PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe gameserver



yeri
06/09/06, 21:22
Hallo beste mensen die dit lezen.
Ik zou graag me eigen gameserver opstarten voor een nieuw spel tc:e .
Dat is een soort update achtig iets voor wolvenstein-enemy teretory.
Het idee om een nieuwe gameserver op te starten : is omdat op de overige servers (dat zijn er nog maar 6 ofzo ) ze hele saaie maps hebben.
Ik heb daarin tegen wel mooie en leuke maps.
Zelf ben ik 13 jaar oud ik weet niet of het dan ook nog mag .
En ben ook niet rijk ofzo.

Wil iemand die dit leest me info geven wat ik moet weten als ik een gameserver opstart en/of mij kan helpen met het opstarten .

Gr. Yeri Westerkamp

BeneluxGaming
06/09/06, 22:28
Zou je eventueel de volledige naam van de game kunnen geven? Het enigste wat je geeft is tc:e.

NWO
06/09/06, 23:43
Eigenlijk gewoon een mod dus?
Dit mag je normaal gewoon maken hoor :)

ErikKosters
07/09/06, 00:19
Ikzelf ken de mod, en deze kunnen wij ook installeren voor u. Echter indien u een offerte wilt ontvangen of een gameserver als deze zou willen. Kunt u of contact opnemen of een aanvraag starten bij het bestemde forum-gedeelte.

Een eigen server aanschaffen voor 1 zon gameserver is naar mijn weten niet nodig.

Kahil
07/09/06, 00:25
Ik denk dat het voor u goedkoper uitkomt door bij een bedrijf een gameserver te huren dan er zelf één op te starten. Tenzij u deze bij u thuis zult laten draaien, maar ik vrees dat uw lijntje het dan begeeft ;)

Geoffrey
07/09/06, 04:34
Ik denk dat het voor u goedkoper uitkomt door bij een bedrijf een gameserver te huren dan er zelf één op te starten. Tenzij u deze bij u thuis zult laten draaien, maar ik vrees dat uw lijntje het dan begeeft ;)

Ik ben het helemaal met "U" eens ;) . Als een gameserver serieus wat spelers heeft dan gaat de traffic serieus de hoogte in zodat dedi / colo een erg kostelijke zaak wordt. Als er gewoon een losse gameserver bij een bedrijf gehuurd wordt komt dit veel goedkoper uit. En zoals hierboven al gezegd zijn bedrijven altijd bereid om een extra mod te installeren (niet alle bedrijven, en niet alle mods, maar meestal valt het te bespreken).

Succes!

eagl0r
07/09/06, 04:50
Hoi Yeri,

Bij GameServers.net kan het ook. Je huurt gewoon een RTCW:ET server, bij oplevering upload je de dedi linux files voor de desbetreffende mod via FTP en mail je support even voor een bootline aanpassing.

Succes!

BeneluxGaming
07/09/06, 07:15
Beste,

Wij kunnen dit uiteraard ook leveren. Wij kunnen ook eventueel de mod al voor u installeren bij oplevering. Wij geven tevens ook de nodige support.

Met vriendelijke groet,

BeneluxGaming.com

swedendedicated
07/09/06, 11:58
Ik zou graag me eigen gameserver opstarten voor een nieuw spel tc:e .


Volgens mij wilt de ts geen gameserver huren maar er zelf een opzetten op z'n eigen pc...

Geoffrey
07/09/06, 13:21
Volgens mij wilt de ts geen gameserver huren maar er zelf een opzetten op z'n eigen pc...

Wat er in de openingspost staat is nogal onduidelijk lijkt me, maar dat zou kunnen ja.

NWO
07/09/06, 16:51
OHOH foei allemaal. Direct aanbieden, hij vraagt er niet eens om!

