PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosters.nl misleidend?



NetTuning
24/08/06, 14:50
Beste collega's,

Op webhosters.nl komen steeds meer plaintext banners welke in exact hetzelfde fonttype enzo zijn gemaakt dan Webhosters.nl zelf heeft.

Zie: hier (http://www.webhosters.nl/adverts/468x60_10eurohost.gif) en hier (http://www.webhosters.nl/adverts/468x60_yourhosting.gif)

Ben ik nou de enige die dit misleidende reclame vindt? :huh: Al kijk je in welke conttex de banners geplaatst worden, dan zul je het hoogstwaarschijnlijk met me eens zijn. Ik dacht dat webhosters.nl objectief was...

Gaarne jullie mening hierover.

Technotop
24/08/06, 14:56
Dat heet nou marketing ;)

Luuc
24/08/06, 14:57
webhosters.nl is sowieso een beetje een melkkoe, helemaal volgebouwd met banners maar reageren op mail doen ze niet meer :)

Mja, maar of dit nou zo misleidend is.. je ziet meteen dat het een banner is. Het gros van de bezoekers (eindgebruikers) waarschijnlijk ook!

NetTuning
24/08/06, 15:00
Dat heet nou marketing ;)

Right :X

Slim is het zeker, maar het is toch echt misleidend want het is niet een advies van Webhosters.nl en die indruk wordt wel gewekt.

Triloxigen
24/08/06, 15:19
Right :X

Slim is het zeker, maar het is toch echt misleidend want het is niet een advies van Webhosters.nl en die indruk wordt wel gewekt.

En dus is het marketing.

AlexanderOnline
24/08/06, 16:02
Het valt wel mee, er staat gewoon "-advertentie-" boven als je op de site kijkt.

rq
24/08/06, 16:05
Dergelijke banners werken nou eenmaal beter wat betreft CTR. Of ze ook leiden tot meer aankopen is een tweede vraag, daar heb ik geen kijk op.

Mensen die hosting zoeken zitten meestal bovengemiddeld veel op internet en zijn dus behoorlijk bannerblind. Dit maakt het lastiger deze groep te bereiken door middel van traditionele banners - ook al zitten er nog zoveel flash/gif animaties in. Desondanks ben ik ook geen voorstander van zinsneden als "Ons Advies" ed., al is het natuurlijk begrijpelijk dat adverteerders zoiets graag op een consumentenwebsite willen zetten.

NetTuning
24/08/06, 16:28
@Triloxigen:
Inderdaad..

@AlexanderOnline:
Bij die van yourhosting staat dat inderdaad, bij die van 10euro host echter niet.

@rq:
Helemaal mee eens. Het is ook wel een goede marketing, alleen erg misleidend in mijn ogen. En daarmee bedoel ik dan vooral het Advies verhaal zoals jij ook zegt.

Achja maak me er verder maar niet druk over, vind het gewoon beetje jammer dat Webhosters.nl zulke advertenties toelaat. In iedergeval bedankt voor jullie reacties.

marijn79
24/08/06, 16:47
Het is geen marketing...

Marketing bestaat namelijk uit 4 (of bij diensten zoals webhosters die leveren uit 7) onderdelen. Promotie is onderdeel van marketing maar staat niet gelijk aan...

Een uier is onderdeel van de koe maar een losse uier is geen Koe. Subtiel verschil misschien maar wel aanwezig.

Daarnaast is dit gewoon misleiding want de indruk wordt gewekt dat het redactioneel is en volgende de Nederlandse wet moet er dan 'advertentie' boven staan. Kijk maar eens in kranten.... :)

WebBizz
24/08/06, 16:50
Dit soort advertenties staan al geruimte tijd op webhosters.nl, nieuwe is het zeker niet. Ik krijg inderdaad de indruk dat webhosters.nl een melkkoe is waaraan niets wordt gedaan naast facturatie.

rq
24/08/06, 16:51
Het is geen marketing...

Marketing bestaat namelijk uit 4 (of bij diensten zoals webhosters die leveren uit 7) onderdelen. Promotie is onderdeel van marketing maar staat niet gelijk aan...

Een uier is onderdeel van de koe maar een losse uier is geen Koe. Subtiel verschil misschien maar wel aanwezig.

