PDA

Bekijk Volledige Versie : test@naam.domein.nl



hires
22/08/06, 19:59
Een klant wil overstappen maar vraagt zich nu af of het mogelijk is om als email adres de volgende constructie te gebruiken:

emailaccount@extranaam.domein.nl

voor de @ staat gewoon de naam van het email account en na de @ het domein wat hij geregistreerd is, met daarvoor een extranaam, waarschijnlijk in dit geval de accountnaam die hij bij de andere partij gebruikt.

Ik hbe geprobeerd een subdomein aan te maken, maar dat werkt niet (mail delivery failure), maar zijn er mogelijkheden om dit op te zetten zoals hij dat wil? Losstaand of het zinnig is om dit te willen ;) Ik zou zelf niet weten hoe ik dit zou kunnen doen.

Alvast bedankt!

izdesign
22/08/06, 20:00
ik heb het wel ooit gehad bij een domein maar hoe dat gedaan was weet ik niet :o

MediaServe
22/08/06, 20:01
Dat is geen probleem. Je doet in principe hetzelfde als je een domein.co.uk domeinnaam hebt. Je zult een MX record aan moeten maken voor het subdomein en in de email server het subdomein als domein toevoegen :)

hires
22/08/06, 20:05
Ga meteen testen... Goeie tip, bedankt!

Str@nger
22/08/06, 21:27
Welk control panel gebruik je?
Want bij cPanel werkt dit automatisch :)

hires
22/08/06, 21:30
DirectAdmin... ik kan eventueel een cPanel account aanmaken als het niet lukt, maar dat is in eerste instantie niet wenselijk..

WI-Hosting
22/08/06, 21:39
Met directadmin kan dit ook mits je het domein naam als apart user account heb (dus bij new user: extranaam.domein.nl als domain kiezen ipv domein.nl)

hires
22/08/06, 21:46
Aha.. Dat ga ik wederom is even testen.. dan zou ik mogelijk met een forward (?) beide adressen kunnen gebruiken.. want dat is bij zijn oude partij nu ook het geval. Dus: info@domein.nl én info@subdomein.domein.nl zijn beide actief, en dat wil hij bij ons dus ook..

jouwnaam
22/08/06, 21:52
Als het niet al teveel adressen zijn inderdaad gewoon een forward aanmaken van info@subdomein.domein.nl naar info@domein.nl en klaar ben je (mits de rest goed is ingesteld) :-)
domain pointer is dan misschien makkelijker

santema
22/08/06, 22:16
Subdomein gewoon als domein toevoegen, e-mail account aanmaken en klaar. Verder niks met MX records (zolang domein en subdomein maar op dezelfde server staan). Werkt hier prima.

NDIS
22/08/06, 22:29
ik heb het al voor elkaar gekregen met direct admin.

je voegt een Atje toe als bijv: crew naar het IP van de server

voegt deze subdomein toe als nieuwe domein. En je maakt een mailtje aan. Klaar is kees :D

MediaServe
22/08/06, 22:54
Subdomein gewoon als domein toevoegen, e-mail account aanmaken en klaar. Verder niks met MX records (zolang domein en subdomein maar op dezelfde server staan). Werkt hier prima.Zonder MX record werkt het toch echt niet hoor ;) Maar gelukkig neemt DirectAdmin die taak op zich en hoeft de webhoster niets te snappen van de technische achtergrond :p

hires
22/08/06, 22:56
Heren, het werkt; bedankt voor alle tips. Ik ga alle andere opties ook nog is doorlopen :) Ik heb nu in ieder geval een mx-record aangemaakt voor sub.domein.nl en een extra domein voor het pakket: domein.nl aangemaakt (sub.domein.nl). Daarop een forward met catch-all naar: info@domein.nl en het werkt!