PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhost negeert mij



SVG
05/09/06, 16:57
Ik zit met een irritant probleem. Ik heb nu anderhalf een dedicated server bij een bepaalde webhost. Ik ben een kleine klant, en dat merk ik wel in de service.. dit was financieel nog wel te verkroppen toen nog 1 van mijn grootste sites op de server stond. Deze heb ik echter offline gegooid, financieel wat het niet meer haalbaar om de dedicated server aan te houden en dat ivm de trage responsetijden en instabiel netwerk heb ik besloten om naar een andere webhost te gaan. Ivm de vakantieperiode is dat hele verhuizen niet echt soepel verlopen, nu sinds ruim een week is dat verhuisproces in gang gezet.
Nu is sinds vorige week mijn database kapot (uit het niets), er draait geen admin panel oid op mijn server, dus ik heb geen enkele toegang tot de server dus ook geen mogelijkheid om dit soort problemen op te lossen. Vorige week vrijdag is mij telefonisch beloofd dat het die dag allemaal opgelost zou worden (het netwerk draaide vlekkeloos, dus mijn mailtjes met verzoek tot reparatie werden direct in de prullenbak gegooid, terwijl ze zelf konden constateren dat de verschillende websites niet meer goed functioneerde). Vrijdag is de boel voor 5 minuten online gekomen, en na die 5 minuten klapte de database er al weer uit. Gemailed en gebeld, maar ik wordt genegeerd. Ik voel me nu een enorme spammerd, maar jemig, er draaien geen grote sites op, dan kan een database het toch niet opeens begeven? En het irritantste is nog dat het lijkt alsof ik het zelf maar moet oplossen, terwijl ik daar geeneens de middelen plus knowhow voor heb.

Wat kan ik in godesnaam nog doen om aan te geven dat ik geholpen wil worden? Het komt nu over als een rancuneuze actie van mijn webhost (ik heb mijn onvrede geuit over de service en server dus ik ga verhuizen) Ik ben afhankelijk van ze qua verhuizen (is ook mijn domeinregistrar), dus willen ze me zo dwars gaan zitten? :(
Het zou voor hun ook een stuk makkelijker zijn als me zouden helpen, des te eerder zijn ze van deze zeurpiet af. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Nb. Ik ben er niet op uit om een discussie over een bepaalde webhost uit te lokken. Gerichte suggesties zijn van harte welkom...

systemdeveloper
05/09/06, 17:08
Unmanaged? Zelf managen dan maar. En als je daar geen contract voor hebt, kun je natuurlijk proberen je huidige leverancier (of iemand anders) in te huren om het probleem op te lossen.
Dat is zo ongeveer de normale gang van zaken.

Als je nog ssh toegang hebt, hoeft de leverancier verder weinig te doen. (bij unmanaged).

izdesign
05/09/06, 17:08
Niet voor cheap-ass bedrijven kiezen, met een beetje gezond verstand kan je al een goed bedrijf vinden..

Swiftway-UK
05/09/06, 17:08
Gaat het om een managed server of een unmanaged server?
Je hebt dus een dedicated server, als het een unmanaged server is, dan hoor jij dit soort zaken op te lossen, is het een managed server, zoek dan uit wat er onder de taken van de hoster valt, dat zou omschreven moeten zijn in je overeenkomst.

systemdeveloper
05/09/06, 17:09
3 berichten op dezelfde minuut... hulde :)

Swiftway-UK
05/09/06, 17:13
ja idd :) toeval, twee met ongeveer dezelfde boodschap ook ;)

systemdeveloper
05/09/06, 17:17
Snel de lotto invullen... ;)

SVG
05/09/06, 17:18
Niet voor cheap-ass bedrijven kiezen, met een beetje gezond verstand kan je al een goed bedrijf vinden..

Mijns inziens is het een goed bedrijf.

Zo'n anderhalf jaar geleden is deze webhost met een snelle oplossing gekomen voor mijn site die toen binnen korte tijd uit zijn voegen barste (eens soort van speciaal contract opgesteld). In al die tijd heeft de webhost de problemen voor mij opgelost, ik heb weinig eisen maar in dit geval is het wel een managed server. Maar dat is het punt nu niet, het gaat erom dat ik ze totaal niet kan bereiken (in het verleden ging dat ook wel stroef, maar toen ik ze nog wel bereiken, en werden eventuele problemen gewoon opgelost).
Ik heb een server bij ze genomen met de afspraak dat de boel verder geregeld zou worden. Ik ben slechts een klein particuliertje met toevallig wat grote sites die niet erg technisch ingewikkeld zijn. De nieuwe server bij andere webhost staat reeds klaar, maar dan moet ik ze wel kunnen bereiken om alles te kunnen verhuizen en om nog een recente backup te kunnen maken. Dat hoeft er alleen maar te gebeuren, dan zijn ze van me af.

Edit: De enige toegang wat ik dus tot de server heb is via de FTP, en (als die werkt) phpmyadmin

HBCS
05/09/06, 19:36
als je nog toegang heb tot de server zo snel als mogelijk is een backup maken en downloaden
vervolgens bij een eventuele nieuwe hoster het een en ander uitleggen en dan weer zo snel als mogelijk is de site's weer online brengen
ik denk dat de nieuwe hoster je daar graag mee helpt
vervolgens even aan de telefoon overleg plegen met de oude hoster over wat er fout gegaan is zodat hij dat in de toekomst niet nog een keer zal doen
je zou dus de oude hoster kunnen blijven gebruiken voor het registreren van domeinnamen
suc6 er mee

nzyme
05/09/06, 21:16
Ik ben een kleine klant, en dat merk ik wel in de service..

met alle respect, maar toen had je allang weg moeten zijn. Het mag niet uitmaken of jij een grote of kleine klant bent, waar het om gaat is DAT je klant bent...

veenman
05/09/06, 21:42
Inderdaad, probeer een volledige backup te draaien van je website, via FTP en phpMyAdmin (of een ander speciaal database-backup-script dat je via FTP installeert). Daarna zo snel mogelijk weg bij deze partij en zorg er voor dat je alles goed opzegt, bij voorkeur per aangetekende brief, zodat je zeker van ze af bent.

SVG
05/09/06, 22:29
Ik probeer dus nu ook te verhuizen, ik heb mijn nieuwe server al netjes ingericht.. het enige wat er nog moet gebeuren is daadwerkelijk de verschillende domeinen er naar laten verhuizen en dat de webhost ervoor zorgt dat ik de database weer kan benaderen zodat ik daar de meest recente backup eruit kan halen en die ook op de nieuwe server kan gooien. Mijn probleem nu is dat ik mijn webhost niet kan bereiken, en dan houdt het verhuizen al heel snel op. Het enige wat ik nu nog kan doen om hun te bereiken is eventueel in de auto stappen om naar ze toe te rijden, maar dat is een pokke-end voor een simpel verzoekje..

Het kan allemaal zo snel gepiept zijn, als er eens een telefoon wordt opgenomen of een mail wordt beantwoord.

AlfaHosting
06/09/06, 13:04
Ik probeer dus nu ook te verhuizen, ik heb mijn nieuwe server al netjes ingericht.. het enige wat er nog moet gebeuren is daadwerkelijk de verschillende domeinen er naar laten verhuizen en dat de webhost ervoor zorgt dat ik de database weer kan benaderen zodat ik daar de meest recente backup eruit kan halen en die ook op de nieuwe server kan gooien. Mijn probleem nu is dat ik mijn webhost niet kan bereiken, en dan houdt het verhuizen al heel snel op. Het enige wat ik nu nog kan doen om hun te bereiken is eventueel in de auto stappen om naar ze toe te rijden, maar dat is een pokke-end voor een simpel verzoekje..

Het kan allemaal zo snel gepiept zijn, als er eens een telefoon wordt opgenomen of een mail wordt beantwoord.

Als de hoster hier op WHT zit helpt een naam vernoemen meestal wel. Vaak schiet men dan wel in actie.

bmaster
07/09/06, 09:36
Ik heb een gelijkaardig probleem, bij een belgische hoster die hier wel degelijk leest. Meestal krijg ik geen, of pas na lange tijd (meer dan een week) een antwoord op mails. Het probleem waar ik de laatste tijd last van heb, is dat de permissions van bestanden zodanig staan ingesteld dat ik ze zelf niet meer kan lezen of verwijderen via ftp. Dus ook niet backuppen. Erg leuk allemaal. Afgelopen zondag stuurde ik hen een mail daarover, en was het na een half uurtje al opgelost. Maar even later waren er opnieuw problemen hiermee, en tot op heden heb ik geen antwoord gekregen.

Ik ook aan het overstappen naar een nieuwe hoster, maar als ik m'n oude bestanden niet kan lezen is erg moeilijk om ze over te zetten naar de nieuwe server. De hoster over wie ik het nu heb, zal hopelijk wel weten dat het over hem gaat.

Ondertussen heb ik een PB gekregen van de betreffende hoster. Hopelijk zijn de problemen nu snel opgelost. Ongelooflijk hoe een post op dit forum zo snel resultaat kan hebben!

AlfaHosting
07/09/06, 14:35
Ik heb een gelijkaardig probleem, bij een belgische hoster die hier wel degelijk leest. Meestal krijg ik geen, of pas na lange tijd (meer dan een week) een antwoord op mails. Het probleem waar ik de laatste tijd last van heb, is dat de permissions van bestanden zodanig staan ingesteld dat ik ze zelf niet meer kan lezen of verwijderen via ftp. Dus ook niet backuppen. Erg leuk allemaal. Afgelopen zondag stuurde ik hen een mail daarover, en was het na een half uurtje al opgelost. Maar even later waren er opnieuw problemen hiermee, en tot op heden heb ik geen antwoord gekregen.

