PDA

Bekijk Volledige Versie : TKA: 5x 1U SuperMicro Server



Radi
24/08/06, 21:11
Te koop aangeboden 5x 1U SuperMicro servers, 3 weken gebruikt als test / ontwikkel servers.

SuperMicro 512L 1U server
Intel Celeron D 2.8Ghz 64Bit
1Gb DDR2 Ram
250Gb Hardisk S-ATA
Ideaal voor beginnende Webhosters :)

Prijs per stuk: 590,- (of doe een goed bod)

Alle 5 in 1 koop: 2875,-

Bovenstaande prijzen zijn incl btw. indien nodig, krijg je er ook een factuurtje bij.

Weccop
24/08/06, 22:10
Heb je foto's van de servers.

Bob2
24/08/06, 23:02
Geinig, zelfde config als ik tijdje heb gebruikt, staat nu ook tekoop :)
Wat voor moederbord zit hierin? P8sci?

Radi
25/08/06, 00:04
Nee, P8SCT

Vircon
25/08/06, 00:17
Graag wat meer informatie.

Met/zonder sliderail?
Merk geheugen (400MHz/533MHz)?
Merk hardeschijven (types)?
Garantie?

Bob2
25/08/06, 01:00
duur grapje 5 servers voor 3 weken testen
succes met de verkoop

snaaps
25/08/06, 10:11
duur grapje 5 servers voor 3 weken testen
succes met de verkoop

Beetje zonde van het geld door voor celleron te kiezen.
Raak je aan de straat stenen niet kwijt..



Ok, even uitgerekend nieuwwaarde kopen wij deze config in voor 565 euro (incl btw)
Ik wil je 5x 400 euro geven inclusief 19% BTW = 1620 euro (exclusief 19% btw)

Mikej0h
27/08/06, 22:54
Te koop aangeboden 5x 1U SuperMicro servers, 3 weken gebruikt als test / ontwikkel servers.

SuperMicro 512L 1U server
Intel Celeron D 2.8Ghz 64Bit
1Gb DDR2 Ram
250Gb Hardisk S-ATA
Ideaal voor beginnende Webhosters :)

Prijs per stuk: 590,- (of doe een goed bod)

Alle 5 in 1 koop: 2875,-

Bovenstaande prijzen zijn incl btw. indien nodig, krijg je er ook een factuurtje bij.

Zoals aangegeven per PM heb ik interesse in een aantal servertjes.
Kan je daar wellicht op antwoorden? Alvast bedankt ;)

Radi
27/08/06, 23:00
@MikeJ0h

voor dat bedrag wat jij hebt geboden gaan ze niet weg. Ik wil minimaal 520 euro ervoor inclusief btw en bon met 1 jaar garantie!

Mikej0h
27/08/06, 23:03
@MikeJ0h

voor dat bedrag wat jij hebt geboden gaan ze niet weg. Ik wil minimaal 520 euro ervoor inclusief btw en bon met 1 jaar garantie!

Gelukkig heb ik nog geen bod gedaan :)
Maar voornamelijk vragen gesteld. Zou je nog antwoorden kunnen geven op de vragen die ik stel in de 2 PM's?

Savvas
27/08/06, 23:36
@MikeJ0h

voor dat bedrag wat jij hebt geboden gaan ze niet weg. Ik wil minimaal 520 euro ervoor inclusief btw en bon met 1 jaar garantie!

en je bent er van op de hoogte dat die dingen nieuw nog minder kosten?

Radi
28/08/06, 12:20
@Savvas

Nieuw kosten deze dingen veel meer, kijk maar even op de website van Ahead-it zou ik zeggen.

Sorry hoor, maar ik vind dat jij te veel onzin post hier op het forum.

snaaps
28/08/06, 12:44
Jah, ahead daar zeg je wat...
Nieuwwaarde: 565 euro (incl BTW)

Ahead-IT
28/08/06, 13:37
@Savvas

Nieuw kosten deze dingen veel meer, kijk maar even op de website van Ahead-it zou ik zeggen.

Sorry hoor, maar ik vind dat jij te veel onzin post hier op het forum.
Als je dan toch beslist te gaan vergelijken met onze prijzen, hou dan ook even rekening met de 3 jaar Ahead-IT garantie (gratis niet onderdeel indien defect) ipv 1 jaar fabrieksgarantie.

Groot verschil nietwaar?

En wie in één koop 5 servers aankoopt, komt zeker in aanmerking voor een quantum- en loyaliteitskorting; dat loopt aardig op dus ga niet gaan vergelijken met end-user 1-stuks prijzen op onze site want dat is geen eerlijke strijd.

Mikej0h
28/08/06, 13:56
Als je dan toch beslist te gaan vergelijken met onze prijzen, hou dan ook even rekening met de 3 jaar Ahead-IT garantie (gratis niet onderdeel indien defect) ipv 1 jaar fabrieksgarantie.

