PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer en DNS gebruik



hires
05/09/06, 20:50
Ik heb sinds kort een ded.server in gebruik en wil daar nu een domein aan koppelen. Het domein is geregistreerd bij een andere provider en wil d.m.v. DirectAdmin DNS Management (van mijn resellerpakket!) een record toevoegen die alle verkeer doorstuurt naar het IP adres van die server. Het IP adres heb ik toegewezen gekregen en kan ik niet wijzigen; ik verwijs dus het domein door naar dat IP adres.

Zowel de DNS als het resellerpakket icm. DirectAdmin wordt geleverd door dezelfde provider. Ik kan dus het domein toevoegen, in DNS Management het domein doorverwijzen naar het IP adres van de server en dat zou kunnen werken.

Ik krijg bij de server dataverkeer geleverd, maar ook bij mijn resellerpakket. Ik wil alle dataverkeer die voor dat domein en server bestemd is alleen wordt opgeteld bij het verbruik voor dat account en zo min mogelijk gebruik maakt van het verkeer van het reselleraccount. Klopt het dat het maar een bescheiden verkeer wordt gegenereert op het reselleraccount op deze manier (alleen het doorverwijzen) en dat de rest van alle activiteiten en verkeer van het account van de server wordt opgepikt?

Just to be sure... :huh: :o

WMtools
05/09/06, 22:32
Zover ik weet en heb gemerkt, word er via een dns doorwijzing geen dataverkeer verbruikt op het account waar je de doorverwijzing hebt staan. In dit geval je reseller.

Al het verkeer word geteld bij het account waar je het domein op hebt.
In dit geval je server.

hires
05/09/06, 23:27
Ja het lijkt me ook eigenlijk niet meer dan logisch.. ik controleer het wel in de loop van de tijd, maar ben inmiddels 95% zeker. Bedankt.

hostlogic.nl
06/09/06, 10:43
Als ik je goed begrijp heb je de DNS server onder je reseller account draaien en de webserver op je eigen dedicated server. In dat geval zul je op je reseller account waarschijnlijk helemaal geen verkeer zien, DNS queries zijn namelijk heel klein en worden overal gecached waardoor er dus niet voor elke request op je webserver een verbinding met je DNS server gemaakt wordt. Daarbij draait de DNS in jouw reseller pakket waarschijnlijk gewoon mee op de DNS servers van je provider en die zullen echt niet voor elke klant bijhouden hoeveel DNS traffic er gegenereert wordt.

hires
06/09/06, 10:58
Geweldig, helemaal helder, bedankt!