PDA

Bekijk Volledige Versie : IP Adressen



BeneluxGaming
24/08/06, 12:21
Beste Whters,

Hoe doen jullie het met de IPs? Gebruiken jullie maar 1 IP per server of meerdere?
Als jullie er meerdere per server hebben, hoe dit met RIPE te regelen?

Alvast bedankt,

Frank

Wido
24/08/06, 12:27
Ik draai geen gameservers, maar ik zou elke gameserver een eigen IP geven.

Gameservers zijn namelijk DDoS-magneten, dus als een gameserver een DDoS krijgt dan kan je dat IP snel losknopen van die server om de schade enigzins te beperken.

BeneluxGaming
24/08/06, 12:35
Daar heb je gelijk in, maar hoe dit te regelen met RIPE? Weet iemand hier meer over, mijn provider zegt dat het niet nodig is om meerdere ips per server te hebben. 1 zou genoeg moeten zijn per server volgens mijn provider.

smurf
24/08/06, 12:48
Enkel je provider kan je IP's geven, je kan dus niet rechtstreeks bij Ripe aankloppen. Je provider is beperkt qua aantal IP's etc.

Clanhost
24/08/06, 12:50
Ik draai geen gameservers, maar ik zou elke gameserver een eigen IP geven.

Gameservers zijn namelijk DDoS-magneten, dus als een gameserver een DDoS krijgt dan kan je dat IP snel losknopen van die server om de schade enigzins te beperken.

Blijf die bewering toch vreemd vinden. Inmiddels bestaat Clanhost ruim 2,5 jaar en we hebben in die tijd nog geen één keer te maken gehad met een (D)DoS aanval op onze diensten.

NIS3
24/08/06, 12:52
Blijf die bewering toch vreemd vinden. Inmiddels bestaat Clanhost ruim 2,5 jaar en we hebben in die tijd nog geen één keer te maken gehad met een (D)DoS aanval op onze diensten.

M.a.w. jullie geven ook niet elke gameserver een eigen IP? Of dat dan weer wel?

gasemans
24/08/06, 12:57
Wij hebben al een tijdje gameservers draaien (prive dan)
Heb nog nooit een aanval gehad
we hebben 2 servers met in principe 1 ip
Alleen 2 extra ip's voor 2 vmware servers

BeneluxGaming
24/08/06, 13:01
Enkel je provider kan je IP's geven, je kan dus niet rechtstreeks bij Ripe aankloppen. Je provider is beperkt qua aantal IP's etc.
Nee, zei moeten ons plan bij hun plan toevoegen om meerdere ips aan te vragen.

Maico
24/08/06, 13:19
Wat wij doen is gewoon private server bv 10poorten hoger zetten en publics op de standaard poort.
Zo krijg je dus 2 gameservers op 1 ip.
Opzich maakt het weinig uit hoeveel je er op 1 ip zet, als een 'ddoser' een beetje slim is krijg je het toch op een aantal ip's. Dus dat heeft dan toch niet zoveel zin ;-).
Het enigste is dat publics vaak op de standaard poort gezet willen worden, omdat ze dan bij server connecte/toevoege geen poortnummer hoeven in te voegen/veranderen.

Wido
24/08/06, 13:29
Blijf die bewering toch vreemd vinden. Inmiddels bestaat Clanhost ruim 2,5 jaar en we hebben in die tijd nog geen één keer te maken gehad met een (D)DoS aanval op onze diensten.Ik denk dat het komt door het segment waar jullie met de prijzen in zitten.

Ik heb vroegâh wel eens gameservers gedraaid, maar daar kwamen regelmatig aanvallen op binnen van kidd0zzz die er niet tegen konden dat die andere clan ging winnen.

JayvD
24/08/06, 13:58
Ik heb zelf ook nog maar 1x een DDOS/DOS wat het ook was meegemaakt met onze gameservers in de hele tijd dat ik me bezig hou met gamehosten.
Het komt tegenwoordig denk niet zo vaak meer voor.

Wijzelf geven elke gameserver een eigen ip, meerdere redenen:
1: Administratief makkelijk
2: klant hoeft enkel zijn ip te geven bij support
3: Je kan voor elke klant een eigen htm pagina maken voor als zij ip invoeren

Savvas
24/08/06, 14:04
Hoe wil je dat verantwoorden want dan zit je met minder dan 10 machines al aan een hele /24, klinkt een beetje onzinnig.

