PDA

Bekijk Volledige Versie : VOF en Abn Amro



Weccop
23/08/06, 11:32
Hoi,

ik zat vanochtend bij de Abn om een zakelijke rekening te openen. Nu is mijn partner minderjarig en liepen we dus tegen het probleem dat de computer onze account bij de abn niet aan elkaar wilde koppelen.

Nu had de man al uitgezocht of het mogelijk is om als minderjarige bij de abn een rekening te openen met een handtekening van een ouder, maar helaas de computer houdt dit dus wel tegen.

Nu zoek ik mensen die dezelfde situatie hebben en toch bij de Abn zitten. Graag zou ik hiervan willen weten welke Abn dit is zodat mijn Abn contact met hun kan opnemen hierover.

Iemand hiermee ervaring? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Weccop

Phu
23/08/06, 11:35
je kan via de rechter een handlichting vragen.
of als eenmanszaak de boel inschrijven en dan hem machtingen als gebruiker

Weccop
23/08/06, 11:38
Nee handlichting heeft geen zin gaat puur om de leeftijd. En terug vormen naar eenmanszaak zie ik ook niet zitten. Maak je weer opnieuw kosten.

Zelf ben ik 22 maar mijn partner is 17.

almar
23/08/06, 11:40
Loop eens door naar de Postbank.?

jouwnaam
23/08/06, 11:42
Kun je niet opgeven dat binnen de VOF alleen jij over het bedrag van de bankrekening mag beschikken? Krijgt je partner natuurlijk geen pasje... Bij de postbank is dat geloof ik wel mogelijk (gisteren formulier ingevuld waar zoiets opstond ivm adres wijziging).

MediaServe
23/08/06, 12:09
Tip: ga niet naar de ABN. Het compute systeem is heilig waar ze mee werken. Er is geen vrijheid voor de werknemers om op menselijke aard iets te beslissen, de getallen moeten kloppen en anders heb je pech gehad. De werknemers zijn heel aardig hoor, maar ze kunnen je gewoon niet goed helpen.

Ik denk dat ik binnenkort ook een andere bank ga zoeken.

NIS3
23/08/06, 12:12
Denk dat enige optie is handlichting aanvragen.

Weccop
23/08/06, 12:15
@NIS3 het is niet aan de handtekening, maar aan de geboorte datum daar pakt die hem op.

Erik
23/08/06, 16:32
Rabobank proberen of postbank.. niet bang zijn om naar een andere bank te stappen. Als ze met zoiets als problemen hebben wat moet je dan in de toekomst allemaal verwachten als je net niet aan de 'standaard' voldoet die 'het systeem' bepaalt.

NIS3
23/08/06, 16:42
Lijkt me niet, want ik en mijn compagnon hebben het ook met handlichting zonder problemen voor elkaar gekregen bij ABN Amro. Destijds was ook een van ons nog minderjarig.

Luuc
23/08/06, 16:49
De rabobank hier al jaren zowel privé als zakelijk... perfect!
Misschien overstappen inderdaad :)

edit: Overigens hebben wij het probleem met minderjarigheid niet, maar zal vast mogelijk zijn. Kwestie van de (rabo)bank bij je in de buurt bellen!

Lennard
23/08/06, 17:11
Hoe lang nog voor je partner 18 wordt? Dan is het hele probleem academisch, lijkt me.

Weccop
23/08/06, 17:58
Over 10 maanden wordt die 18, maar de Abn gaat het nog eens bekijken.

Zenda
23/08/06, 20:32
Ik raad aan om is te kijken naar Postbank Zakelijk. Je kunt via de website een zakelijke rekening aanvragen. Aangezien jouw collega nog minderjarig is, is een handtekening van een ouder/voogd wel vereist.

