PDA

Bekijk Volledige Versie : GameHostPa 2.0.2: Automatische installatie, configuratie, Facturatie, Addons



The Unknown
12/09/06, 00:03
Hallo best gamehosters!

Vandaag is de nieuwe versie van het door mij ontwikkelde gamepanel uitgekomen, GHP 2.0.2, voorheen bekend onder de naam AAGCP. Het ondersteund vooralsnog alleen Linux games, maar in principe is Windows-ondersteuning op aanvraag, indien u een grotere klant bent, ook toevoegbaar.

http://dump.gamehostpanel.com/status.PNG

- Supports most PHP4+ Webservers (tested on Linux/Apache, altrough Windows should work too).
- Install/Reinstall/Reconfigure/Change/Upgrade a gameserver with a few clicks of your mouse on the website. If you want, give your customers the ability to do (a part of) the same.
- Start/Stop/Restart a gameserver from the website and see current status.
- Create invoices, fast and easy , with payment check system notifying you of non-payment, and warns customers when they have to pay an invoice withing X days.
- Includes an order system for gameservers and IRC bouncers.
- Support for the FleXbouncer IRC bouncer.
- Webpanel layout and most pages can be customized. The FleXbouncer website and this site is running on the GHP interface too! The standard interface looks just like this website, and allows you to easily change the header for example.
- Simple user-management.
- Send activation-emails with custom information very easily trough the webpanel.
- Includes language system with English and Dutch language. It's very easy to add a new language yourself!
- Add new pages and products yourself. The panel was designed with FleXibility in mind.

Het panel word geleverd inclusief Nederlandse en Engelse taal pagina's. Een demo kan hier worden bekeken (gelieve het werkbaar te houden): http://demo.gamehostpanel.com/

Meer informatie vind u op de website: http://www.gamehostpanel.com/

Vragen kun u hier kwijt of per e-mail naar info@gamehostpanel.com. Deze post is een vorm van advertisement, maar ik heb hem hier gepost omdat ik denk dat het hier meer op z'n plaats is, ook gezien andere topics.

De prijs is zeer laag: € 5,00ex / Systeem / maand. U kunt vanaf de website een volledig functionerende trial voor maximaal 3 systemen downloaden. U mag deze versie 30 dagen lang testen alvorens tot aankoop over te gaan.

Ik hoor graag reacties, zowel positief als negatief. Echte "newbie" vragen kunt u het beste hier stellen, want ik heb helaas niet genoeg tijd om iedereen stap-voor-stap linux te leren.

eagl0r
12/09/06, 00:24
Op het eerste gezicht ziet het er erg functioneel, tijdbesparend maar lelijk uit. Al kun je dat met een beetje script omspitten vast wel mooi maken. (2e gezicht komt later, drukdrukdruk)

Wel goede zaak dat er nu een CP is met een mooie prijs!

gjtje
12/09/06, 00:59
Hoe maakt dit een verbinding met de gameservers? Als je iets niet wil is het een webserver op je gameservers draaien.

NWO
12/09/06, 01:34
Heel simpel?
Je hebt de files ergens anders, die pompt hij via FTP naar de server toe en klaar?

Zo denk ik tenminste dat het gaat :)

eagl0r
12/09/06, 03:09
Heel simpel?
Je hebt de files ergens anders, die pompt hij via FTP naar de server toe en klaar?

Zo denk ik tenminste dat het gaat :)
gjtje bedoelt hoe alles word gedaan dat je handmatig met shell commands zo doen. Starten, stoppen e.d.

B3rt
12/09/06, 03:13
Op zich een goed idee alleen ik mis ook hier 1 ding.
Geen huur prijs maar een verkoop prijs!

Ik bedoel hiermee, laat de klant een 1 malige prijs betalen voor het product, voor die prijs krijgt hij dat de licentie en bv een bepaalde periode support (bv 3maanden) en recht op gratis updates.
Wil hij langer support bied dan de mogelijkheid aan om langer support erbij te nemen, verkoop of huur.

Persoonlijk vind ik dus bij vrijwel alle panels het nadeel dat je maandelijks moet betalen ervoor, sommige zijn te koop maar dan betaal je ook direct de hoofdprijs.

Hopelijk heb je wat aan dit advies!

Savvas
12/09/06, 07:46
indien het net zo voordelig in de verkoop wordt gezet nemen wij graag enkele licenties af, anders gaat ik toch maar zelf aan het scripten...

timmeh
12/09/06, 10:58
indien het net zo voordelig in de verkoop wordt gezet nemen wij graag enkele licenties af, anders gaat ik toch maar zelf aan het scripten...

Zal je nog tegenvallen hoeveel werk het is om zelf te laten scripten.

Savvas
12/09/06, 11:08
Zal je nog tegenvallen hoeveel werk het is om zelf te laten scripten.

ja ik was er al aan begonnen en het is inderdaad verschrikkelijk tijdrovend, vandaar dat een alternatief als deze zeer gewenst is :)

DutchTSE
12/09/06, 12:43
Zal je nog tegenvallen hoeveel werk het is om zelf te laten scripten.
ben zelf ongeveer 200 uur bezig geweest met klant en admin deel (iets meer dan een maand lang, zo goed als elke dag een aantal uur per dag (ene dag 10 uur lang, andere dag maar 2)). Is leuk werk vond ik zelf, en je kunt het geheel aan je eigen wensen aanpassen.

klant en admin deel zowel gameservers, teamspeak, ventrilo, colocatie en dedicated servers :)

swedendedicated
12/09/06, 13:30
@The Unknown, is de FTP nu gefixed? Dus pre-made (config)files oude versie was zo'n ramp. Verder heb ik goede ervaringen met de panel.

