PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant betaalt niet..



Soul
07/09/06, 13:53
een van mijn klanten die weigert te betalen voor de 2e periode ..
wat kan ik doen.. wat zijn mijn rechten.. hoe kan ik hem laten betalen aangezien hij voor de 2e periode heeft gekozen

TotallyHosted
07/09/06, 13:55
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGGL_nlNL176&q=incassobureau

CharlieRoot
07/09/06, 13:59
dit zijn toch dingen die je weet als je een bedrijf begint?

wbakker-letsgoonline
07/09/06, 13:59
Als het goed is heb je dit soort scenarios in je Algemene Voorwaarden beschreven.

tvm
07/09/06, 14:47
Als het over een klein bedrag gaat: gewoon afsluiten. Gaat het om een hoog bedrag 2 maal zelf een aanmaning en dan naar een deurwaarder gaan. Waarom iedereen een incassobureau inschakeld snap ik niet. Want een incassobureau zonder deurwaarder heeft niets van rechten en geeft het ook door aan een deurwaarder.

Neem het niet verkeerd op maar veel incassobureau's zijn nogal malafide, hier liggen enkele brieven van incassobureau's ja ook dat ze hier de boel komen leeghalen en het gaat om een bedrag van € 150 dat ik weiger te betalen aangezien ik niets besteld heb.

Ook hebben ze hier al gestaan met enkele auto's en zware jongens maar die zijn mooi terug naar nederland geëscorteerd.

Geoffrey
07/09/06, 14:50
een van mijn klanten die weigert te betalen voor de 2e periode ..
wat kan ik doen.. wat zijn mijn rechten.. hoe kan ik hem laten betalen aangezien hij voor de 2e periode heeft gekozen

Zoals reeds aangehaald heb je waarschijnlijk de algemene voorwaarden waar je op kan terugvallen? Sowieso als je kan bewijzen dat je de klant X malen hebt aangemaald om het bedrag over te maken, en daar geen vervolg aan heeft gegeven kan je de diensten stopzetten. Er dan inderdaad zoals hier al aangegeven of een advocaat naar de zaak laten kijken of er een incassobureau op af sturen.

Soul
07/09/06, 16:34
Ok dankje ik was ff vergeten dat ik dat kon :p

marijn79
07/09/06, 17:58
Als het over een klein bedrag gaat: gewoon afsluiten. Gaat het om een hoog bedrag 2 maal zelf een aanmaning en dan naar een deurwaarder gaan. Waarom iedereen een incassobureau inschakeld snap ik niet. Want een incassobureau zonder deurwaarder heeft niets van rechten en geeft het ook door aan een deurwaarder.



Je mag een klant NOOIT zomaar afsluiten (als het niet in je AV staat) je hebt een overeenkomst. Ook jij moet je daar aan houden zolang de overeenkomst niet is opgezegd. Gewoon dienst blijven verlenen.

Eerst stuur je hem een aanmaning, vervolgens een kennisgeving en dan deurwaarder. Klaar is kees en zijn tv is van jou!

crazycoder
07/09/06, 19:06
Je mag een klant NOOIT zomaar afsluiten (als het niet in je AV staat) je hebt een overeenkomst. Ook jij moet je daar aan houden zolang de overeenkomst niet is opgezegd. Gewoon dienst blijven verlenen.

Zelfs al staat het in je av is het onverstandig om zomaar tot afsluiten over te gaan.

Je stuur namelijk eerst een keer een herinnering. Facturen kunnen zoek zijn geraakt of per ongeluk vergeten..

Sluit met enige regelmaat klanten af en je krijg een heel erg slechte naam...

tvm
07/09/06, 19:26
eerst 1 maal betalingsherinnering dan 1 maal aangetekend versturen met de boodschap dat hij zal afgesloten worden indien hij de fatuur niet binnen de vastgelegde termijn voldoet en dan afsluiten na die termijn. Normaal gezien komt er dan snel reactie terug en zie je al snel je geld.

Indien het om een hoog bedrag gaat ga je richting deurwaarder. Spaar dus alle corrsepondentie heel goed.

crazycoder
07/09/06, 19:33
eerst 1 maal betalingsherinnering dan 1 maal aangetekend versturen met de boodschap dat hij zal afgesloten worden indien hij de fatuur niet binnen de vastgelegde termijn voldoet en dan afsluiten na die termijn. Normaal gezien komt er dan snel reactie terug en zie je al snel je geld.

Dat klinkt ineens heel anders. Waarom schrijf je dan in eerste instantie dat je gewoon af kan sluiten?

tvm
07/09/06, 20:02
die "2 maal zelf een aanmaning" was bedoeld voor beiden deurwaarder enkel voor hoge bedragen

ThePostman
07/09/06, 21:14
Ok dankje ik was ff vergeten dat ik dat kon :p

Hoe serieus neem je jezelf en je bedrijf als je zoiets "vergeet"?

FransVanNispen
07/09/06, 22:40
@ThePostman: die smiley staat er vast niet voor niets achter ;)

Soul
08/09/06, 23:21
Ik was net wakker heb helenacht doorgewerkt aan de bedrijf.... wat denk jij dan? dan word je beetje vergeetachtig

roel_
19/09/06, 13:20
Een deurwaarder heeft weinig bevoegdheden zonder een vonnis van een rechtbank. Dat vonnis is namelijk de titel voor een eventuele beslaglegging door een deurwaarder; het hiervoor geschetste scenario van de televisie is dus wat voorbarig. Bij een niet-betalende klant van een hoog bedrag (x 1000 euro), advocaat inschakelen; bij een lager bedrag kan je een no cure no pay incasso bureau inschakelen (let erop dat ze lid zijn van de NVIO).
Als je zelf stopt met dienstverlening aan de klant (ie, site op zwart zetten) en die klant voldoet alsnog de faktuur, zal betreffende klant een vordering op jou krijgen vanwege een niet-geleverde prestatie van jouw kant. Je kan (na het sturen van 1 aanmaning) er wel als schuldeiser voor kiezen de overeenkomst te ontbinden; in dat geval kun je de dienstverlening stop zetten maar kan je natuurlijk geen aanspraak maken op nakoming van de aangegane verplichting (uit je verhaal leid ik af dat dat is wat je wil, het is me niet helemaal duidelijk).

Tuneboy
19/09/06, 18:38
Pfff... weer zo'n mafkees? Heb je geen AV ofzo?

binkie1979
20/09/06, 00:20
TVM welke macht heeft een deurwaarder meer dan een incassobureau!!
Dit onderwerp hebben we al eerder gehad. er is weer iemand die een klant krijgt en niet weet wat hij gaat doen? men begint een bedrijf maar kopieert een AV want weet neit wat er in staat en als er een probleem komt dan weet men zijn rechten en plichten niet!! en hoe hij het moet beantwoorden..

ben benieuwd naar het antwoord van tvm