PDA

Bekijk Volledige Versie : Hp Switch!!!



JoostBloem
03/09/06, 00:27
Beste Medeforumers,

Al onze HP switches willen het helemaal niet meer doen!!!

Tijdens een reboot van de switch checked hij alle poortjes maar de poortjes komen niet meer up. Zo is het bij 4 switches.. Het zijn de HP 2626 en 2424
etc...

Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Thnxs,

Joost Bloem

BeneluxGaming
03/09/06, 01:01
Misschien even proberen de switches helemaal te resetten? Dus even met iets kleins het reset knopje indrukken?

JoostBloem
03/09/06, 01:03
Misschien even proberen de switches helemaal te resetten? Dus even met iets kleins het reset knopje indrukken?

Dat hebben wij gedaan en wil niet helpen.

MikeN
03/09/06, 01:05
Wijzig je wachtwoorden, doe een config, int 1-24 enable en een show config als het dan nog niet werkt. Als alle switches hier tegelijk last van hadden is er gewoon een grapjurk bezig geweest ;)

MediaServe
03/09/06, 01:14
Klinkt als gehacked ;)

Laat me raden, ze hebben allemaal hetzelfde wachtwoord?

Unixboy
03/09/06, 11:17
Ik gok het volgende: SNMP community's als default, dit betekend dat de standaard community er stond waar ook write access op manager niveau op staat.

Anders: Firmware updaten

mrleejohn
03/09/06, 11:20
Misschien een loop of defecte kabel... alle kabels (of blades) los en dan rebooten...

JoostBloem
03/09/06, 17:32
Beste Medeforumers,

Inderdaad de switches waren gehackd en alle poorten stonden uit.
Na de switch een intern ip te hebben gegeven firmware geupgrade en alle poorten weer aangezet draait alles weer.

Echter hadden de switches niet de zelfde gebruikersnaam even als het wachtwoord.

Bedankt voor jullie reacties.

Technotop
03/09/06, 17:41
Beste Medeforumers,

Inderdaad de switches waren gehackd en alle poorten stonden uit.
Na de switch een intern ip te hebben gegeven firmware geupgrade en alle poorten weer aangezet draait alles weer.

Echter hadden de switches niet de zelfde gebruikersnaam even als het wachtwoord.

Bedankt voor jullie reacties.

Writeaccess dus via SNMP. Laatst zijn wij er ook opgewezen door een concullega dat een van onze switches openstond (SNMP). Helaas kan het voorkomen dat hij na een firmware upgrade alles naar default schrijft. Hoeft maar één gek te zijn die dit oppikt en het zal misbruiken.

systemdeveloper
03/09/06, 17:44
Haha, daar ben ik ook al eens keer voor mijn bed uit moeten komen. Had ook iemand de boel een beetje snel (=goedkoop) geïnstalleerd. Duur geintje ;)

phreak
03/09/06, 17:48
Het is zoiezo al slim om een switch alleen accessable te maken vanaf een server die op het netwerk intern draait, of dmv een ACL .