PDA

Bekijk Volledige Versie : websites maken en hosten



miekie13
22/08/06, 11:21
Dag allemaal,

hier even een bericht/ vraag van iemand die door de webhosts het bos niet meer ziet.

Wat is de bedoeling.

Voor diverse klanten van mij waar ik administratieve werkzaamheden voor doe ( freelance) bestaat de behoefte voor een simpele/ maar duidelijke website ( hoeft bijv. aleen maar een "homepage"te zijn).

Nu wil ik dit graag gaan aanbieden incl. domeinreg. website en onder brengen bij een webhost. Zodat het voor hun kant en klaar is maar dat ze wel zelf het contact met de webhost hebben.

Maar nu welke webhost, pakket etc.. website moet gemaakt worden ( ben zelf wel al bezig in frontpage..)

Wie kan of wil samenwerken of helpen met de keuze te maken.

Mag ook een samenwerking zijn als het maar proffessioneel/ goed is hoeft niet te veel toeters en bellen te hebben, dus simpel maar wel goed voor de klant.

Zoek eigenlijk ook iemand die mij op weg kan helpen met het maken van websites, mag tegen betaling ( factureren).

Graag jullie reactie's en alvast bedankt.

BsHosting
22/08/06, 11:31
voor ervaringen met webhosters adviseer ik u eens te kijken op www.ispgids.com.

samenwerking is bij iedereen hier wel mogelijk denk ik zo

jinxedworld
22/08/06, 11:36
Hallo Mieke,

Een simpele en duidelijke homepage kan snel gemaakt zijn. Houd er echter rekening mee dat een website voor bedrijven een visitekaartje is. Dit dinet dus zeker enige uitstraling moeten hebben. Veel webhosters bieden een pakket aan waarmee je eenvoudig een website in elkaar kunt zetten met een professionele uitstraling. (voor een voorbeeld kan je eens kijken op http://sitebuilder.brainstorm-ict.nl/ )

Als je zelf hosting en domeinregistratie aan wilt gaan bieden kan je dit op 2 manieren gaan doen:
1. Een eigen server aanschaffen/huren en hier je hostingplatform onderbrengen. Hiervoor is het echter wél noodzakelijk dat je een goede technische achtergrond hebt, aangezien je eventuele problemen zelf moet oplossen.
2. Een resellerpakket aanschaffen bij een webhoster. Je krijgt dan een stuk ruimte op de server van de desbetreffende hoster waar je je domeinen aan kunt maken, je kunt eventueel via die hoster domeinen registreren en nog veel meer. In feite hoef je je niet druk te maken om de achterliggende techniek aangezien dit de verantwoording is van de hoster.

De keuze van een webhoster is volledig aan jou. Je kunt kijken op http://www.hostingvisie.nl/ of http://www.webhosters.nl/ voor een overzicht, en reacties van hun klanten voor een inschatting van de dienstverlening. Dit is enkel een richtlijn, en je doet er verstandig aan de host even te testen op bijvoorbeeld bereikbaarheid (telefoon, reactiesnelheid qua mail e.d.) en hun technische kennis, zodat je weet dat ze ook de knowhow hebben om het platform aan de gang te houden. Helaas zijn er teveel "zolderkamerbedrijfjes" welke het er gewoon bij doen, naast de studie en dergelijke. Als je op een professioneel nivieau support wilt hebben zou ik niet direct met de eerste de beste in zee gaan, maar echt even onderzoeken hoe en wat.

In dit deel van het forum mogen we je helaas geen aanbieding doen. Dit kan je het beste hier aanvragen:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/

miekie13
22/08/06, 11:41
Bedankt alvast voor deze snelle reactie's ik ga ermee aan de slag en kom er vast op terug. Ik ben niet zo heel technisch dus ik moet het echt ergens gaan onderbrengen.
Zal wel eens gaan snuffelen in het forum met de aanbiedingen

Zenda
22/08/06, 12:07
Hallo Mieke,

Aangezien je van plan bent om meerdere websites te hosten is het denk ik verstandig om een resellerpakket te nemen. Een resellerpakket biedt namelijk de mogelijkheid om zelf allemaal kleine webhostingpakketjes aan te maken middels een controlpaneel op een zéér eenvoudige wijze. Jouw eigen klanten (van wie zo'n webhostingpakket is) hebben ook toegang via het controlpaneel en kunnen op deze manier eventueel zelf emailadressen e.d. aanmaken. Natuurlijk als jouw klanten wensen om dat te doen is dat ook mogelijk, aangezien jij ook in die webhostingpakketten in kan loggen. Aan deze webhostingpakketten kunt u dan ook domeinnamen aan koppelen. In de meeste gevallen kun je deze bij dezelfde hoster waarbij je het resellerpakket afneemt ook registreren.

Wellicht lijkt het nu een ingewikkeld verhaal over resellerpakketten en webhostingpakketten, maar dit valt heel erg mee als je er eenmaal meebezig bent. Eventueel kan denk ik de hoster je hierbij ook wel helpen.

