PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server. Waar het beste?



tim
28/07/02, 17:22
Beste,

Ik ben op zoek naar een provider in Nederland die prijs/kwaliteit goede dedicated hosting kan aanbieden. (+- 200-250 €/maand).

Enkele vereisten :
* Min. 10 IP-adressen
(momenteel hosting voor +- 25 domeinen)
* Control panel voor zowel
- Hosting Accounts
- DNS Management
* Eigen DNS Servers
* MySQL Databases
* SSH Access
* Service Contract (Support)
* Toegang tot de server ruimte.
(een van de redenen waarom ik een hosting provider zoek in
Nederland, i.p.v. in de States.)


Met vriendelijke groeten,
Tim Van Engeland

StarInternet
28/07/02, 18:00
Origineel geplaatst door tim
Beste,

Ik ben op zoek naar een provider in Nederland die prijs/kwaliteit goede dedicated hosting kan aanbieden. (+- 200-250 €/maand).

Enkele vereisten :
* Min. 10 IP-adressen
(momenteel hosting voor +- 25 domeinen)
* Control panel voor zowel
- Hosting Accounts
- DNS Management
* Eigen DNS Servers
* MySQL Databases
* SSH Access
* Service Contract (Support)
* Toegang tot de server ruimte.
(een van de redenen waarom ik een hosting provider zoek in
Nederland, i.p.v. in de States.)


Met vriendelijke groeten,
Tim Van Engeland
Je kan ook eens een bezoekje brengen aan http://www.webhosters.nl/
Daar komen al staan al veel hosting bedrijven in de database.

Deimos
28/07/02, 18:22
Ik neem aan dat ie dat al reeds heeft gedaan maar geen gewenst resultaat heeft gevonden. Wat voor soort dedicated server wil je?

En dan doel ik vooral op Hardware, of je nog een voorkeur hebt voor Datacenter. En wat de prijs is die je ongeveer voor extra dataverkeer wenst te betalen.

Maar nog vooral, of je een Cobalt Raq wilt of niet (persoonlijk zou ik hem niet aanraden).

tim
28/07/02, 18:33
Deimos,

jouw redenering klopt volledig ;-) Ik ben al een kijkje gaan nemen op http://www.webhosters.nl en http://www.webselect.nl .
Tot nog toe heb ik geen geschikt host gevonden.
Telkens als 'k dacht een geschikte host gevonden te hebben, dan was er wel iets mis met iets anders (control panel, e.d.).
Ik had in de loop van de week een providere tegengekomen, waar je je dedicated server echt kon samenstellen (zoals velen aanbieden), maar waar je ook de keuze had uit een 8-tal control panels.

De dedicated server moet voorlopig nog niet super zwaar zijn EN een intel processor. GEEN AMD!. En bij voorkeur ook geen Cobalt ;-)

,Tim

StarInternet
28/07/02, 18:36
Origineel geplaatst door tim
Deimos,

jouw redenering klopt volledig ;-) Ik ben al een kijkje gaan nemen op http://www.webhosters.nl en http://www.webselect.nl .
Tot nog toe heb ik geen geschikt host gevonden.
Telkens als 'k dacht een geschikte host gevonden te hebben, dan was er wel iets mis met iets anders (control panel, e.d.).
Ik had in de loop van de week een providere tegengekomen, waar je je dedicated server echt kon samenstellen (zoals velen aanbieden), maar waar je ook de keuze had uit een 8-tal control panels.

De dedicated server moet voorlopig nog niet super zwaar zijn EN een intel processor. GEEN AMD!. En bij voorkeur ook geen Cobalt ;-)

,Tim
Ik kwam vandaag www.denit.nl tegen erg goedkoop die dedicated servers.
ServeLinux servers zijn met Slash uitgerust

Deimos
28/07/02, 18:54
Ik zou eens contact opnemen met www.proserve.nl die kunnen dat wat jij wenst wel aanbieden. Of er control pasnels mogelijk zijn durf ik zo niet te zeggen maar anders kan je zelf bijvoorbeeld plesk aanschaffen en dat erop instaleren.

Wat je wel als voordeel hebt is dat je liever geen Cobalt hebt, daarmee vallen er meteen tig dedicated aanbieders af. Welke de keuze iets makkelijk zou kunnen maken.

tim
28/07/02, 19:08
Momenteek gaat mijn intresse uit naar volgende bedrijven :
* EURAS
* JDN Internet Services
* Denit
* ProServe

Heeft iemand met deze al ervaringen? (goede & slechte) ?

,Tim

Deimos
28/07/02, 19:15
Van Proserve kan ik zeggen dat ze goede service geven en behulpzaam zijn. Zelf mogen ervaren :) verder hebben ze een eigen netwerk welke erg stabiel is als ik me goed kan herinneren.

