PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail bij kapotte HDD Raid 5



yton
18/08/06, 12:03
Hoi Webhostingtalkers,

Ik heb een Dell Powerege 1950 bakkie met 3 SAS harddisken van 73 GIG (Raid 5). Omdat de server extern gehost is, wil ik een programma voor Enterprise linux (In mijn geval Centos 4.3) dat een mailtje en/of ander bericht achterlaat bij een harddisk die uitvalt.

Iemand een idee?

NIS3
18/08/06, 12:16
Dell OpenManage? :) En dan elke nacht laten checken bijv. op die punten en output laten mailen.

Shadowfox
18/08/06, 12:21
Wat dacht je van een extra HD plaatsen als hotspare?

yton
18/08/06, 12:32
Er zitten 3 harddisken in van elk 73 GIG, en als ik er eentje bijplaats wordt mijn netto opslagruimte groter, omdat hij dan van 2/3 spiechel naar 3/4 spiechel gaat.

Trouwens, wat is hotspare.

En Dell Openmange? Kan je dat via ssh installen?

NIS3
18/08/06, 12:35
En Dell Openmange? Kan je dat via ssh installen?


Ja, http://linux.dell.com. Daarmee kan je je hardware monitoren.

yton
18/08/06, 12:52
Ik heb zelf een merkloos kastje van supermicro (19 inch), ik denk niet dat dell dat accepteerd. Zijn er nog alternatieven?

NIS3
18/08/06, 12:55
Ik heb zelf een merkloos kastje van supermicro (19 inch), ik denk niet dat dell dat accepteerd. Zijn er nog alternatieven?

euh, ik zie in je startpost:

Ik heb een Dell Powerege 1950 bakkie


:huh:

blaaat
18/08/06, 13:01
merkloos van supermicro? Supermicro is dan toch het merk? of het toch een dell?
of een dell server in een supermicro kastje? of andersom?

Wat voor voordelen heeft het nog meer om OpenManage te instaleren? risico's om op productie servers te zetten?

NIS3
18/08/06, 13:12
merkloos van supermicro? Supermicro is dan toch het merk? of het toch een dell?
of een dell server in een supermicro kastje? of andersom?

Wat voor voordelen heeft het nog meer om OpenManage te instaleren? risico's om op productie servers te zetten?

Denk niet dat je de inhoud van een toch behoorlijk diepe PowerEdge 1950 in een SuperMicro kastje krijgt. Andersom zou ook niet zomaar passen denk :).

Risico's m.b.t. OpenManage op een productie server heb je niet echt, het trekt hoogstens wat CPU load zodra hij alles gaat checken, en dat is ook het enige wat hij verder doet, uitstekende tool om je hardware mee in de gaten te houden.

yton
18/08/06, 16:22
T is voor 2 servers, 1 dell, en 1 merkloze met een supermicro MB.

Voor de verwarring ;)

Shadowfox
18/08/06, 18:31
Anyway, hotspare is een extra disk die ingezet wordt wanneer een schijf uitvalt :)

Ondersteund de raidkaart niet een alarm of iets dergelijks bij het uitvallen van een disk?

crazycoder
18/08/06, 18:44
Anyway, hotspare is een extra disk die ingezet wordt wanneer een schijf uitvalt :)

Ondersteund de raidkaart niet een alarm of iets dergelijks bij het uitvallen van een disk?
Al eens een keer in een DC geweest? Zo ja, dan moet je het geluid van het alarm hebben gehoord... (te) vaak in stereo :) of meer...

yton
18/08/06, 19:08
Dat is het probleem, ik wil weten waneer ik weer terug moet naar het datacenter in Schiphol-Rijk. Ik ga niet elke week daar langs, als je begrijpt wat ik bedoel...

NIS3
18/08/06, 19:26
Ligt er aan wat voor controller je hebt. 3Ware heeft een webbased tool, Areca ook volgens mij. En voor de Dell heb je OpenManage.

yton
18/08/06, 22:18
Hartstikke bedankt, voor mijn dell is het gelukt.

Raid Controller voor Supermicro:
Intel ICH6R, 4 x SATA RAID 0/1/10 ondersteuning

dat is voor die supermicro merkloze kast (met verschillende merken)

Shadowfox
19/08/06, 01:33
Al eens een keer in een DC geweest? Zo ja, dan moet je het geluid van het alarm hebben gehoord... (te) vaak in stereo :) of meer...

Ik had niet over een fysiek alarm ;)

Gewoon een alarm functie van de raidkaart die dan een mail stuurt :W: