelf niet graag bij een bedrijf blijven dat zo handelt, het minste dat ze hadden kunnen doen was een mailtje naar alle klanten..

dimitrivisser
12/10/06, 10:03
Hoi,



U heeft nooit een contract getekend en hebt de algemene voorwaarden en factuur nooit met handtekening van ouder/voogd ondertekend (u heeft zelf aangegeven de leeftijd van 15 te hebben, u bent in dit geval niet handelsbekwaam).


Het is een misvatting te denken dat mensen met een leeftijd van 15 jaar automatisch niet handelsbekwaam zijn. Het is een beetje een grijs gebied, afhankelijk oa van wat gebruikelijk is (verandert ook in de loop der jaren) en van het bedrag waar het om gaat. Iemand van 15 is dus bv niet handelsbekwaam als het gaat om de aankoop van een huis. Als het echter gaat om de aankoop van een ijsje weer wel. Het afsluiten van een niet te duur resellerpakketje zou ook geen probleem mogen zijn.



U heeft ook uw pakket voor de maand oktober nog niet betaald (uw halfjaarbetaling verviel eind september). De nieuwe factuur voor komend halfjaar is nog niet betaald.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat u hierom niet in aanmerking komt voor enige terugbetaling.

Bij deze wordt uw hostingscontract beeindigd en wensen wij niet verder te gaan met een eventueel contract (dat volgens de algemene voorwaarden stilzwijgend verlengt wordt) uit coulance heeft u 1 week de tijd om uw webhostingaccount te backuppen.


Ik denk dat dit zo niet gaat. Allereerst maak je in je post verschil tussen mensen die wel en niet getekend hebben. Als er niet getekend is wil het echter niet zeggen dat er geen overeenkomst is. Het bestaan van een account waar in het verleden voor betaald is maakt het aannemelijk dat er wel een overeenkomst bestaat.

Vervolgens beeindig je een contract (dat normaal stilzwijgend verlengd wordt) na de datum waarop het is ingegaan. Uit je post maak ik op dat dat eind september was. Ik ken de algemene voorwaarden niet maar normaal gesproken moet je zoiets doen voordat het contract stilzwijgend verlengd wordt. Meestal zelfs een maand voor die datum. Half oktober is dus te laat.

Er is op dit moment dus gewoon een overeenkomst, met alle rechten en verplichtingen voor beide partijen.

Je manier van handelen zal geen schoonheidsprijs krijgen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat niet alleen de klant minderjarig is.

IE-Ned
12/10/06, 10:29
Hoi,

Vervolgens beeindig je een contract (dat normaal stilzwijgend verlengd wordt) na de datum waarop het is ingegaan. Uit je post maak ik op dat dat eind september was. Ik ken de algemene voorwaarden niet maar normaal gesproken moet je zoiets doen voordat het contract stilzwijgend verlengd wordt. Meestal zelfs een maand voor die datum. Half oktober is dus te laat.

Er is op dit moment dus gewoon een overeenkomst, met alle rechten en verplichtingen voor beide partijen.

Je manier van handelen zal geen schoonheidsprijs krijgen. Op de een of andere manier heb ik het idee dat niet alleen de klant minderjarig is.

Beste,

Ik weet neit waarop u uw laatste zin baseerd, maar iedereen bij IE-Ned is meerderjarig. Zoals ik al eerder vermeldt hebt lijkt het hier meer op sensatiezoeken dan dat uitspraken op feiten gebaseerd zijn, erg jammer.

Dhr van Meggelen wil zelf niet hier op het forum zijn mening onderbouwen, puur om het gegis op dit forum.

Er is zeker geen overeenkomst aangezien de klant geen factuur voor de komende hostingperiode betaald heeft. Aangezien een klant van 15 niet handelsbekwaam heeft (dat is hij dus niet, kijk het maar na) heeft hij een handtekening van zijn ouders/voogd nodig. Dit in geval van eventuele schade aan het systeem etc.
Er is bij het tvprogramma 'kassa' eind vorig jaar een voorbeeld geweest van een minderjarige hoster, nadat hij meerdere webhostingpakketten had afgesloten (resellers) en toen na een tijd zijn klanten verloor en dus veel verlies maakte kwam hij in geldproblemen. Zijn ouders wisten van niets, toen de jongen geldproblemen kreeg heeft hij het zijn ouders verteld, die toen een rechtzaak aangegaan zijn. De jongen heeft al zijn geld terug gekregen (inclusief het geld van tientalle domeinnamen die pas geregistreerd waren) omdat de bedrijven nooit gecontroleerd hadden of de jongen handelsbekwaam was of niet.

