PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand ervaringen met Easyracks?



Maxhost
15/09/06, 21:38
Hallo,
Ik heb een eigen hosting bedrijfje. Ik wil nu overgaan van Reseller naar een eigen server. (dedi of colo moet nog ff kijke) (graag even geen reacties of dat wel of niet verstandig is, anders had ik wel zon toppic geopend). Ik heb wat rond gekeken en kwam bij E-dentifity o.i.d. Ik heb even gekeken op webhosters.nl. allemaal negative reacties over downtime enz. enz. het schijnt dat het kinderen zijn die naar school gaan en dus niet goed berijkbaar.
Verder kwam ik ook nog een bedrijf tegen met dezelfde prijzen.
Easyracks. Van proberen komen ongelukken. Dus graag even wat reacties over dit hostbedrijf.

bedankt

WI-Hosting
15/09/06, 21:41
Easyracks is hetzelfde bedrijf als E-Dentify :)

Ze beweren van niet, maar check de kvk en adresgegevens maar.. :)

Overigens, ik heb GEEN directe ervaring.. maar ik raad je aan om bijvoorbeeld de zoekfunctie op WHT te gebruiken.. je vind genoeg ervaringen.. (waarvan een groot deel dus heel recent)

Technotop
15/09/06, 22:40
Meningen verschillen, er zijn cliënten van dit bedrijf E-dentify/Easyracks die wel te vreden zijn en er is een groep (groot?) die niet te vreden is. Er zijn op internet tal van discussies dus ik denk dat je op webhostingtalk niet echt op zal schieten. Op google kan je vaak de meeste reacties en meningen vinden.

Komto
15/09/06, 22:44
Ik zal even bijspringen, heb wel eens wat woorden gewisseld met paul, en zelf vind ik hem erg aardig. Echter geen ervaring met het bedrijf/de bedrijven.

FSCJasper
15/09/06, 22:47
Heeft aardigheid te maken met de kwaliteit van het bedrijf/diensten? :)

Komto
15/09/06, 22:48
Heeft aardigheid te maken met de kwaliteit van het bedrijf/diensten? :)
Neen, totaal niet. Maar als ik de eigenaar niet mag, zal ik er zelf nooit mee in zee gaan. Misschien denkt de TS daar ook zo over. Vandaar dat ik het even vermelde.

Technotop
15/09/06, 22:51
Ik zal even bijspringen, heb wel eens wat woorden gewisseld met paul, en zelf vind ik hem erg aardig. Echter geen ervaring met het bedrijf/de bedrijven.

Wat een opmerking zeg "Ik vind hem wel aardig, dus zal wel een goed bedrijf zijn" Ook al is het een concurrent en is het nogal taboe om over je concurrenten te praten, dus gebruik google en zie voor je zelf.

VantilborgICT
15/09/06, 23:00
Ik vind zo veel mensen aardig waar ik absoluut geen zaken mee zou willen doen. :)

Ontopic: Ik heb er zelf ook geen ervaring met easyracks. Maar heb zo nu en dan wel iets negatiefs voorbij zien komen hier op WHT.

Over E-Dentify (zelfde bedrijf dus): Een kennis van me is er een half jaar zeer hard weggerent omdat ze de ene blunder na de andere maakte.

cwf
15/09/06, 23:06
Wat een opmerking zeg "Ik vind hem wel aardig, dus zal wel een goed bedrijf zijn" Ook al is het een concurrent en is het nogal taboe om over je concurrenten te praten, dus gebruik google en zie voor je zelf.

''Ik zal even bijspringen, heb wel eens wat woorden gewisseld met paul, en zelf vind ik hem erg aardig. Echter geen ervaring met het bedrijf/de bedrijven.''

Lezen is ook een vak ;) Ookal heb je gelijk dat het geen meerwaarde toevoegt.

