PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows servers in Cacti?



Geoffrey
15/09/06, 15:15
Beste concullega's,

heeft iemand onder jullie hier ervaring met het invoeren van Windows servers in cacti? Is het uberhaupt wel mogelijk om die erin te krijgen? Ik heb op google een aantal websites gevonden waar wel wat informatie staat, maar waar ze elkaar op z'n zachtst gezegd een klein beetje tegenspreken.

In ieder geval als het niet mogelijk is hoor ik graag van jullie welk programma hiervoor een alternatief kan bieden.

Ik dank U zeer vriendelijk :D

GlobalServe
15/09/06, 15:20
PRTG is een zeer goed windows alternatief.

Is het de bedoeling om statistieken te trekken uit de windows machiene of is het de bedoeling van een cati alike programma te vinden als cati voor windows...

hostingpower
15/09/06, 15:55
Wij hebben onze windows servers en zelfs onze windows kantoor desktops in cacti staan ;)

Kan heel goed hoor. Gewoon SNMP installeren, in de service manager configureren en dan vervolgens activeren. Krijg je alle gegevens als CPU usage, memory usage etc.

Geoffrey
15/09/06, 16:40
Wij hebben onze windows servers en zelfs onze windows kantoor desktops in cacti staan ;)

Kan heel goed hoor. Gewoon SNMP installeren, in de service manager configureren en dan vervolgens activeren. Krijg je alle gegevens als CPU usage, memory usage etc.

Ooh kijk eens aan, perfect. Dat was inderdaad ook de bedoeling dat we de standaard gegevens te zien krijgen zoals load van de CPU, gebruik van geheugen, temperatuur, etc. Maar goed perfect dan weet ik wat me te doen staat!

GlobalServe ook bedankt voor de reactie!

MediaServe
15/09/06, 17:06
Wat wil je precies meten? :)

Geoffrey
15/09/06, 17:09
Wat wil je precies meten? :)



Ooh kijk eens aan, perfect. Dat was inderdaad ook de bedoeling dat we de standaard gegevens te zien krijgen zoals load van de CPU, gebruik van geheugen, temperatuur, etc. Maar goed perfect dan weet ik wat me te doen staat!

GlobalServe ook bedankt voor de reactie!

Hoezo niet kunnen lezen?? :D

MediaServe
15/09/06, 17:44
http://forums.cacti.net/about12383.html

En verder de zoekfunctie gebruiken op Cacti.net :)
Wij hebben veel dingen zelf gemaakt in DotNet met WMI :)

sdetroch
16/09/06, 11:33
Makkelijkste is de Nagios plugin te gebruiken.
Je installeert deze op de Windows machines en kan zo alle performance counters uit Windows uitlezen (perfmon). Zoek effe op het forum van cacti naar nagios plugin en er zal een wereld opengaan :)

bakkerl
16/09/06, 13:27
Makkelijkste is de Nagios plugin te gebruiken.
Je installeert deze op de Windows machines en kan zo alle performance counters uit Windows uitlezen (perfmon). Zoek effe op het forum van cacti naar nagios plugin en er zal een wereld opengaan :)


Maak dan meteen gebruik van nagios zodat je er eventueel ook nog warnings aan kunt hangen. En ja nagios kan de input gegevens aan cacti geven (scheelt je extra pollen in cacti)