PDA

Bekijk Volledige Versie : MoH:AA Spearhead : rcon zit vast



m00
04/09/06, 19:51
Beste hosters,

Ik draai momenteel 3 servers met daarop het spel Medal of Honor : Allied Assault Spearhead op Windows 2003 Standard.
Nu heb ik telkens het volgende probleem:
Na een tijd (paar dagen) zit de rcon (dingetje waarmee je de server kan beheren) vast.
Dit bij alle 3 de servers, waarop meerdere MoH:AA SH gameservers staan.
Dit is ook in 1 keer zo, dus alle 3 de servers hebben de ene dag nog rcon access, en de volgende dag doet niks het meer. (kan ook zijn dat het telkens op het zelfde moment gebeurt omdat ik steeds alle 3 servers tegelijk restart)
Commands worden niet meer uitgevoerd en er komt geen output terug van de server.
Iemand bekend met dit probleem, en eventueel een oplossing?

- Jasper

Stewie
04/09/06, 19:58
Vuile olossing: restart de hele server ;)

m00
04/09/06, 19:59
Vuile olossing: restart de hele server ;)

Dan werkt het inderdaad wel weer, maar om dat telkens te blijven doen, is ook niet zo leuk. :)

NWO
04/09/06, 21:56
Is een bug van mohaa, kun je helaas niks aan doen :(

TiMMiEJ
04/09/06, 22:08
Ik draai de mohaa servers op linux en heb daar nog geen problemen mee gehad.

BeneluxGaming
04/09/06, 22:52
Ik zelf ook niet. Nooit geen problemen.

m00
04/09/06, 22:59
Linux schijnt daar inderdaad geen problemen mee te hebben.
Iemand eventueel tips voor een fix o.i.d.? (indien het inderdaad een bug is)

dopi84
04/09/06, 23:35
Is geen fix voor zover ik weet.
Windows heeft dit altijd. Optie is: Restart de server zelf.

Draai je toevallig ook DMW 3 op dezelfde server??

Anyway, er is geen oplossing voor zover ik weet.
Linux heeft hier geen last van.

m00
04/09/06, 23:37
Is geen fix voor zover ik weet.
Windows heeft dit altijd. Optie is: Restart de server zelf.

Draai je toevallig ook DMW 3 op dezelfde server??

Anyway, er is geen oplossing voor zover ik weet.
Linux heeft hier geen last van.

De DMW server word wel gebruikt door de gameserveradmins, maar de DMW server files worden gewoon vanuit hun huis gedraait, en niet op de server.

JayvD
04/09/06, 23:38
Misschien een beetje off-topic maar spellen die op de Quake engine spelen kan je vaak beter op linux draaien dan op windows.

Vind het persoonlijk stabieler en betrouwbaarder, tevens zie je vaak dat er wel fixes voor linux komen maar niet voor windows.

Als je geen ervaring met linux hebt is het natuurlijk niet een optie.

Veel succes met oplossen van probleem, ik ben door dit soort problemen overgestapt met bepaalde spellen van windows naar linux.

Stewie
05/09/06, 00:03
MoH: BT heb je windows voor nodig en dan is het makkelijker om 1 multi-install te maken voor moh:aa, sp en bt

B3rt
05/09/06, 01:39
En sommige hebben bv alleen maar Windows of Linux servers (dus 1 van de 2) en niet alle 2.
Je kan dus niet zeggen: neem X want dat is beter, bij de ene game is X beter bij een andere is Y beter....

DutchTSE
05/09/06, 01:40
tevens zie je vaak dat er wel fixes voor linux komen maar niet voor windows.
Call of Duty 2 :rolleyes: :p

(is toch ook Q3 engine?)

gjtje
05/09/06, 02:31
Je kan het spel als service draaien en middels een scheduled task de services herstarten om bijvoorbeeld 03:00.
Kan trouwens ook als het spel niet als service draait, alleen moet je dan met een scriptje het bijbehorende pid zoeken en deze killen.

3j3ct
05/09/06, 10:06
Je kan het spel als service draaien en middels een scheduled task de services herstarten om bijvoorbeeld 03:00.
Kan trouwens ook als het spel niet als service draait, alleen moet je dan met een scriptje het bijbehorende pid zoeken en deze killen.

of een programma zoals serverchecker gebruiken

Stewie
05/09/06, 10:36
Je kan het spel als service draaien en middels een scheduled task de services herstarten om bijvoorbeeld 03:00.
Kan trouwens ook als het spel niet als service draait, alleen moet je dan met een scriptje het bijbehorende pid zoeken en deze killen.
Dat is geen oplossing voor het probleem dat de topicstarter noemt :)

B3rt
07/09/06, 01:22
Klopt, enige oplossing is een server reboot.
De game of service starten heeft geen nut, na deze restart werkt de rcon nog steeds niet. Het enige is dus inderdaad een complete reboot, dan doet de rcon het weer.