P.s. Wij bieden het ook aan :-) :P

yeri
07/09/06, 22:25
Hallo bedankt voor de reacties.
Ik ben wat onduidelijk geweest ik wil een server huren bij een bedrijf.
Maar niet te veel ervoor uitgeven.
En tc:e de voledige naam is Treu combat : elite en het werkt alleen als je wolvenstein op je pc hebt.
Dus het werkt op basis van wolvenstein enemy ..
En met linux veranderen daar weet ik niet veel van dus hulp altijd welkom.

swedendedicated
07/09/06, 22:56
Dan is de volgende vraag: Wil je een dedicated server huren of alleen een gameserver? Dedicated=hele bak voor jou alleen (duurder) gameserver=gameserver op een server met meerdere klanten. (goedkoper)

yeri
08/09/06, 08:32
Alleen de gameserver en ik wil gewoon nieuwe mappen kunnen gebruiken.
En misschien een mod voor meer wapens en verder niks .
En natuurlijk zo min mogelijk lag.

Yeri

** mod edit **
Vragen van aanbiedingen etc is niet toegestaan (zie regelement punt 6 en 7 (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/announcements.html)), daarvoor moet je in een ander forum (http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen) gebruiken

JayvD
08/09/06, 08:34
Alleen de gameserver en ik wil gewoon nieuwe mappen kunnen gebruiken.
En misschien een mod voor meer wapens en verder niks .
En natuurlijk zo min mogelijk lag.

Yeri
PM is niet toegestaan geloof ik.

Hier mag je dat wel :). http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/

yeri
08/09/06, 08:36
Wat is pm ofzo ?

swedendedicated
08/09/06, 08:58
Alleen de gameserver en ik wil gewoon nieuwe mappen kunnen gebruiken.
En misschien een mod voor meer wapens en verder niks .
En natuurlijk zo min mogelijk lag.

Yeri

Wij mogen in dit forum gedeelte geen aanbiedingen doen, tevens mogen wij geen aanbieding doen over pm (private) personal message)

yeri
08/09/06, 15:17
Aha oke bedankt.

MortyDot
18/09/06, 16:08
Of terug komen op het geld kwestie..

Ik weet niet wat voor een internet verbinding je thuis hebt maar voor de meeste games (en ik denk op het oude wolvenstein platform) kun je meestal thuis wel beginnen met een server.

Je zet een computer op die gewoon constand die game host en als de LAG te groot word naar jou mening kun je altijd later nog overstappen het huren van een server.

Mijn voorstel is daarom probeer het eerst is zelf thuis met je eigen computer of een andere pc. Een goede pc moet tog na mijn mening met normale ADSL lijn (ong 512 KBup) makelijk 10 tot 15 man in een map kunnen hebben... (als ik kijk naar ut enzo) Maar ok ieder zijn mening is daar anders in!

Probeer dit anders eerst is.. msichien loopt de server niet en is het weggegooid geld. Stap hoger kan altijd nog ;-)

WI-Hosting
18/09/06, 16:36
Of terug komen op het geld kwestie..

Ik weet niet wat voor een internet verbinding je thuis hebt maar voor de meeste games (en ik denk op het oude wolvenstein platform) kun je meestal thuis wel beginnen met een server.

Je zet een computer op die gewoon constand die game host en als de LAG te groot word naar jou mening kun je altijd later nog overstappen het huren van een server.

Mijn voorstel is daarom probeer het eerst is zelf thuis met je eigen computer of een andere pc. Een goede pc moet tog na mijn mening met normale ADSL lijn (ong 512 KBup) makelijk 10 tot 15 man in een map kunnen hebben... (als ik kijk naar ut enzo) Maar ok ieder zijn mening is daar anders in!

Probeer dit anders eerst is.. msichien loopt de server niet en is het weggegooid geld. Stap hoger kan altijd nog ;-)

En als je een beetje nadenkt wat de grootste kostenpost op dit moment (waar ook ter wereld) is, dan kom je erachter dat een server thuis draaien enorm duur is kwa stroomverbruik. De pc alleen trekt al meer kosten aan stroom dan een simpel colocatie pakket. Dus je bent zowieso voordeliger uit om het te laten hosten.