Overigens wil ik even onderstrepen dat Basiqhost niet IE-Ned is.
Laat het duidelijk zijn dat wij in overleg met een deel van Basiqhost's klanten hebben overgenomen.
Het gaat hier dus niet om overname van Basiqhost (wij opereren niet onder die naam en zijn niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt met de klanten)
IE-Ned werkt op basis van contract, dat sommige hosts dat hier niet doen (blijkt uit posts in deze thread) lijkt me eerder vreemd en zijn hosts waar ik geen zaken mee wil doen, maar IE-Ned werkt alleen met contracten waarin alles zwart op wit staat vastgesteld zodat dit soort threads dus ook niet nodig zijn.

crazycoder
12/10/06, 10:38
Er is zeker geen overeenkomst aangezien de klant geen factuur voor de komende hostingperiode betaald heeft.
Facturen en leveringen uit het verleden maakt het reeds aannemelijk dat er een overeenkomst is.

Uitzondering: als een overeenkomst automatisch beindigd wordt.

Als er automatisch verlengd wordt en er is een factuur verzonden dan is er vermoedelijk een overeenkomst.

IE-Ned
12/10/06, 11:03
Facturen en leveringen uit het verleden maakt het reeds aannemelijk dat er een overeenkomst is.

Uitzondering: als een overeenkomst automatisch beindigd wordt.

Als er automatisch verlengd wordt en er is een factuur verzonden dan is er vermoedelijk een overeenkomst.

Dit was een klant van BASIQHOST en heeft aan BASIQHOST betaald, het gaat hier dus NIET om een klant van IE-Ned.

crazycoder
12/10/06, 11:14
Dit was een klant van BASIQHOST en heeft aan BASIQHOST betaald, het gaat hier dus NIET om een klant van IE-Ned.
Vind het allemaal maar een hele vreemde contructie.

Als het jullie klant niet is weet je ook niet of de factuur al dan niet betaald is. Of heb je dat in je glazen bol gezien?

Dan is dat overigens ook niet interessant. Niet jouw klant, niet jouw verantwoording. EN hoe je jezelf hier niet te verdedigen.

IE-Ned
12/10/06, 11:19
Daarnaast behoudt Basiqhost zich het recht voor om het contract niet te verlengen en dient de hoster 18 jaar of ouder te zijn.
Daarnaast is het nooit zo geweest dat zijn site offline gehaald is, de site is daarna gewoon weer online geweest en dat is die nog steeds. Dhr Roelofse heeft de tijd om nog over te stappen naar een andere host zoals we dat bij iedereen gedaan hebben.




Vind het allemaal maar een hele vreemde contructie.

Als het jullie klant niet is weet je ook niet of de factuur al dan niet betaald is. Of heb je dat in je glazen bol gezien?

Dan is dat overigens ook niet interessant. Niet jouw klant, niet jouw verantwoording. EN hoe je jezelf hier niet te verdedigen.

Dat klopt, dat hoeft ook niet, maar aangezien vele mensen hier het wel nodig vonden de associate te leggen naar IE-Ned, heb ik dit al meerdere keren uitgelegd.
Blijkbaar ben jij de eerste die het goed opvat.
Ik weet dat de factuur niet betaald is omdat ik met Dhr van Meggelen overlegd heb welke klanten wel en niet zouden gevraagd overgezet te worden.
Spiritus (Jerome Roelofse) kwam hierbij niet in aanmerking, omdat hij dus minderjarig was, niet op basis van contract werkte en omdat hij de factuur niet betaald had.

BsHosting
12/10/06, 11:24
volgens mij raak je in leugens verstrikt

1. je hebt niks met basiqhost te maken
2. het is een medewerker van je dus altijd nog jou verantwoording want het is schijnbaar allemaal in werktijd gebeurt.
3. roep je dat ts klant is bij basiqhost
4 roep je wel dat er een factuur openstaat van hem bij jullie
5. veeg je dat weer van tafel want het is de klant van basiqhost.
6 op het moment dat jij klanten overneemt zijn ze jou verantwoording en hebben ze een overeenkomst met jou.

gezien de wazige antwoorden hier zit je schijnbaar in een web wat zich steeds strakker om je heen trekt want eerst is het geen klant dan weer wel, dan weer iets anders en dan neem je geen verantwoording voor klanten van basiqhost.

maar hij moet wel betalen aan jullie.
als het geen klant is moet je nu onderhand eens ophouden met leugens te verspreiden hier want dit gaat nergens meer over.

het is of 1 een klant of 2 geen klant geen tussenweg.

