PDA

Bekijk Volledige Versie : Voip probleem > Raadsel!



BBP
16/09/06, 07:52
...


Mensen WIE helpt mij met het oplossing van dit raadsel???

Ik ben druk bezig geweest met het testen van diverse softphone's (voip/sip) en IP-BPXen (Windows XP)

Alles werkt netjes behalve inkomende verkeer. Het maakt niet uit welke softphone of PBX ik gebruik. Inkomend verkeerd blijft steken. Natuurlijk heb ik poort 5060 in de firewall van het modem opengezet, zo ook in de Windows firewall. (windows xp home) Dit helpt niet… firewall's compleet uit had ook geen zin!


WIE helpt mij met het oplossing van dit raadsel???
Wat zie ik over het hoofd??



:lovewht:


EXTRA INFO:
Windows XP Home op een fujitsu siemens laptop.
Zakelijk DSL via Speedlinq/BBned met een Speedtouch 706WL modem.
SIP provider is Budgetphone en Speedlinq.


PS: inkomend voip verkeer werkt WEL op de voip poort van het modem!

...

Jethro
16/09/06, 11:16
Mijn collega had/ heeft ook dit probleem. Hij heeft ook een speedtouch modem en het lukt gewoon niet om hier achter een softphone / ip telefoon te hangen. Nu hebben we een pstn telefoon op het modem aangesloten en in het modem de sip instellingen van onze PBX ingevoerd en het werkt perfect.

Wij denken dat het modem al het sip gebeuren af vangt en zelf wil verwerken. Het forwarden wil gewoon niet lukken.

Ik weet niet precies wat je achter je modem wilt draaien ( alleen een sip phone of een pbx ? ) maar misschien is het mogelijk om als je een pbx hebt extern er lokaal ook een neer te zetten en deze via IAX te koppelen ? Dit hebben wij nog niet getest maar misschien is het een idee ?

Mocht je een oplossing vinden dan horen wij deze ook graag :)

BBP
16/09/06, 16:40
Mijn collega had/ heeft ook dit probleem. Hij heeft ook een speedtouch modem en het lukt gewoon niet om hier achter een softphone / ip telefoon te hangen. Nu hebben we een pstn telefoon op het modem aangesloten en in het modem de sip instellingen van onze PBX ingevoerd en het werkt perfect.

Wij denken dat het modem al het sip gebeuren af vangt en zelf wil verwerken. Het forwarden wil gewoon niet lukken.

Ik weet niet precies wat je achter je modem wilt draaien ( alleen een sip phone of een pbx ? ) maar misschien is het mogelijk om als je een pbx hebt extern er lokaal ook een neer te zetten en deze via IAX te koppelen ? Dit hebben wij nog niet getest maar misschien is het een idee ?

Mocht je een oplossing vinden dan horen wij deze ook graag :)


Dankje! ik heb helemaal de zelfde situatie. PSTN phone werkt wel.
Het zal wel in het modem zitten, ik scheur even een ander type modem uit een doos... kijken of het werkt.