PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk mobo+proc



gasemans
18/08/06, 16:13
Goedendag

Ik heb nu 2 chieftex 1U casten staan
En wil daar goedkoop 2 complete servers van maken

Alleen nu ben ik opzoek naar een mobo + cpu die goed in de kast passen (dus zonder soundtower )


Servers zullen draaien als gameservers maar niet voor zware spellen

50 man Black Hawk Down server bijvoorbeeld

Maar op het moment dat nova een nieuwe game uitbrengt zou het natuurlijk prettig zijn dat we niet meteen moeten upgraden
Dus moet wel een tijdje door gaan

wat raden jullie mij aan?
Intel of AMD?
en wat voor soort mobo?

Het gaat hier om een prive gebeuren dus het moet budget spul zijn

Bento
19/08/06, 12:23
Als het budget moet zijn zit je al gauw aan een desktop boardje, en die hebben tegenwoordig bijna allemaal een soundtower. Die zul je er dus af moeten slopen (vraag niet hoe :D).

Qua processor heb ik geen idee welke lekkerder draait met die game, HalfLife based games draaien net iets beter op AMD omdat ze speciale AMD Binaries hebben uitgebracht.

pietermx
19/08/06, 12:39
Wellicht kun je de kasten ruilen bij iemand voor een 2U kast? Dan is een soundtower geen probleem :-)

Linds
19/08/06, 13:27
ik gebruik ook altijd gewoon desktop bordjes, je moet ff weten hoe je hem eraf moet slopen, maar als je het weet dan is het makkenlijk te doen :)

gasemans
19/08/06, 17:54
slopen dus :D

Momenteel hebben we al een 2U server
Deze willen we juist vervangen door 2* 1U servers

Iemand advies kwa processor?

Amd of Intel?
Ik hoor vaak dat AMD het beter doet kwa gaming
Maar is dat ook het geval kwa hosting?

Geert-Jan
19/08/06, 17:56
AMD Opteron!!!

3j3ct
19/08/06, 18:35
Als je voor goedkoop wil gaan zou je kunnen kijken voor een amd x2 cpu, door recente prijsdalingen zou deze interessant voor je kunnen zijn.
Enige nadeel is dat het een desktop cpu is.

gasemans
19/08/06, 19:22
Aangezien het gaat om budget servers en niet om servers te echt zwaar belast gaan worden zou dat niet zoveel uit mogen maken
Maar als ik het dus goed begrijp dat is amd de winnaar als het gaat om games hosten

JayvD
19/08/06, 21:17
Aangezien het gaat om budget servers en niet om servers te echt zwaar belast gaan worden zou dat niet zoveel uit mogen maken
Maar als ik het dus goed begrijp dat is amd de winnaar als het gaat om games hosten
Hou er rekening mee dat je alles wat desktop gebruikt hoort te worden erin mikkert. Je zal het wellicht niet zo intensief gebruiken maar je moet het wel zeer goed koelen.

Je wilt niet dat vanalles doorbrand, dan is de budget bij de aankoop later een duurkoop.

gasemans
20/08/06, 03:02
weet ik

Heb de PC winkel hier ook opdracht gegeven om een mobotje voor me te zoeken waar de geheugensloten net voor de cpu zit

En waarschijnlijk wist hij een moederbord die daar aan voldoet
Met onboard videokaart maar zonder sound

dus ben benieuwd

En om een actieve 1U cooler te zoeken

En voor dat de machines naar datacenter gaan zullen ze hier eerst zwaar belast worden om te kijken hoe warm ze max worden

Bento
20/08/06, 12:37
volgens mij doet DFI dat, de geheugen modules niet dwars plaatsen. Mooie bordjes zijn dat :)

gasemans
20/08/06, 14:18
Heb geen merk gehoord moet ik zeggen
Maar hij zou proberen volgende week er 1 binnen te hebben als test

Kast mee en kijken of hij goed past :D