Komto
15/09/06, 23:08
Wat een opmerking zeg "Ik vind hem wel aardig, dus zal wel een goed bedrijf zijn"
Dat heb ik nooit in mijn mond gehad. Ik ken wel wat mensen die tevreden bij hem hebben gezeten. Maar ook die niet tevreden waren. Maar waar is dat niet?
Wilde alleen mijn persoonlijke ervaring met het bedrijf/de persoon plaatsen.
Maar ik zeg wel niets meer, als dat niet gewaardeerd wordt! :X

djalken
17/09/06, 15:53
genoeg op google te vinden natuurlijk, maar ik denk dat je bij de keuze voor je dedi/colo provider gewoon moet proberen een afspraak te maken met het bedrijf (bijvoorbeeld in het datacentrum, zie je dat gelijk ook van ze ;)) op die manier krijg je vaak een duidelijker beeld van hoe ze zijn etc. Je wil natuurlijk je servers/business onderbrengen bij een partij die serieus bezig is, je bent op dat moment natuurlijk afhankelijk van die partij voor je hosting inkomsten

gjtje
17/09/06, 16:40
Ik heb er 1 server hangen en als het werkt is het prima, e-mail wordt snel beantwoord, telefoon meestal ook. Het premium netwerk is goed, hoewel voor mij het meeste verkeer over LeaseWeb gaat, en dan is het een redelijk dure verbinding. ;)
Dat is wel een punt, het netwerk is totaal geen hoogte van te krijgen. Op eens zijn er 3 verschillende types te krijgen, wordt nergens melding van gemaakt, peers?, transits?, status?.

Er zijn recent echter storingen geweest die vrij eindeloos duurden, storingen snel verhelpen is natuurlijk ook een kwaliteit. Overigens is het natuurlijk wel enorm budget waar je voor kiest. Dat merk je aan de apparatuur in het rack en hoe de racks er uit zien. ;)

MediaServe
17/09/06, 17:17
Hier kun je wat ervaringen vinden:
http://www.ispgids.com/isp/e-dentify

E-dentify is dezelfde eenmanszaak als Easyracks.

XFX
17/09/06, 18:03
Hier kun je wat ervaringen vinden:
http://www.ispgids.com/isp/e-dentify

E-dentify is dezelfde eenmanszaak als Easyracks.

Ben jij zo iemand die dat soort sites nog serieus neemt? In de hostingbranche is t een en al oneerlijke concurrentie, waaronder het posten van 'nep ervaringen' door concurrenten valt.

Komto
17/09/06, 18:14
Vooral ISPGids vind ik zelf erg betrouwbaar omdat het streng gecontroleerd wordt. Kijk maar naar de oude nummer 1: ATN Networks.. Hadden 18 ervaringen ofzo en nu 7 ofzo..

Swiftway-UK
17/09/06, 18:17
Bedenk wel dat de eigenaar van ISPgids hier op wht post en chat met hosters op IRC. Je weet dus niet hoe objectief Arnoud is, hij kan wat toleranter zijn met ervaringen van "bevriende hoster" en wat minder letten op negatieve ervaringen van hosters waarmee hij geen banden heeft.

Arnoud is "misschien" niet objectief, dus de vraag is, is ISPgids wel objectief?

BsHosting
17/09/06, 18:33
en dat er mensen zijn die mensen betalen om posititieve ervaringen te plaatsen over hun.

maar ja die vallen zelf wel door de mand een keer.

AlfaHosting
17/09/06, 19:26
en dat er mensen zijn die mensen betalen om posititieve ervaringen te plaatsen over hun.

maar ja die vallen zelf wel door de mand een keer.

Ben dan wel benieuwd wie daarvoor betaald :) en hoe je dat gaat bewijzen.

