PDA

Bekijk Volledige Versie : Multigaming gameservers?



Viperium
18/09/06, 10:52
Hallo mensen,

Multigaming servers. sommige providers bieden dit aan sommigen niet. Ik heb zelf wel es ergens zo'n soort server gehad mocht ik zelf spellen op installeren en kon ik gewoon Battlefield Demo Cod1 Cod2 enzovoort spelen. doormiddel van ssh server aan en uit te zetten.

Ik vind dit wel heel erg handig vooral als je met groep vrienden gewoon leuk wilt gamen. in clanverband is het natuurlijk wel wat minder maar goed.

Wat vinden jullie hiervan en wat komt er allemaal bij kijken?

swedendedicated
18/09/06, 12:08
Veel game cp's kunnen dit al. Optie om de user van game te laten switchen, natuurlijk moet je wel dan veel games uploaden. Heb hier nog nooit vraag naar gehad omdat clans meestal 1 game spelen, en als ze al meer spelen dan nemen ze gewoon een server erbij.

Viperium
18/09/06, 16:01
maar goed voor een stel vrienden bijvoorbeeld wordt dat nou echt te duur :P om voor elke game die ze maar 1 keer in zoveel tijd spelen.

JayvD
18/09/06, 16:08
Dit is denk ik enkel een optie voor dedicated klanten niet om te verhuren. Ene spel is zwaarder dan andere spel, in verkoop is niet mogelijk om dat op een betaalbare manier aan te bieden.

Je kan natuurlijk ook gewoon het verhuren als een soort van dedi. :)

NWO
18/09/06, 17:01
Klopt, je kunt het inderdaad wel doen met cod / cod:uo en cod2.
Maar cod2 en bf2 bijvoorbeeld zit wel heel wat verschil in.
+ het is erg vervelend voor je eigen administratie.

Viperium
18/09/06, 20:46
waarom doen andere providers het dan wel ;p die kunnen dat kennerlijk wel.

DutchTSE
18/09/06, 21:03
Er is een verschil tussen kunnen en willen :)

Kunnen is makkelijk, het is redelijk eenvoudig te programmeren. Nadelen zijn dat je administratie een deuk oploopt tenzij je dit allemaal automatiseert. Ook moet er een goede scheiding zijn tussen welke games je mag switchen (qua prijs en qua cpu/geheugen verbruik)

Viperium
18/09/06, 22:48
Ik vond het namelijk wel vet dat we gewoon ssh kregen en ftp dingen uploaden en instaleren en dan gewoon server in cod1 cod2 battlefield 2 konden zetten :) was al een ervaring op zich...

Goldeneye
18/09/06, 22:53
ssh toegang tegenwoordig bij een game server komt niet zo veel meer voor.

Als provider kan je het verder heel makkelijk op lossen, je verhuurt gewoon een x aantal slots, de klant kan deze dan zelf vullen met een game naar keuze die hij/zij elke keer kan installeren.