Daarnaast is dit gewoon misleiding want de indruk wordt gewekt dat het redactioneel is en volgende de Nederlandse wet moet er dan 'advertentie' boven staan. Kijk maar eens in kranten.... :)
Welk wetsartikel?

Triloxigen
24/08/06, 17:07
Het is geen marketing...

Marketing is simpelweg de aandacht vestigen op je bedrijf of een product.
Dat er hier al een topic over komt is op zich al marketing.

jan post
24/08/06, 17:15
Is dat marketing ? pardon

Letterlijke betekenis marketing:

Het centraal zetten van de wensen en de behoeften van je afnemers / potentiële afnemers. Het begrip marketing moet ook centraal staan binnen een organisatie.

Het is allemaal veel uitgebreider, maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen ;).

Dat is meer een ''soort'' agressieve reclame vorm om ''potentiële'' afnemers naar de site van die webhosters te halen.

Triloxigen
24/08/06, 19:16
Dat is meer een ''soort'' agressieve reclame vorm om ''potentiële'' afnemers naar de site van die webhosters te halen.

En dus marketing.

WebBizz
24/08/06, 19:22
Letterlijke betekenis marketing:

Het centraal zetten van de wensen en de behoeften van je afnemers / potentiële afnemers. Het begrip marketing moet ook centraal staan binnen een organisatie.

Marketing is: "Alle activiteiten verricht door ruilsubjecten, die erop gericht zijn om ruiltransacties te bevorderen, te vergemakkelijken en te bespoedigen."

Aldus het NIMA Marketing Lexicon.



Marketing bestaat namelijk uit 4 (of bij diensten zoals webhosters die leveren uit 7) onderdelen. Promotie is onderdeel van marketing maar staat niet gelijk aan...

Onjuist, de bekende P's zijn maretinginstrumenten; middelen die kunnen worden ingezet bij marketing. De combinatie's van P's vormen samen de marketingmix.


Mja, maar of dit nou zo misleidend is.. je ziet meteen dat het een banner is. Het gros van de bezoekers (eindgebruikers) waarschijnlijk ook!

Misleidend is een groot woord, netjes en ethisch is het in ieder geval niet, gezien de indrukken die op deze manier worden gewekt. Aan de andere kant is het creatief en goed gevonden.

4U-Web
24/08/06, 23:31
Beste collega's,

Op webhosters.nl komen steeds meer plaintext banners welke in exact hetzelfde fonttype enzo zijn gemaakt dan Webhosters.nl zelf heeft.

Zie: hier (http://www.webhosters.nl/adverts/468x60_10eurohost.gif) en hier (http://www.webhosters.nl/adverts/468x60_yourhosting.gif)

Ben ik nou de enige die dit misleidende reclame vindt? :huh: Al kijk je in welke conttex de banners geplaatst worden, dan zul je het hoogstwaarschijnlijk met me eens zijn. Ik dacht dat webhosters.nl objectief was...

Gaarne jullie mening hierover.

Nog een (http://www.webhosters.nl/adverts/468x60_alphamega.gif)

Het is een goede manier om op die manier te adverteren, dacht vroeger ook dat het gewoon tekst was van webhosters.nl.

Danny Mekic
27/08/06, 23:23
Toevallig dat ik hier een topic over tegenkom. Reeds enkele weken geleden een e-mail over gestuurd naar ze. Geen reactie.

Peuk
27/08/06, 23:33
Toevallig dat ik hier een topic over tegenkom. Reeds enkele weken geleden een e-mail over gestuurd naar ze. Geen reactie.Wij kregen 2 weken geleden een reactie op de aanvraag van een vergeten wachtwoord. Sturen ze het wachtwoord van ons hoofdbedrijf ipv het gevraagde dochterbedrijf.