Ik ook aan het overstappen naar een nieuwe hoster, maar als ik m'n oude bestanden niet kan lezen is erg moeilijk om ze over te zetten naar de nieuwe server. De hoster over wie ik het nu heb, zal hopelijk wel weten dat het over hem gaat.

Ondertussen heb ik een PB gekregen van de betreffende hoster. Hopelijk zijn de problemen nu snel opgelost. Ongelooflijk hoe een post op dit forum zo snel resultaat kan hebben!


Zoals ik al eerder zei helpt een probleem posten hier soms echt snel :)

SVG
11/09/06, 11:38
Zucht wat een verschrikking. Mijn server functioneert inmiddels 2 weken al niet meer. Mijn webhost (Linkup) houdt vol dat het probleem bij mij ligt terwijl ik nooit de oorzaak ben geweest van de database problemen. Het lijkt alsof er een oude database backup terug is gezet, want ik moet opeens weer met de oude gegevens inloggen.. Ik word steeds uit phpmyadmin gekicked en moet opnieuw inloggen, wat volgens de phpmyadmin site te verhelpen is met aanpassingen in de config file.. deze kan ik echter niet wijzigen dus dan houdt het voor mij al snel op. Heb nu al minstens 20 keer gemailed dat ik onmogelijk iets aan het probleem kan doen, maar op 1 of andere manier weigert de technische afdeling mij te geloven. Ik snap er echt geen kont meer van. :huh:

Thijssss
11/09/06, 15:30
Het is een dedicated server en ik neem aan unmanaged? Je kan toch gewoon met ssh inloggen en de boel repareren/opnieuw installeren etc' :huh:

SVG
11/09/06, 16:09
Het is een dedicated server en ik neem aan unmanaged? Je kan toch gewoon met ssh inloggen en de boel repareren/opnieuw installeren etc' :huh:

De eerste pagina zeker over het hoofd gezien? :X

Thijssss
11/09/06, 22:12
De eerste pagina zeker over het hoofd gezien? :X

Owja.. dat verhaal staat ook iets verder naar beneden. Ik had de hele topic wel eens gelezen. Sorry dus daarvoor, mijn fout. ->|

Teun
12/09/06, 11:31
Mijn webhost (Linkup)......Heb nu al minstens 20 keer gemailed dat ik onmogelijk iets aan het probleem kan doen, maar op 1 of andere manier weigert de technische afdeling mij te geloven. Ik snap er echt geen kont meer van. :huh:

Ik heb gezocht op ''linkup'' op dit forum en het kan me niets verbazen dat dit gebeurt :eek:

Mocht je overigens hulp nodig hebben met het herstellen van databases of iets, mag je mij altijd PM'en, help graag!

DOMENICO EDIT: Wil je ophouden met het spelen voor Sherlock aub? De TS is verstandig genoeg en alleen eigen ervaringen zijn toegestaan. Niet meer doen!

marijn79
12/09/06, 17:01
[compleet off topic] Domenico is weer op oorlogspad, even iets opzoeken voor iemand mag hier niet meer... Hij vergeet wel eens dat niet iedereen een goede zoeker is en dat men het daarom erg fijn kan vinden als iemand anders dat voor je doet...


Rik-edit: Het gaat om de manier waarop. Daarnaast ga jij nu wederom off-topic... Als het je niet 'bevalt' dan blijf je simpelweg gewoon weg ;)

DOMENICO EDIT: Zoeken voor anderen is waar een forum om draait maar het gaat hier toch duidelijk ergens anders over. Elkaar helpen juichen wij toe maar elkaar de grond in boren niet.

SVG
13/09/06, 15:47
Mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik heb me niet meer druk gemaakt om de brakke database en er op aangedrongen dat de 7tal domeinnamen per direct werden overgezet naar de nieuwe server. En het overzetten van een .com ging verbazend snel, want 2 uur nadit ik bericht kreeg dat het was overgezet was de domeinnaam al in werking op de nieuwe servert. Ik heb het cms geinstalleerd en de backup er overheen gegooid. Na 2 weken slecht weer draait nu alles weer als een zonnetje!

daandaandaan
20/09/06, 22:54
Beste,
Mag ik vragen of het hier om Linkup ging?

Serve-xs
20/09/06, 23:06
Dat stond in een bovenstaand bericht daan.
Erg vreemde reactie trouwens.

alexbik
21/09/06, 08:08
Mijns inziens is het een goed bedrijf.

[ ... ]

Dat hoeft er alleen maar te gebeuren, dan zijn ze van me af.



Blijkbaar zijn de meningen over wat een goed bedrijf is nogal verdeeld. Ze hebben dan in het verleden misschien goede dingen gedaan, maar nu laten ze je wel mooi met je probleem zitten...

Het komt op mij over alsof ze gewoon niet meer zo veel zin hebben om je te helpen omdat het spul toch gaat verhuizen. Niet echt een professionele instelling. Dom ook, want je komt elkaar gegarandeerd weer een keer tegen, om nog maar te zwijgen over de negatieve verhalen.