Ik geef per game 1 ip vrij en zet een port open, naar mate nieuwe servers op dit ip worden gestart gooi ik meer porten open, nooit problemen mee gehad...

Dit kun je simpelweg ook nooit verantwoorden, denk dat beneluxgaming hier een formuliertje heeft doorgestuurd gekregen om zijn range te verantwoorden, geloof mij 1 ip per klant laten ze niet toe..

BeneluxGaming
24/08/06, 14:10
Nee, geef ze ook niet per klant. Als je zeg maar een server hebt met de volgende games:

COD x 2
CSS x 2
ET x 3

Dan heb je de volgende ips bijvoorbeeld ter beschikking:

10.0.0.1
10.0.0.2
10.0.0.3

Dan zou ik ze zo hosten:

10.0.0.1 - 1 x COD 1 x CSS 1 X ET
10.0.0.2 - 1 X COd 1 x CSS 1 X ET
10.0.0.3 - 1 X ET

Dan geef je niet 1 ip per klant ;)

In ieder geval, bedankt voor jullie reacties :D

JayvD
24/08/06, 14:14
Hoe wil je dat verantwoorden want dan zit je met minder dan 10 machines al aan een hele /24, klinkt een beetje onzinnig.
Als je op een shared hosting server allemaal https certificaten hebt gebruik je wel meer dan een hele reeks soms. :)

Hoe bedoel je verantwoorden? Is toegestaan mits je kan verklaren waarom je het nodig hebt. Nou voor een gameservers. Wat kan mij het schelen dat ik voor verschillende spellen zelfde ip's kan gebruiken als het niet hoeft?

Je betaald nou niet echt iets voor het ip, mits je bij leaseweb staat natuurlijk.

NIS3
24/08/06, 14:16
Als je op een shared hosting server allemaal https certificaten hebt gebruik je wel meer dan een hele reeks soms. :)

Hoe bedoel je verantwoorden? Is toegestaan mits je kan verklaren waarom je het nodig hebt. Nou voor een gameservers. Wat kan mij het schelen dat ik voor verschillende spellen zelfde ip's kan gebruiken als het niet hoeft?

Je betaald nou niet echt iets voor het ip, mits je bij leaseweb staat natuurlijk.

Als RIPE lid betaal je wel degelijk voor IP adressen. En je 'verantwoording' vind ik nou ook niet echt... Als het zo makkelijk ging, kan ik ook wel elke vhost op een apart IP gaan draaien. Dat is immer hetzelfde, het kan ook wel op 1 IP, maar ach, waarom...?

Savvas
24/08/06, 14:17
het betalen is het ook niet, maar volgens mij kan je gewoon niet 1 ip per gameserver verantwoorden, as in per gehoste klant, niet per machine.. zijn bepaalde normen voor meen ik..

JayvD
24/08/06, 14:18
Als RIPE lid betaal je wel degelijk voor IP adressen. En je 'verantwoording' vind ik nou ook niet echt... Als het zo makkelijk ging, kan ik ook wel elke vhost op een apart IP gaan draaien. Dat is immer hetzelfde, het kan ook wel op 1 IP, maar ach, waarom...?
Als je het RIPE regelement doorleest zie je dat het toegestaan is om het zo te doen. Waarom zou je het dan niet mogen gebruiken?

Als het mag waarom niet.

Zou best kunnen dan RIPE lid voor een ipadres betaald (zie overigens nergens een prijslijst voor ip's op de RIPE site staan). Maar wat dan nog? Betaal genoeg bij mijn coloboer, en in mijn ogen is het een soort van kwaliteit dat je als klant een eigen ip voor je gameserver hebt.

Iedereen zijn eigen optiek, dit is mijn bevalt het je niet dan is dat jouw probleem. :)

Savvas
24/08/06, 14:19
Als RIPE lid betaal je wel degelijk voor IP adressen. En je 'verantwoording' vind ik nou ook niet echt... Als het zo makkelijk ging, kan ik ook wel elke vhost op een apart IP gaan draaien. Dat is immer hetzelfde, het kan ook wel op 1 IP, maar ach, waarom...?

je was me net voor..

