PDA

Bekijk Volledige Versie : Handelsplan voor internet diensten



Serve-xs
28/08/06, 18:31
Geachte,

Ik ben al een tijdje bezig om een aantal belangrijke punten te noteren en uit te zoeken, maar met het totaal plaatje 'het handelsplan' ben ik niet zo handig.

Ik vraag me af wat er allemaal in zo'n handelsplan moet staan, waar moet ik aan denken en wat is handig om hier in te vermelden?

Alvast bedankt!

groenleer
28/08/06, 22:14
tip: www.kvk.nl

Uit ervaring weet ik dat alles dat je zelf uitvind/ontdekt/leert beter blijft hangen dan de dingen die kant en klaar worden aangedragen.

Zo'n handelsplan noemen ze ook wel een ondernemingsplan.

snaaps
29/08/06, 02:16
Handelsplan?

Deze hebben wij pas na 3 jaar gemaakt nadat wij bestaan.
Dit was noodzakelijk voor de bank.

Lennard
29/08/06, 11:04
* Introductie van je onderneming, product/dienst en mensen
* Markt en Marketing: Doelgroep(en), concurrentie, strategie
* Operationele aspecten: Rechtsvorm, verzekeringen
* Planning/Tijdlijn
* Financiele aspecten: financiering, af- & omzetprognose, risico's

Marktinformatie is bijzonder belangrijk, en het moeilijkst te verkrijgen, dus probeer een aantal gesprekken te voeren met mensen die op dit moment een ISP runnen.

Praat ook een met een bank en probeer erachter te komen wat zij graag zien in een ondernemingsplan.

Dit is een aardige handleiding:
www.bizidee.be/webfiles/files/15.pdf

hires
29/08/06, 13:27
Ik heb bij de Kvk destijds een cd'tje met een voorbeeld aangeschaft. Je krijgt belangrijke en kritische vragen waar je voor het eindeprodukt (je ondernemersplan) antwoord op moet geven. Je wordt gedwongen over deze zaken (soms aandachtig) na te denken en daarmee ben je redelijk voorbereid. Het is op zich een vrij algemeen plan met algemene vragen, maar op zich zou je kunnen zeggen dat 'zaken doen' ongeveer dezelfde regels gelden. Je haalt er voor 85% wel nuttige info uit, waarmee je zelf een 100% eigen ondernemersplan kan maken.

quicknl
10/09/06, 20:51
het is het meest handig voor jezelf. Wij maken ieder jaar een jaarplan, hoe we het komende jaar door gaan komen en wat we gaan doen. Heel handig

AlfaHosting
10/09/06, 21:17
Ondernemingsplan is opgesteld door onze boekhouder.

mitedo
11/09/06, 01:34
Een ondernemingsplan is toch meer dan alleen cijfertjes. Het gaat ook om je intenties... Wat wil je, wie ben je, waarom ben jij een goede ondernemer, marktonderzoeken, etc. etc.