PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen gevraagd; dedicated servers van pcextreme (nieuwe dell's)



Thijssss
06/09/06, 00:49
Aan het begin van de afgelopen school vakantie heeft pcextreme hun
dedicated server aanbod aangepast naar Dell servers.
Daarmee zijn de prijzen een stuk omhoog gegaan, maar de configuraties (http://www.pcextreme.nl/producten::dedicated) (mijn oog valt op de SC430)
en diensten zijn best ok dacht ik zo.
(ik mis wel een raid 1 mogelijkheid maar ik heb ze maar eventjes gemailt hierover).

Er zit best wel een hoop dataverkeer bij inbegrepen, maar volgens mij is het
gebruikte netwerk (reasonnet) ook de slechtste niet?

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze servers
(er staan 3 dell systemen op hun website) bij pcextreme & het netwerk.

Alvast bedankt voor alle ervaring/informatie!

:lovewht:

JayvD
06/09/06, 06:58
Ik heb geen ervaring met PCExtreme maar ik kan je wel meer informatie geven over Dell's.

Dell systemen zijn altijd iets prijziger dan Clones (zelfbouw) echter is er in het datacentrum van hun ook een prijsstijging geweest van het stroom en rackprijs.
Zou best kunnen dat zij deze nu al doorberekend hebben met hun nieuwe systemen.

Vircon
06/09/06, 08:38
Dell systemen zijn altijd iets prijziger dan Clones (zelfbouw)

Dell is een clone..

Swiftway-UK
06/09/06, 10:18
Dell is geen clone.

hires
06/09/06, 10:37
Dell is een volwaardig eigen merk en lijkt me dus ook geen clone en al helemaal geen zelfbouw. Het ligt maar net aan je definitie van een clone, maar als in 'copy' of 'zelfbouw' of 'nep-goed-merk', nee.. lijkt me niet.

Ik ben overigens ook benieuwd naar de ervaringen van Dell, want legio bedrijven melden dat dit top servers zijn (los van de garantie en andere zaken die extra meegeleverd worden).

Tuneboy
06/09/06, 12:32