PDA

Bekijk Volledige Versie : Smokeping database



Sphere
19/08/06, 11:03
Naar aanleiding van dit topic:

http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-colocated-hosting-forum/100863-smokepings.html

Is er behoefte aan een smokeping database met smokeping sites uit europese netwerken?
Ik heb een tijdje geleden smokeping.eu geregistreerd voor dit doel maar tot nu toonden de meeste mensen die ik gesproken heb weinig interesse

Mijn idee hierover is een site met onder andere een zoekfunctie met een "van netwerk" en een "naar netwerk" optie zodat je snel de gewenste smokeping pagina's kan vinden.

Echter zullen de netwerken handmatig ingevoerd moeten worden per hoster en ik kan me voorstellen dat veel mensen hier geen zin in hebben.

phreak
19/08/06, 11:08
Dit zou misschien wel interessant zijn, maar hoe wil je het aanpakken om dit vanaf meerdere netwerken te doen?

Sphere
19/08/06, 11:11
Dit zou misschien wel interessant zijn, maar hoe wil je het aanpakken om dit vanaf meerdere netwerken te doen?

Elke "smokepinger" die mee wil doen zal een formulier in moeten vullen in welk netwerk hij staat (en land) en vervolgens zal hij voor elk netwerk in zijn smokeping de netwerknaam, de url naar de smokeping pagina en eventueel het IP dat "gepinged" wordt moeten invullen

Zor.in
19/08/06, 11:16
Kun je niet een smokeping hebben die een configuratie uit 1 database haalt of een cronjobje die de config steeds sync't ? Zo heb je op heel veel plaatsen exact dezelfde configuratie en dat geeft het beste beeld. Want je hebt veel machines in bv. het netwerk van True en het gebeurt vaak dat niet iedereen hetzelfde IP ping't en dus een andere grafiek kan krijgen...

Technotop
19/08/06, 11:35
Smokeping haalt alle gegevens uit Fping of Echoping. Ik weet niet precies waar deze gegevens worden opgeslagen. Dan zou het eventueel mogelijk zijn om dit te syncen.

Ik heb zelf aardig wat Nederlandse netwerken en Providers in onze smokeping toegevoegd. Echter worden ping alleen vanuit EuroAccess uitgevoerd en is het inderdaad een idee om dit van uit meerdere netwerken te doen.

Zor.in
19/08/06, 12:03
Alles staat gewoon in config in /etc/smokeping/ enzo dacht ik. Je zou eventueel de hosts / netwerken vanaf een externe URL kunnen includen in de configuratie.

IT-worX
19/08/06, 12:19
Ik heb hier zeker interesse in...daar ik smokeping.info heb ;) (en deze ter beschikking wil stellen)

Ik kan trouwens meedoen aan dit project vanuit het Kangaroot netwerk (LCL Diegem), Unix-Solutions netwerk (InterXion Zaventem) en Openminds netwerk (Versatel Gent)...

Als die sync effectief zou lukken kan je wel iets maken...

bvb server001.kangaroot.lcldiegem.belgium.smokeping.eu/info (logische opbouw leek mij:server#.netwerk.datacenter.land.smokeping.eu/info)?

Wido
19/08/06, 16:25
Kan je niet beter iets als dit doet:

- reasonnet.rb2f.smokeping.eu
- true.rb2e.smokeping.eu
- true.gv.smokeping.eu
- leaseweb.tc2.smokeping.eu

en op www.smokeping.eu heb je dan een mooi overzicht van alle netwerken + locaties.

Ik stel me in ieder geval beschikbaar voor een smokeping vanuit Reasonnet (RedBus 2F)

Technotop
19/08/06, 16:35
Kan je niet beter iets als dit doet:

- reasonnet.rb2f.smokeping.eu
- true.rb2e.smokeping.eu
- true.gv.smokeping.eu
- leaseweb.tc2.smokeping.eu

en op www.smokeping.eu heb je dan een mooi overzicht van alle netwerken + locaties.

