PDA

Bekijk Volledige Versie : Is webbuddy betrouwbaar??



comto
18/09/06, 01:31
Ik heb een klein vraagje over de betrouwbaarheid van webbuddy. Kan ik eigenlijk er van op aan dat webuddy altijd gelijk heeft met betrekking tot up/down time.

TotallyHosted
18/09/06, 02:05
Net als dat je het met je eigen netwerk niet altijd in de hand hebt, zullen zij ook gewoon af en toe storinkjes hebben. Een kleine "hickup" onderweg is natuurlijk nooit uit te sluiten.
Bij benadering zal het natuurlijk best behoorlijk kloppen, maar ik denk niet dat het theoretisch haalbaar is om de gegevens 100% te laten kloppen.

crazycoder
18/09/06, 06:52
Aangezien om het even welke uptime meter afhankelijk is van de netwerken is er geen enkele echt 100% betrouwbaar.

Ik heb met enige regelmaat berichten gehad dat een server onbereikbaar was terwijl ik op dat moment zelf toch echt op die server aan het werken was..

121net
18/09/06, 08:51
Ik heb webbuddy een halfjaar gebruikt. Beviel prima. 1x een kleine storing geweest. Maar omdat er geen sms functie aan zit ben ik overgestapt.

Furbster
18/09/06, 10:10
Ik heb webbuddy eens gebruikt, hij test om het half uur want dat was gratis geloof ik. Webbuddy is mijns inziens leuk om eens te proberen maar niet goed genoeg om als alarmering te gebruiken voor je webserver. Ze hebben regelmatig storingen. Wat dat betreft kan ik, en WHT trouwens ook (zie onderaan het forum) je hyperspin aanbevelen. Die checken vanaf meerdere locaties (ook uit Nederland) en pas bij meerdere alarms sturen ze jou een e-mail of sms. Het kost dan mischien bijna 2 dollar per maand maar dan heb je ook wat...

X-Hosted
18/09/06, 10:18
Heb hier webbuddy mét sms alerts en bevalt prima, het gratis abbo is niet echt geschikt om webservers te monitoren maar ze hebben prima betaalde abbo'tjes :)

TotallyHosted
18/09/06, 11:55
Wij hebben overigens gewoon zelf de functie nagebouwd en draaien op een externe server, die elke 2 minuten http, smtp, pop3, ftp, mysql en ssh controleert en met SMS-functie ;)

WebSiteNet
18/09/06, 20:06
De gratis versie zei vroeger altijd 95% als het echt 100% was. Veel kleine storinkjes. Tegenwoordig is dat gelukkig een stuk beter. Het is prima om webbuddy naast hyperspin oid te draaien.

Zor.in
18/09/06, 20:17
Hierbij ontvangt u de gegevens van de metingen van WeBBuddy Website Monitor voor de url **** voor de periode 11 sep 2006 t/m 17 sep 2006.

Resultaten

Uptime 99.980 %
Downtime 2 minuten
Gemiddelde connect tijd 0.050 seconde
Gemiddelde response tijd 0.036 seconde
Aantal metingen 338

Klopt vrijwel altijd. Enkel is soms een apache-restart genoeg om de uptime flink omlaag te halen, dit gezien de intervallen waarop webbuddy checkt. De kans dat webbuddy zelf plat is is vrij klein, ze checken vanuit vrij veel netwerken en vergelijken deze resultaten met elkaar. Bij een echte storing halen ze een deel weg uit te logfiles.

FuturisticDsign
06/10/06, 13:36
redelijk Uptime % mag ik wel zeggen :)

Furbster
06/10/06, 17:28
dat uptimepercentage is ook maar over één week gemeten...

Wido
06/10/06, 17:55
Wij gebruiken sindskort HyperSpin als fallback op onze eigen Zabbix server, werkt prima.

Van Webbuddy zie ik toch te vaak valse resultaten.

Linehosting
06/10/06, 21:08
Ik gebruik ook webbuddy, meestal kloppen de downtime meetingen wel, hangt er natuurlijk ook vanaf welk pakket je neemt. Als je webbuddy gratis gebruikt meet hij om het half uur, dan is de uptime dus minderbetrouwbaar...

richard939
06/10/06, 22:42
Zor.in heeft mischien een goede uptime maar op op de klanten hun email te antwoorden is er niet bij.....

co0lman
07/10/06, 17:04
Ik heb er goeie ervaringen mee. Veel minder vase meldingen dan indertijd met Watchmouse die soms een medlding stuurde zonder dat er een probleem was. Nog nooit gebeurt met Webbuddy.

Spyder01
10/10/06, 13:19
Ik vind webbuddy echt niets. Zowel gratis als betaald niet. Kreeg vaak meldingen dat mijn spul offline was geweest, terwijl de sms monitor niks doorgaf en alles ook gewoon draaide. En het was dan geen downtime van een minuut of 3 wat hij doorgaf, maar zo rond de 10 minuten tot een 30 minuten.