PDA

Bekijk Volledige Versie : Kost prijs



nip
18/09/06, 15:03
Ik ben nieuw in de webhosting branch en ik heb nu al wel een aantal klanten maar wat ik mij afvraag is hoe je de goeie kostprijs berekent voor 1 klant. Om een voorbeeld te noemen wat kost het om 1 computer/server te laten draaien 24 uur per dag :huh: .

wonko
18/09/06, 15:12
ik neem aan dat je ergens colocatie neemt, of een reseller pakket? Op basis van die prijs moet je toch wel aan een kostprijs raken... Als dat je niet lukt, kun je beter terug uit de webhostingbranche stappen, en wat anders gaan doen...

crazycoder
18/09/06, 15:13
Je moet natuurlijk veel meer meenemen dat alleen de kosten van een server en de kosten om die online te houden.

Er loopt een ander topic, misschien moet je daar eens kijken. Daar wordt namelijk een leuke opsomming gemaakt van alle kosten waar je rekening mee moet houden...

nip
18/09/06, 15:16
Je moet natuurlijk veel meer meenemen dat alleen de kosten van een server en de kosten om die online te houden.

Er loopt een ander topic, misschien moet je daar eens kijken. Daar wordt namelijk een leuke opsomming gemaakt van alle kosten waar je rekening mee moet houden...

Welk topic is dat? :lovewht:

crazycoder
18/09/06, 15:22
Welk topic is dat? :lovewht:
/me klikt op zoeken, klopt kostprijs in en vind:
http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103374-kostprijs-hosting.html?highlight=kostprijs

Zal verder maar geen commentaar geven......

systemdeveloper
18/09/06, 18:19
/me klikt op zoeken, klopt kostprijs in en vind:
http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103374-kostprijs-hosting.html?highlight=kostprijs

Zal verder maar geen commentaar geven......
@crazycoder: Ik zou een 118 nummer beginnen ;)

nip
19/09/06, 12:51
/me klikt op zoeken, klopt kostprijs in en vind:
http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/103374-kostprijs-hosting.html?highlight=kostprijs

Zal verder maar geen commentaar geven......

In dat topic staat alleen wat je in overweging moet nemen voor de kostprijs maar mijn vraag is eigenlijk hoe kan je die nou duidelijk berekenen. Om maar bijvoorbeeld te noemen hoeveel kost het om een pc/server 24 uur per dag te laten draaien :W: :lovewht: :W:

wonko
19/09/06, 13:05
Wel, neem dat topic, neem van de lijst de zaken die je nodig hebt, en bereken de prijs. Het is afhankelijk van wat je wil doen, waar, met welke dienstverlening en welke garanties.

Wil ik een eenvoudige low-end-asrock-based 1 U server dat ik op marktplaats kocht zo goedkoop mogelijk online? Dan ga je bij een cheapo colo provider.

Wil je een state of the art machine, 4 uur hardware replacement 7/24/365, redundante uplink, redundante power, met gegarandeerde bandbreedte, stroom en sterke SLA's, dan kom je vermoedelijk iets duurder uit...

Om deels op je vraag te antwoorden: het kost je minstens electriciteit en plaats. Hoeveel die plaats en die electriciteit kost, dat kunnen wij niet raden.

crazycoder
19/09/06, 13:26
In dat topic staat alleen wat je in overweging moet nemen voor de kostprijs maar mijn vraag is eigenlijk hoe kan je die nou duidelijk berekenen. Om maar bijvoorbeeld te noemen hoeveel kost het om een pc/server 24 uur per dag te laten draaien :W: :lovewht: :W:
Als je ondernemertje wil spelen moet je misschien eerst even een cursus volgen. NHA, NTI etc bieden dit soort cursussen aan.

Huur anders een goede boekhouder in, die kunnen je hierbij behulpzaam zijn.

Als je in Nederland colo zoek, dan is dat meestal inclusief stroom. Zoek dus een aanbieder en vraag daar wat het kost. Het kost dan hetgeen zij vragen.

nip
19/09/06, 16:24
Als je ondernemertje wil spelen moet je misschien eerst even een cursus volgen. NHA, NTI etc bieden dit soort cursussen aan.

Huur anders een goede boekhouder in, die kunnen je hierbij behulpzaam zijn.

Als je in Nederland colo zoek, dan is dat meestal inclusief stroom. Zoek dus een aanbieder en vraag daar wat het kost. Het kost dan hetgeen zij vragen.

Ik wil die server in eigen beheer gaan runnen daarom wil ik weten wat het stroom verbruik van een server is :W: :huh: :W: :huh: :W: .

FSCJasper
19/09/06, 16:58
Is afhankelijk van je systeem. Is onmogelijk om zonder verdere informatie een uitspraak over te doen.

xSeries
19/09/06, 17:03
Bekijk de specs van de server; dan weet je in ieder geval wat de maximale vermogensopname van de voeding uit het lichtnet is (b.v. 585Watt). Dat is het maximale; dat kun je terugrekenen naar kWh, vermenigvuldigen met de prijs per kWh van de electriciteitsleverancier (essent, nuon ?); en klaar...

justin
19/09/06, 17:10
Ik wil die server in eigen beheer gaan runnen daarom wil ik weten wat het stroom verbruik van een server is :W: :huh: :W: :huh: :W: .
Je bedoelt dus dat je van plan bent om de server thuis te zetten aan een @home lijntje of iets dergelijks?

Zo ja!
Volgens mij kan je het webhosting idee beter uit je hoofd zetten;)

t.bloo
19/09/06, 17:23
een apparaat thuis op het lichtnet kost je ongeveer euro 1,50 per Watt per jaar. dus een server die 100 Watt trekt, kost je 150 euro als hij een heel jaar aan staat. uitgangspunt is wel dat je een vrij stopcontact hebt en het vastrecht al betaald wordt voor andere zaken (zoals je huishouden).

Tuneboy
19/09/06, 17:48
Mag deze aub dicht :s

nip
20/09/06, 09:16
een apparaat thuis op het lichtnet kost je ongeveer euro 1,50 per Watt per jaar. dus een server die 100 Watt trekt, kost je 150 euro als hij een heel jaar aan staat. uitgangspunt is wel dat je een vrij stopcontact hebt en het vastrecht al betaald wordt voor andere zaken (zoals je huishouden).

Dank je wel aan dit soor antwoorden heb ik tenminste wat :W: :) :W: :) :W: .

nip
20/09/06, 09:17
Mag deze aub dicht :s

Kan ik van dit soort ongein niet zeggen :mad: ->| :r :mad: ->| :r .