PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen gevraagd; dedicated servers van pcextreme (nieuwe dell's)



Thijssss
06/09/06, 00:49
Aan het begin van de afgelopen school vakantie heeft pcextreme hun
dedicated server aanbod aangepast naar Dell servers.
Daarmee zijn de prijzen een stuk omhoog gegaan, maar de configuraties (http://www.pcextreme.nl/producten::dedicated) (mijn oog valt op de SC430)
en diensten zijn best ok dacht ik zo.
(ik mis wel een raid 1 mogelijkheid maar ik heb ze maar eventjes gemailt hierover).

Er zit best wel een hoop dataverkeer bij inbegrepen, maar volgens mij is het
gebruikte netwerk (reasonnet) ook de slechtste niet?

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze servers
(er staan 3 dell systemen op hun website) bij pcextreme & het netwerk.

Alvast bedankt voor alle ervaring/informatie!

:lovewht:

JayvD
06/09/06, 06:58
Ik heb geen ervaring met PCExtreme maar ik kan je wel meer informatie geven over Dell's.

Dell systemen zijn altijd iets prijziger dan Clones (zelfbouw) echter is er in het datacentrum van hun ook een prijsstijging geweest van het stroom en rackprijs.
Zou best kunnen dat zij deze nu al doorberekend hebben met hun nieuwe systemen.

Vircon
06/09/06, 08:38
Dell systemen zijn altijd iets prijziger dan Clones (zelfbouw)

Dell is een clone..

Swiftway-UK
06/09/06, 10:18
Dell is geen clone.

hires
06/09/06, 10:37
Dell is een volwaardig eigen merk en lijkt me dus ook geen clone en al helemaal geen zelfbouw. Het ligt maar net aan je definitie van een clone, maar als in 'copy' of 'zelfbouw' of 'nep-goed-merk', nee.. lijkt me niet.

Ik ben overigens ook benieuwd naar de ervaringen van Dell, want legio bedrijven melden dat dit top servers zijn (los van de garantie en andere zaken die extra meegeleverd worden).

Tuneboy
06/09/06, 12:32
Dell is een volwaardig eigen merk en lijkt me dus ook geen clone en al helemaal geen zelfbouw. Het ligt maar net aan je definitie van een clone, maar als in 'copy' of 'zelfbouw' of 'nep-goed-merk', nee.. lijkt me niet.

Ik ben overigens ook benieuwd naar de ervaringen van Dell, want legio bedrijven melden dat dit top servers zijn (los van de garantie en andere zaken die extra meegeleverd worden).

Garantie bij Dell mag dan wel OK zijn... maar ik heb laatst een prijs van Dell gezien, waarbij de "account-manager" mij vertelt dat hij dit onder zijn inkoopprijs weg doet (1U-servers), die gewoon nog 40% duurder uitvallen dan mijn inkoopprijs. Ik neem aan dat Dell iets goekdoper kan inkopen dan ik, en ik kan begrijpen dat Dell wat meer marge moet nemen, maar dit slaat gewoon helemaal nergens op, wat gebeurt er wel niet als Dell straks ook voor hun zegje nog marge gaat maken? Wat voor belachelijke prijzen zien we dan?

Kortom: Dell, best leuk, maar veeeeeel te duur in verhouding, nergens voor nodig. Clone is net zo goed aan te raden, voor een Clone kun je ook supergoede service en garantie krijgen voor een lagere prijs.

Wido
06/09/06, 12:40
Ik werk zelf bij PCextreme dus ik ben niet helemaal onpartijdig.

Ik heb voor een test (mailcluster) 12 Dell SC430's gekregen en ik moet zeggen dat ik het zelf fijne machine's vind.

Ik draai er Ubuntu Server 64Bit op en dat gaat echt prima.

Verder, ik doe de inkoop/verkoop van die servers niet, dus ik kan ook je daar ook verder niet mee helpen.

Swiftway-UK
06/09/06, 13:00
HP/IBM/DELL hebben allemaal top hardware, topkasten en natuurlijk hogere prijzen dan zelfbouw.

Zelfs supermicro barebones, kunnen naar mijn mening niet tippen aan de kwaliteit van de bovengenoemde, Supermicro gaat dan weer ver boven zelfbouw.

swedendedicated
06/09/06, 13:09
Swiftway vergeet je niet sun ;-)
En tja Dell... rare zaak, dan krijg je dubbel zo veel memory dan cpu upgrade... Ze zijn niet duur alleen de upgrades zijn belachelijk duur.

Vircon
06/09/06, 13:15
Dell is een volwaardig eigen merk

Of je wel of geen volwaardig met bent maakt niet uit of je wel of geen clone pc's verkoopt. Dell ontwikkelt voor zover ik weet zélf geen hardware en koopt deze ideeen van anderen, dan lever je dus clones. Wat overigens niet wil zeggen dat het geen goed spul is, de techniek is alleen een clone. Dell spul is zeker van erg goede kwaliteit.

Swiftway-UK
06/09/06, 13:18
Dell maakt eigen kasten, voedingen en volgens mij ook DRAC kaarten. Main boards zouden ook nog wel eens Dell specifiek kunnen zijn, maar ik ken niet alle type mainboards en kan dat dus ook niet met 100% zekerheid zeggen.

Harde schijven, geheugen en CPU's kopen ze wel in inderdaad.

Vircon
06/09/06, 13:20
Swiftway-UK, dat ze die máken wil niet zeggen dat ze ook een research afdeling hebben die nieuwe techieken ontwikkelen. Maargoed, tot zover het clone verhaal.

izdesign
06/09/06, 13:21
Ik heb overigens ook al eens moederborden van dell voorbij zien komen, zou toch best kunnen dat ze die wel maken...