Betreffende de vraag over het ontwerpen van websites. Websites kunnen op verschillende manieren ontworpen worden:
Op een simpele manier met Microsoft FrontPage. Dit is een zeer makkelijk product (vergelijkbaar met Microsoft Word) en kun je een volledig website mee maken. In Microsoft FrontPage zitten ook standaard layouts (uiterlijk van websites) inbegrepen.
Een layout kopen op een website die layouts aanbiedt of laten ontwerpen. Hier op het forum bij de "Te Koop" sectie worden regelmatig layouts aangeboden. Zo'n layout zou je vervolgens prima in Microsoft FronPage kunnen laden en zo voorzien van tekst en afbeeldingen.
De laatste optie is eigenlijk om de website te laten ontwerpen door een webdesignbedrijf. Vaak wordt gedacht dat je dan over gigantische bedragen praat, maar dit valt reuze mee! Zeker omdat je zelf al aangeeft dat het vaak maar om 1 of een paar pagina's gaat, zullen de kosten niet hoog zijn. Het is natuurlijk helemaal mooi als het bedrijf waarbij u een resellerpakket zou afnemen ook voor uw websites kan ontwikkelen en zelfs de website voor u in een webhostingpakket kan aanmaken of in iedergeval jou daarbij kan ondersteunen.

Ik hoop hiermee je een indruk te geven op welke manier alles te realiseren is.

Erik
22/08/06, 12:24
Ik denk zelf dat een resellerpakket onverstandig is aangezien ze zelf al aangaf niet veel technische kennis te hebben. Bij een resellerpakket is het vaak zo dat het contact tussen eindgebruiker en webhost er niet is. De reseller moet dus factureren aan de klant, support verlenen op de hostingpakketten, etc. Als je weinig technische kennis hebt lijkt me dit geen goed idee.

Je bent dat continu elke vraag aan het doorspelen aan de hoster en het antwoord van de hoster ga je dan weer terugspelen naar de eindgebruiker. Veel ellende dus, vooral als je een keer geen tijd hebt vanwege je andere bezigheden.

jinxedworld
22/08/06, 12:27
Ben ik niet met je eens. Als een van onze resellers ergens niet uitkomt kan hij rustig contact met ons opnemen, dat lijkt me toch logisch? Niet alleen met vragen over zijn hostingpakket, maar ook over die van zijn klanten. Als zijn pakket groeit, groei je zelf toch ook? Goede support is érg belangrijk, ook naar je resellers toe.

crazycoder
22/08/06, 12:28
Zoek een goed webdesignbureau die dit allemaal voor je kan verzorgen. Dan heb je ook geen omkijken naar het bouwen van de sites. Daar komt namelijk vaak net iets meer bij kijken dan wat rondklikken in frontpage.

Die zijn soms ook bereid om dat whitelabel te doen.

Dicky
22/08/06, 12:30
Beste Mieke,
Kijk even bij http://www.hostmerk.nl/
Hostmerk garandeert dat de hostingprovider welke het keurmerk voert voldoet aan bepaalde minimale kwaliteitseisen.

Dan zit je altijd goed

BsHosting
22/08/06, 13:40
Beste Mieke,
Kijk even bij http://www.hostmerk.nl/
Hostmerk garandeert dat de hostingprovider welke het keurmerk voert voldoet aan bepaalde minimale kwaliteitseisen.

Dan zit je altijd goed

grote onzin

je benadeeld hier hosters mee die geen lid zijn.
en het wil niet alles zeggen daar hostmerk nog in de kinderschoenen staat.

bovendat zijn er hier hosters die betere service leveren dan mensen die nu hostmerk hebben.

Dicky
22/08/06, 13:46
BS lul niet zo stom!

Erik
22/08/06, 13:47
Miekie, zoals je merkt raad iedereen weer wat anders aan. Op deze site zal je dan ook niet veel wijzer worden, aangezien iedereen hier bijna een hoster is en je op directe of indirecte wijze probeert te 'strikken'.
De enige site die echt aan te raden is is webhosters.nl, dit omdat deze al vrij lang bestaat.
Verder nogmaals mijn advies om geen resellerpakket te nemen als je, zoals je al aangaf, liever hebt dat je klanten direct contact met de hoster opnemen bij problemen. Je wordt anders een verbindingsstuk tussen klant en hoster. Verder zijn de marges op hosting klein, waardoor het met een klein aantal klanten niet de moeite waard is om als host of reseller (wat in feite hetzelfde is) op te gaan treden. Je kan je tijd beter steken in het werk wat je nu al doet.

BsHosting
22/08/06, 13:49
BS lul niet zo stom!


wat is daar stom aan het is wel de waarheid
hostmerk staat toch niet garant voor perfectie ofwel

ik kan hier zat hosters opnoemen die vele malen betere service leveren ondanks dat ze geen hostmerk hebben.

ik juich het initatief van harte toe maar het is nog niet zo breed om nu te stellen dat die hosters veel beter zijn dan de rest hier.