Bento
24/08/06, 15:17
Als ik het goed begrijp host BeneluxGaming dus gameserverts?

BeneluxGaming
24/08/06, 15:42
Ja klopt. Wij hosten momenteel gameservers op verschillende locaties.
We bieden ook colocatie aan. We hebben beschikking over een eigen rack in het easynet datacenter.

smurf
24/08/06, 16:06
Als je het RIPE regelement doorleest zie je dat het toegestaan is om het zo te doen. Waarom zou je het dan niet mogen gebruiken?

Als het mag waarom niet.

Zou best kunnen dan RIPE lid voor een ipadres betaald (zie overigens nergens een prijslijst voor ip's op de RIPE site staan). Maar wat dan nog? Betaal genoeg bij mijn coloboer, en in mijn ogen is het een soort van kwaliteit dat je als klant een eigen ip voor je gameserver hebt.

Iedereen zijn eigen optiek, dit is mijn bevalt het je niet dan is dat jouw probleem. :)


De jaarllijkse bijdrage wordt berekend aan de hand van het aantal ranges en AS nummers. Een extra range kan al snle wat kosten.

Bento
24/08/06, 17:12
Ja klopt. Wij hosten momenteel gameservers op verschillende locaties.
We bieden ook colocatie aan. We hebben beschikking over een eigen rack in het easynet datacenter.
Als je dat al host, snap ik niet echt dat je nu met een vraag komt over RIPE etc. Het lijkt mij dat je dan al een stel IP's hebt gekregen van je Coloboer, RIPE oid.

Danger
24/08/06, 18:08
Blijf die bewering toch vreemd vinden. Inmiddels bestaat Clanhost ruim 2,5 jaar en we hebben in die tijd nog geen één keer te maken gehad met een (D)DoS aanval op onze diensten.

Hier ook niet, en wij werken gewoon met 1 ip per server.

Savvas
24/08/06, 18:44
Als je dat al host, snap ik niet echt dat je nu met een vraag komt over RIPE etc. Het lijkt mij dat je dan al een stel IP's hebt gekregen van je Coloboer, RIPE oid.

mwa dat vind ik wat hard, ik zoek ook dagelijks naar mogelijkheden om dingen te verbeteren, zo zal een ieder dat wel doen indien je het goed wilt draaien, hij vraagt enkel om advies.

Bento
24/08/06, 18:50
Ik doel er alleen op dat BeneluxGaming toch wel behoort te weten hoe je met IP's omgaat als je een gamehost bedrijf (en dus servers/rack) hebt.


Als jullie er meerdere per server hebben, hoe dit met RIPE te regelen?
Ik vraag me dan af hoe hij het nu regelt, hij heeft nu toch ook een range van RIPE oid.

B3rt
24/08/06, 19:25
Wij bestaan al een jaartje of 6 nu geloof ik en we hebben ook nog nooit een DDos op een gameserver gehad, wij gebruiken zelfs 10 IP's per machine!
Dus elke game krijgt bij ons een eigen IP en gebruikt (zover mogelijk) de default poorten.

Wel hebben we ooit eens een DDos gehad op een andere machine (geen gameserver) in ons netwerk, resultaat dat wel alle machines er last van hadden. Dus een attack op 1 machine te beperken met 1 IP is ook een beetje onzinnig, zeker als de attack zwaar is.

Sorcer
27/08/06, 22:06
Zorg gewoon dat je even langs je provider gaat en netjes vraagt om meerdere IP's. Dit moet te doen zijn!

Soul
08/09/06, 23:34
Elke server eige ip anders raakt het in de war

JayvD
08/09/06, 23:39
Elke server eige ip anders raakt het in de war
Is maar net hoe goed je administratie is. Als die goed in orde is wat valt er dan in de war te raken? Je systeem reageert niet anders.

(ben je geen gamehoster of dergelijk?)

Sorcer
09/09/06, 12:31
Elke server eige ip anders raakt het in de war

Dat hoeft niet persé! Zoals JayvD al vertelde moet je zorgen dat alles netjes in orde is. Dan kan er gewoon niets verkeerd gaan.

Succes ermee