Ik stel me in ieder geval beschikbaar voor een smokeping vanuit Reasonnet (RedBus 2F)

Dat dan bijvoorbeeld www.smokeping.eu de mainpagina zal worden. Beste om mee te starten is een public configuratie.

IT-worX
19/08/06, 17:56
public conf? zou dan die sync niet beter zijn?
Je kan uiteraard zo werken, maar in be heb je bvb 2 lcl's = brussel en antwerpen. Hoe ga je dit dan doen? Of wat als er 2 firma's binnen hetzelfde netwerk hun smokepings willen doorsturen?

ophnet
19/08/06, 20:11
Of wat als er 2 firma's binnen hetzelfde netwerk hun smokepings willen doorsturen?
company.network.dc.smokeping.eu

veenman
19/08/06, 20:43
Interessant idee/project dit, zou het ook (eenvoudig) mogelijk zijn om alle smokeping data op één centrale locatie te aggregeren, zodat je heel eenvoudig kan zien waar een probleem zit als er iets niet bereikbaar is?!

Technotop
19/08/06, 20:53
Interessant idee/project dit, zou het ook (eenvoudig) mogelijk zijn om alle smokeping data op één centrale locatie te aggregeren, zodat je heel eenvoudig kan zien waar een probleem zit als er iets niet bereikbaar is?!


Maar is juist 1 centrale plek juist niet gevaarlijk? Elke netwerk gaat hoe dan ok -een- keer down. Dus alles op één plek zetten is niet handig.

Wil je dit goed kunnen uitvoeren dan heb je een redundante opstelling nodig. Wij hebben nu twee indentieke smokepings draaien. Één in Capelle a/d IJssel en Één in Schiphol-rijk.

MediaServe
19/08/06, 20:53
Erg goed idee, en dan zoals Wido het zegt :)

Gewoon een public conf bestandje online pleuren dat we iedere dag kunnen synchroniseren en een subdomein voor ieder netwerk enzo :)

Lijkt me leuk plan, ik doe mee :)

Ohja, de pagina's zou ik gewoon met frames opbouwen, dat op de server waar smokeping.eu staat de framesets staan gehost :)

Misschien nog iedere deelnemer een 100mb.bin en een traceroute tooltje online laten zetten, om het plaatje compleet te maken?

hostingpower
19/08/06, 23:32
Leuk idee, wij willen hieraan best meedoen. Wij kunnen grafieken leveren vanuit het Grafix netwerk in Capelle a/d Ijssel en Leaseweb (Redbus) in Amsterdam

IT-worX
20/08/06, 05:33
Misschien nog iedere deelnemer een 100mb.bin en een traceroute tooltje online laten zetten, om het plaatje compleet te maken?

Ook geen slecht idee!!!

NDIS
20/08/06, 15:11
interesant project. Ik hou het in de gaten!

IT-worX
20/08/06, 15:37
Klein ideetje zodat ik ook iets kan doen met de .info ;)

De .eu gebruiken voor europa, en met de .info hetzelfde doen, maar andere werelddelen erbij nemen?

MediaServe
20/08/06, 15:48
Doe gewoon een redirect naar de .EU :)

Wido
21/08/06, 18:04
company.network.dc.smokeping.eu
Lijkt me overbodig, waarom zouden er twee partijen vanuit Reasonnet (RedBus) een smokeping moeten draaien?

Ik zie de meerwaarde niet als mijn "buurman" van 10 cabinets verderop ook een smokeping draait?

IT-worX
22/08/06, 01:25
Doe gewoon een redirect naar de .EU :)
Was ik inderdaad al van plan, zou gewoon leuk zijn mocht deze ook wat traffic genereren ;)

Wido
22/08/06, 10:20
TS, make up your mind!

