PDA

Bekijk Volledige Versie : Solcon SIP Trunk in asterisk/Trixbox



rverheij
05/09/06, 19:56
Beste allemaal,

Wie heeft er ervaring met Solcon SIP accounts in combinatie met Asterisk At home / Trixbox?
Ik krijg het niet voor elkaar om inkomend verkeer bij m'n asterisk box uit te laten komen. Iemand een voorbeeld van een werkende configuratie?

Groeten,
Robbert

systemdeveloper
05/09/06, 20:24
juiste poorten naar de bak opengezet?

Als je het voip nummer belt, krijg je dan voicemail, een nederlandse dame die zegt dat het nummer niet in gebruik is of een engelse dame die zoiets roept?

rverheij
05/09/06, 21:46
Ik krijg een niet in gebruik toon. Afhankelijk van via welke provider ik bel hoor ik eventueel een Nederlandse dame wat roepen.

Op diezelfde bak zit ook een trunk van voipbuster, deze werkt inkomend zonder problemen.... Op dit moment is het zo dat iedere poort netjes geforward wordt naar deze bak (DMZ).

edit: Owja: uitbellen lukt wel gewoon...

systemdeveloper
05/09/06, 22:23
dan heb je waarschijnlijk in je extensions.conf iets scheef zitten.

In /var/log/asterisk/full moet dan wel te vinden zijn wat er fout gaat.

rverheij
05/09/06, 22:34
Zoiets verwachtte ik al, maar hij komt niet eens binnen... Lijkt er op dat ik morgen toch solcon moet gaan vragen waarom ik geen verkeer binnen krijg.......

systemdeveloper
05/09/06, 23:26
je kunt in de asterisk console nog eens 'sip debug' intikken en dan jezelf opbellen. Zie je nog iets meer.

jinxedworld
05/09/06, 23:32
Kan ook asterisk console induiken met "asterisk -rvvvvvvvvvvvvvvv". Zie je ook genoeg wat er gebeurd.

DennisWijnberg
06/09/06, 10:14
debug sip is de meest gedetaileerde...