Sindsdien geen reactie :X

dreamhost_nl
28/08/06, 08:17
[Off-topic] Enkele van onze cliënten klagen dat ze lovende recensies hebben geschreven op webhosters.nl die maar niet worden toegevoegd... dat is overigens al maanden terug... Ik geloof dat we de vergelijkingssite maar uit onze documentatie moeten verwijderen... is nu meer een oude melkkoe geworden dat een eerlijke up-to-date vergelijkingssite... [/Off-topic]

XFX
28/08/06, 10:52
[Off-topic] Enkele van onze cliënten klagen dat ze lovende recensies hebben geschreven op webhosters.nl die maar niet worden toegevoegd... dat is overigens al maanden terug... Ik geloof dat we de vergelijkingssite maar uit onze documentatie moeten verwijderen... is nu meer een oude melkkoe geworden dat een eerlijke up-to-date vergelijkingssite... [/Off-topic]

Ik wens je succes; heb al meerdere verhalen gehoord dat je bedrijf van die website krijgen niet gaat lukken.

Triloxigen
28/08/06, 14:11
Ik wens je succes; heb al meerdere verhalen gehoord dat je bedrijf van die website krijgen niet gaat lukken.
Ze zijn ook niet verplicht dit te doen.

XFX
28/08/06, 18:12
Ze zijn ook niet verplicht dit te doen.

Toch is het wel scheef; je kunt jezelf wel aanmelden, maar niet afmelden.

dreamhost_nl
28/08/06, 18:17
Ik wens je succes; heb al meerdere verhalen gehoord dat je bedrijf van die website krijgen niet gaat lukken.

Uhm... heb toch echt nergens geplaatst dat we ons willen afmelden... :p
Gaat er gewoon om dat we de web site uit onze documentatie gaan halen.

Sphere
28/08/06, 19:08
Dat viel mij vorige week ook al op.
Het is slim voor de adverteerder maar ik heb ook geen andere woorden dan misleiding van de bezoekers.

timespot
28/08/06, 23:23
Wat WebBizz zegt ben ik het hellemaal mee eens. Webhosters.nl was 3 jaar geleden leuk. Nu drie jaar later staat nog dezelfde site er en is er nooit een update geweest. Tevens wordt je door collega providers de grond en gedrukt en worden en zetten ze ondertussen zelf tientale reactie's van hun zelf. Ik moet dan zeggen dat ISPgids.com een goede website is en ik hoop de arnoud er niet zo'n potje van gaat maken. (uiteraard verwacht ik dit ook niet)

engadin
02/04/09, 19:41
Ik heb webhosters.nl, en meer specifiek Jeroen Huis in 't Veld van jhedmedia, alle enkele malen geattendeerd op het feit dat mijn minder positieve reviews over Denit webhosting telkens worden verwijderd. Uberhaupt vreemd voor een review directory, maar wel begrijpelijk als je Denit als adverteerder hebt.

Typisch dat er vrijwel geen minder positieve geluiden over Denit zijn te vinden.
Dit terwijl er nogal wat schort aan de dienstverlening, en de hardware voor wat betreft de prestatie nogal tekortschiet. Ongetwijfeld een gevolg van het volproppen van veelal gedateerde servers.

http://live.sionvalais.com/webhosters.nl_en_denit/

Phu
03/04/09, 03:49
Tsjah als iemand je geld toestopt gebeurd het vaker.

Kijk eens hier op dit forum bijvoorbeeld.

Als je maar 1 slecht woord over een bedrijf van een mod zegt word dat topic opeens verwijdert.
Als het over jou gaat laten ze het lekker staan leuk voor SEO en google resultaten.

Het viel mij op dat sommige topics gewoon compleet verdwijnen en sommige tijdelijk niet zichtbaar zijn maar ja wie ben ik om te oordelen over iemand zijn website ?

btw @engadin als je ontevreden bent bij denit vertrek je toch niemand houdt je tegen.

Dezo
03/04/09, 09:08
Tsjah als iemand je geld toestopt gebeurd het vaker.

Kijk eens hier op dit forum bijvoorbeeld.

Als je maar 1 slecht woord over een bedrijf van een mod zegt word dat topic opeens verwijdert.
Als het over jou gaat laten ze het lekker staan leuk voor SEO en google resultaten.

Het viel mij op dat sommige topics gewoon compleet verdwijnen en sommige tijdelijk niet zichtbaar zijn maar ja wie ben ik om te oordelen over iemand zijn website ?




Uit wiens hand men eet, diens woord men spreekt :)

Bakker ICT
03/04/09, 12:43
Dan moet je je niet als objectief pretenderen, afentoe hoor ik ook eea over rare praktijken bij Denit etc.