Euras zelf geen ervaring mee, maar ze staan bij cybercomm en dat netwertk is alles behalve betrouwbaar gebleken. Momenteel wordt de beol verhuist naar een nieuw netwerk maar op de maillist zie je regelmatig erg domme dingen langs komen. (dit gaat dus over cybercomm niet over Euras).

Denit veel goede ervaringen over gehoord. Ze staan in het netwerk van Proserve.

JDN, zou ik niet kunnen zeggen. Weet wel dat ook hun in het netwerk van proserve staan.

StarInternet
28/07/02, 22:28
Origineel geplaatst door Deimos
Van Proserve kan ik zeggen dat ze goede service geven en behulpzaam zijn. Zelf mogen ervaren :) verder hebben ze een eigen netwerk welke erg stabiel is als ik me goed kan herinneren.

Euras zelf geen ervaring mee, maar ze staan bij cybercomm en dat netwertk is alles behalve betrouwbaar gebleken. Momenteel wordt de beol verhuist naar een nieuw netwerk maar op de maillist zie je regelmatig erg domme dingen langs komen. (dit gaat dus over cybercomm niet over Euras).

Denit veel goede ervaringen over gehoord. Ze staan in het netwerk van Proserve.

JDN, zou ik niet kunnen zeggen. Weet wel dat ook hun in het netwerk van proserve staan.
En 2Fast.nl die zijn ook erg goed (spreek uit ervaring)

Deimos
28/07/02, 22:46
Als je de site van 2fast had bekeken had je geweten dat deze alleen Cobalt's aanbieden als dedicated server oplossingen en dit heeft de topic starter juist liever niet.

StarInternet
28/07/02, 22:53
[knip]Als je de site van 2fast had bekeken had je geweten dat deze alleen Cobalt's aanbieden.
Ze leveren ook kale systemen maar dat kan je regelen per e-mail met hun.
Maar of dat dedicated is ?

superior-is
29/07/02, 09:23
Origineel geplaatst door Deimos
Als je de site van 2fast had bekeken had je geweten dat deze alleen Cobalt's aanbieden als dedicated server oplossingen en dit heeft de topic starter juist liever niet.

Biedt ProServe ook niet enkel Cobalt servers aan?

Trouwens Tim -- waarom wil jij toegang tot de serverruimte als je een dedicated server gaat nemen?

/me is misschien aangetast door het warme weer. :)

tim
29/07/02, 11:15
Ik heb al mogen ervaren dat toegang hebben tot de server ruimte een enorm pluspunt is.
In het verleden hebben wij meermaals een grote hoeveelheid data op de webserver van een van onze klanten moeten uppen.
Als dit gaat over 300-600 MB, geen probleem, maar als het gaat over enkele GB's, dan bied ik wel de voorkeur om even over-en-weer te rijden en alles dan zo op de server te zetten.

,Tim

superior-is
29/07/02, 11:44
Aha, dat verklaart inderdaad waarom je toegang zou willen hebben. Normaal zie ik hier iemand schroeven en knutselen aan een server, maar aangezien jij een dedicated wil, dan valt dat geknutsel af. ;)

Deimos
30/07/02, 10:35
Mocht je een keuze hebben gemaakt, laat het dan even weten :). Liefst met argrumenten waarom het die is geworden is ook handig voor andere bezoekers.

superior-is
30/07/02, 10:50
Precies! Dan kunnen diegene die het niet geworden zijn hun producten aanbod gaan bijschaven. De wens van de klant is toch veranderlijk en als we (als hosters) weten wat de klant wil, dan kunnen beide partijen er beter van worden.

[Elwin]
25/12/02, 02:49
Origineel geplaatst door tim
Momenteek gaat mijn intresse uit naar volgende bedrijven :
* EURAS
* JDN Internet Services
* Denit
* ProServe

Heeft iemand met deze al ervaringen? (goede & slechte) ?

,Tim

Proserve is naar mijn mening een goede provider..zitten in Global Switch, hebben daar eigen ruimte en cages genoeg. Heb laatst even met die mensen staan praten tijdens verhuizing en ik denk wel dat Proserve een zeer goede keus is.

*edit: cages = racks :p

superior-is
27/12/02, 12:36
Volgens mij zit hun eigen ruimte in een cage? :) ProServe lurkt mee, dus die zou het kunnen ophelderen. :)

[Elwin]
27/12/02, 21:08
Proserve heeft inderdaad een eigen cage in Global Switch met plaats voor zon 40 cabinets dacht ik..kan ook meer zijn

WebBizz
27/12/02, 23:50
Ze hebben 45 racks.

thomas
31/12/02, 05:18
Al eens op http://www.webhost4u.nl (http://www.webhostingtalk.nl/) gekeken ?

superior-is
31/12/02, 10:18
Grappig dat webhost4u.nl en fast-is.nl hetzelfde IP adres hebben. We gaan toch niet spammen?