Groot verschil nietwaar?

En wie in één koop 5 servers aankoopt, komt zeker in aanmerking voor een quantum- en loyaliteitskorting; dat loopt aardig op dus ga niet gaan vergelijken met end-user 1-stuks prijzen op onze site want dat is geen eerlijke strijd.

Ik zal even contact met jullie opnemen.

Ik heb niet het idee dat de TS zijn machines wilt verkopen, hij geeft aan dat ik heb geboden wat ik niet heb, en me vragen niet beantwoorden. Dan houdt 't op... Graag of niet hoor!

Radi
28/08/06, 16:53
Klopt niet Snaaps, Deze machines kan je niet kopen bij Ahead-IT voor 565 euro incl btw. Voortaan eerst goed kijken op de site van Ahead-IT en dan posten!!!!

snaaps
28/08/06, 16:55
Ik bedoelde ook niet bij ahead-it
Sorry voor de verwaring..

Savvas
28/08/06, 18:36
- Chieftec 19" 1U Rackmount case type UNC-110S-B (black)
- INTEL D945GTP PE4 Socket775 MATX NIC BOX
- Intel CeleronD346 3.0Ghz S775 boxed
- 2x Transcend 0,50 Gb DDR2-667 Jetram memory
- Seagate 250 Gb Barracuda 7200.10 SATAII 16MB buffer

Ze hadden geen SATA schijf, dus voordat je daar over begint, alleen even voor het gemak er bij gezet gezien deze gewoon in dezelfde prijsklasse liggen als SATA.

Subtotaal: € 360.34
BTW (19%): € 68.46
Totaal: € 428.80

Je kastje, SC512 ligt onder de listprice van een chieftec atm, maar ik heb slechts van 1 site gebruik gemaakt om even te laten zien dat ik met reden reageerde.

Om er nou van uit te gaan dat je alles topkwaliteit heb genomen (wat ik betwijfel voor testomgeving), heb ik even gekeken wat het zou kosten om een serverboard van intel er in te gooien, dan kom je 100 eur duurder uit, maar dan zit ik nog steeds op jou vraagprijs voor een 2e hands server.

Bron: www.progress.nl - particuliere prijzen

Dus voordat je zegt dat ik teveel onzin post zou ik maar even kijken of je zelf weet waar je het over heb. Ik zou geen moment beweren dat Ahead-IT niet de nodige service en garanties bij je aankoop geeft, maar het ging nu om het feit dat ik zei dat ze over het algemeen voor die prijs nieuw te krijgen zijn (wellicht voor minder).

:)

Edit: zie dat er een klein foutje inzit, DDR2 heb jij er in zitten, nou die list pricing ligt lager bij progress en soort gelijk moederbord ervoor komt ook in die prijsklasse..

Proxio
28/08/06, 19:19
Savvas, zo aan de reactie van Ahead-IT te zien komt dit spul niet van Ahead-IT :).

Radi
28/08/06, 20:53
@ SAVAS

Je hoeft mij niet aan te vallen. Feiten zijn Feiten. Ik weet heel goed waar ik het over hebt.

Jou berekening klopt aardig, alleen kost een Super Micro Serverboard P8SCI iets meer als de Asus Spul wat jij hebt gebruikt. (wat jij hebt gebruikt is geen serverboard hoor :) nog nooit een serverboard met Audio gezien :( )

Ik heb 1x Kingston 1Gb DDR2 Ram erin zitten (kom jij eraan met Transcend)

Ik heb er een WD 250Gb HD SATA 2 met 16Mb buffer en ondersteund ook RAID

Je moet ook nog 50 euro aan installatie kosten erbij berekenen, want de spullen moet je ook in de kast bouwen of zelf doen (kost je tijd! en hopen dat het systeem stabiel draait of niet overhit raakt).

Verder krijg je 1 Jaar garantie erbij (Bon + factuur, dan kan je ook zien voor hoeveel wij deze server hebben gekocht)

Deze server komt niet van Ahead-IT, je krijgt er 1 jaar garantie erbij netals die Ahead-IT ook levert, binnen 8 uur wordt het onderdeel kosteloos vervangen door heel nederland en door een Nederlands IT bedrijf!!

Bob2
28/08/06, 22:10
- Chieftec 19" 1U Rackmount case type UNC-110S-B (black)
- INTEL D945GTP PE4 Socket775 MATX NIC BOX
- Intel CeleronD346 3.0Ghz S775 boxed
- 2x Transcend 0,50 Gb DDR2-667 Jetram memory
- Seagate 250 Gb Barracuda 7200.10 SATAII 16MB buffer

Ze hadden geen SATA schijf, dus voordat je daar over begint, alleen even voor het gemak er bij gezet gezien deze gewoon in dezelfde prijsklasse liggen als SATA.