BsHosting
17/09/06, 19:37
bewijzen is altijd moeilijk in dit soort zaken.

nogmaals de figuren die het doen komen er vanzelf achter dat liegen geen positieve invloed zal hebben op je bedrijf.

kijk globaal maar eens naar een aantal sites zowel bij isp gids als bij bv webhosters etc etc.

veel mensen die uiterst positief zijn over sommige en dat op elke site schijnbaar volspammen moet je voor de gein eens de site bezoeken en dan kom je tot verrrassende ontdekkingen.

de zgn geeft aan bv alles supergoed etc etc en hij heeft zijn website daar onder gebracht die hij/zij ook vermeld.

domeinnaam aanvraag was zo snel geregeld en zijn site was dezelfde dag online etc en hij/zij raad het iedereen aan.
+ nog meer uiterst positieve punten etc etc.

alleen ga je ff kijken om de domeinnaam en blijkt ie gehost te zijn bij juist een ander hostingbedrijf en niet degene waar ie zijn verhaal plaatst.

ik heb het hier niet over klanten die extern een domein reggen en hem laten forwarden etc maar echt over mensen die daadwerkelijk aangeven daar hun naam te hebben aangevraagd (site die ze zelf vermelden) en hosting erbij hebben alleen is de reactie wel voor een ander bedrijf.

ga me niet vertellen dat dit per ongeluk is want er zijn er een paar die ik omdat ik niks te doen had eens na ging kijken en het levert schokkende beelden op.

jammer dat het zo moet in de hostingbranche soms.

ben gewoon eerlijk en laat geen mensen plaatsen die geeneens klant zijn.

das pas zielig en geeft toekomstige klanten een erg verkeerd beeld.

als ik bv van mezelf uitga ik heb liever 10 positieve berichten die echt gemeend zijn dan dat ik mensen die niet eens klant zijn tig berichten moet laten plaatsen evt tegen betaling om te laten zien hoe goed je bij ons wil niet zou zitten.

om alleen maar hoger in de zgn lijsten te komen.

vroeg of laat komt alles toch wel uit

Kahil
17/09/06, 19:39
@swiftway: Ik zou het leuk vinden als je niet zou posten/reageren in een topic die over u/uw bedrijf gaat, want ik krijg zin om te bashen... De enigste reden waarom ik dit nooit doe is, omdat het slechts om MIJN mening en ervaring(en) gaat, ook al gaan er heel wat anderen daarmee wel/niet akkoord. Er zal altijd wel negatief commentaar zijn, maar het is dan aan het bedrijf om te zorgen voor meer posietief dan negatief commentaar.

Komto
17/09/06, 19:40
Sowieso ben ik het daarmee eens. Echter moet je er ook bij nadenken dat sommige particulieren / bedrijven hun domeinnamen ook wegverhuizen na hun reactie. Dus dat kan je al niet nakijken..

Voor de rest zouden wij het ook een + punt vinden als je als bedrijf steekproefgewijs facturen moet laten zien o.i.d.

Technotop
17/09/06, 19:41
Waar maken jullie je druk om zeg, wil je serieuze diensten afnemen dan ga je zelf op ondezoek uit en ga je huidige cliënten contacteren. Ga die af en zet dat op papier en ga dit later even nalopen.

Vraag een informatie bijeenkomst aan en vraag om een rondleiding. Daarna kan er vrij weinig fout gaan.

Zoek je hosting, dan ga je opzoek naar huidige cliënten. Kijk dan bij webhosters.nl zoek dan even in de SIDN database naar de telefoonnummers van deze personen en maak een praatje met deze mensen.

Of het nu fake of niet fake is, je bent zelf verantwoordelijk voor je aankopen, anderen kunnen je hierbij alleen maar helpen.

BsHosting
17/09/06, 19:49
Sowieso ben ik het daarmee eens. Echter moet je er ook bij nadenken dat sommige particulieren / bedrijven hun domeinnamen ook wegverhuizen na hun reactie.

nou zijn we er snel uit die reactie is dus nep.

als het bedrijf dan idd zo goed was zoals ze zelf melden vraag ik me af waarom ze verhuizen meteen na hun reactie dan.

denk dat het bv ispgids bv ook zou sieren om te checken op ipadressen ed waar reacties vandaan komen.

denk dat er dan schokkende ontdekkingen boven water gaan komen.
nl elke hoster kan ff snel een forward instellen van bv een mailadres om zo ff toch een positiev reactie te plaatsen.

zou zielig zijn als het zo was, maar je maakt mij niet wijs dat een host die bv elke week wel een paar uur plat ligt dat die reacties positief zijn.

ik heb er zelfs gezien die op forums lopen spammen ik lig nooit down, en net een kleine 2 dagen hebben platgelegen.

kan iedereen overkomen natuurlijk maar als je juist op zo'n dag reacties ziet van klanten waar dan instaat nooit downtime en alles perfect dan klopt er in mijn ogen iets niet.

of ik ben scheel.