Jij moet nu gewoon het initiatief nemen, zeg gewoon: "Zo gaan we het doen, wie doet er mee en wie niet?"

ophnet
22/08/06, 10:21
Lijkt me overbodig, waarom zouden er twee partijen vanuit Reasonnet (RedBus) een smokeping moeten draaien?

Ik zie de meerwaarde niet als mijn "buurman" van 10 cabinets verderop ook een smokeping draait?

Ligt er aan waar je de smokeping voor wilt gebruiken/nazien. Voor het netwerk of de aanbieders op dat netwerk.

IT-worX
22/08/06, 10:41
Lijkt me overbodig, waarom zouden er twee partijen vanuit Reasonnet (RedBus) een smokeping moeten draaien?

Ik zie de meerwaarde niet als mijn "buurman" van 10 cabinets verderop ook een smokeping draait?

Tja omdat één smokeping meer zegt dan een ander? Ik kan je makkelijk 3-4 voorbeelden geven van servers binnen zelfde ip range (x.x.x.1 en x.x.x.10) waarvan de ene continue een hoge ping heeft en de andere een heel lage. Reden (really no bullshit) de ene server draait idle, terwijl de andere bijna continue aan het backuppen is. En dat merk je wel in de ping!

Wido
22/08/06, 10:42
Tja omdat één smokeping meer zegt dan een ander? Ik kan je makkelijk 3-4 voorbeelden geven van servers binnen zelfde ip range (x.x.x.1 en x.x.x.10) waarvan de ene continue een hoge ping heeft en de andere een heel lage. Reden (really no bullshit) de ene server draait idle, terwijl de andere bijna continue aan het backuppen is. En dat merk je wel in de ping!Ik ga er wel vanuit dat de partij die de smokeping draait een fatsoenlijke bak er voor neer zet?

Anders krijg je ZO veel Smokepings, dat is niet grappig meer.

EDIT: typo

MediaServe
22/08/06, 10:44
Je moet niet alleen van netwerk tot netwerk doen, want soms (vaak) ligt het probleem binnen het netwerk zelf. Dus mooi van provider tot provider :)

IT-worX
22/08/06, 10:55
Dit is wat ik bedoelde mediaserve :$

veenman
22/08/06, 10:57
De discussie of je het van provider-provider of netwerk-netwerk moet doen vind ik in de huidige context nergens over gaan. Zorg er eerst maar eens voor dat het project echt van start gaat, en zodra dat gelukt is, kun je altijd nog kijken wat er voor verbetering vatbaar is. Echter zoals wel vaker ben ik bang dat het hier bij een prachtige discussie blijft, maar er uiteindelijk niks van de grond komt.

IT-worX
22/08/06, 11:05
Mocht ik er verstand van hebben had ik mijn smokeping.info onmiddellijk gebruikt voor dergelijk project. Probleem is dat ik simpelweg niet weet hoe...

Volgens mij (zie aantal posts hier) heeft het zeker potentieel genoeg om niet in de koelkast te laten staan...

Dus als mensen weten hoe-wie-wat-waar met dat domein...let me know!

rayden
22/08/06, 13:23
Ik kan de volgende probes uitvoeren:
Vanuit EasyNet/EasyNet (EASYNET-AS)
Vanuti Easynet/ColoProvider (COLOPROVIDER-AS)
Vanuit Schuberg-Philis/LeaseWeb (LEASEWEB-AS dacht ik)

Laat maar weten, erg interresant dit project!

IT-worX
22/08/06, 13:30
Laat maar weten, erg interresant dit project!Zeker interessant, maar TS laat niet veel meer van zich horen?
Welke mensen willen nu effectief meehelpen om dit project op poten te zetten? En wie wilt wat doen binnen dit project?

rayden
22/08/06, 13:45
Als TS het goedkeurt wil ik het wel op me nemen!

