PDA

Bekijk Volledige Versie : IVR Klanten Systeem



stefklep
18/08/06, 19:42
Ik ben bezig met een klanten systeem waar gebruikers hun wachtwoord kunnen veranderen via een IVR menu met natuurlijk het Asterisk verhaal.

Nu is mijn vraag meer zijn er mischien bij jullie al systeemen bekend die dit hebben ?
Het liefst laat ik alles via Mysql lopen.

Of zijn er al mensen die dit hebben geschreven.

Voordat ik me eigen systeem ga schrijfen.;)

WilloW
18/08/06, 20:31
Grappig ik ben dus ook aan het kijken hoe zo'n systeem goed op te zetten is. Misschien dat we iets samen in elkaar kunnen klussen?

stefklep
19/08/06, 11:40
Grappig ik ben dus ook aan het kijken hoe zo'n systeem goed op te zetten is. Misschien dat we iets samen in elkaar kunnen klussen?

Goed plan ! Gellukig zijn er dus meer mensen opzoek naar zo'n systeem :)

jinxedworld
19/08/06, 11:44
@stefklep

De gegevens die ik je gisteren in een PB heb gestuurd zullen je vast en zeker een stuk op weg helpen ( je mag ze hier best posten hoor, is geen top-secret info of zo :) ). Je moet alleen nog even de gegevens zoeken om DTMF-tonen af te vangen welke de gebruiker zelf intoetst, dit in een variabele mikken, en dan een updatequery draaien. Lijkt me niet zo'n heel groot probleem eigenlijk. Je kan dit allemaal vanuit je extensions.conf regelen. Als je het echt leuk wilt doen maak je er ook nog een PHP frontendje bij zodat de klant óf telefonisch óf via het web zijn gegevens wil wijzigen.

stefklep
19/08/06, 11:52
@stefklep

De gegevens die ik je gisteren in een PB heb gestuurd zullen je vast en zeker een stuk op weg helpen ( je mag ze hier best posten hoor, is geen top-secret info of zo :) ). Je moet alleen nog even de gegevens zoeken om DTMF-tonen af te vangen welke de gebruiker zelf intoetst, dit in een variabele mikken, en dan een updatequery draaien. Lijkt me niet zo'n heel groot probleem eigenlijk. Je kan dit allemaal vanuit je extensions.conf regelen. Als je het echt leuk wilt doen maak je er ook nog een PHP frontendje bij zodat de klant óf telefonisch óf via het web zijn gegevens wil wijzigen.

Ja daar ben ik u heel dank baar voor het script. Het systeem draait immers al nu op een test systeem, gisteren lopen spelen hier mee. Tekst laten inspreken door iemand en klinkt nu al veele maalen beter. Nu nog even kijken hoe we het gaan doen met pasworden.

Zit zelf te denken aan een systeem die klantnummer koppelt aan een 5 cijfer code, die je weer op de website moet invullen om zo je wachtwoord te kunnen veranderen. Omdat alle wachtwoorden in MD5 zijn lijkt het mijn een slecht idee deze te laten noemen in het systeem zelf.

Als dit allemaal lukt zullen we het zeker in ons eigen klanten panel inporteren, maar zo ver is het nog niet ;)

jinxedworld
19/08/06, 11:55
http://www.voip-info.org/wiki/index.php?page=Asterisk+cmd+Read

Hiermee kan je eenvoudig userinput afvangen, in een variabele mikken, en dan verwerken in je update query. Elk channel heeft zijn eigen variable space, dus eventuele gelijktijdige lijnen die hetzelfde doen zullen in ieder geval niet met elkaar botsen door overschreven variabelen oid.

Wachtwoorden en dergelijke zou ik zeker buiten Asterisk houden, maar pincode's is niet zo'n groot probleem, helemaal niet als je het ook koppelt aan het CallerID (welke je dan ook nog weer aan je klantenDB kan knuppen dmv ene uniek ID waarop je kanjoinen ofoz, da's aan jullie).

stefklep
19/08/06, 12:01
http://www.voip-info.org/wiki/index.php?page=Asterisk+cmd+Read

Hiermee kan je eenvoudig userinput afvangen, in een variabele mikken, en dan verwerken in je update query. Elk channel heeft zijn eigen variable space, dus eventuele gelijktijdige lijnen die hetzelfde doen zullen in ieder geval niet met elkaar botsen door overschreven variabelen oid.

Wachtwoorden en dergelijke zou ik zeker buiten Asterisk houden, maar pincode's is niet zo'n groot probleem, helemaal niet als je het ook koppelt aan het CallerID (welke je dan ook nog weer aan je klantenDB kan knuppen dmv ene uniek ID waarop je kanjoinen ofoz, da's aan jullie).

Ja zo wil ik het inderdaad maken :) Bedankt voor de link trouwens naar zo iets was ik opzoek, kon hem helaas niet meer vinden op voip-info. En het is inderdaad slimmer op het denk ik aan een caller-id te koppelen dan aan een klantnummer, dat brengt de veiligheid ook gelijk een stuk hoger.

stefklep
20/08/06, 23:02
Morgen eens aan de slag gaan er mee. Zo draai ik iets meer heb, zal ik het gelijk hier posten dat we een volledige script krijgen. En alle hulp is altijd welkom ;)

jinxedworld
23/08/06, 23:31
En, kom je er al een beetje uit?

stefklep
24/08/06, 13:19
En, kom je er al een beetje uit?

Ja begint voorderingen in te komen, alleen weining tijd gehad om er nog verder mee te gaan. Helaas knaagt School en stage iets te veel dan dat me lief is ;)

groenleer
24/08/06, 16:49
Ja begint voorderingen in te komen, alleen weining tijd gehad om er nog verder mee te gaan. Helaas knaagt School en stage iets te veel dan dat me lief is ;)


School en Stage, dat ken ik. Gelukkig start maandag mijn Afstudeer stage.

Internet via SURFnet 6. Alle poorten naar buiten staan open, op poort 25 na.
Naar binnen toe staat een hoop meer dicht.


Maar, ga je de code van het IVR systeem uiteindelijk openbaar maken?
Ik ben nog opzoek naar een gelijk soortig systeem om eea te laten afhandelen via een IVR.

jinxedworld
24/08/06, 16:51
Code is al openbaar, je moet het alleen in de goede volgorde zetten in feite :) Da's het mooie van Asterisk, alles zit er al in, alleen een kwestie van de handel goed laten samenwerken.