Ber|Art
22/08/06, 13:51
Ontopic!

ensermo
22/08/06, 15:14
Beste miekie13,

We hebben twee klanten die precies hetzelfde doen. Zo nu en dan hebben ze een site nodig voor HUN klanten. Dit hebben we heel simpel opgelost. Hij stuurt zijn klant naar ons en ontvangt commisie. Verder heeft hoeft hij nooit meer tijd te investeren om technische zaken (mijn mail doet het niet, ik kan niet met MySQL connecten, Statiestieken zijn twee dagen oud, ik kan vanaf mijn werk niet connecten(firewall) etc etc en noem maar op.)

Zij maken de pagina en verder is hun taak alleen om inhoud te onderhouden.

Bij hun is dit ideal omdat ze andere werkzaamheden hebben (adviseur/programmeur) en liever daarmee bezig zijn.

Er zullen vast wel wat hosters hier zitten die zoiets ook doen. (Affiliates Program).

Reseller kan je ook worden maar daar heb je "iets" meer technische kennis nodig. Want JIJ bent de schakel tussen jou klanten en de hoster. En er zullen vast hosters hier zijn die zeggen "nee hoor.. we helpen je wel", maar als puntje bij paaltje komt zullen ze heel bot zeggen tegen je klanten. "U host niet rechtstreeks bij ons. U moet bij Uw reseller zijn".

TENZIJ je van tevoren heb afgesproken (zwart op wit) wat de taken van je hoster zijn en wat JOU taken zijn.

Maar zoals Erik al zei. Je krijgt meer verantwoordelijkheid en dat kan juist niet gewenst zijn.

Oh ja en hier zul je via iedereen horen "wij kunnen dit aanbieden"
Dus vraag liever bij webmaster fora's, op webhosters.nl en via het aanbod forum hier en dan zul je veel informatie ontvangen. Uiteindelijk zal je altijd eentje moeten kiezen uit al de honderden!

Sucess in ieder geval!

veenman
22/08/06, 15:22
Als je een echt goede samenwerking wenst, dan zou ik voor een klein/middelgroot bedrijf gaan die persoonlijke service verlenen en je meer bent dan een vermelding in de administratie. Daarnaast zou ik ook niet gaan voor de goedkoopste aanbieder, want (persoonlijke) service leveren kost nou eenmaal geld, overigens zegt de prijs verder niet veel over de kwaliteit die geleverd wordt.

Als laatste kun je ook letten op keurmerken en gedragscodes waar een bedrijf bij is aangesloten. Wat deze precies zeggen is verschillend, echter is het wel zodat met aansluiting erbij de ondernemer aangeeft dat hij genoeg vertrouwen heeft in zijn dienstverlening om er externe toetsing en/of regelgeving op te laten gelden.

Succes met je zoektocht!

SITE24
22/08/06, 16:55
Ik zou u willen aanraden in zee te gaan met een professioneel designbureau. Om uw klanten de kwaliteit te garanderen die u ook nu met uw werk levert lijkt het me onverstandig zelf websites in elkaar te gaan zetten. De kwaliteit van deze creaties wordt namelijk zeker verbonden aan u als bedrijf.

Ber|Art edit: Aanbieden in dit forum mag niet, en al zeker niet via PM.

Succes ermee!

systemdeveloper
22/08/06, 17:09
Ben ik niet met je eens. Als een van onze resellers ergens niet uitkomt kan hij rustig contact met ons opnemen, dat lijkt me toch logisch? Niet alleen met vragen over zijn hostingpakket, maar ook over die van zijn klanten. Als zijn pakket groeit, groei je zelf toch ook? Goede support is érg belangrijk, ook naar je resellers toe.
Dat is netjes :)

Maar als de klant de reseller opbelt en telkens te horen krijgt 'dat zoeken we op'... krijg je toch een vervelende situatie. Als reseller kun je imho maar beter weten waar je mee bezig bent.

jinxedworld
22/08/06, 17:24
Dat is netjes :)

Maar als de klant de reseller opbelt en telkens te horen krijgt 'dat zoeken we op'... krijg je toch een vervelende situatie. Als reseller kun je imho maar beter weten waar je mee bezig bent.

Daar heb je gelijk in, maar de meeste resellers onthouden de antwoorden wel, en leren zo zelf ook bij.

Mark17
22/08/06, 23:20
Beste Mieke,
Kijk even bij http://www.hostmerk.nl/
Hostmerk garandeert dat de hostingprovider welke het keurmerk voert voldoet aan bepaalde minimale kwaliteitseisen.

Dan zit je altijd goed

Was er geen partij bij HostMerk aangesloten welke bij een probleem gewoon niet bleken te voldoen aan de eisen en nu het keurmerk niet meer voert? Misschien kun je beter eens kijken op ispgids.com of isp25.com.

Daarnaast zal er bij veel kleine en middelgrote bedrijven veel te regelen zijn (vanaf de mogelijkheid dat dat bedrijf alle support levert tot op het moment dat een reseller pakket handig/nodig is).