MediaServe
22/08/06, 14:04
Zeker interessant, maar TS laat niet veel meer van zich horen?
Welke mensen willen nu effectief meehelpen om dit project op poten te zetten? En wie wilt wat doen binnen dit project?Nou, er moeten een paar dingen gebeuren:

- Een configuratie opbouwen met categorieën, netwerken, providers
- Een pagina maken waar iedere deelnemer in terug te vinden is
- Misschien iets van een scriptje om de configuratie up-to-date te houden

Om af te trappen hier een voorbeeld van een indeling :)



- The Netherlands
o Networks
- Proserve
- Euroaccess
o Easynet
o Redbus
o SARA
o Eindhoven
- True
o GlobalVoice
o Redbus
- Leaseweb
o Easynet
o Redbus
o Schuberg Philis
o Telecity 2
- Reasonnet
- NXS
- Transip
o Service Providers
- MediaServe
- PCExtreme
- Technotop
- Mijn-Sleutel
o Other
- AMS-IX
- SIDN


Is dat wat zo? :)
Misschien handig om eerst alleen Nederland en België te doen?

rayden
22/08/06, 14:08
Dat lijkt me wel handig ja.. lijstje ziet er zo OK uit.

Kan er iemand beetje grafisch design doen ofzo? Ik kan daar echt absoluut niks van nl. :p

IT-worX
22/08/06, 14:26
Zou het niet beter zijn om per netwerk te werken? En dan pas per bedrijf? Denk dat dit een eerste punt van discussie zou zijn...Vooropgestelde lijst vind ik niet zo handig voor bedrijven die in meerdere dc's staan...

Ok niet dat ik een bedrijf heb, maar je volgt wel ;)
BVB

België
- InterXion Zaventem
-- Unix-Solutions
--- IT2GO
- LCL Diegem
-- Kangaroot
--- IT2GO
-- Stone IS
--- Stone IS
- Versatel Gent
-- Openminds
--- IT2GO


Nu we raken er wel aan uit. Mocht TS niets meer van zich laten horen ben ik bereid om smokeping.info hiervoor te schenken.

Enkele mooie designs:
http://hostping.nl/smokeping.cgi
http://noc.technotop.biz/cgi-bin/smokeping.cgi

Ook zou iedere deelnemer (zoals hier reeds ergens staat) ook bvb een tracerttooltje moeten draaien. Lijkt mij nog handiger?

Grote/goede config:
http://noc.stone-is.net/cgi-bin/smokeping.cgi?target=Europe.Netherlands

jan post
22/08/06, 14:27
Ziet er goed uit:

Nog een kleine opmerking True staat ook nog telecity2

Wido
22/08/06, 14:33
Nou, er moeten een paar dingen gebeuren:

- Een configuratie opbouwen met categorieën, netwerken, providers
- Een pagina maken waar iedere deelnemer in terug te vinden is
- Misschien iets van een scriptje om de configuratie up-to-date te houden

Om af te trappen hier een voorbeeld van een indeling :)



- The Netherlands
o Networks
- Proserve
- Euroaccess
o Easynet
o Redbus
o SARA
o Eindhoven
- True
o GlobalVoice
o Redbus
- Leaseweb
o Easynet
o Redbus
o Schuberg Philis
o Telecity 2
- Reasonnet
- NXS
- Transip
o Service Providers
- MediaServe
- PCExtreme
- Technotop
- Mijn-Sleutel
o Other
- AMS-IX
- SIDN


Is dat wat zo? :)
Misschien handig om eerst alleen Nederland en België te doen?Goede opzet, maar dan lijkt dit me beter:



- The Netherlands
o Networks
- Reasonnet
o Redbus
- PCextreme
- NXS
o Telecity 2
- PCextreme


Je krijgt dan als URL:
- http://nl.reasonnet.redbus.pcextreme.smokeping.eu
- http://nl.nxs.tc2.pcextreme.smokeping.eu

Zo dekken we denk ik alles?

