PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver colocaten bij leaseweb ?



Tjello
28/08/06, 23:10
Wij willen graag een gameserver laten colocaten bij leaseweb. Heeft iemand enige ervaring met hun mbt de ping welke gehaald kan worden in nederland ?

Het pakket welke ze in 1u aanbieden is qua prijs zeer aantrekkelijk echter ook qua services (ruim voldoende dataverkeer en APC). Als jullie andere suggesties hebben hoor ik het natuurlijk graag :cool:

3j3ct
28/08/06, 23:12
let je wel op het aantal ip adressen dat je nodig hebt?

xserve
28/08/06, 23:30
Wij nemen een rack af bij Leaseweb en wij zijn zeer tevreden over hun netwerk en over hun additionele diensten (alles heeft een prijs, maar goed). Pings zijn gewoon heel goed, maar dat is tegenwoordig bij bijna alle grootte spelers in Nederland, volgens mij.

Erik
28/08/06, 23:55
Pings van leaseweb zijn ok. Colo server van mij is er wel wat keertjes uit geweest in het verleden door kapotte netwerkdelen, maar de laatste maanden geen problemen gehad en de problemen werden destijds vrij snel verholpen.

B3rt
29/08/06, 15:16
Leaseweb is eigenaar van Gameservers.net, misschien beantwoord dat al genoeg op je vraag of de ping etc goed is.

Sphere
29/08/06, 22:45
Leaseweb is eigenaar van Gameservers.net, misschien beantwoord dat al genoeg op je vraag of de ping etc goed is.

Ook daar valt nog niet echt iets over te zeggen als we niet weten welk type traffic TS op het oog heeft (volume, standard, premium) en de locatie.
Over de locatie Easynet ben ik zelf niet echt onder de indruk.

ErikKosters
30/08/06, 01:23
@Sphere: Vindt de locatie Easynet te Schiphol-Rijk beter ogen dan TelecityRedbus. En kwa Security ook een stuk beter.

Tjello
30/08/06, 16:56
Als eerste bedankt voor de snelle reacties :)

Op dit moment is het zo dat we met een groep van 12 man 2 call of duty 2 servers willen gaan gebruiken (1 public en 1 private), qua dataverkeer komen we nooit aan het volume wat easyweb ons aanbiedt (denk ik). We wachten eerst af hoe het verder gaat lopen voordat we in andere zaken gaan investeren.

Wacht alleen nog op 1u kast, overige zaken zijn al binnen en hoop hem volgende week klaar te hebben om in het datacenter @ schiphol-rijk te plaatsen.

Switch0r
31/08/06, 11:36
LeaseWeb is goed voor gameservers

Kijk men windows dedicated servertje dan in de NL ranking :W:

http://www.game-monitor.com/search.php?game=cstrike&country=NL&order=grank

Of in de World Ranking (tusse de chinezen lol)

http://www.game-monitor.com/search.php?game=cstrike&order=grank

500Gb traffic per maand heeft die cs 1.6 server zeker nodig

http://www.game-monitor.com/server-stat-image/0/FFFFFF/000000/0000FF/000000/82.192.74.63:27015.png

gjtje
31/08/06, 15:32
Neem wel een connectiviteit die gemaakt is voor diensten die een stabiele verbinding vereisen, dus geen volume.

Radi
31/08/06, 17:47
Klopt, je moet voor de standaard traffic gaan en niet voor vlume!

The Unknown
19/09/06, 23:38
Ik heb weleens van een leaseweb-klant een testmachine gecolocate. Echter werkt leaseweb met prioriteitsverkeer, en waren mijn pings een stuk lager dan andere colocatie plaatsen waar ik toen de tijd teste. Ook vielen de pings naar Belgie enorm tegen.

Inmiddels is het zo'n 2 jaar geleden dat ik daar heb getest, misschien is de situatie nu verbeterd. Maar zeker dat pririteitsverkeer (waar je dus voor betaald) en de verbinding naar Telenet zijn wel dingen om over na te denken. Ik had getest te schiphol-rijk.

Tjello
20/09/06, 02:43
Tot op heden bevalt het uitermate goed, ping is vrij hoog (50) maar dat ligt meer aan de internetprovider dan aan leaseweb (ping tot aan provider is 36). Dit hebben meerdere leden echter zijn daar verder geen problemen mee, we hebben ook uitschieters die een ping van 20 hebben...

JanSmit
20/09/06, 10:37
Hoi,

Zelf ben ik zeer tevreden. Ping hier op eigen server is gemiddeld 8 ms.

good luck

Jan

DutchTSE
20/09/06, 20:01
Pings liggen vooral aan de internet provider die je zelf gebruikt :)

praktijkvoorbeeld:
sinds 1999 geinternet via HCCNet (en laatste jaartje via xs4all dus), had laatste jaar een ping van 8-10 op me eigen servers

Sinds enkele maanden zit ik bij wanadoo: ping van 50 op me eigen servers

Beetje balen dus...krijg er wel 1.5 mb/s downloadsnelheid voor terug, handig voor de linux iso's ;)

JayvD
21/09/06, 00:11
Misschien is Leaseweb wel aan te raden als colo locatie alleen zou ik wel het contract zeer grondig doorkijken dat je niet tegen nare verassingen aanloopt.

Savvas
21/09/06, 12:37
Pings liggen vooral aan de internet provider die je zelf gebruikt :)

praktijkvoorbeeld:
sinds 1999 geinternet via HCCNet (en laatste jaartje via xs4all dus), had laatste jaar een ping van 8-10 op me eigen servers

Sinds enkele maanden zit ik bij wanadoo: ping van 50 op me eigen servers

Beetje balen dus...krijg er wel 1.5 mb/s downloadsnelheid voor terug, handig voor de linux iso's ;)

ligt in geval van leaseweb ook aan hun, ze bieden verschillende traffic opties waarbij volume de minste prioriteit krijgt, hogere pings zijn dus zeker niet uitgesloten.

Magus
08/10/06, 12:37
Bij leaseweb stijgt de prijs voor bv rackspace op sommige dagen ook spontaan met 60% ;)