PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgisch hostingbedrijf ter overname



Anoniem
14/09/06, 08:30
Geachten,

Wegens tijdsgebrek, alsook nieuwe activiteiten die ik wil starten, zie ik mij genoodzaakt mijn hostingbedrijf van de hand te doen.

De overname dient geheel te gebeuren, dus zowel klanten als hardware. Indien enkel interesse voor klanten, gelieve geen contact op te nemen!

Het klantenbestand bestaat enkel uit belgische klanten en de servers zijn gevestigd in LCL Diegem (Brussel)

Een kort overzichtje:
- .BE-Domeinen: +/- 200
- .EU-Domeinen: +/- 15
- Andere domeinen (COM/NET/ORG/INFO/BIZ/NL/...): +/- 45
- Hostingpakketten: +/- 190 (waarvan een 70-tal via resellers)
- Colocatieklant: 2U (maandelijkse facturatie)
- Chathosting Volano: 2 stuks

Overzicht hardware:
- Cisco Catalyst 2924, 24 port managed switch (redundancy switch)
- AT 8024 managed switch
- APC Masterswitch 16A
- Supermicro Intel Pentium 4 - 2.4Ghz / 1024 Mb RAM / 2 * 80Gb IDE RAID 1 / Gentoo + VMWare met Windows 2003 Server Web Edition (ASP.NET Hosting)
- 2 x Supermicro Intel Pentium 4 - 3Ghz / 2048Mb RAM / 2 x 120Gb SATA / Fedora
- Supermicro Intel Pentium 4 - 2.4Ghz, geconfigureerd als OpenBSD Bridged Firewall
- Pentium 3 - 1.2Ghz, geconfigureerd als OpenBSD Bridged Firewall (Redundancy)

Cijfergegevens zoals omzet en kosten wens ik niet publiek in dit bericht te zetten, gelieve daarvoor contact op te nemen via mail: kristof@inetservices.be, gelieve ook te mailen indien bijkomende vragen van toepassing zijn.



Groeten,
Kristof

GlobalServe
14/09/06, 09:17
Kunnen we eens afspreken, lijkt eens de moeite om over te praten...

Jacobs.T
15/09/06, 15:24
Mailtje onderweg, graag meer info.

Dotdns
15/09/06, 16:40
wij hebben gisteren avond al mailtje verstuurd :D

Geoffrey
15/09/06, 17:10
Graag hadden ook wij meer informatie ontvangen.

Anoniem
15/09/06, 19:38
Dank voor de massale mails reeds intussen. Ik zal zeker zo spoedig mogelijk op alle vragen antwoorden.

Dotdns
15/09/06, 21:40
wij hebben hier netjes alle gevraagde info gehad...
Thx

liber!
16/09/06, 02:21
Hier mogelijk ook interesse. Mailtje naar nathan at servs punt org

kwakkwak
17/09/06, 11:50
graag wens ik ook meer info te verkrijgen

websitebuilder(@)telenet(dot)be

smurf
17/09/06, 12:59
Spijtig dat het met materiaal is, anders was er hier wel interesse.

stuventure
20/09/06, 08:30
graag wens ik ook meer info te verkrijgen

info(@)stuventure(dot)nl

aleto
20/09/06, 10:47
Ik heb ook een PM gestuurd. Gaarne nadere info naar info @ aleto .nl

Anoniem
20/09/06, 16:18
Geachten,

Momenteel zijn er onderhandelingen aan de gang met een overnemer, dewelke in een verre fase reeds zit.

Gaarne dus momenteel geen reacties meer op deze advertentie.

Ik wil alsnog iedereen bedanken die interesse vertoonde in een overname.


Mvg,
Kristof

Flexuro
26/09/06, 11:19
Beste,

Kan er een update gegeven wordne omtrent de status van de onderhandelingen? Langs deze kant bestaat er ook interesse.

Met vriendelijke groet,
Wesley Hendrickx

GlobalServe
26/09/06, 11:26
Klant reageerd niet, ook niet langs email...
En dit al ruime tijd.

Anoniem
27/09/06, 18:04
Geachten,

De overname is contractueel afgerond, gaarne dus geen contact meer op te nemen met ons hiervoor.

Ook m'n verontschuldigingen voor de onbeantwoorde mails van de laatste tijd, maar ik had uitdrukkelijk in voorgaande mail gevraagd voorlopig geen contact meer op te nemen, doch heb ik nog tientallen mails binnengekregen...

Toch nog mijn dank voor de massale interesse die gekomen is.