maar niet elke keer iets anders verzinnen

IE-Ned
12/10/06, 11:31
volgens mij raak je in leugens verstrikt

1. je hebt niks met basiqhost te maken
2. het is een medewerker van je dus altijd nog jou verantwoording want het is schijnbaar allemaal in werktijd gebeurt.
3. roep je dat ts klant is bij basiqhost
4 roep je wel dat er een factuur openstaat van hem bij jullie
5. veeg je dat weer van tafel want het is de klant van basiqhost.
6 op het moment dat jij klanten overneemt zijn ze jou verantwoording en hebben ze een overeenkomst met jou.

gezien de wazige antwoorden hier zit je schijnbaar in een web wat zich steeds strakker om je heen trekt want eerst is het geen klant dan weer wel, dan weer iets anders en dan neem je geen verantwoording voor klanten van basiqhost.

maar hij moet wel betalen aan jullie.
als het geen klant is moet je nu onderhand eens ophouden met leugens te verspreiden hier want dit gaat nergens meer over.

het is of 1 een klant of 2 geen klant geen tussenweg.

maar niet elke keer iets anders verzinnen


Lezen is een kunst, net zoals het verdraaien van posts.
Ik zal nog een keer uitleggen wat er wel en nie van toepassing is.

1. je hebt niks met basiqhost te maken
IE-Ned is volledig onafhankelijk, wij hebben enkel een deel van de klanten overgenomen en staan niet garant voor de afhandeling van andere klanten (deze hebben zelfs nog de tijd voor verhuizing gekregen van Basiqhost)
2. het is een medewerker van je dus altijd nog jou verantwoording want het is schijnbaar allemaal in werktijd gebeurt.
Nee, dat een medewerker bij ons actief is (hij onderhoud enkele servers bij IE-Ned) betekend niet dat wij verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van die klant.
3. roep je dat ts klant is bij basiqhost
Het was inderdaad een klant van Basiqhost
4 roep je wel dat er een factuur openstaat van hem bij jullie
Lees vorige post, de factuur stond open bij BASIQHOST, niet bij IE-Ned, wij hebben besloten de klant niet over te nemen, op basis van de argumenten in de post hierboven. De klant had de factuur nog niet betaald en aangezien IE-Ned geen wanbetalers wil overnemen is dit dus ook niet gebeurt.
5. veeg je dat weer van tafel want het is de klant van basiqhost.
Nee?
6 op het moment dat jij klanten overneemt zijn ze jou verantwoording en hebben ze een overeenkomst met jou.
Nogmaals, deze klant is dus NIET overgenomen.

De meeste dingen staan meer dan 3x vermeldt in deze thread, het zou fijn zijn als reageerders ook eens echt de posts zouden lezen.

Samengevat:
- Dit is geen klant van IE-Ned
- De klant heeft de tijd om een andere host te zoeken voordat de servers van Basiqhost offline gaan
- IE-Ned wenst niet geassocieerd te worden met deze klant

Domenico
12/10/06, 11:42
Van Dhr van M. ontving ik de volgende mail:

Hierbij dringend verzoek voor een aanpassing op de volgende post:

http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103690-hosting-failiet.html#post765538

Hierin wordt de volledige naam inclusief telefoonnummer en e-mail adres vertoont.
Deze post is niet alleen in overtreding met jullie eigen forum regels (http://www.webhostingtalk.nl/announcement.php?forumid=29)

Ik citeer:

“We willen de privacy van bezoekers aan deze website beschermen. Derhalve verzamelen we op deze website geen persoonsgegevens van de gebruikers, tenzij de gebruikers deze informatie vrijwillig en bewust aan ons verstrekken.”

Maar is ook in overtreding met de Nederlandse wet.
Ik wil dan ook dat de persoonsgegevens op deze pagina zowel uit het archief als uit de originele pagina worden verwijdert, zodat verdere acties niet nodig zullen zijn.


Op de pagina staan mijn persoonsgegevens gepubliceerd, het is volgens de wet verboden zonder toestemming te vragen iemands persoonsgegevens op het internet te vermelden zoals ook duidelijk in de wet staat.

Hier is een uitreksel van de wet waarin het vermeldt staat:

"Dit betekent dat ook persoonsgegevens die via internet worden verzameld, bewaard, gebruikt, of op enige andere vorm ter beschikking worden gesteld, met elkaar in verband gebracht, alsmede worden afgeschermd, onder deze wet vallen. Op grond van de Wbp dient, voordat persoonsgegevens worden verwerkt, de persoon daarvan op de hoogte te worden gesteld en wordt ook het doel meegedeeld waarvoor ze worden verzameld (artikel 33)."