[Elwin]
31/12/02, 10:40
Euh jah wat is het probleem? Webhost4u is een onderdeel van Fast Internet Services...maar als een klant hier op wijst dan mag dat toch? Of?

thomas
31/12/02, 18:18
Origineel geplaatst door superior-is
Grappig dat webhost4u.nl en fast-is.nl hetzelfde IP adres hebben. We gaan toch niet spammen?

Klopt totaal het zijn gewoon 2 vershillende afdelingen Fast Web Services en Fast Internet Services kwestie omdat alles op 1 site wat veel werd :)

Neen ben niet van plan om hier te spammen, waarom ook ? :) Maar het is toch toegelaten als iemand een vraag stelt te antwoorden, wie weet is het antwoord nuttig :).

Zoals onze vriend Tim zegt:

Origineel geplaatst door tim
Ik ben op zoek naar een provider in Nederland die prijs/kwaliteit goede dedicated hosting kan aanbieden. (+- 200-250 €/maand).

Dus ik denk ook dat wij hierbij horen, onze servers beginnen bij 140 euro / ppm en onze promo's op http://www.fast-is.nl zijn meestal bij de 100 euro / ppm zonder installatiekost en ip's is het minste probleem. Dus eigenlijk alles wat deze persoon vraagt.

superior-is
01/01/03, 01:40
Vreemde constructie, maar da's mijn mening. Let wel op dat je enkel in het adverteren gedeelte commerciele boodschappen (dus jezelf aanprijzen etc.) mag plaatsen.

thomas
01/01/03, 20:30
Origineel geplaatst door superior-is
Vreemde constructie, maar da's mijn mening. Let wel op dat je enkel in het adverteren gedeelte commerciele boodschappen (dus jezelf aanprijzen etc.) mag plaatsen.

I know, maar een re-organisatie is niet in 1-2-3 afgerond.
Ik zal in het vervolg op de regels letten :)

WebBizz
14/01/03, 18:02
ProServe heeft (ook?) een suite bij Redbus Interhouse. Ze hebben pas geleden alle colocated en dedicated servers verhuisd van GS naar RB.

WebBizz
14/01/03, 18:10
Enne... over vreemde constructies gesproken, kijk eens even mee:

- www.denit.nl
- www.prohosting.nl
- www.totaalhosting.nl
- www.hostme.nl
- www.raqspace.nl
- www.perfecthosting.nl
- www.nlwebhosting.com
- www.masterservers.nl
- www.cobaltraqserver.nl

Allemaal een andere website, maar wel hetzelfde adres en telefoonnummer!! Het moet niet veel gekker worden...!

StarInternet
14/01/03, 18:20
Origineel geplaatst door WebBizz
Allemaal een andere website, maar wel hetzelfde adres en telefoonnummer!! Het moet niet veel gekker worden...! [/B]

Dat is nog maar een kleine deel van hun :)
Ze hebben er nog meer na mijn weten :)

Deimos
14/01/03, 18:51
vraag me af met welke naam ze nou opnemen :) of zouden ze ze allemaal opdreunen? ;)

WebBizz
14/01/03, 19:11
Ik heb voor de gein een keertje gebeld en ze zeiden heel snel Denit en daarna de naam van degene die de telefoon aannam. Meer dan bovenstaande weet ik er niet en heb ik ook niet kunnen vinden. Ik zie het nut van zo'n constructie er in ieder geval niet echt van in.

thomas
14/01/03, 20:38
Origineel geplaatst door WebBizz
ProServe heeft (ook?) een suite bij Redbus Interhouse. Ze hebben pas geleden alle colocated en dedicated servers verhuisd van GS naar RB.

Naar wat ik begrepen hebben verhuizen ze gewoon naar RB omdat hall3 (ex-ebone ruimte) leeg moet. Voordeel was dat ebone nogal wat goedkoper dan GS zelf :)

Deimos
14/01/03, 20:43
Gerben wist mij (vandaag) te vertellen dat ze ook gewoon de colo @ GS houden. Dus gewoon 2 locaties.

skoop
14/01/03, 20:47
ik val een beetje laat in, maar heb ervaring met een van de eerder genoemde bedrijven.

ik heb op dit moment een virtueel hosting account by JDN Internetdiensten en ben hier zeer tevreden over. Ik ben hier zo tevreden over dat ik erover aan het denken ben om, zodra ik in de markt ben voor dedicated/colocation in nederland, mijn diensten bij hun af te gaan nemen. hun service is perfect, hun verbinding erg prettig.

Deimos
14/01/03, 21:00
Verbdinding is van Proserve en die hebben een zeer stabiel en goed netwerk. Service (van JDN) kan ik niet over oordelen, die van Proserve wel. Heb ik persoonlijk zeer goede ervaring mee, zelfs toen ik geen klant meer van ze was.

