PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP4 Foutmelding "Call to undefined function: mysql_pconnect()"



Draiden
10/09/06, 15:39
Goedenmiddag,

Ik heb thuis een Ubuntu Linux server staan, gister heb ik hier proftpd opgezet en alles ging gewoon goed, PHP4 werkte perfect, MySQL deed t naar behoren en ook PHPMyAdmin gaf geen errors, alles werkte dus gewoon.

Kom ik daarentegen vanochtend weer op mijn server (van een afstand) krijg ik de volgende error: Call to undefined function: mysql_pconnect(), in PHP4 ja. Dit lijkt 'onmogelijk' aangezien het PHP4 is en de mysql extensie/module gewoon ingebouwd zit. Ik werk dus totaal niet met PHP5 omdat ik dan vanalles zou moeten herscripten.

Maargoed, mijn vraag is dus, heeft iemand anders dit ooit meegemaakt bij PHP4? Oh ja, ik heb de server NIET herstart in de loop v/d nacht, ik heb er totaal Niets aan verandert, het kwam dus ineens uit de lucht vallen...

Ik hoop dat iemand dit ook een keer heeft meegemaakt en misschien een oplossing weet, ik hoor het wel!

Gegroet,
Stefan

IceHosting
10/09/06, 15:51
Ik heb wel eens op een server meegemaakt dat dezelfde foutmelding kreeg als jij beschreef, maar dan over de functie header().

Bleek phpsafemode te hard ingesteld te zijn... Wellicht heb jij een zelfde fout. Ik zou zeggen loop je php.ini bestand eens na.

gjtje
10/09/06, 15:53
Als je logrotate hebt geinstalleerd wordt apache automatisch herstart wanneer de log's worden gerotate.

Draiden
10/09/06, 16:26
Ik heb wel eens op een server meegemaakt dat dezelfde foutmelding kreeg als jij beschreef, maar dan over de functie header().

Bleek phpsafemode te hard ingesteld te zijn... Wellicht heb jij een zelfde fout. Ik zou zeggen loop je php.ini bestand eens na.

De safe mode staat gewoon uit. en LogRotate staat niet geinstalleerd op Apache2 :)

Dus tsjah.... wat kan het dan zijn...

Smoved
10/09/06, 16:50
Zoek even op je systeem naar alle php.ini files en kijk even of de mysql module niet in 2 verschillende bestanden geladen is. Daardoor kreeg ik een keer dezelfde fout.

SebastiaanStok
12/09/06, 17:43
Kennelijk zijn perstent connections uitgeschakeld?

Zo wie zo is mysql_pconnect() vragen om problemen!
De verbinding word niet meer gesloten en loopt aantal verbinding langzaam op tot de plures uit breekt en je geen verbinding meer kan maken ->| :r
In mysqli is hij er zelf compleet uitgehaald

Nielsvk
12/09/06, 18:33
Een module php_mysql installeren? Kijk even in Synaptic, heb effe geen pc hier tot m'n beschikking

Mikey
12/09/06, 18:40
Kennelijk zijn perstent connections uitgeschakeld?

Zo wie zo is mysql_pconnect() vragen om problemen!
De verbinding word niet meer gesloten en loopt aantal verbinding langzaam op tot de plures uit breekt en je geen verbinding meer kan maken ->| :r
In mysqli is hij er zelf compleet uitgehaald

en dat heeft toch echt met de programmeur te maken en niet met de database. Er zijn genoeg praktijk voorbeelden waarbij een pconnect veel qua performance uitmaakt.

crazycoder
12/09/06, 19:38
Kennelijk zijn perstent connections uitgeschakeld?

Zo wie zo is mysql_pconnect() vragen om problemen!
De verbinding word niet meer gesloten en loopt aantal verbinding langzaam op tot de plures uit breekt en je geen verbinding meer kan maken ->| :r
In mysqli is hij er zelf compleet uitgehaald
Als persistant connections uit staat dan wordt er automatisch connect gebruikt.

Verbindingen worden overigens wel degelijk op enig moment gesloten.

Dit probleem zou normaal gesproken niet door safe_mode veroorzaakt mogen worden. Als php als module is gebouwd lijkt het mij eigenlijk zelfs uitgesloten.

Tip voor TS: kijk even wat voor info je uit phpinfo haal.