De WBP (Wet bescherming persoonsgegevens) is na te lezen op:

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/textdocshow/itemrgl=3056/query=17910-009/session=762712458148711/action=draw-content-redirected/mode=AUTO-FULL/parentcrumb=17904-011/tocstate=21088-012/hitrgl=3056

Hier zul je ook vinden dat het publiceren van persoonsgegevens zonder toestemming tegen de wet is.

Een eenvoudigere versie, die wellicht nodig is als je uit mijn verhaal niet kon opmaken wat ik bedoelde, kan hier gevonden worden:

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/persoonsgegevens/

Daarom verzoek ik jullie dus deze topic te verwijderen of aan te passen aangezien de kosten van de juridische stappen op jullie verhaald zullen worden, wat erg kostbaar is voor slechts een topic op een forum.
Indien u niet reageerd binnen 10 werkdagen zijn wij genoodzaakt alsnog juridische stappen te ondernemen,corrospondentie zal dan via advocatenbureau “Lowndes” verlopen.

Met vriendelijke groeten,

Dhr van M.

IE-Ned Internet Diensten V.O.F.

E: info@iened.nl
W: http://www.IE-Ned.nl
KVK: 30215354 - Nieuwegein



Heb ik het zo goed begrepen Dhr van M. ?

Domenico
12/10/06, 12:42
Dhr. van M. is nog niet tevreden en ik moet dus ook zijn email adres weghalen. Ik ga graag op dit verzoek in uiteraard maar degene die Dhr. van M. toch wil bereiken moet maar even whois gebruiken op een van zijn domeinnamen. ;)

---------------------------

“Persoonsgegevens
Persoonsgegevens zijn alle gegevens waarmee een bepaald individu geïdentificeerd kan worden. Het bekendste voorbeeld zijn naam- en adresgegevens. Ook e-mailadressen en bijvoorbeeld ICQ-nummers worden gezien als persoonsgegevens. Maar ook gegevens die een waardering over een bepaalde persoon inhouden, bijvoorbeeld iemands IQ, kunnen persoonsgegevens zijn wanneer te achterhalen is welke persoon dit IQ heeft.”

“Verwerking wil zeggen "elke handeling of elk geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens." De wet geeft als voorbeelden het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van persoonsgegevens.”

Bron: http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/persoonsgegevens/

Gelieve daarom ook het e-mail adres te verwijderen op het forum.
De genoemde deadline van onderstaand bericht is ook hierop van toepassing.

Met vriendelijke groeten,

Dhr van M.
IE-Ned Internet Diensten V.O.F.
ICT & Servermaintenance
E: info@iened.nl
W: http://www.IE-Ned.nl
KVK: 30215354 - Nieuwegein

CoolZero
17/10/06, 14:39
Man oh man, wat een discussie. Heb me weer zeer vermaakt met deze topic! Ongelovelijk. Maar goed, jammer dat het altijd weer zo afloopt.

Santario
17/10/06, 22:33
Sinds wanneer is Domenico verantwoordelijk voor wat zijn gebruikers doen? ;)

dimitrivisser
17/10/06, 22:48
Laat je niet intimideren door zo'n amateurjurist. Deze wet is in dit geval niet van toepassing.
Dat staat trouwens ook op de pagina zelf;

De WBP bevat regels voor de "geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens, alsmede de niet geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens die in een bestand zijn opgenomen of die bestemd zijn om daarin te worden opgenomen."

Iemands naam is trouwens ook een persoonsgegeven. Als deze wet zomaar op alles toepasbaar zou zijn (en dat is hij dus niet) dan zou er niemand meer bij naam genoemd mogen worden in bv een krant, weblog, forum of wat dan ook.

Domenico
17/10/06, 22:58
Laat je niet intimideren door zo'n amateurjurist. Deze wet is in dit geval niet van toepassing.
Dat staat trouwens ook op de pagina zelf;

De WBP bevat regels voor de "geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens, alsmede de niet geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens die in een bestand zijn opgenomen of die bestemd zijn om daarin te worden opgenomen."

Iemands naam is trouwens ook een persoonsgegeven. Als deze wet zomaar op alles toepasbaar zou zijn (en dat is hij dus niet) dan zou er niemand meer bij naam genoemd mogen worden in bv een krant, weblog, forum of wat dan ook.

Intimideren? Ben je gek joh! Ik laat op deze manier alleen maar zien wat voor een onzin dit is en ach als deze Dhr. van M. graag zijn naam weg wil hebben why not. Iedereen weet over wie we het hebben en met wat voor een kinderachtig persoon we hier te maken hebben.

DominicusNet
18/10/06, 09:25
Ik vind het zo leuk dit. Nog geen 2 jaar geleden heb ik via Dhr. van M. een resellerpakket gekocht. Dat verliep allemaal dusdanig raar, dat ik na 2 maanden naar een echte partij ben verhuisd. Ik heb alleen wel eerst een onderzoekje gedaan naar deze Jongen. Na wat mail en telefoon verkeer leek mij dat wel nodig omdat ik niet een bijzonder hoog pet op had van hem. Ik heb dus een soort "organogram" van websites en kennissen gemaakt die allemaal met deze meneer samenhangen.

Zonder de benadeelde belachelijk te maken o.i.d. vind ik het leuk dat hij nu een "beetje" tegen de lamp loopt.

dutchlinda
18/10/06, 13:29
Wanneer zullen ze leren dat liegen en verhalen verzinnen niet goed is!?!?
Vooral hier op WHT waar men heel snel uitvind dat het BS is!

Ik ga de telefoongids, google en veel andere bedrijven voor de rechter slepen want mijn naam staat ook daar!
Mag ik ook telefoonnummer van Lowndes? :D


Topicstarter... Verhuis naar een andere provider. Neem je verlies als een ervaring en zorg ervoor dat je bij je volgende provider beter uitzoekt met wie je zaken doet.

IE-Ned
Je maakt een aantal fouten. Ten eerste je bent als werkgever WEL verantwoordelijk voor wat je wernemers doen TENZIJ ze schriftelijk getekend hebben dat je niet verantwoordelijk bent voor bepaalde activiteiten tijdens werzaamheden. En ik kan bijna wedden dat je dat niet heb... vraag maar aan Lowndes ;) je zal vast wel hun nummer hebben.
En je wilt niet geaccosieerd worden met BasicDing en Heer M maar je maakt zelf door hier "vrijwillig" te reageren een zeer wazig indruk van jezelf en je bedrijf. !

galious
18/10/06, 20:10
Even resumeren:
1. BasiqHost is / was van de heer van M.
2. BasiqHost is / was een eenmanszaak
3. IE-Ned is een Vennootschap onder Firma
4. Dhr. van M. is een van de vennoten van IE-Ned

Conclusie (van IE-Ned): IE-Ned heeft niets met BasiqHost te maken


Nu even _mijn_ interpretatie van aansprakelijkheid (ik ben geen jurist):

1 + 2 geeft aan dat de heer van M. hoofdelijk aansprakelijk is voor alles wat betrekking heeft tot BasiqHost

4 + 5 geeft aan dat de heer van M. mede-hoofdelijk aansprakelijk is voor alles wat betrekking heeft tot IE-Ned.

Aanspraken op BasiqHost dienen door de Dhr. van M. uitgevoerd te worden, voldoet hij hier niet aan dan kan men, tenminste (bij geldelijk aansprakelijkheid), zijn (geinvesteerde en/of winst) deel van IE-Ned opeisen. Dit lijkt me toch zeker wel een probleem van IE-Ned.

Mijn conclusie: IE-Ned heeft degelijk wel met BasiqHost te maken (gewenst of niet laat ik buiten beschouwing)

Aloha,

Martin

awiersma
04/11/06, 11:06
Ik heb ook problemen met deze heer van M. En uit een email die ik van hem heb ontvangen citeer ik het volgende:



Uw account is met succes opgezet!

Uw domein ******.nl is aangevraagd en zal om ongeveer 9.00 dinsdag 11 Juli actief zijn bij alle internet providers.
Tot die tijd kunt u het algemene controlepaneel adres:

http://cp.iened.nl



Gebruiken en uw website op:

http://web<pakketnummer>.iened.nl bekijken.

De inloginformatie word binnen 2 uur toegezonden door ons systeem.
Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd mailen.
Uitgebreide contactinformatie vind u op http://www.iened.nl in de rechterkolom. (Basiqhost is onderdeel van IE-Ned)



Hier uit blijkt dus duidelijk dat Basiqhost wel degelijk van IE-Ned is. Voor alle duidelijkheid dit pakket heb ik bij Basiqhost aangevraagd.

Groet,

Arnold

RPH
04/11/06, 11:34
Wat een gezeur zeg. Dit allemaal gelezen te hebben is iehost een bedrieger.
Er staat ook een sidn logo op zijn site maar ik zie hem niet tussen de deelnemers staan.

Triest!

binkie1979
06/11/06, 19:32
advocatenbureau Lowndes bestaat niet eens laat staan dhr of mevr. je komt dan bij een lullig lycos pagina uit.. wat een dreiger... maar hij raakt zelf in de knoop door alles wat ie doet