PDA

Bekijk Volledige Versie : White Label ADSL gezocht



renovatio
05/09/06, 20:42
Een collega van mij geeft een maandelijkse nieuwsblad met een oplage van ca. 60.000 exemplaren dat gratis aan abonnees wordt verspreid in ongeveer 30 steden (bepaalde doelgroep). Ik help hem zo vaak mogelijk mee. De laatste tijd krijgen we erg vaak vragen over overstappen van kabel naar ADSL. De laatste weken zelfs zo erg veel, dat we dit zelf willen gaan doen op basis van white label (of andere vormen?).

Door te adverteren in ons blad kunnen we hierdoor ongeveer 150.000 personen bereiken. We verwachten ongeveer 2.000 abonnees te kunnen werven in de komende maanden. Ons doel is om maandelijkse inkomsten te creeren. Dus we zijn niet geinteresseerd in eenmalige provisies.

Iemand enig idee waar we terecht kunnen en hoe we dit aan moet pakken?

eMiz0r
05/09/06, 20:57
Leaseweb (www.leaseweb.com) bied het onder andere whitelabel aan. Tarieven zijn goed te doen, neem daarvoor contact met ze op.

lacanau
05/09/06, 23:32
Bel eens Bardo van Caveo.

BBP
06/09/06, 00:36
Een collega van mij geeft een maandelijkse nieuwsblad met een oplage van ca. 60.000 exemplaren dat gratis aan abonnees wordt verspreid in ongeveer 30 steden (bepaalde doelgroep). Ik help hem zo vaak mogelijk mee. De laatste tijd krijgen we erg vaak vragen over overstappen van kabel naar ADSL. De laatste weken zelfs zo erg veel, dat we dit zelf willen gaan doen op basis van white label (of andere vormen?).

Door te adverteren in ons blad kunnen we hierdoor ongeveer 150.000 personen bereiken. We verwachten ongeveer 2.000 abonnees te kunnen werven in de komende maanden. Ons doel is om maandelijkse inkomsten te creeren. Dus we zijn niet geinteresseerd in eenmalige provisies.

Iemand enig idee waar we terecht kunnen en hoe we dit aan moet pakken?

geen eenmalige provisies zeg je...
misschien kunnen wij toch eens praten?

Wij bieden zeer hoge provisies voor ADSL abbo's en nemen de complete afhandeling (backoffice) voor onze rekening.

white label / maatwerk heb ik ook opties voor.

Apoc
06/09/06, 01:00
Voor dergelijke aantallen is het misschien zelfs interessant om zelf een netwerk op te zetten en de zaken via BBned over je eigen netwerk te laten lopen. Je zou eens wat berekeningen moeten doen wat de kosten zijn, dan kun je dat afzetten tegen de marges van reselling. Ik vermoed dat je met een eigen netwerk meer winst zult kunnen behalen.

IPV een eigen netwerk zou je overigens ook een bestaande netwerk provider kunnen benaderen. De meeste netwerken gebruiken meer uitgaande traffic dan binnenkomende traffic - wat dus betekent dat de meeste netwerken een grote hoeveelheid binnenkomende traffic kunnen verwerken zonder dat ze met hogere kosten zitten. Misschien dat je dus op die manier op hele goedkope wijze bandbreedte kunt afnemen en dan je klanten via je eigen switches icm BBned laten lopen.

djalken
06/09/06, 08:59
Je kan eens bij een partij als rout IT aankloppen, die doen dit ook
http://www.routit.nl/pages/01-home/01-default.asp

flashinternet
06/09/06, 09:14
Wij hebben een zeer intressante deal met xsdsl http://www.xsdsl.nl Waarbij wij zeer goede maandelijkse provisie ontvangen. En met 2000 abonnees dan kan je bij hun z'n 10.000 euro aan inkomsten per maand verwachten!!!

xenosite
06/09/06, 09:59
Ik ben inmiddels door flashinternet getipt over dit topic.

Hou er wel rekening mee dat whitelabel DSL inhoud: Dat je zelf "kale" lijnen inkoopt en deze onder eigen naam doorverkoopt en zelf doorberekend aan de eind klant.

Waar jij eigenlijk naar vraagt in jou topic is dus een reseller systeem. Waarbij je dus provisie krijgt over jou verkochte lijnen. En dat de billing e.d. nog wel via de partner gaat.

Maar hierin hebben wij inderdaad interessante opties. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn dan kan je het beste contact met ons opnemen. Want hierin zijn natuurlijk erg veel verschillende mogelijkheden en afspraken te bedenken. Of stuur even een PM met je telefoon nummer dan neem ik contact op.

Swiftway-UK
06/09/06, 10:01
Wij kunnen je hier ook mee helpen in de nabije toekomst, overigens direct naar BBned of KPN gaan zal je niet meevallen, 2000 ADSL accounts Commit per jaar is voor hen al niet voldoende. Eigen netwerk ervoor bouwen is ook een afrader, zeker in het begin.

jan post
06/09/06, 14:39
Wat dacht je van Cambrium ? Deze hebben een aantal dochter adsl bedrijven zoals truedsl, myadsl, tweakdsl etc.

Ik denk dat deze partij jouw ook goed kan helpen.

Glenn
06/09/06, 14:45
www.fiberworld.nl, neem contact op met de reseller supportdesk
www.is.nl

BBP
06/09/06, 16:17
geen eenmalige provisies zeg je...
misschien kunnen wij toch eens praten?