Bij deze dus kan het topic afgesloten worden...


Kristof

Host4all
28/09/06, 16:46
PERSBERICHT
-------------
Host4all.be en Webware.be kondigen een nauwere samenwerking aan en gaan hun activiteiten onderbrengen onder gezamenlijke vlag. Tegelijk worden ook de activiteiten van Inetservices.be overgenomen.

Host4all.be en Webware.be werken al ruim 2 jaar heel nauw samen in het elkaar ondersteunen van de netwerk activiteiten en het leveren van support. In de loop van die tijd werd al een gezamenlijk netwerk uitgebouwd en werd de infrastructuur op elkaar afgestemd.

De logische volgende stap is het samengaan van de 2 bedrijven in een nieuwe structuur. De eigenlijke benaming en gezamenlijke website worden in de loop van de maand oktober gelanceerd. De websites en merknamen van beide partijen zullen echter apart blijven bestaan en dezelfde diensten blijven aanbieden. Ze zullen echter beheerd worden door het nieuwe overkoepelende bedrijf. Host4all.be zal zich blijven toespitsen op het aanbieden van budget hosting en domeinen aan het middensegment van de markt, Webware.be van zijn kant blijft hosting diensten aanbieden voor developers. Beide sites vullen elkaar perfect aan en bestrijken elk een ander deel van de hosting markt.

De activiteiten van beide partijen zullen geleidelijk aan ondergebracht worden onder dezelfde overkoepelende bedrijfsstructuur, zonder dat de klant hier hinder van zal ondervinden. Abonnementsformules, facturatie, betaalwijzen, etc. blijven behouden. Dit werd in de loop van de afgelopen maanden al grotendeels op elkaar afgestemd en zal verder geautomatiseerd worden met binnenkort de lancering van een nieuw controlepaneel voor de klanten waarbij een aantal extra diensten beschikbaar zullen komen voor het administratieve beheer van de abonnementen aan client side.

Tegelijk worden per 1 oktober 2006 ook alle webhosting activiteiten van Inetservices.be overgenomen. Inetservices bevindt zich in hetzelfde segment als Host4all.be met prijzen en abonnementen die grotendeels overeenkomen. De administratie van Inetservices zal overgezet worden naar de structuur die Host4all.be en Webware.be gezamenlijk hebben opgebouwd. Het totaal aantal webhosting klanten van de drie bedrijven samen komt onder de nieuwe structuur op ongeveer 2000 klanten, waarvan een 40-tal resellers en zo'n 70% bedrijven, 10% vzw's en overheidsinstellingen en 20% particulieren. Bijna 9 op 10 klanten is gevestigd in Belgiƫ.

Onder de nieuwe structuur zal ook een nieuw gamma aan producten ontstaan zoals het aanbieden van dedicated servers, colocation en het beheer van netwerkdiensten voor grote bedrijven en kmo's. De verscheidene top-500 bedrijven en grote overheidsinstanties in onze portefeuille bieden ons bovendien het vertrouwen tot het uitbouwen van internet diensten in een niche die tot nog toe nog slechts beperkt door ons aangeboord was.

We zijn er van overtuigd dat we onder deze nieuwe structuur heel wat sterker zullen staan in een markt die voortdurend in beweging is. Ook het samengaan van personeel en infrastructuur kan de klanten alleen maar ten goede komen in de vorm van een nog betere dienstverlening.

Omdat we ons bewust zijn van het feit dat overnames soms gepaard gaan met een kleine aanpassing voor de klant hebben we voor onze klanten iets extra in petto. Om al deze klanten te bedanken voor het vertrouwen dat we de voorbije 5 jaar kregen van hen, zal iedere klant van Host4all.be, Webware.be en Inetservices.be per post een verrassing in de bus krijgen. Want het is dankzij onze klanten dat we dit hebben kunnen realiseren.

Wie vragen heeft, kan vanaf heden voor alle drie de bedrijven terecht op het volgende adres:

Schriftelijk:
--------------------------
Host4all.be / Webware.be / Inetservices.be
Keerstraat 1 B
9790 Wortegem-Petegem
Belgiƫ

Telefonisch en per fax:
--------------------------
Tel: 0900 70130
Fax: 056 290061

Via internet:
--------------------------
E-mail: info@host4all.be of support@webware.be
Web: www.host4all.be of www.webware.be
Weblay-outs: http://templates.host4all.be
Anti-spam: http://antispam.host4all.be

Ber|Art
28/09/06, 16:53
Alles geregeld, dus kan dicht.