MortyDot
18/09/06, 18:13
En als je een beetje nadenkt wat de grootste kostenpost op dit moment (waar ook ter wereld) is, dan kom je erachter dat een server thuis draaien enorm duur is kwa stroomverbruik. De pc alleen trekt al meer kosten aan stroom dan een simpel colocatie pakket. Dus je bent zowieso voordeliger uit om het te laten hosten.

Hmmm kweet niet, ik heb al 2 jaar een server thuis draaien voor persoonlijk gebruik en ik moet zegen, het valt mijn pa niet eens op in de stroom rekeking.

Ik ben van een ding zeker hier valt het niet eens op dat ie aanstaat in de maandelijkse stroomkosten en dat is ZEKER goedkoper dan een game server huren!

Nu moet ik ook toegeven dat het er aan ligt met wat voor een hardware je draait (Een high end pc met super video kaart en 4 schijven (waarvan er maar 1 actief is) Vraagt nu eenmaal meer stroom dan nodig is!

Maar aangezien dat tegenwoordig in de meeste gezinnen de computer gewoon 24 uur per dag aanstaat................

Het is voor hem een GOED alternatief om te proberen en zo zelf kennis op te doen voor zelf in de hoge kosten te duiken! (Game hosting is nu eenmaal duur)

Dit id is een alternatief dat in iedere gezins kring anders tegen aangekeken word. Daarom ook aan ieder om zelf te oordelen. De opstap moet ergens beginnen!

B3rt
18/09/06, 18:51
Of terug komen op het geld kwestie..

Mijn voorstel is daarom probeer het eerst is zelf thuis met je eigen computer of een andere pc. Een goede pc moet tog na mijn mening met normale ADSL lijn (ong 512 KBup) makelijk 10 tot 15 man in een map kunnen hebben... (als ik kijk naar ut enzo) Maar ok ieder zijn mening is daar anders in!


10 tot 15 man?
Dat kun je dus wel schudden!

Denk eerder aan 4 tot 5 man dan is het verre weg op.

je upstream is 512kbps, dat is 64KB
Een gemiddelde game (bv UT wat je aangeeft) verbruikt per speler als je hem op ISDN snelheid zet 8KB.
Even dus een rekensommetje:
64 delen door 8 is inderdaad 8 :D
Dus je kan dan 8 personen MAXIMAAL en dat op ISDN (netspeed 7000 ofzo), maar helaas heeft vrijwel iedereen de netspeed veel hoger staan en connecten ze meestal op adsl/kabel snelheid. (te lage netspeed is hogere ping en lag)

Dat is in de praktijk ca 15KB per speler.
64 delen door 15 = 4,2 (dus 4), je kan dus maar 4 personen hosten!
Dus doen we de middenweg nemen 10KB per speler, dan kan je ca 5 tot 6 mensen hosten.

Dan mag er ook dus absoluut niets meer aanstaan op je lijn(geen mail, msn, icq, surfen, streamen etc etc), ook moet de lijn 100% stabiel zijn (wat nooit is) wil je redelijk "lekker" kunnen spelen.

Conclusie:
Met de huidige ADSL en KABEL verbindingen in Nederland is het niet mogelijk om een goed draaien de server op te zetten, de bandbreedte is simpelweg te gering en de lijnen zijn te instabiel, daar komt nog eens bij dat de routing vaak zeer slecht is voor de andere spelers!

MortyDot
18/09/06, 19:00
Hier heb je inderdaad gelijk in ja. Ik ben geen ervaren gamer.

Na het lezen van deze topic en de ged88 van dat als ik gam ik zelf ook nog wel is een host start kwam ik hier op uit.

Naja kheb een poging gedaan dit topic eindje verder te helpen! (A)