Swiftway-UK
06/09/06, 13:26
Voor een bedrijf zonder eigen R&D afdeling heeft Dell toch aardig wat patenten:

http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/corp/patents/enus?c=nl&l=nl&s=corp&~section=02

Zouden ze dan toch wel research doen denk je?

Ook allerlei whitepapers over Dell technology:

http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/vectors/en/index?c=eu&l=en&s=gen&~by=date

Ik denk dat ze wel een R&D afdeling hebben, wat denk jij?

Thijssss
06/09/06, 13:35
Swiftway-UK, dat ze die máken wil niet zeggen dat ze ook een research afdeling hebben die nieuwe techieken ontwikkelen. Maargoed, tot zover het clone verhaal.

Mwah dat is zo'n ramp nog niet, clone of geen clone is niet zo'n zinnige discussie. Ik denk dan 'beter goed gekocht/gejat dan slecht zelf uitgevonden/gemaakt' :cool:
Dus of ze het nou zelf maken en ontwikkelen of dat outsourcen waarna hun naam op het bordje word mee geprint maakt nou niet zo gek veel uit. Zolang de kwaliteit maar goed is.

hires
06/09/06, 15:16
Mwah dat is zo'n ramp nog niet, clone of geen clone is niet zo'n zinnige discussie. Ik denk dan 'beter goed gekocht/gejat dan slecht zelf uitgevonden/gemaakt' :cool:
Dus of ze het nou zelf maken en ontwikkelen of dat outsourcen waarna hun naam op het bordje word mee geprint maakt nou niet zo gek veel uit. Zolang de kwaliteit maar goed is.

Mee eens. Ik denk dat deze het beste is te achterhalen aan de hand van ervaringen, dus ben benieuwd. Ik heb zelf nog geen server ervaringen, alleen desktop ervaring en die bevallen mij goed.

(Overigens zou het best interresant kunnen zijn waar de oorsprong ligt van een stuk hardware; manieren van produceren e.d. Maar ik ben daar ook eerlijk gezegd helemaal niet mee bezig).

Jesperw
06/09/06, 15:37
Swiftway vergeet je niet sun ;-)
En tja Dell... rare zaak, dan krijg je dubbel zo veel memory dan cpu upgrade... Ze zijn niet duur alleen de upgrades zijn belachelijk duur.
Als serieuze klant heb je een serieuze accountmanager en dan zijn al die rare aanbiedingen, upgrades en verzendkosten helemaal niet van toepassing. Dan krijg je gewoon altijd een scherpe prijs.

Swiftway-UK
06/09/06, 15:38
Als serieuze klant heb je een serieuze accountmanager en dan zijn al die rare aanbiedingen, upgrades en verzendkosten helemaal niet van toepassing. Dan krijg je gewoon altijd een scherpe prijs.

Klopt helemaal, die prijzen zijn ook een stuk scherper dan bestellen via de website.

santema
06/09/06, 15:44
ik denk zelfs dat dell een stuk goedkoper is dan menig hardware leverancier.

Jorem
06/09/06, 16:17
Om toch nog maar even wat over PCExtreme te zeggen want lees verder alleen maar Dell dingen.

Ik heb nu sinds 1,5 a 2 jaar mijn colocated server bij PCExtreme hangen en ben er zeeeeeer tevreden over. In het begin waren ze nog druk bezig met de website en was aanmelden voor Redbus e.d. wat lastiger. Nu gaat alles via de website en dat werkt perfect.

Was een keer in Redbus toen router ermee ophield en echt razendsnel werd alles weer gemaakt. Het blijft hardware en kan kapot gaan natuurlijk. Maar het is dan prettig om te weten dat het niet aan hun zal liggen en dat je geeneens hoeft te bellen omdat je weet dat ze er al mee bezig zijn. Super service dus.

Prijs van colo is ook aardig fors omhoog gegaan ja, maar daar heb ik nu wel 4x zoveel data voor. Als je ook kijkt naar hoeveel beter alles is geworden in de afgelopen 1,5 a 2 jaar wat beheer via website e.d. dan is het dat geld ook zeker wel waard.

quantum
06/09/06, 22:13
Wel grappig, ik zie bijna alle merken langskomen. Wij maken veel gebruik van intel servers (compleet intel dus). Hier hebben we zeer positieve ervaringen mee!

crazycoder
06/09/06, 22:20
Ik heb overigens ook al eens moederborden van dell voorbij zien komen, zou toch best kunnen dat ze die wel maken...
Als jij er een paar honderdduizend koop kan je ook je eigen naam erop gedrukt krijgen :)


Om toch nog maar even wat over PCExtreme te zeggen want lees verder alleen maar Dell dingen.

Ik heb nu sinds 1,5 a 2 jaar mijn colocated server bij PCExtreme hangen en ben er zeeeeeer tevreden over. In het begin waren ze nog druk bezig met de website en was aanmelden voor Redbus e.d. wat lastiger. Nu gaat alles via de website en dat werkt perfect.

Zelf heb ik geen ervaring met ze. Was wel pas bij een kennis die er een tijdje een colo server heeft hangen, enige wat opviel was dat er heel erg veel inkomend verkeer was. Maakt hij zich niet druk om omdat het toch niet betaald hoeft te worden. Verder is hij tot heden wel een tevreden mens.

Op zich denk ik overigens dat een dell dedicated niet echt een ramp is.