MediaServe
22/08/06, 14:39
Goed idee Wido :)
Alleen qua URL werk je van rechts naar links normaal gesproken :)

mediaserve.easynet.euroaccess.nl.smokeping.eu

Wido
22/08/06, 14:43
Goed idee Wido :)
Alleen qua URL werk je van rechts naar links normaal gesproken :)

mediaserve.easynet.euroaccess.nl.smokeping.eu
Dat is een kwestie van smaak :P

IT-worX
22/08/06, 14:44
Wat denk je...Nieuw topic starten met een voting bovenaan?
Ik kan me ook ergens vinden in het voorstel van wido, doch zou ik van groot naar klein gaan...
Server.Netwerk.Datacenter.Land.Domein.Ext.

Bvb (in wido zijn geval):
pcextreme.reasonnet.redbox.nl.smokeping.eu voor redbus/reasonnet
pcextreme.nxs.telecity2.nl.smokeping.eu voor telecity2/nxs

Of kunnen beginnen met redbus-nl, tc2-nl, sbp-nl, ix-be, lcldiegem-be, lclantwerpen-be etc...Is weer een stapje dichter in de URL?

Wido
22/08/06, 14:46
Het maakt mij niets uit, zolang er op smokeping.eu maar iets duidelijks te zien is.

Nu hebben we alleen nog niets gehoord van de TS?

IT-worX
22/08/06, 14:50
Nog altijd niets gehoord van de topicstarter. Ook niet na mijn PM.

Als dit project van de grond komt, zou ik dit kunnen hosten (toch een servertje dat idle draait). Heb enkel nog een paar vraagjes die jullie waarschijnlijk beter kunnen beantwoorden...

P4 2.4 - 1GB ram - 2x80GB in mirror ==> is dit voldoende?
Hoeveel GB/maand zou dit trekken?
Hoeveel mensen willen er hieraan deelnemen?

Wido
22/08/06, 15:07
Nog altijd niets gehoord van de topicstarter. Ook niet na mijn PM.

Als dit project van de grond komt, zou ik dit kunnen hosten (toch een servertje dat idle draait). Heb enkel nog een paar vraagjes die jullie waarschijnlijk beter kunnen beantwoorden...

P4 2.4 - 1GB ram - 2x80GB in mirror ==> is dit voldoende?
Hoeveel GB/maand zou dit trekken?
Hoeveel mensen willen er hieraan deelnemen?Dat is prima denk ik (qua specs).

GB per maand? Kan denk ik wel 200GB worden gok ik?

Hoeveel mensen er aan deel willen nemen weet ik zo niet?

IT-worX
22/08/06, 15:08
*slik* 200GB?
Iemand die wilt sponsoren met 1unit? :D

Wido
22/08/06, 15:10
*slik* 200GB?
Iemand die wilt sponsoren met 1unit? :DDaarom lijkt het mij ook beter (nofi) dat alleen partijen met wat grotere netwerken er aan deelnemen.

Die hebben vaak toch zat dataverkeer dat die 200GB niets uitmaakt.

IT-worX
22/08/06, 15:13
Nujah ik wil wel dat domeintje ervoor opgeven hoor, ik doe er toch niets mee. Aan het project zelf (wat pings uitvoeren elke 5 minuten) kan gerust iedereen meedoen veronderstel ik? Draaide tijdje geleden ook een smokeping en ach zoveel verzet een ping nu ook weer niet :D

Jammer, wou net "iets meer" traffic hebben op mn bakken :D Vooral als je 50GB afneemt en amper de helft gebruikt ;)

Lijstje van mensen die tot hiertoe meedoen/interesse hebben:
phreak
Sphere
Technotop
IT-worX
Wido
skunkah
MediaServe
hostingpower
dyVus
rayden

MediaServe
22/08/06, 15:19
Dat is een kwestie van smaak :PNee, dat is een kwestie van correct nesten :p

Een subdomein is een onderliggend niveau van het domein.
Zie ook paragraaf 3.1 van RFC 1034.