Subtotaal: € 360.34
BTW (19%): € 68.46
Totaal: € 428.80

Je kastje, SC512 ligt onder de listprice van een chieftec atm, maar ik heb slechts van 1 site gebruik gemaakt om even te laten zien dat ik met reden reageerde.

Om er nou van uit te gaan dat je alles topkwaliteit heb genomen (wat ik betwijfel voor testomgeving), heb ik even gekeken wat het zou kosten om een serverboard van intel er in te gooien, dan kom je 100 eur duurder uit, maar dan zit ik nog steeds op jou vraagprijs voor een 2e hands server.

Bron: www.progress.nl - particuliere prijzen

Dus voordat je zegt dat ik teveel onzin post zou ik maar even kijken of je zelf weet waar je het over heb. Ik zou geen moment beweren dat Ahead-IT niet de nodige service en garanties bij je aankoop geeft, maar het ging nu om het feit dat ik zei dat ze over het algemeen voor die prijs nieuw te krijgen zijn (wellicht voor minder).

:)

Edit: zie dat er een klein foutje inzit, DDR2 heb jij er in zitten, nou die list pricing ligt lager bij progress en soort gelijk moederbord ervoor komt ook in die prijsklasse..

[Offtopic]
Ik kom bij progress op een andere prijs uit (zal wel aan mij liggen), voor de volledigheid mijn bevindingen als particulier bij samenstelling van dit systeem.
Er ontbreekt hierbij overigens nog een 1u cooler.

1 x Chieftec 19" 1U Rackmount case type UNC-110S-B (black) € 144.47
1 x INTEL D945GTP PE4 Socket775 MATX NIC BOX € 86.53
2 x Transcend 0,50 Gb DDR2-667 Jetram memory € 77.11
1 x Seagate 250 Gb Barracuda 7200.10 SATAII 16MB buffer € 68.69
1 x Intel CeleronD346 3.0Ghz S775 boxed € 50.61

Subtot: € 427.42
BTW: € 81.21
Totaal: € 508.63

[Ontopic]
Wil me niet bemoeien met de vraagprijs. Persoonlijk vindt ik het wel aan de hoge kant. Maar het lijkt me duidelijk, dit is wat verkoper er voor wil hebben. Geen interesse reageer dan niet zou ik zeggen.

[Reclame] (als dat is toegestaan, interne link):
Ik verkoop soortgelijk systeempje met asusserverboard, bieden vanaf 350.
http://www.webhostingtalk.nl/te-koop-gevraagd-te-koop-aangeboden/101820-tka-supermicro-asus-server.html

Proxio
28/08/06, 22:14
Deze server komt niet van Ahead-IT, je krijgt er 1 jaar garantie erbij netals die Ahead-IT ook levert, binnen 8 uur wordt het onderdeel kosteloos vervangen door heel nederland en door een Nederlands IT bedrijf!!

Is dit ook met extra jaren uit te breiden net zoals bij Dell en Rackserver kan? Dan vermoedelijk wel interesse, wist niet dat er een hardware SLA van 8 uur bij zat.

Savvas
29/08/06, 07:05
@ SAVAS

Je hoeft mij niet aan te vallen. Feiten zijn Feiten. Ik weet heel goed waar ik het over hebt.

Jou berekening klopt aardig, alleen kost een Super Micro Serverboard P8SCI iets meer als de Asus Spul wat jij hebt gebruikt. (wat jij hebt gebruikt is geen serverboard hoor :) nog nooit een serverboard met Audio gezien :( )

Ik heb 1x Kingston 1Gb DDR2 Ram erin zitten (kom jij eraan met Transcend)

Ik heb er een WD 250Gb HD SATA 2 met 16Mb buffer en ondersteund ook RAID

Je moet ook nog 50 euro aan installatie kosten erbij berekenen, want de spullen moet je ook in de kast bouwen of zelf doen (kost je tijd! en hopen dat het systeem stabiel draait of niet overhit raakt).

Verder krijg je 1 Jaar garantie erbij (Bon + factuur, dan kan je ook zien voor hoeveel wij deze server hebben gekocht)

Deze server komt niet van Ahead-IT, je krijgt er 1 jaar garantie erbij netals die Ahead-IT ook levert, binnen 8 uur wordt het onderdeel kosteloos vervangen door heel nederland en door een Nederlands IT bedrijf!!

Het is meer dat je mij eerst persoonlijk aanviel vandaar mijn reactie, maar laten we er maar over ophouden, beiden ons punt duidelijk gemaakt, excuses van mijn kant voor het bemoeien er mee.

Het is overigens een Intel desktopboard, en ik had ook genoemd wat de meerprijzen waren voor een Intel Serverboard en die zijn listprice wel duurder ;).

En mja persoonlijk altijd transcend gekocht voor budget machines, absoluut geen klachten over, lifetime guarantee en wat mij betreft echt niet slechter dan kingston valueram.

@Bob2 zou kunnen zijn dat ik ingelogd was toen ik deze prijzen opzocht...