PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingcontracten, CMS en klantenportefeuille t.k.a.



Anoniem
24/08/06, 17:14
In verband met verandering van IT activiteiten bied ik hierbij te koop aan de volgende activa:

1) Klantenportfolio (websites)
2) 77 stuks Hostingovereenkomsten
3) Serversystemen t.b.v. hosting
4) Content Management Systeem inclusief broncode (php)

De klantenportfolio is opgebouwd in de periode 2002 – 2004. Gemiddeld zijn de websites van deze klanten 3 jaar oud. De websites zijn gebaseerd op een eigen platform. Dit CMS is ontwikkeld in php/MySQL en bestaat uit modulaire componenten waarmee websites worden opgebouwd.

De afgelopen 1,5 jaar is er weinig commerciële activiteit richting de bestaande klanten geïnitieerd. Een groot deel van de websites is dus wel toe aan een design opfrisser. Genoeg potentie voor nieuwe business dus.
De totale hostingopbrengst is momenteel 40.000 euro op jaarbasis. In 2005 is er nog eens zonder commerciële inspanning 20.000 euro omzet behaald uit design aanpassingen en functionele uitbreidingen.

De hosting van de websites wordt uitgevoerd op eigen servers. Het beheer is uitbesteed aan een derde partij. Deze dienst kan eenvoudig volledig in eigen beheer worden genomen dan wel aan een andere partij worden uitbesteed.

Serversystemen t.b.v. hosting: De websites draaien op drie eigen (Linux) servers. Deze systemen dateren uit 2001, maart 2004 en april 2005. De balanswaarde is momenteel 4000,- euro.

De betreffende websites zijn gerealiseerd met in eigen beheer ontwikkelde technologie. Het platform is gebaseerd op PHP en MySQL. Bij de bouw is er op gerekend, dat het totale technologisch platform een hoge mate van ‘opschaling’ moest aankunnen, zodat men een grote klantenbasis (>1.000) kon opbouwen. Het platform beschikt over een flexibel en gebruikersvriendelijk CMS (content management systeem), dat zowel in kleine als zeer grote sites uiterst competitief kan worden ingezet. Met behulp van klantervaringen tijdens het dagelijkse gebruik binnen een groot aantal organisaties is het CMS inmiddels doorontwikkeld tot een zeer volwassen applicatie. Naast een standaard CMS welke in twee versies beschikbaar is zijn ook maatwerk CMS-en gerealiseerd (o.a. voor Konica Minolta). Bij de realisatie van websites wordt gebruik gemaakt van een groot aantal standaard functionele componenten, zodat modulaire verkoop en realisatie mogelijk is. Alle componenten, op het ogenblik maar dan 30 beschikbaar, zijn in eigen beheer ontwikkeld.

Ryan Kalkhoven
24/08/06, 17:25
Beste Wim,

Kun je meer vertellen over de pakketten (Zoals pakketspecificaties met schuifruimte en traffic), welk control panel wordt gebruikt en waar de servers momenteel staan (netwerk + Locatie).

Ik ben geïnteresseerd in eventuele extra informatie die beschikbaar is en daarnaast zou ik graag in contact met je komen om te zien wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Ryan Kalkhoven

Anoniem
24/08/06, 17:34
Beste Ryan,

Ik weet niet veel over hoe de servers zijn ingericht. De servers zijn weliswaar ons eigendom maar het beheer wordt uitbesteed aan een derde partij. Deze overeenkomst is eenvoudig op te zeggen (termijn 1 maand) zodat de servers geheel verhuisd kunnen worden.

Het belangrijkste is dat er ieder kwartaal weer een factuur gestuurd wordt naar de klanten voor de hosting van de sites welke in totaal een omzet geeft van 40.000 euro.

Groet,
Wim

Ryan Kalkhoven
24/08/06, 17:37
Beste Ryan,

Ik weet niet veel over hoe de servers zijn ingericht. De servers zijn weliswaar ons eigendom maar het beheer wordt uitbesteed aan een derde partij. Deze overeenkomst is eenvoudig op te zeggen (termijn 1 maand) zodat de servers geheel verhuisd kunnen worden.

Het belangrijkste is dat er ieder kwartaal weer een factuur gestuurd wordt naar de klanten voor de hosting van de sites welke in totaal een omzet geeft van 40.000 euro.

Groet,
Wim

Wim,

Ik doelde niet op een indeling van de server, maar de indeling van de hostingpakketten, oftwel welke pakketten verkopen jullie? Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar het controlpanel dat je de klanten laat gebruiken. Bijv. DirectAdmin, Plesk of Cpanel.

Mocht je deze informatie niet op het forum willen plaatsen dan mag het ook per mail eventueel voorafgaand aan een geheimhoudingsverklaring.

Met vriendelijke groet,

Ryan Kalkhoven

WebBizz
24/08/06, 17:46
Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar het controlpanel dat je de klanten laat gebruiken. Bijv. DirectAdmin, Plesk of Cpanel.

Als ik dit zo lees is er denk ik geen control panel; er zijn ook hosts die zonder een (commercieel verkrijgbaar) control panel werken... ;)

Anoniem
24/08/06, 17:52
Beste WebBizz,

Dank voor de aanvullende info. Het gaat hier om servers waar een omgeving php/mySQL op draait, ons CMS en een aantal websites gebaseerd op dit CMS.

Groet,
Wim

WebBizz
24/08/06, 17:59
Wim, heb je een indicatieve vraagprijs?

Anoniem
24/08/06, 18:03
Kan ik die indicatie misschien separaat via Email naar jou sturen? Ik zou dan ook graag een naam erbij willen hebben. Onderhandelingen doe ik liever niet via het forum. Mijn Email adres is wimvdb@wanadoo.nl.

Groet,
Wim

WebBizz
24/08/06, 21:07
Ik heb je een e-mail en PM gestuurd.

ufeg02
25/08/06, 00:21
Kun je mij ook iets meer informatie sturen? Via Pb of mail: ebedeketelaere@gmail.com

Mark17
26/08/06, 23:24
Zou je mij ook meer informatie kunnen sturen per mail?
mark@streamservice.nl

kevers84
28/08/06, 01:28
doe ons ook een mail sturen dan kan ik het bekijken: zie sign. voor mail adres

xSeries
28/08/06, 11:38
Graag ontvangen wij ook een mail of pm met aanvullende gegevens.

mail : eddy (at) businessconnect (punt) nl

RPH
28/08/06, 20:40
graag zou ik ook informatie betreffende de prijsindicatie per
mail ontvangen op

info at rhosting dot nl

Alvast bedankt

Richard

Swiftway-UK
28/08/06, 20:52
idem remon @ swiftnoc . com

peppie
01/09/06, 09:02
Beste Wim,

Graag ontang ik ook een e-mail met aanvullende gegevens.
bvr [at] bvris . nl

Alvast bedankt,...

RedAnt
04/09/06, 14:51
Ook wij bijzonder graag: info [at] redant dot nl

Webnoise
05/09/06, 14:40
Hi,

ook wij ontvangen graag meer info: support [at] webnoise-wehosting.nl

Dank!

RPH
05/09/06, 16:59
iemand ietsmogen ontvangen?

losj
05/09/06, 17:30
graag zou ik ook informatie betreffende de prijsindicatie en pakketen per mail
mail ontvangen op

info at losict dot nl

Alvast bedankt

Jan