Hier zeer tevreden over Postbank, een klein nadeeltje is dat alle binnenkomende en uitgaande transacties 1x per werkdag worden verwerkt, dus 1x per dag kijken is voldoende.

xSeries
23/08/06, 20:39
Naar ons idee werkt de abn zeker niet strikt volgens haar procedures, protocollen en software. Als je accountmanager je graag als klant wilt zal hij echt wel een manier bedenken om 't op te lossen lijkt mij..

Het hangt allemaal van je account-manager af... Wij zijn zelf naar een ander kantoor overgegaan (buiten de gemeente waar we gevestigd zijn) en bijna alles is mogelijk...

Weccop
23/08/06, 21:47
Hij is het ook zeker uit aan het zoeken of er mogelijkheden zijn. Ik had voorgesteld dat ik eens navraag zou doen in deze wereld aangezien ik vast niet de enigste ben die zo'n bedrijfs opzet heeft in Nederland.

XBL
23/08/06, 21:49
Wij hadden hetzelfde probleem (van emz naar vof, waarbij de nieuwe vennoot ook minderjarig was. Een zakelijke rekening voor een emz met een minderjarige was 2 jaar terug geen probleem). Bij ons heeft die bank medewerker het toch uiteindelijk voor elkaar gekregen.

Laat ze dus eens contact opnemen met het kantoor in Castricum, die kregen het voor elkaar :). En die gozer op ons kantoor heeft blijkbaar niet genoeg invloed bij de ICT afdeling, want hij had het probleem aan hen doorgeven ;).

Verder erg tevreden met de ABN (zeker zakelijk, privé lijken ze soms wat minder behulpzaam).

Jochem

Weccop
23/08/06, 22:10
Bedankt XBL daar heb ik wat aan. Ik zal het doorgeven aan de ABN hier.

veenman
23/08/06, 22:32
De ABN Amro in Castricum is erg relaxt (voor mij als zakelijke rekeninghouder), al ben ik er wel voor het laatste 3 jaar geleden geweest of zo :P Echter vraag ik me sterk af of zij meer kunnen dan een willekeurig ander kantoor. De enige remedie die ik zie is om gewoon door te blijven zeiken, dan is meestal alles mogelijk ;)

Weccop
23/08/06, 22:44
Die account manager wil dan vragen hoe zij het opgelost hebben.

Henky!
23/08/06, 23:22
Account manager? We kregen op een gegeven moment elke maand een nieuwe en volgens mij werd die uiteindelijk zelfs afgeschaft (Nijmegen). Verder is de ABN behoorlijk in de prijzen. We gebruiken vooral de Postbank en de Deutsche Bank voor internationale betalingen en we overwegen al jaren de ABN te ruilen voor de Rabo.

Ook vanwege het fietsen natuurlijk:-)

MediaServe
24/08/06, 10:21
Een zakelijke rekening voor een emz met een minderjarige was 2 jaar terug geen probleem). Bij ons heeft die bank medewerker het toch uiteindelijk voor elkaar gekregen.Het probleem zit hem in de laatste paar maanden dat het nieuwe systeem draait. Als de computer zegt dat het niet kan, dan kunnen ze alleen nog foutieve informatie invullen om toch akkoord te krijgen. De meeste bankmedewerkers willen hun baan graag houden en zullen niet zo ver gaan ;)

Weccop
24/08/06, 10:45
@Mediaserver dat zei die idd je kan een foutieve geboorte datum invullen, maar zoals je al zegt een beetje te riskant. Hij ging er wel navraag over doen of het dan eventueel met een geoorloofde reden later omgezet kan worden.

Lennard
24/08/06, 11:34
Frauduleuze data aanleveren is af te raden. Het is er de bank om te doen dat officieel geen minderjarige personen zakelijke geldhandelingen verrichten.

Het ging toch alleen om een gezamelijke rekening en niet om bv de inschrijving bij de KvK? Waarom geef jij hem totaan zijn 18e niet gewoon de mogelijkheid om opnamen of transacties te doen? Daarna kun je alles toch nog officieel maken?

Henky!
24/08/06, 13:48
Computers hebben de wereld zo veel mooier en makkelijker gemaakt:-)