PDA

Bekijk Volledige Versie : Bank rekening in UK voor LTD?



Fofan
07/09/06, 20:57
Hebt iemand ervaring met het openen van zakelijk bankrekening in UK van uit Belgie of Nederland ?

dreamhost_nl
07/09/06, 21:59
Is geen enkel probleem. Gewoon contact opnemen.

japieo
07/09/06, 22:07
Is geen enkel probleem. Gewoon contact opnemen.

Zakelijke rekening zal toch echt iets moeilijker worden met je vestiging in de NL, wellicht een EURO rekening, dat is geen probleem.

MediaServe
07/09/06, 22:22
Je kunt gewoon een rekening in Nederland openen, bijvoorbeeld bij de Rabobank. Voor een Limited Company hoef je volgens mij niet verplicht een Engelse bankrekening te hebben.

japieo
07/09/06, 22:24
Je kunt gewoon een rekening in Nederland openen, bijvoorbeeld bij de Rabobank. Voor een Limited Company hoef je volgens mij niet verplicht een Engelse bankrekening te hebben.

Vraagt hij volgens mij ook niet:
zakelijk bankrekening in UK van uit Belgie of Nederland ?

dreamhost_nl
08/09/06, 13:49
Neem even contact op met een van de volgende banken :

Alliance Leicester Commercial Bank (https://www.alliance-leicestercommercialbank.co.uk/)
NatWest (http://www.natwest.com/)
Royal Bank of Scotland (http://www.rbs.co.uk)

Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor een van de drie. Eigen ervaring moet dit uitwijzen (misschien handig om die hier te delen?).

Fofan
08/09/06, 15:50
Zakelijke rekening zal toch echt iets moeilijker worden met je vestiging in de NL, wellicht een EURO rekening, dat is geen probleem.

momenteel hebben we geen vestiging in BE of NL. wat is de EURO rekening ? of is dat gewoon rekening voor EURO'kes ? :-)


Neem even contact op met een van de volgende banken :

Alliance Leicester Commercial Bank (https://www.alliance-leicestercommercialbank.co.uk/)
NatWest (http://www.natwest.com/)
Royal Bank of Scotland (http://www.rbs.co.uk)

Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor een van de drie. Eigen ervaring moet dit uitwijzen (misschien handig om die hier te delen?).

Eerste ervaring alliance-leicester hebt geen international phone number :-) alle numers zijn 0800 free dus en onmogelijk van uit buitenland te bellen. Want "alle services" zijn 2 jaar gratis, inschrijvings form ook zonder problem te downloaden

natwest - international nubmers are ok :-) maar 2 jaar gratis service zitten er niet bij

to be continued ....

dreamhost_nl
08/09/06, 16:38
momenteel hebben we geen vestiging in BE of NL. wat is de EURO rekening ? of is dat gewoon rekening voor EURO'kes ? :-)


Omdat de valuta in Engeland nog steeds in Pound is, is een Eurorekening aan te raden om geen verlies op te lopen bij conversies van Euro naar Pound en omgekeerd.



Eerste ervaring alliance-leicester hebt geen international phone number :-) alle numers zijn 0800 free dus en onmogelijk van uit buitenland te bellen. Want "alle services" zijn 2 jaar gratis, inschrijvings form ook zonder problem te downloaden

natwest - international nubmers are ok :-) maar 2 jaar gratis service zitten er niet bij

to be continued ....

Bellen? Stuur gewoon een e-mail met een verzoek om meer informatie...
Wellicht dat de organisatie die de Ltd voor je verzorgde je kan adviseren?

Fofan
08/09/06, 17:17
Omdat de valuta in Engeland nog steeds in Pound is, is een Eurorekening aan te raden om geen verlies op te lopen bij conversies van Euro naar Pound en omgekeerd.



Bellen? Stuur gewoon een e-mail met een verzoek om meer informatie...
Wellicht dat de organisatie die de Ltd voor je verzorgde je kan adviseren?

True ! over dat heb ik helemaal niet gedacht, thanks

quicknl
10/09/06, 20:11
waarvoor zou je een UK rekening nemen? Met BIC en IBAN code kan je vanuit de hele wereld betalingen ontvangen.

dreamhost_nl
10/09/06, 20:53
waarvoor zou je een UK rekening nemen? Met BIC en IBAN code kan je vanuit de hele wereld betalingen ontvangen.

Waarschijnlijk om Engelse cliënten bedragen over te laten schrijven. Het IBAN/BIC verhaal werkt nogal omslachtig; vandaar ook dat wij bijv. een Nederlandse en Belgische bankrekening hebben. Puur voor het gemak van de cliënt.

Jay77
05/02/08, 15:26
Iets wat niet iedereen je zal zeggen die Engelse LTD's verkoopt :

Voor een Engelse onderneming kom je er NIET onderuit om bij het aanvragen van een VAT nummer (Engels BTW nummer) een ENGELSE BANKREKENING in te vullen.
En met Engelse bankrekening bedoel ik : Bij een Engelse bank, die gevestigd is in Engeland.

Engelse bankrekening aanschaffen ?
* NIET, NOOIT door iemand anders doen
* Je MOET zelf persoonlijk naar een Engelse bank gaan

Bestaande LTD met bankrekening kopen ? NIET DOEN
Zodra alles is overgeschreven heb je de wettelijke plicht om de veranderingen door te geven en je dus te presenteren bij de bank. Doe je dit niet en controleert de bank haar gegevens versus die van het Engelse handelsregister en klopt de boel niet, dan zeg maar dag met je handje tegen je rekening.

Maak je niet druk over Euro vs Britse pondjes want bijna iedere bank op de wereld biedt rekeningen aan in verschillende valuta zoals GBP, USD, EUR, YEN etc.

host3000
05/02/08, 15:39
Iets wat niet iedereen je zal zeggen die Engelse LTD's verkoopt :

Voor een Engelse onderneming kom je er NIET onderuit om bij het aanvragen van een VAT nummer (Engels BTW nummer) een ENGELSE BANKREKENING in te vullen.
En met Engelse bankrekening bedoel ik : Bij een Engelse bank, die gevestigd is in Engeland.

Engelse bankrekening aanschaffen ?
* NIET, NOOIT door iemand anders doen
* Je MOET zelf persoonlijk naar een Engelse bank gaan

Bestaande LTD met bankrekening kopen ? NIET DOEN
Zodra alles is overgeschreven heb je de wettelijke plicht om de veranderingen door te geven en je dus te presenteren bij de bank. Doe je dit niet en controleert de bank haar gegevens versus die van het Engelse handelsregister en klopt de boel niet, dan zeg maar dag met je handje tegen je rekening.

Maak je niet druk over Euro vs Britse pondjes want bijna iedere bank op de wereld biedt rekeningen aan in verschillende valuta zoals GBP, USD, EUR, YEN etc.

Waarom zou je UK VAT gaan afdragen?

Inmeso
05/02/08, 15:42
Onzin, je hoeft alleen een VAT nummer aan te vragen als je ook daadwerkelijk aangeeft te gaan verkopen in de UK.

dreamhost_nl
05/02/08, 22:45
Het is zelf zo dat je moet kunnen aantonen dat je producten verkoopt in de UK om een Engels BTW-nummer te kunnen krijgen... :)