WebBizz
14/01/03, 21:19
Ik had al een vermoeden dat ze GS ook aanhielden, daar alleen de colocated en dedicated servers verhuisd zijn. Die van Denit waren gedurende de verhuizing niet offline, dus die zijn gewoon in GS blijven staan. Zij zullen dus een of meer racks hebben.

De verbinding en service van ProServe bevallen mij overigens ook prima.

Domenico
16/01/03, 01:41
Origineel geplaatst door WebBizz
Enne... over vreemde constructies gesproken, kijk eens even mee:

- www.denit.nl
- www.prohosting.nl
- www.totaalhosting.nl
- www.hostme.nl
- www.raqspace.nl
- www.perfecthosting.nl
- www.nlwebhosting.com
- www.masterservers.nl
- www.cobaltraqserver.nl

Allemaal een andere website, maar wel hetzelfde adres en telefoonnummer!! Het moet niet veel gekker worden...!

Dit soort setups bestaat al heel lang en is nu dus ook doorgedrongen/opgepikt in nederland.
Je kan lang en breed discussieren over of het werkt maar het lijkt me lastig om ook zoveel verschillende kantoren te hebben. ;) LOL

Web-FreakZ
30/01/03, 13:28
Ittanex.com is erg goed, binnekort krijg ik ook ene eigen deticated server daar ;)

Deimos
30/01/03, 14:48
euh domein is nog niet actief.....

Verder graag argrumenten, want anders wordt het beetje flamerig.....

superior-is
30/01/03, 15:55
Idd en het is overigens 'dedicated' server. Ik zag dat je het in een andere post ook al verkeerd schreef. :)

Samuel
17/02/03, 10:56
Origineel geplaatst door tim
Beste,

Ik ben op zoek naar een provider in Nederland die prijs/kwaliteit goede dedicated hosting kan aanbieden. (+- 200-250 €/maand).

Enkele vereisten :
* Min. 10 IP-adressen
(momenteel hosting voor +- 25 domeinen)
* Control panel voor zowel
- Hosting Accounts
- DNS Management
* Eigen DNS Servers
* MySQL Databases
* SSH Access
* Service Contract (Support)
* Toegang tot de server ruimte.
(een van de redenen waarom ik een hosting provider zoek in
Nederland, i.p.v. in de States.)


Met vriendelijke groeten,
Tim Van Engeland

Ik kan je volgende server aanbieden

Indien je nog vragen hebt kan je me steeds contacteren op samuel@benesol.be

Groetjes

Samuel

HostingworX
17/02/03, 13:45
Origineel geplaatst door Samuel


De Server in gehost in Rotterdam ( Spaanse Polder ) en je kan de server ruimte betreden .


Waarom zou je iemand die een dedicated server afneemt in godsnaam toegang willen geven tot de serverruimte ? Moeten je klanten zelf de hardwarestoringen maar oplossen ofzo ?

Lekker veilig bij jou zeg!

michael
17/02/03, 14:54
Origineel geplaatst door Samuel


De Server in gehost in Rotterdam ( Spaanse Polder ) en je kan de server ruimte betreden .



Dat is toch bij We dare? Lijkt me leuk om daar eens te kijken

cridea
17/02/03, 14:58
Origineel geplaatst door HostingworX


Waarom zou je iemand die een dedicated server afneemt in godsnaam toegang willen geven tot de serverruimte ? Moeten je klanten zelf de hardwarestoringen maar oplossen ofzo ?

Lekker veilig bij jou zeg!

Misschien om de server te bekijken, vinden sommige mensen ook leuk!

HostingworX
17/02/03, 16:33
Origineel geplaatst door byh


Misschien om de server te bekijken, vinden sommige mensen ook leuk!

Heheheheh...

thomas
17/02/03, 17:06
Origineel geplaatst door Samuel


Ik kan je volgende server aanbieden

Indien je nog vragen hebt kan je me steeds contacteren op samuel@benesol.be

Groetjes

Samuel

Ik dacht dat het adverteren voor eigen voordeel nog altijd voorboden is in andere topics ?

superior-is
17/02/03, 18:28
Origineel geplaatst door HostingworX


Waarom zou je iemand die een dedicated server afneemt in godsnaam toegang willen geven tot de serverruimte ? Moeten je klanten zelf de hardwarestoringen maar oplossen ofzo ?

Lekker veilig bij jou zeg!

Dat dacht ik eerst ook, totdat iemand met een goed argument kwam: Zelf een flinke backup maken of een flinke backup terugzetten, wanneer er geen snelle internettoegang voorhanden is.

Okay, daar kan ik me iets bij voorstellen -- je bent namelijk gauw verwend met een stevige inetverbinding.