PDA

Bekijk Volledige Versie : Dealers/Groothandels/Webshops



WI-Hosting
25/08/06, 01:26
Ik ben benieuwd waar iedereen zijn server inkopen doet.
Ik ben dan ook zelf op zoek naar een goede maar vooral goedkope groothandel/webshop die alle server onderdelen aanbied.

Maar dan geen interesse in mcdos waar je xx.xxx euro per jaar omzet moet hebben.
Gewoon proberen zo goedkoop mogelijk vanaf instapprijs te zijn :)

Een pluspunt is in de buurt van r'dam, dan kan ik makkelijk afhalen.

Mvg,

P.s. Belgie mag ook!

snaaps
25/08/06, 09:39
www.4launch.nl
www.sallandautomatisering.nl
www.magna.nl (per mail aanvragen)
www.ahead-it.be
www.s3s.be (beetje vaag bedrijf)

almar
25/08/06, 09:43
http://www.hpsindustrial.nl/

eMiz0r
25/08/06, 11:44
http://www.twp.nl

wbakker-letsgoonline
25/08/06, 11:49
www.micro-mail.nl

WI-Hosting
25/08/06, 11:56
www.micro-mail.nl

Ik zie daar geen rackmount spullen (zoek dus ook een plek voor cases en moederborden) :S

snaaps
25/08/06, 11:59
Zoeken naar hardware en prijzen:

www.google.nl
www.nieuw.nl
www.tweakers.net
www.pricewatcher.com

NIS3
25/08/06, 12:12
www.ncs.nl
www.rackserver.nl
www.acesdirect.nl
www.sallandautomatisering.nl

Tuneboy
25/08/06, 12:23
www.4launch.nl
www.sallandautomatisering.nl
www.magna.nl (per mail aanvragen)
www.ahead-it.be
www.s3s.be (beetje vaag bedrijf)

Voor goedkoop moet je echt niet bij Ahead zijn...

NIS3
25/08/06, 12:28
Voor goedkoop moet je echt niet bij Ahead zijn...


...Waar dan wel? ;)

WI-Hosting
25/08/06, 12:29
...Waar dan wel? ;)

Dat is dus het hele punt van deze thread ;)

Maar idd, ervaring met Ahead-It is goed, maar gewoon te duur op dit moment.

Tuneboy
25/08/06, 12:36
Sorry, je hebt gelijk... waar dan wel?

Wij zijn klant bij McDOS zonder dat wij verplicht zijn ook maar 1 euro per jaar bij hun te bestellen. Ik heb best goede ervaring met McDOS... voorraad laat soms wat te wensen over... maar als ze het op voorraad hebben zijn ze ook snel met leveren en ze zijn zeker niet duur!

hires
25/08/06, 12:48
Misschien is de goedkoopste leverancier degene waar de beste mogelijkheden zijn, zoals een bedrijf waar jij goeie afspraken mee kan maken (korting bij speciale deals of bepaalde afnames) en waar ze hier ook open voor staan. Soms kan dit pas goedkoper zijn op de lange termijn; hangt ook af van je afspraken en op termijn kan het zijn dat de ene leverancier goedkoper is als de ander.

WI-Hosting
25/08/06, 12:56
Sorry, je hebt gelijk... waar dan wel?

Wij zijn klant bij McDOS zonder dat wij verplicht zijn ook maar 1 euro per jaar bij hun te bestellen. Ik heb best goede ervaring met McDOS... voorraad laat soms wat te wensen over... maar als ze het op voorraad hebben zijn ze ook snel met leveren en ze zijn zeker niet duur!

En hoe wordt je klant bij McDos zonder verplichtingen?
:S want de bedragen bij McDos komen wij nooit aan.

Jantjedeman
25/08/06, 13:37
Je kan niet meer klant worden bij mcdos zonder verplichtingen volgens mij. Aangezien ze veel gezeik hebben gehad met van die kleine afnames voor webshops.

Tuneboy
25/08/06, 14:04
Ik heb gewoon gebeld, gezegd dat ik klant wilde worden, ik moest mondeling toezeggen dat het niet ging om 1 bestelling per jaar.. maar aangezien ze mij qua betalingsmogelijkheden ook als poep behandelen heb ik gewoon scheit aan ze.... ik kan online bestellen zonder gezeik en daar gaat het me om

snaaps
25/08/06, 14:44
MCdos wordt pas voordelig als je grote afnamens neemt.
(staffelkortingen)
Reguliere webshops zijn voor kleinere afnamens voordeliger..

Dicky
25/08/06, 17:06
de kijkshop
http://www.kijkshop-ict.nl :D

Nielsvk
25/08/06, 20:37
www.xtyro.nl heb ik goede ervaring mee, hij kan goede onderdelen leveren, maar niet speciaal server dingen maar gewoon goede onderdelen :)

Ahead-IT
26/08/06, 09:12
Bij ons zijn loyaliteits/dealerkortingen (op aanvraag) + quantumkortingen (automatisch) mogelijk; de prijzen op onze website zijn end-user. Duur zijn we zeker niet; maar we gaan niet 5 euro onder elk aanbod van een collega gaan. Zoiets verziekt gewoon de markt, en op het einde van de rit kan je geen 3 jaar garantie en support meer leveren. Je hebt heel weinig aan een productieserver van 5000 euro die na 2 jaar (std garantie bij sommige shops) faalt en waar je niet snel op een oplossing kunt rekenen.