Als hostingproviders moeten we wel het goede voorbeeld geven he :D

IT-worX
22/08/06, 15:21
Mediaserve: leek mij gewoon het makkelijkste om inderdaad van klein naar groot te gaan. Niet?

MediaServe
22/08/06, 15:22
*slik* 200GB?
Iemand die wilt sponsoren met 1unit? :DGeen probleem hoor, ik wil het project ook wel hosten. Het is wel de bedoeling dat iedere provider zijn eigen grafiekjes host neem ik toch aan?

IT-worX
22/08/06, 15:23
mediaserve.easynet.euroaccess.nl.smokeping.eu

Euhm misschien datacentra ook vermelden? EA is toch enkel een netwerk niet?

MediaServe
22/08/06, 15:24
Euhm misschien datacentra ook vermelden? EA is toch enkel een netwerk niet?Easynet is dat voorbeeld het datacentrum :)

IT-worX
22/08/06, 15:24
Het is wel de bedoeling dat iedere provider zijn eigen grafiekjes host neem ik toch aan?
Lijkt mij het meest logische toch?

Nu ondertussen heeft wido reeds contact met mij opgenomen omtrent smokeping.info. Om dit domein over te kopen en op zijn naam te zetten + het hele project uit te werken. Wie van jullie 2 het host maakt mij niet uit hoor ;)

MediaServe
22/08/06, 15:26
Mijn voorkeur gaat uit naar smokeping.eu
Hoe denken jullie erover? :)

Wido
22/08/06, 15:28
Maakt mij opzich niet uit, maar ik vind de eigenaar van smokeping.eu nou niet echt veel reageren hier.

Lijkt me niet handig als er op die manier wordt omgegaan met het project.

IT-worX
22/08/06, 15:29
Lijkt wel of .info (niet alleen hier maar ook op andere projecten die hier voorbij liepen) een negatief karakter heeft. Nu mij maakt het ook niet uit voor die paar euros hoor :)

MediaServe
22/08/06, 15:32
Ik vind .info inderdaad een beetje negatief klinken.
Geen idee waar dat vandaan komt :)

IT-worX
22/08/06, 15:35
Waarschijnlijk van de gratis .info actie dat het wat "goedkoop" klinkt daar 1000'den spam/pr0nsites dit plots hadden?

Tuinslak
22/08/06, 16:56
Sphere heeft het druk, en zit niet 24/7 op WHT.

Anyhow, zonder alles te lezen. 1 server ("main smokeping server" ofzo gaan we het noemen) zal alle RDD's parsen?
-> wat bij downtime? Van de server? Of van een netwerk (nullroute b.v., kijk maar naar Linkup <-> Easynet).
+ Wat is het nut anyway?

Mijn idee, van smokeping.eu (toen ik zei aan Sphere dat ie het moest reggen), was om soort database te maken. Met gewoon (simpel) alle landen -> netwerken -> hosts die meedoen.
Niet meer, niet minder.
(Geen idee wat Sphere ermee wilt doen)

Vaste config voor iedereen vind ik ook al zoiets dat beetje overdreven is. En tel maar na, als b.v. een TRUE ip in de config zit van 1000 smokeping websites ... 15 pings elke 5 minuten * 1000 = 15k pings elke 5 minuten = 4320000 pings per dag = kleine DDoS als je het mij vraagt.
Misschien dat TRUE hier geen probleem mee heeft, maar de kleinere hosts onder ons wel. Tel maar na wat voor (nutteloze) traffiek dit mee brengt.

Wido
22/08/06, 16:59
Tuinslak, dat ben ik met je eens, elke 5 minuten een "DDoS" is niet zo fijn.

Sphere
22/08/06, 17:00
Nog altijd niets gehoord van de topicstarter. Ook niet na mijn PM.



Ik heb geen PM van u ontvangen, wel van Wido.
Verder ben ik eerlijk gezegd een beetje overrompeld door het grote enthousiasme en de vele mensen die mee willen werken (Het was altijd een toekomstig 1-mans-project geweest in mijn gedachten). Dit topic was eigenlijk alleen bedoeld om animo te checken en niet zozeer als project initialisatie maar het is duidelijk dat er meer dan voldoende animo is.

Er zijn een heleboel goede ideeën langsgekomen maar ook een aantal waarvan ik het er niet echt mee eens ben of waarvan mij het doel nog onduidelijk is.

Ik zal dit straks verduidelijken.

Wido
22/08/06, 17:17
Zoiets?

http://www.smokeping.info/

Let natuurlijk nog eventjes niet op de layout.

Tuinslak
22/08/06, 17:25
Misschien NL -> Netwerk ook link maken, als je Europees gaat werken zal de lijst anders heel lang worden.
Eerder zoiets van Belgium (link), Netherlands (link), Luxembourg (Link), etc etc

Wido
22/08/06, 17:28
Misschien NL -> Netwerk ook link maken, als je Europees gaat werken zal de lijst anders heel lang worden.
Eerder zoiets van Belgium (link), Netherlands (link), Luxembourg (Link), etc etcIk heb toch nog een ander idee.

Iedereen kan zich reggen en bij de registratie geef je een ping IP op.

Vervolgens heb je weer landen, waarin netwerken zijn en waarin datacenters zijn.

Nu kan je aan de hand van die gegevens voor iedereen een configuratie genereren, maar krijg je dus niet dat een host onder vuur wordt genomen, elke deelnemer wordt namelijk zelf "gesmoked" en hij kan zelf opgeven op welke host dat gebeuren moet :)

MediaServe
22/08/06, 17:47
Ik zou met frames werken, kleine verticale frame links en grote verticale frame rechts. In de linker frame de index met smokeping sites :)

Tuinslak
22/08/06, 18:47
Ik heb toch nog een ander idee.

Iedereen kan zich reggen en bij de registratie geef je een ping IP op.

Vervolgens heb je weer landen, waarin netwerken zijn en waarin datacenters zijn.

Nu kan je aan de hand van die gegevens voor iedereen een configuratie genereren, maar krijg je dus niet dat een host onder vuur wordt genomen, elke deelnemer wordt namelijk zelf "gesmoked" en hij kan zelf opgeven op welke host dat gebeuren moet :)

Dus, als ik het goed begrijp ga je vanaf 1 host smokepingen naar alle andere hosts die zich reggen? Dus de config wordt aangepast en smokeping gerestart met de nieuwe host?
Nogal... onprecieze gegevens dan. Krijg je gegevens uit maar 1 netwerk, naar vele andere netwerken. Zeker als server b.v. in Nederland staat en ping doet naar... Israel ofzo, zal het grafiekje niet zo mooi zijn. Maar als er 2 israelische hosts elkaar elk "smoken" dat je perfecte ping hebt...?!

IT-worX
22/08/06, 19:52
Normaal is die ping toch elke 5 minuten? Kan dit niet veranderd worden?

Tuinslak
22/08/06, 20:04
10 of 15 pings (weet het niet zeker) elke 5 min. Dit kan je veranderen, maar hoe minder pings hoe minder accuraat je grafiek ...

Wido
22/08/06, 20:15
Dus, als ik het goed begrijp ga je vanaf 1 host smokepingen naar alle andere hosts die zich reggen? Dus de config wordt aangepast en smokeping gerestart met de nieuwe host?
Nogal... onprecieze gegevens dan. Krijg je gegevens uit maar 1 netwerk, naar vele andere netwerken. Zeker als server b.v. in Nederland staat en ping doet naar... Israel ofzo, zal het grafiekje niet zo mooi zijn. Maar als er 2 israelische hosts elkaar elk "smoken" dat je perfecte ping hebt...?!Nee, elke host die deelneemt smoked ook, je kan gewoon elke nacht een nieuwe config downloaden :)