PDA

Bekijk Volledige Versie : Frustratie over mailservers Planet/WXS!



Glenn
14/09/06, 12:03
Gek word ik er van. Zojuist de zoveelste klant aan de lijn dat hij van bepaalde Planet klanten geen mail ontvangt en van anderen weer wel. Zoals bekend staat de ene helft van de Planet/WXS mailservers op de dns blacklist en de andere helft niet.

Het is zeer frustrerend dat KPN hier niets aan doet. In het verleden heb ik enkele abusemeldingen gedaan maar hier wordt niet op gereageerd. Ik vertik het echter om de Planet/WXS servers te whitelisten omdat dit totaal de omgekeerde wereld is :(

Wie herkent dit probleem en weet wellicht een oplossing?

Gegroet,
Een gefrustreerde hoster

Frangkje
14/09/06, 12:11
Je klanten kunnen neem ik aan toch gewoon zelf bepalen of ze spam filtering op een bepaalde blacklist / account aan of uit willen zetten? Dan kun je de klagende klanten toch gewoon de keuze voorleggen?

phreak
14/09/06, 13:17
XS4ALL staat ook multihop.dsbl.org, erg naar, ook wij gaan kijken of we ipv van filteren gaan markeren, en de verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker gaan leggen.

Glenn
14/09/06, 13:28
Je klanten kunnen neem ik aan toch gewoon zelf bepalen of ze spam filtering op een bepaalde blacklist / account aan of uit willen zetten? Dan kun je de klagende klanten toch gewoon de keuze voorleggen?
Ja, dat kan. Maar dat hebben wij niet in een CP maar verloopt via onze support. Wij leggen die keuze dan ook voor, maar dat praat het nog niet goed dat WXS zo laks is :)

Pur
14/09/06, 18:47
Ja, dat kan. Maar dat hebben wij niet in een CP maar verloopt via onze support. Wij leggen die keuze dan ook voor, maar dat praat het nog niet goed dat WXS zo laks is :)

Er zijn gewoon mensen bij KPN die niets anders doen dan contact houden dan met blacklists voor het vrijkopen van servers. Maar er gaat iets meer dan een gemiddeld aantal mailtjes door de servers van Planet en soms is bij een blacklist 1 mail al voldoende om er op te komen.

Glenn
15/09/06, 10:40
Er zijn gewoon mensen bij KPN die niets anders doen dan contact houden dan met blacklists voor het vrijkopen van servers. Maar er gaat iets meer dan een gemiddeld aantal mailtjes door de servers van Planet en soms is bij een blacklist 1 mail al voldoende om er op te komen.
Ik las een tijd terug op WHT een heel andere uitleg:
http://www.webhostingtalk.nl/webhosting-forum/86633-planet-geblocked-door-spamcop.html