WI-Hosting
26/08/06, 09:27
Bij ons zijn loyaliteits/dealerkortingen (op aanvraag) + quantumkortingen (automatisch) mogelijk; de prijzen op onze website zijn end-user. Duur zijn we zeker niet; maar we gaan niet 5 euro onder elk aanbod van een collega gaan. Zoiets verziekt gewoon de markt, en op het einde van de rit kan je geen 3 jaar garantie en support meer leveren. Je hebt heel weinig aan een productieserver van 5000 euro die na 2 jaar (std garantie bij sommige shops) faalt en waar je niet snel op een oplossing kunt rekenen.

Klopt, maar ik heb het hier over budget van het budget wat ik zoek ;)
Liever een goedkope bak van 500 euro die je kan vervangen na 1,5 jaar dan een bak van 1500 euro die je na 3 jaar moet vervangen.
Het is niet dat ik slechte ervaringen heb bij jullie, juist het tegendeel ;) alleen die prijzen zoek ik op dit ogenblik niet.
Maar ik mail zo wel even voor een offerte, kijken of jullie misschien iets kunnen leveren.

snaaps
26/08/06, 11:09
Verhoog je budget naar 700 euro (ex btw) en je hebt een goede SuperMicro server waar je nog jaren plezier van kan hebben.

Gebruik gewoon P4 processors, niet echt duur maar wel goed!
Gebruik in geen gevallen celleron of sempron processors. deze cpu's zijn nogal aan de trage kant, en het sheelt je maar 50 euro...

jantje.vlaam
26/08/06, 12:55
Verhoog je budget naar 700 euro (ex btw) en je hebt een goede SuperMicro server waar je nog jaren plezier van kan hebben.

Gebruik gewoon P4 processors, niet echt duur maar wel goed!
Gebruik in geen gevallen celleron of sempron processors. deze cpu's zijn nogal aan de trage kant, en het sheelt je maar 50 euro...

Je kunt dan beter de AMD variant nemen. Meer power dan de P4, kan zowel een athlon64 als een X2 als een Opteron op. De CPU is vaak nog goedkoper ook dan de P4. En wat de laatste tijd helemaal belangrijk wordt is dat een AMD systeem zuiniger is dan een P4. Aangezien je server 3 jaar mee moet gaan, de kosten van energie in NL met tientallen procenten per jaar stijgen (volgend jaar helemaal met een links kabinet) is het een kwestie van tijd voordat je datacenter deze kosten gaat door berekenen.

Geert-Jan
26/08/06, 14:50
Heb een Tyan B2891 bordje in een Chenbro kast,
2x AMD Opteron 248 er in met 2x 1Gb Mem.
Deze trok op de strestest (100% belasting) nog geen 160 Watt.... (0,7A)

Qua investering en zeker qua prestaties ben je dan idd beter af.

noescom
27/08/06, 09:54
Ik heb mijn server bij Dell weggehaald. Zelfbouw heeft ook voordelen, maar een kant en klaar bakkie bij Dell is qua aanschaf goedkoper en daar ging het me toen even om.

WI-Hosting
27/08/06, 12:39
Ik heb mijn server bij Dell weggehaald. Zelfbouw heeft ook voordelen, maar een kant en klaar bakkie bij Dell is qua aanschaf goedkoper en daar ging het me toen even om.

Dat leek mij dus niet, een zelfbouw lijkt me toch echt stukken goedkoper dan een dell bakkie?

Ook een groot probleem met dell is hun compatibaliteit, ik hoorde verhalen dat alleen bepaalde dell hardware werkt dus je moet hun weer aanspreken voor uitbreidingen wat redelijk duur bleek te zijn.

dotnetjunkie
27/08/06, 16:37
http://www.twp.nl
Kan je daar ook ter plaatse materiaal afhalen?

crazycoder
27/08/06, 18:04
Dat leek mij dus niet, een zelfbouw lijkt me toch echt stukken goedkoper dan een dell bakkie?

Zelfbouwen kost meer tijd. Moet je ook nog geluk hebben dat alles in 1 keer past en je niet een hoop gedoe hebt om een risercard in een slot te prutsen terwijl het eigenlijk net niet past.

Als je een dell koop, dan koop je dat ding helemaal kompleet. Met x uren contract heb je nooit problemen met onderdelen..

WI-Hosting
27/08/06, 19:31
Zelfbouwen kost meer tijd. Moet je ook nog geluk hebben dat alles in 1 keer past en je niet een hoop gedoe hebt om een risercard in een slot te prutsen terwijl het eigenlijk net niet past.

Als je een dell koop, dan koop je dat ding helemaal kompleet. Met x uren contract heb je nooit problemen met onderdelen..

Maar dan betaal je er ook wel voor he ;)
Daar ging het even over.
Maargoed, moet nog even een keuze maken.

noescom
30/08/06, 10:31
Dat leek mij dus niet, een zelfbouw lijkt me toch echt stukken goedkoper dan een dell bakkie?

Voor circa 700 euro bouw ik echt niet zelf een server. Of ik moet in het groot onderdelen kopen, maar zoveel servers heb ik niet. Of iemand moet een goedkoop adresje hebben die ik heb gemist?


Ook een groot probleem met dell is hun compatibaliteit, ik hoorde verhalen dat alleen bepaalde dell hardware werkt dus je moet hun weer aanspreken voor uitbreidingen wat redelijk duur bleek te zijn.

Het moederbord is inderdaad vrij uniek. Daar heb ik dan ook een service contract voor. Wel gebruik ik zonder problemen een 3ware raid kaartje en harde schijven vervangen is ook geen punt. Dus sommige onderdelen zijn best te vervangen.

DennisWijnberg
30/08/06, 10:41
McDos doorgaans