B3rt
12/09/06, 15:52
Zal je nog tegenvallen hoeveel werk het is om zelf te laten scripten.

Vertel mij wat.
Ik ben ook bijna dagelijks bezig met ons panel, dit is ook een eigen ontwikkeling. In grote lijnen is het klaar alleen er zijn altijd verbeteringen, toevoegingen etc.

Het is inderdaad veel werk.

The Unknown
12/09/06, 16:41
FTP is sterk verbeterd! PureFTPd word nu gebruikt, simpel te starten dmv 1 regel en't werkt als deamon.

De werking in het kort:
- 1 masterserver met apache/mysql/php combinatie. Die stuurt alle slave-servers aan dmv rechtstreekse SSH connecties. De packages moet je klaarzetten op de slave-servers (handig voor mensen met weinig mbit of die geen zin hebben dat te limiteren) of kunnen dmv een voorbeeldscriptje met WGET/FTP/Whatever vanaf een andere server worden gehaald. (Ook NFS is een optie). Voorbeelden bijgevoegd.

Overigens kan de master-server ook gelijk als slave-server dienst doen.

Een koop-prijs is eventueel mogelijk, maar dit hangt af van de grootte van de licentie natuurlijk. Ik werk hier nog aan, maar er zal spoedig meer info hierover verschijnen. Tot die tijd: probeer de trial eens!

eagl0r: Wat vind je er lelijk uitzien? De layout kun je geheel aanpassen. Als je iets anders zou willen zien in de beheer interface, maak dan even een HTML voorbeeldje! Ik ben bereid hier en daar aanpassingen te maken indien je dat doet overhalen het panel aan te schaffen.

De demo is ook weer beschikbaar, nu kan userid1 niet worden gewijzigd, een paar leukers moesten natuurlijk dat account verwijderen....

edit:
Lees ook even de documentatie die bij de download zit! Hier word je veel wijzer uit denk ik over de werking van het panel! Ik zal deze binnenkort ook los online zetten. Ook handig om te weten: je kunt ook simpel op de slave-servers handmatig een server opstarten, indien je master-server crasht bijvoorbeeld.

FTP is expres niet centraal gemaakt, omdat NFS nogal wat problemen met zich mee brengt leert de ervaring bij gamehosts.

Ik hoor graag jullie opmerkingen, hoe vollediger, hoe vollediger het antwoord!


@The Unknown, is de FTP nu gefixed? Dus pre-made (config)files oude versie was zo'n ramp. Verder heb ik goede ervaringen met de panel.

Dat is aangepast dus! Ik raad je deze nieuwe versie zeker aan, en bij deze voor alle klanten:
- Indien u al een oude versie heeft geprobeerd: Ook van deze nieuwe versie mag u gratis 30 dagen de trial testen!

dionyssoss
23/11/06, 11:07
Hoi,

Dit is mijn eerste post hier op dit forum.. Moet zeggen je kunt er heel veel vinden.
Ik heb ook zeker intresse in dit gamepanel. Alleen ik ben het dan wel van plan om het in 1x volledig te kopen. Dus niet permaand. Want per maand betaal ik al genoeg.

Ik hoop dat je eerdaags een redelijke prijs kan maken. Maar ik zal eerst de trial van 30 dagen gaan proberen.

GreetS!

The Unknown
23/11/06, 11:29
Een volledig-koop prijs is nog niet beschikbaar. Dit omdat dat betekend dat je wel alle bug-fixes zou moeten ontvangen, maar niet de nieuwe features. ook maakt dat het upgraden vanaf bijvoorbeeld 3 naar 10 servers niet meer mogelijk.

Daarom word vooralsnog vastgehouden aan een prijs van € 5,00 per systeem. Hierbij krijg je dus nieuwe updates en ondersteuning.

dionyssoss
23/11/06, 13:12
5 euro per systeem per maand dus...
Mmmmm dan kijk ik wel effe hoe ik er na de trial nog over denk..

greetS!

gsnu
13/12/06, 17:42
Een eenmalige aanschafprijs is altijd stukken beter, wij gebruiken daarom TCAdmin, betalen we maar eenmalig. Daarom ook Plesk, de maandelijkse fee van Cpanel schiet gewoon niet op :)

B3rt
14/12/06, 00:47
tcadmin is ook gewoon per maand betalen

Tristan015
04/01/07, 05:42
ik heb een oudere versie van dit control pannel , het werkt prima ook het factureer systeem en we hebben zelfs onze eigen layout erin verwerkt ...ik zal het denk maar weer eens moeten instaleren met weer een nieuwe layout en nog een aantal addons ervoor moeten schrijven zoals

Add Voice server / beheer paneel voor client
Add webhost client of gewoon direct admin erin proberen te verwerken
Add shoutcast client en ook voor ondemand / beheer paneel voor client


maar dan komen we denk meer in de richting van een compleet beheer paneel voor alles wat je maar kan bedenken :)

Piere voor zover good job :rolleyes: