PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht waar staat de executeble van php5 debian test



jan post
21/08/06, 22:53
Beste Webhostingtalk,

Wij hebben hier een debian installatie, hierbij hebben wij de executble van php5 nodig. Deze hebben wij geinstallerd vanuit de "testing" sources, maar we kunnen echter de executble ervan nergens vinden.

Noch word hij aangeven in de config van apache, php5 is overigens gewoon via apt-get geinstallerd. Daarom vroeg ik mij af of iemand weet waar dit bestand zich bij een debian installatie bevind?

** Update **

We hebben ook geprobeerd hem via find/locate te vinden, maar dit leverde echter aleen maar mappen genaamd php5 op maar geen executebles.


Alvast bedankt !

Met vriendelijke groet,

Jan Post

Digiover
21/08/06, 23:02
Ik heb hier helaas geen testing (Etch) webserver beschikbaar, maar staat het niet gewoon in /usr/bin(/php5)? Zoals php4 daar wel staat?
Heb je na de installatie (apt-get) een updatedb gedraaid, zodat locate het bestand geindexeerd heeft?

jinxedworld
21/08/06, 23:03
Ik gebruik de dotdeb repository (zo hoef je ook geen testing te gebruiken), en met deze opstelling staat de binary bij mij in /usr/bin/php5.

Curry
22/08/06, 04:39
** Update **

We hebben ook geprobeerd hem via find/locate te vinden, maar dit leverde echter aleen maar mappen genaamd php5 op maar geen executebles.
Wel updatedb gedaan vantevoren?

Met locate php | grep bin zou je 'm zo moeten kunnen vinden, in /usr/bin idd.

PHP5 staat overigens ook in Debian Backports voor als je verder je Stable installatie niet wil vernaggelen.

ErikKosters
22/08/06, 09:38
Wie weet trouwens waar de my.cnf is gebleven in MySQL5, nog niet gezocht maar ben nog beetje moe :)

ju5t
22/08/06, 10:42
Geen ervaring met PHP5, nog met Debian, maar is het niet gewoon zo simpel als:

# whereis php5

systemdeveloper
22/08/06, 11:36
Wie weet trouwens waar de my.cnf is gebleven in MySQL5, nog niet gezocht maar ben nog beetje moe :)
hehe, 'locate my.cnf' is minder typewerk dan deze post...

ErikKosters
22/08/06, 11:54
ja locate my.cnf heb ik reeds gedaan.. Vondt niets..

Wido
22/08/06, 12:14
ja locate my.cnf heb ik reeds gedaan.. Vondt niets..Ga de MySQL manual eens lezen, daar staat netjes in waar je my.cnf kan vinden als hij er niet is ;)

rembrand
22/08/06, 13:47
locate php5

of

find / -name php5

Zoiets ?

ju5t
22/08/06, 17:00
http://www.hmug.org/man/1/whereis.php

KriSiS
28/08/06, 06:50
Beste Webhostingtalk,
Wij hebben hier een debian installatie, hierbij hebben wij de executble van php5 nodig. Deze hebben wij geinstallerd vanuit de "testing" sources, maar we kunnen echter de executble ervan nergens vinden.



hier op debian etch (met dotdeb packages)
/usr/bin/php5



Wie weet trouwens waar de my.cnf is gebleven in MySQL5, nog niet gezocht maar ben nog beetje moe :)

/etc/mysql/my.cnf ??

Nielsvk
28/08/06, 10:48
ja locate my.cnf heb ik reeds gedaan.. Vondt niets..

# updatedb
# locate my.conf