PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met FIXS?



Aar
22/08/06, 19:23
Wie heeft er ervaring met www.fixs.nl waar je een 0871 nummer kan aanvragen?
Voor mijn bedrijf die ik opstart leek me dit wel handig, en ik vandaag eens lopen klooien met het controlpanel...

Ik had na enige moeite hem naar mijn idee doorgeschakeld naar mijn eigen GSM. Ik test het nummer uit door ernaar te bellen..:
Nummer bestaat niet?
Ik test nog een keer uit:
Blijft oneindig overgaan
Ik bekijk instellingen. Altijd overgaan naar mijn GSM.... (06-17......)
eens verder kijken: Nog wat finetuningen..
Ik bel nogmaals en krijg een wildvreemde aan de lijn :?
Ik krijg opeens na het gesprek (ja, verkeerd verbonden, ik moest me fixs-nummer hebben :P)
Spontaan gaat me vaste foon piepen, en kreeg een SMSje, welke later van Arie bleek te zijn. Een spam SMSje met: Gratis 084 nummer? zie www.blalallala.nl

Bevind ik me nu in de Twilight-zone :P?

Anyway, wat zijn jullie ervaringen met FIXS waar je voor 17.50 eur. een leuk nummertje krijgt om door te schakelen?

groenleer
22/08/06, 19:32
probeer xoip. Is bij mijn weten gratis en levert ook een 087 nummer of een 084 nummer, afhankelijk van of je het zakelijk of prive wilt gebruiken.

Ze mailen de voicemails door naar je toe, en bieden gelijktijdig op het zelfde nummer ook fax2email aan.

Owja, xoip heeft met de meeste telecom aanbieders afgesproken om 35 cent voor de nummers te rekenen, En als je mobiel belt de mobiele kosten daar bij.

Fixs durft nog wel eens 80 cent/minuut te rekenen. Het maximum dat je ook voor een 090x nummer zou kunnen vragen per minuut.

Jesperw
22/08/06, 19:42
Wij gebruiken het na intensief testen als storingsnummer en hebben hier in 3 jaar tijd nooit problemen mee ondervonden. Hij gaat bij meerdere nummers over en is goed te configgen. Tevens kost hij weinig.

Bij ons kost 't geloof ik nog 40 cent per minuut als je belt. Ik vind dit geen onredelijk tarief voor een lijn die alleen in noodgevallen wordt gebruikt.

Zelf doorschakelen in onze centrale leek me geen goed idee omdat Fixs haar zaakjes beter op orde heeft dan ik mijn office centrale op kantoor (In de zin van redundancy en backup power)

snaaps
22/08/06, 20:18
Wij gebruiken het na intensief testen als storingsnummer en hebben hier in 3 jaar tijd nooit problemen mee ondervonden.

Beetje lullig voor je klanten met digitale telefonie, deze nummers zijn dan namelijk niet bereikbaar.

Jesperw
22/08/06, 20:22
Ik kan met mijn VOIP thuis aansluiting gewoon naar het nummer bellen. Dat bepaalde inferieure diensten dat niet aanbieden is jammer. Dat bestond nog niet toen wij 't afsloten.

Dan moet men vrees ik even mobiel bellen.

brugcom
22/08/06, 20:28
wij gebruiken fixs ook geen enkel probleem hier.
makkelijk te configureren en goedkoop.

Ook niet met mensen die via voip bellen.

eweps
22/08/06, 21:04
wij gebruiken fixs, echter is het wachtwoord verloren gegaan. Wat nu zul je denken? Fixs heeft een wachtwoord vergeten functie op haar site, echter werkt deze niet..(komisch)

Vervolgens bel je naar het dure 80 cent per min fixs 0871 nummer en wordt er niet opgenomen, spreek je iets in op de voicemail.. bellen ze niet terug.

Tevens komen voicemail berichten sowieso pas laat aan op de email inbox, en de configuratie is niet 100% uitgebreid genoeg.

Aar
22/08/06, 23:36
Ik ben te horen gekregen dat Fixs gaat vernieuwen binnenkort, maar dat moeten we nog eens zin.
Ik denk dat ik mijn telefoonnummertje maar in de verkoop zet...
Voor 10 euro ofzo...

Ik neem wel een XOIP iets ofzo, of mijn extra XS4ALL Voip nummertje...