Swiftway-UK
17/09/06, 19:50
@swiftway: Ik zou het leuk vinden als je niet zou posten/reageren in een topic die over u/uw bedrijf gaat, want ik krijg zin om te bashen.

Easyracks is niet mijn bedrijf.

®on
17/09/06, 21:10
denk dat er dan schokkende ontdekkingen boven water gaan komen.
nl elke hoster kan ff snel een forward instellen van bv een mailadres om zo ff toch een positiev reactie te plaatsen.
Wie staat er ook al weer in de top 10 van Ispgids.com? Juist ja ;)

Je moet niet zo suggestief en ongefundeerd/niet beargumenteerd je mening ventileren. Kom of met bewijzen, of blijf van de reply button af.

BsHosting
17/09/06, 21:13
@ ron

ik kan idd bewijzen leveren ja.
en wat ik in de top 10 doe is geheel eerlijk verdiend op ispgids.

elke klant heeft zelf gepost en niet op een vraag van mij.

Dus als je niks te melden hebt wat hier mee te maken heeft plaats dan niks.

p.s ik noem ook geen namen verder, die mensen weten zelf wel om wie het gaat.

Dat ik er sta, staat los van mijn bevindingen een eerlijke mening is het mooiste wat er is.

Neemt niet weg dat ik voor de eerlijkheid wil gaan.

En gezien de reacties denken meerdere er zo over hier.

®on
17/09/06, 21:20
Dus als je niks te melden hebt wat hier mee te maken heeft plaats dan niks.
//edit: ach laat ook maar, je hebt toch wel weer je woordje klaar.

Ontopic maar weer? :lovewht:

DutchTSE
17/09/06, 21:59
als jullie het niet erg vinden ga ik je 1e plaats op isp-gids.nl overnemen, heb genoeg vrienden die klant bij me zijn :D

djalken
17/09/06, 22:05
kom op mensen, TS vraagt om ervaringen met easyracks, niet met ispgids.com of de isp top 25!

t.bloo
18/09/06, 00:11
ok dan


typisch gevalletje siso*. na een jaartje dedicated server te hebben gehuurd voor een habbekrats, toch hiermee gestopt en deze leverancier voorgoed uit m'n lijstje geschrapt. het geboden product past goed bij de prijs en als je iets van ze moet dan reageren ze nooit.






* shit in, shit out

Pantsy
18/09/06, 01:16
Ontopic!!!!! neem eens de moeite om een nieuw topic te openen ipv deze te vervuilen! :(

MediaServe
18/09/06, 01:25
Ben jij zo iemand die dat soort sites nog serieus neemt? In de hostingbranche is t een en al oneerlijke concurrentie, waaronder het posten van 'nep ervaringen' door concurrenten valt.Daar heb je helaas gelijk aan, maar vaak kun je wel een beetje inschatten of reacties serieus zijn. Reacties die uitsluitend extreem positief of negatief zijn hecht ik niet zoveel waarde aan :)

X-Hosted
18/09/06, 10:26
Wij hebben ooit wat navraag gedaan naar hun diensten, het pre-sales contact was zeer vriendelijk en snel, behalve pre-sales contact, geen ervaring:)

Tuneboy
19/09/06, 17:32
Al dat gezeik altijd over die webhosters.nl ervaringen, blablabla, als het niet allemaal te negatief is, dan zou ik er niets van aantrekken, post gewoon hier de bedrijfsnaam, dan krijg je wel reacties!