PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekhouding bijhouden...



Oorworm
09/09/06, 00:54
Hoi

Ik ben op zoek naar een gratis programma of excel / access bestandje om m'n boekhouding een beetje bij te houden (ingaande facturen, uitgaande, ...)...

Kan iemand me verder helpen?

Greetz
Oor

systemdeveloper
09/09/06, 01:05
gratis is makkelijk. Zelf bouwen ;)

Edit: toch maar een tip: kijk eens op de M$ site bij de zakelijke dingen. Die hebben zo'n spreadsheet gratis te downloaden.

VantilborgICT
09/09/06, 01:23
Misschien wat uitgebreider dan wat je nodig hebt, maar wefact vind ik een erg goed systeem om je administratie bij te houden, of je nu een webhosting bedrijf hebt of niet.

Http://www.wefact.nl

crazycoder
09/09/06, 09:02
gratis is makkelijk. Zelf bouwen ;)

http://www.sql-ledger.org
scheelt een hoop code kloppen ;)

Turbocash was dacht ik ook gratis.

Zijn met google ook nog wel wat goedkope pakketten te vinden.

systemdeveloper
09/09/06, 12:43
http://www.sql-ledger.org
scheelt een hoop code kloppen ;)

Turbocash was dacht ik ook gratis.

Zijn met google ook nog wel wat goedkope pakketten te vinden.

Code kloppen is mijn leven, ik doe niks anders, haha ;)

crazycoder
09/09/06, 12:59
Code kloppen is mijn leven, ik doe niks anders, haha ;)
Een eindgebruiker die voor gratis gaat doet er beter aan om iets standaards te installeren. Als het zo goedkoop moet zijn verdienen wij er toch niets aan.

Je bouw niet zomaar even een boekhoudpakket.. en als het heel erg kleinschalig is dan voldoet iets als Word met Excel. Er moet op het forum ook nog iets te vinden zijn wat in Access is gemaakt..

robblok
10/09/06, 12:53
Zelf bouwen, kan je doen als je verstand van een boekhouden hebt. Anders moet je er echt niet zomaar aan beginnen. Zoals crazycoder zegt.. een boekhoudpakket bouw je niet zomaar.

Er moeten goede uitdraaien uit komen die je aan de belastingdienst kan laten zien. En zo nog wat dingen. Vaak zijn er dagboeken (bank kas giro memo ect), zoiets maak je niet zomaar even.

mitedo
11/09/06, 02:39
als je helemaal geen verstand hebt van boekhouder, doe je er goed aan om zowiezo een boekhoudpakket te kopen. Davilex Account (of basis) is goedkoop en zeer gemakkelijk in gebruik.

crazycoder
11/09/06, 07:34
als je helemaal geen verstand hebt van boekhouder, doe je er goed aan om zowiezo een boekhoudpakket te kopen. Davilex Account (of basis) is goedkoop en zeer gemakkelijk in gebruik.
Verrassing: als je geen verstand hebt van boekhouden leer je het ook niet met een boekhoudpakket. Volg dan liever een keer een goede cursus zodat je ook een beetje begrijp waar je mee bezig bent.

Scheelt ook als je een keer naar een fout moet zoeken..

robblok
11/09/06, 14:10
Verrassing: als je geen verstand hebt van boekhouden leer je het ook niet met een boekhoudpakket. Volg dan liever een keer een goede cursus zodat je ook een beetje begrijp waar je mee bezig bent.

Scheelt ook als je een keer naar een fout moet zoeken..

De basis kan je snel leren, maar de verbanden zien dat duurt wel even. Ligt natuurlijk ook wel even aan hoe slim je bent. Maar zelfs de beste onder ons zoeken naar fouten.

SebastiaanStok
12/09/06, 17:52
Waar moet factuur software eigenlijk aanvoldoen?
Ik neem aan:
- Keuze uit BTW percentage
- Factuurnummer automatich laten doen of invoegen
- ?

Servenet
13/09/06, 21:15
Ik zou adviseren neem hiernaast nog een boekhouddienst ter controle want als er iets fout gaat ben je genaaid en boekhouders weten vaak leuke dingetjes te verzinnen wat software niet kan... mss een beetje overbodige/off-topic reactie maartoch.

crazycoder
13/09/06, 21:23
Waar moet factuur software eigenlijk aanvoldoen?
Ik neem aan:
- Keuze uit BTW percentage
- Factuurnummer automatich laten doen of invoegen
- ?
Bezoek sites van o.a. snelstart, king, exact en kijk wat hun factuurmodules doen. Dan heb je een idee wat ze moeten kunnen.

De exacte eisen hangen uiteindelijk van de gebruiker af.

quicknl
13/09/06, 21:56
osirius beweert een boekhoudprogramma te hebben, dat zelfs zonder boekhoudkundige kennis te gebruiken is...

Tevens is deze (http://iapplicaties.nl/index.php?page=aanbiedingen) link wellicht interessant. Met dit programma zit een hele boekhoudcursus bij for free.