Wij bieden zeer hoge provisies voor ADSL abbo's en nemen de complete afhandeling (backoffice) voor onze rekening.

white label / maatwerk heb ik ook opties voor.


met zeer hoge provisie bedoel ik: Euro 160.000,- eenmalig (ongeveer)
bij 2000 aansluitingen.

Bij een normaal whitelabel systeem moet je de klant eerst 2 jaar bedienen
voor je het binnen hebt.. en dan hebben we het nog de kosten gehad..

WI-Hosting
06/09/06, 17:18
met zeer hoge provisie bedoel ik: Euro 160.000,- eenmalig (ongeveer)
bij 2000 aansluitingen.

Bij een normaal whitelabel systeem moet je de klant eerst 2 jaar bedienen
voor je het binnen hebt.. en dan hebben we het nog de kosten gehad..

Hij laat toch duidelijk weten dat hij een maandelijkse provisie zoekt en geen eenmalige?
Om ook nog je tekst bold te maken, om het "op te laten vallen"..

zucht...

Je kan inderdaad bij leaseweb kijken, die hebben zeer nette prijzen, en een goed DSL netwerk. xenosite, kan ik jullie nummer via pm krijgen (en de openingstijden ;))?

BBP
06/09/06, 17:34
Hij laat toch duidelijk weten dat hij een maandelijkse provisie zoekt en geen eenmalige?
Om ook nog je tekst bold te maken, om het "op te laten vallen"..

zucht...

Je kan inderdaad bij leaseweb kijken, die hebben zeer nette prijzen, en een goed DSL netwerk. xenosite, kan ik jullie nummer via pm krijgen (en de openingstijden ;))?


zucht... terug

Zoals je kan lezen geef ik bijde opties een kans..
Eenmalige en maandelijks.

xenosite
07/09/06, 17:13
Een eenmalige provisie is natuurlijk bij ons ook altijd bespreekbaar! Toch vinden de meeste resellers een maandelijks bedrag leuker. Als een klant eenmaal een goede partij heeft gevonden dan wisselt hij niet snel.

nero
07/09/06, 17:24
renovatio,

Wij van Concepts ICT bieden Whitelabeled resellerprogramma's aan, wellicht interessant voor je?

Met vriendelijke groet,

renovatio
07/09/06, 19:18
Bedankt voor de reakties.

We zouden het fijn vinden als we de klanten toch zelf kunnen behouden en maandelijkse inkomsten kunnen creeren. Daarom dacht ik ten eerste aan white label. De verkoopprijzen kunnen we dan ook zelf beslissen.
Maar ik sta natuurlijk ook open voor andere mogelijkheden.

Een aantal vragen die bij mij opkomen:
- Hoe zet je de helpdesk op? Levert de partner ook een helpdesk? Of zijn er externe helpdesk service bureau's?

- Hoe zit white label adsl technisch in elkaar? Ik neem aan dat dit door de leverancier wordt beheerd?

Ik zal binnenkort een aantal leveranciers bellen en een afspraak maken. Maar als je alvast een offerte/aanbieding wilt sturen dan graag naar: renovatio@home.nl

BBP
08/09/06, 03:49
Beste renovatio,
hierbij een van onze opties.


VOORBEELD: Virtual ADSL ISP - connected by KPN (2000 klanten)

KPN-gedeelte:
Er wordt gewerkt met kale ADSL lijnen zonder diensten, dus alleen ADSL signaal. De helpdesk, modem levering en installatie’s word gedaan door KPN/SNT. De facturatie van het KPN gedeelte (19.95) loopt via de telefoonrekening van de klant.

ISP-gedeelte:
De ISP levert zelf de diensten op deze kale ADSL lijn. Onder diensten verstaan we: e-mail en nieuwsgroepen etc. De ISP voert zelf de helpdesk voor ISP diensten. De facturatie van het ISP gedeelte (bijvoorbeeld 6,95) loopt via de factuur van de ISP.


| In de bovenstadstaande situatie, bij 2000 ADSL lite abonnees zijn de verdiensten

| Euro 14.000 Maandelijks.
| Euro 60.000 Eenmalige provisie vanuit het netwerk.
| 2000 x 50% van de eventuele aansluitkosten. (optie)


Dit is een van de opties...

mdekeijzer
13/09/06, 09:48
Dus even samenvattend:

- uitbetaling op provisie basis, dus geen nieuwe klanten is geen inkomsten
- men hoeft als reseller geen materialen of iets dergelijks in te kopen
m.a.w. geen pyramide effecten waardoor het eerst geld gaat kosten
- uitbetaling kan maandelijks of eenmalig plaatsvinden
- helpdesk en installatie wordt gedaan door leveranciers
wij leveren enkel de nieuwe klanten aan

Verbeter mij even als ik iets niet goed heb vermeld.....

nero
13/09/06, 10:07
mdekeijzer,

Het scenario wat jij schetst is een standaard Resellerschap, waarbij je een eenmalige commissie ontvangt en zelf nergens verantwoordelijk voor bent. Jij brengt klanten aan, krijgt een eenmalige commissie per klant en de provider doet de rest.

Bij het whitelabeled Resellerschap, krijg je inkoopprijzen die onder de end-user prijzen liggen zodat je zelf je verkoopprijs kunt bepalen. Jij bent verantwoordelijk voor facturatie richting je eindklant. Apparatuur en monteurs zijn in te kopen, zodat je deze kosten ook door kunt berekenen aan je klant. De eerstelijns support doe je normaal gesproken zelf, indien je wenst dat de helpdesk van de provider dit doet dan kan dit echter zitten hier extra kosten aan verbonden.

Met vriendelijke groet,